IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Civic Coupe EJ8 B16A1

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tuopponen
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Hel 2015
Paikkakunta: Kauhajoki

LähetäLähetetty: Tii Syy 22, 2015 6:23 pm    Viestin aihe: Civic Coupe EJ8 B16A1 Vastaa lainaamalla viestiä

Dodiin jos viimmeen ja vihroon tästä jotaki kirjoottaas...
Eli hommasin 2013 kesällä Ruotsista kyseisen auton ennen kuin oli edes korttia taskussa ja auton läpikäyminenhän alkoi jo tuolloin. Ensimmäisenä autosta löytyy muutama ikävä miinus, alla oli mallia kiina madallusjouset joiden kanssa auto makasi iskarin kumien varassa ja moottorin takimmainen T-korva oli entinen.







Eli ne meni ensimmäisenä vaihtoon uusi alkuperäinen hondan T-korva ja vakio iskarit -40mm jousilla. Ja sitten meni nuo vanteet vaihtoon, kun oli omaan makuun liian isot ja kumit oli muutenkin loppuun ajetut.
Vetareihin piti vaihtaa kummallekkin puolelle ulommat suojakumit, ku oli päässy repiämään.
Kaikkea pientä kivaa sai tämän kans puuhata mutta isoo plussa auton korista ja alustasta, kun ei oo ruoste päässy hyökkäämään







Auton kilpiin saaminen oli kyllä yks painajaanen tuon moottorin takia kun ei siitä ollu ruottin puolelta vielä minkäämmoista merkintää ottees ja vielä kaiken lisäksi tuo A1 eli 90 luvun alkupuolen moottori, mutta kyllä sen sitte vänkäämällä ja eri konttoria kokeilemalla lopuksi sai kilpiin
Näillä ajettiin kesä 2014.
Sitten taas talviunilta herättiin tähän vuoteen ja osia oli talven aikana vähän haalittu kasaan.
-d2 street alusta
-Cuscon poikkituki konehuoneeseen
-Recaron jakkarat ja niihin kiskot





Sitte vähä taas pientä näpräystä, Öljypohja vaihtui kun vanha oli kolhaistu ja paikattu huonosti siinä samalla tuli todettua että jonkin moonen kevyt vauhtipyöräki tästä löytyy mallista tai painosta ei tosin mitään hajua.



Konehuonetta maltillisesti myös koittanut siistiä, akku peräkonttiin ja piuhoja sieltätäältä päällystäny mustalla punos sukalla.



Ulkonäölle ei mitää suurempia ole näillä näkymin tulossa mahdollisesti uutta maalia pintaan sais samalla kaikki mustat muovilistat korin väriin



Siinäpä se näin lyhykäisyydessään ja talvi taas tuloo ja kuumotteloo nostaa kantta pois ja iskiä uuret nokat ja vena jouset + perus jakopään remppa ja typerän männät pienten tehojen toivossa



Eli autossa tällähetkellä/tulossa

Moottori:
-AEM EMS V1 moottorin ohjaus (ei vielä kiinni)
-Mallia tuntematon pakosarja
-Megan Racing Catback putkisto
-CAI "AEM" kopio (ei vielä kiinni)
-PCT männät (ei vielä kiinni)
-Skunk2 tuner series stage 3 nokat ja saman sarjan venäjouset ja lautaset (ei vielä kiinni)
-Joku köykäänen vauhtipyörä
-Sintteri kytkin

Uklopuoli:
-Rota GT3 16x7" 195/45 kumit
-"TypeR" lippa
-"TypeR" maski (Ei vielä kiinni)
-Kirkkaat sivuvilkut
-Tummapohjaiset etuvalot (Tulossa)
-Facelift takavalot (Tulossa)
-"Spoon" sivupeilit

Siinä ne tärkeimmät


Viimeinen muokkaaja, Tuopponen pvm Tii Syy 29, 2015 8:24 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuopponen
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Hel 2015
Paikkakunta: Kauhajoki

LähetäLähetetty: Tii Syy 29, 2015 8:20 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laitetaan ny viä kuvaa sisältä...



Mittaristoon piti saada uutta ilmettä ja se onnistui kohtuullisen edullisesti tuollaasilla mittariston pohjilla nuo siis tulivat vain vakio taulujen päälle.



Trafin uudistukset nostaa kyllä pikkuusen ahto kuumetta, mutta sitä nyt ei vielä sen kummemmin oo tullu harkittua... Olishan siinä sitä jotain
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TypeT
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 22 Hei 2010
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Tii Syy 29, 2015 4:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pikku vinkki kokemuksista - olisi hyvä mitata sylinterit ENNEN kuin hankkii mäntiä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nosliw_
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 02 Tam 2009
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Tii Syy 29, 2015 4:10 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TypeT kirjoitti:
pikku vinkki kokemuksista - olisi hyvä mitata sylinterit ENNEN kuin hankkii mäntiä..

Muutenkin näissä tuuppaa vetämään sylinterit aika herkästi vähän soikeeks joten uus mäntä ei välttämättä edes pidä vaikka sylinterit oliskin orkkiskoossa. Kannattaa kyllä miettiä ja mittailla tarkasti ennenkun lyö STD kokoset männät koneeseen
_________________

トヨタ アリスト V300 -00
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
*h22a*
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 01 Elo 2008
Paikkakunta: Porvoo

LähetäLähetetty: Tii Syy 29, 2015 5:09 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Penkit näyttää uusilta, mistä noin hyväkuntoiset löytynyt?
Onko tietoa siitä miksi tuonne on A1 kone istutettu, ei sillä
niinkään väliä, kunhan ihmettelin?
_________________
Accord H22A
Civic "EK" -96
Civic EJ -99
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuopponen
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Hel 2015
Paikkakunta: Kauhajoki

LähetäLähetetty: Tii Syy 29, 2015 8:49 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

*h22a* kirjoitti:
Penkit näyttää uusilta, mistä noin hyväkuntoiset löytynyt?
Onko tietoa siitä miksi tuonne on A1 kone istutettu, ei sillä
niinkään väliä, kunhan ihmettelin?

Penkit on uudet ja löysin ne englannista edullisesti
Moottorin tarinaa en tiedä koska ruottin puolella oli jo vaihdettu.
Ja ecu on vanhan d16y8 p2p ja rajootin on 7400 rpm. Aika outoa että tuolla käy ja kukkuu, mutta onneksi tuos on jo tuo AEM kunhan vain löytääs säätäjän joka tuon kans osaas pelata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuopponen
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Hel 2015
Paikkakunta: Kauhajoki

LähetäLähetetty: Tii Syy 29, 2015 8:56 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TypeT kirjoitti:
pikku vinkki kokemuksista - olisi hyvä mitata sylinterit ENNEN kuin hankkii mäntiä..

Joo o sain männät halvalla kimppatilauksesta ja siihen hätään ei kyllä kereenny kantta nostaa, toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ja tottakai sylinterit mitataan ennen mäntien laittoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuopponen
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Hel 2015
Paikkakunta: Kauhajoki

LähetäLähetetty: Kes Huh 13, 2016 5:01 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin ei oo tännekkää hetkeen mitää laitettu... pääasias sen taikia ku auto oli talven peiton alla eikä ollu paikkaa missä vois mitää tehdä.
Mutta niin vain taas tuli kesäkelit ja pääsi harrastelemaan. Ens töiksi perus huolto moottoriöljyt ja vaihteistoöljyt vaihtoon ja konttorille hakemaan märkä leima paperiin.
Sitte taas alko korvaan ottamaan apukuskin puolen lasin ujellus
Vikahan löytyy tuosta, lasi ei etukulmasta noussut tiivisteelle asti ja sen sai säädettyä näillä ohjeilla...





Siinä samalla, kun ovipahvit tuli revittyä irti niin iski inspiraatio verhoolla nuo törkiän väriset käsinojat.
Kankaaksi löysin pehmustettua mustaa penkki kangasta ja liimailin ne sitten kiinni.





Ja häiritsi tuollaanen pelti peltii vaste paikka kahvassa sinne sitte pieni pala liimattavaa huopaa väliin


Ajovaloiksi jo ennen talvea kokeilin tuollaisia ledi polttimoja on muuten pirun kirkkaat näkyvyys hyvä vaikkakin valokuvio ei ole mikää laillinen, todennäköisesti sokaisee jokaisen vastaantulijan.



Sitten löysin kauan kaivatun ep Type-r:n ratin vieläpä seinäjoelta kohtuu edullisesti
Sitä vähä puunasin ja iskin kiinni, paljon mukavampi kuin vanha laivan ruori


Vähä ennen jälkeen kuvaa tikkauksista

Sinne istuu ku nenä päähän


Sitte kone puolelle ei tosiaan vielä tapahtunu mitää muutaku ku kovaa visioontia...
Tällä hetkellä tarkotus ottaa tosta mb6 b18c motti ja siihen sitte tästä pr3 kansi ja jo edellämainittuja osia hyödyntäen kasaalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuopponen
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Hel 2015
Paikkakunta: Kauhajoki

LähetäLähetetty: Tii Tou 03, 2016 1:17 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli ajankohtaiseksi vaihtaa taakse pitkittäistukivarsien puslat ja siinä homma pääsi vähä leviämään käsiin...

Siinä syypää koko operaatioon

Kauhistukseksi tuli todettua varsien kunto, enkä niitä malttanu jättää tuon näköisiksi
Sitten alkoi järjetön hinkkaaminen teräsharjalaikalla (vaatteet täynnä laikan rautalangan pätkiä ) kaikki irtoruoste irti ja yöksi deox geeli päälle...
Maalasin sitten varret, sinkki maalit pohjalle ja musta vasaralakka päälle. Siinä samalla sitten jarrusatulat hinkkasin ja maalasin samalla vasaralakalla, satulat tulikin huollettua jo 1.5 vuotta sitten uusin männin ja tiivistein silloin vain ei ollut aikaa maalata kun oli katsastukseen kiire.





Tulihan siinä sitten pestyä alustaa kunnolla, kehut D2 alustalle vuoden jälkeen vielä täysin uuden näköinen suunnilleen 6-7k kilometriä rullattu.


Tulihan sinne sitten piristystä uusien varsien ja tuen johdosta BWR Tukivarret ja Function7 Subframe brace sekä kiinalaiset camberin säätövarret.
Ja läjä hondan pultteja alustaan





Seuraavaksi sitten eteen camberin säätövarret ja takavakaaja pitäisi vielä leipoa takaisin paikalleen ja tietenki pyörän kulmat säätämään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TypeT
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 22 Hei 2010
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Tii Tou 03, 2016 4:06 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

oisit nyt maalanu noi keltaset hirvityksetkin siinä samalla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuopponen
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Hel 2015
Paikkakunta: Kauhajoki

LähetäLähetetty: Tii Tou 03, 2016 4:46 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TypeT kirjoitti:
oisit nyt maalanu noi keltaset hirvityksetkin siinä samalla
Päivän naurut Harmi ku ei voi kaikkia tyydyttää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuopponen
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Hel 2015
Paikkakunta: Kauhajoki

LähetäLähetetty: Kes Lok 12, 2016 8:38 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähä jotain tullu kesän mittaan tehtyä Työt vain meinaa haitata harrastuksia
Eteen tosiaan sain camberin säätövarret asennettua ja samalla lisäsin caster-kulmaa puslia siirtämällä Ohjaukseen sai kivasti lisää tuntoa ja muutenkin nyt mukava ajaa, kun ei enää vetele uriin niinkuin ennen puslien vaihtoa


Sitten otin ja maalasin umpioiden sisukset mustiksi ja pitihän niitä muutenkin vähä kirkastaa




konehuonettakin vähä koristellu ja moottorin kannakkeita vaihtanu



Tuli käytyä penkissäki,
kun tuli mahdollisuus ilmaiseksi pyöräyttää rullia niin pakkohan se oli


Oikeestaan enemmänki irtos mitä itte uskoin, että tuolla rajoittimella sais aikaan
Vakio tehohan B16A1 on 150 hepoa



Sitte tällä hetkellä vaivaa ABS vika. Oikeelta takaa anturi sökö, eikä järkevään hintaan meinaa uutta löytää, niin täytyy vielä metsästää jostain sellaanenki... Saa sanoa jos joku tietää paikan mistä kannattaisi hommata kyseinen anturi

Ja taakse vaihdoin pyöränlaakerin oikeelle, kun alkoi reilu kuukausi sitten ujeltamaan. Syyksi löyty antautunu stefa ja kosteus oli päässy tekemään tehtävänsä
Samalla irrotin absin anturin ja tutkin ettei vika olisi vain johdossa, mutta ei...





Konepellin avausvaijeri on häirinny siitä asti, kun auton ostin ja nyt sain aikaiseksi sen vaihtaa
Hain purkaamolta ehjän vaijerin ja valutin öljyt vaijerin läpi, jotta toimii taas kauan jouhevasti ja ruuvailin uuden vaijerin sitten kiinni
Samalla otin ja puunasin konepellin lukon, bensalla lähti suurin osa paskasta ja sekalaisista maaleista pois, minkä jälkeen rasvasin liikkuvat osat vaseliinillä









Kävin autonostimella ja huomasin raidetangon vasemman suojakumin antautuneen ja vaihdoin sen samantien, kun sattui veljeltä löytymään uusi Uudesta vain puuttui ilmanippa, jonka sain otettua vanhasta kumista ja sorvailin sen sitten paikoilleen.
Ja tuli tosiaan tilatut osatkin jo kotiovelle... Uudet takavalot, NGK tulpanjohdot, mallikohtaiset kankaiset lattiamatot(ei tullut otettua kuvaa, mutta hyvin istuu), Hardracen aurauksen säätövarret taakse(en kerinnyt vielä asentaa), sähkösäätöiset "SPOONIN" sivupeilit ja muuugeni hiilikuituinen spoileri.
Oikean puolen ulommaista takavaloa joutui hieromaan "jonkin" verran. Tuossa ensimmäisessä kuvassa oleva rako oli sentin luokkaa, ennen lampun pohjan hiomista
Huikee parannus ulkonäköön omasta mielestä!





Peileistä nyt ei mitää kuvaa oo mutta juuri samanlaiset kuin vanhatkin
Kytkeminen oli vähän arpomista, mutta kyllä ne lopuksi toimimaan sai
Auton piuhoista vihree valkoinen>peilin valkoseen
kelta punanen>vihreeseen
kelta musta>keltaseen
(Nämä siis ainakin oikealle puolelle, vasen vielä kytkemättä)
Peilin piuhoihin kolvailin pinni liittimet, että auton alkuperäisiä piuhoja ei tarvinnut poikkaista.

Tulpan johdot vaihdoin pääasiassa sen takia, että nuo siniset pamput oli tarkoitettu D-sarjan koneeseen eikä ne tiivistänyt
tulpanreikää venttiilikopassa, jolloin vesi siis pääsi tulpan reikiin
Sitten otin muutamat alkuperäiset tulpanjohto pidikkeet tuosta MB6 ja laitoin ne tähän, nyt pysyy piuhatki siististi ja saa tulpanjohto suojan paikoilleen


Tuo muuugeni spoileri ei ainakaan suoraan sovi coupeen, kun jalat jää vähän kapoisiksi konttiin nähden
Muutenkin jalat surkeaa muovia ja tuskin pysyisi viikkoa kauempaa niillä kiinni, joten täytyy suunnitella ja tehdä tai teetättää jalat sille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Lok 15, 2016 8:54 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuopponen kirjoitti:

Oikeestaan enemmänki irtos mitä itte uskoin, että tuolla rajoittimella sais aikaan
Vakio tehohan B16A1 on 150 hepoa




Nyt voi olla et on mennyt jotain ohi, mutta mikä rajoitin? Toihan ei tosiaan pyöri edes niin ylös kuin vakio ja rajoitin pätkäisee pelin kun tehokäyrä on vielä nousujohteinen, missä sit huipputehokin on mitattu.

Mut joo, kyllä tikissään olevasta vakio A1-moottorista pitäisi tehtaan ilmoittamat irrota . Tietysti kokonaisuudessaan vakioissa (ei pienintäkään hienosäätöä) yksilökohtaiset erot korostuu.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuopponen
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Hel 2015
Paikkakunta: Kauhajoki

LähetäLähetetty: Lau Lok 15, 2016 9:31 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaze kirjoitti:
Tuopponen kirjoitti:

Oikeestaan enemmänki irtos mitä itte uskoin, että tuolla rajoittimella sais aikaan
Vakio tehohan B16A1 on 150 hepoa




Nyt voi olla et on mennyt jotain ohi, mutta mikä rajoitin? Toihan ei tosiaan pyöri edes niin ylös kuin vakio ja rajoitin pätkäisee pelin kun tehokäyrä on vielä nousujohteinen, missä sit huipputehokin on mitattu.

Mut joo, kyllä tikissään olevasta vakio A1-moottorista pitäisi tehtaan ilmoittamat irrota . Tietysti kokonaisuudessaan vakioissa (ei pienintäkään hienosäätöä) yksilökohtaiset erot korostuu.

Tuolla ylempänä se taisi lukea jotta konetta pyörittää P2P ecu, mikä on d16y8 koneesta. Enkä nähnyt tarpeelliseksi nyt kesäksi alkaa sitä ihmettelemään kun kone vaihtuu kumminkin nyt talvella
Ilmoitettu huipputeho kumminkin tosiaan vasta 7600rpm, eli aivan terve kone tosiaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Lok 15, 2016 9:53 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuopponen kirjoitti:

Tuolla ylempänä se taisi lukea jotta konetta pyörittää P2P ecu, mikä on d16y8 koneesta. Enkä nähnyt tarpeelliseksi nyt kesäksi alkaa sitä ihmettelemään kun kone vaihtuu kumminkin nyt talvella
Ilmoitettu huipputeho kumminkin tosiaan vasta 7600rpm, eli aivan terve kone tosiaan


No niin näköjään, on mennyt viesti ohi silmien. Sikäli ecu/ kartat olisi aina syytä vastata setuppia, koska vaikka seokset nyt sattuisivat olemaan edes sillä seinällä, niin sytytysennakot todennäköisesti eivät.
Esimerkiksi tuossa D16-kartassa on täydellä kaasulla luultavasti luokkaa puolenkymmentä astetta enemmän ennakkoa kuin B16:sen omissa, johtuen mm. eroista puristussuhteessa, iskussa ja porauksessa.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuopponen
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Hel 2015
Paikkakunta: Kauhajoki

LähetäLähetetty: Lau Lok 15, 2016 1:20 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaze kirjoitti:

No niin näköjään, on mennyt viesti ohi silmien. Sikäli ecu/ kartat olisi aina syytä vastata setuppia, koska vaikka seokset nyt sattuisivat olemaan edes sillä seinällä, niin sytytysennakot todennäköisesti eivät.
Esimerkiksi tuossa D16-kartassa on täydellä kaasulla luultavasti luokkaa puolenkymmentä astetta enemmän ennakkoa kuin B16:sen omissa, johtuen mm. eroista puristussuhteessa, iskussa ja porauksessa.

Kyllä se oli tiedossa, että kartoissa tosiaan on eroja.
Asiasta toiseen... Kuinkas tuon pr3 kannen venttiilit kestää tulevaa kokoonpanoa(skunk2 tuner stg3 nokat+ pct männät puristus 12.7:1) Kannattaako heti kättelystä kattella kestävemmät? Vai uskaltaako vakiolla jatkaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Lok 15, 2016 2:28 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuopponen kirjoitti:

Kyllä se oli tiedossa, että kartoissa tosiaan on eroja.


Sitä en epäillytkään, painotin vaan että kyse on ihan konkreettisesti merkittävästä erosta. Joku viisi astetta täydellä kaasulla on aika paljon, helpostikkin nakuttavan ja ei-nakuttavan moottorin ero.

Tuopponen kirjoitti:
Asiasta toiseen... Kuinkas tuon pr3 kannen venttiilit kestää tulevaa kokoonpanoa(skunk2 tuner stg3 nokat+ pct männät puristus 12.7:1) Kannattaako heti kättelystä kattella kestävemmät? Vai uskaltaako vakiolla jatkaa...


Hyvin kestää Hondan omat venttiilit. Jos varret on suorat, eivätkä loppuunajetut muuten, niin ei ole mitn syytä vaihtaa. Putsaus ja tiivistepintojen koneistus vaan niille.
Type-R:n P73-imuvenat on tietysti hyvä päivitys, jos niitä vielä edukkaasti jostain saa. Varret ovat siis ohennettuja kanavan osuudelta. Toki nuo PR3-venttiilit pystyy osaava muotoilemaan yhtä hyvin virtaaviksi, mutta teetettynä maksaa.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuopponen
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Hel 2015
Paikkakunta: Kauhajoki

LähetäLähetetty: Lau Lok 15, 2016 2:40 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaze kirjoitti:

Hyvin kestää Hondan omat venttiilit. Jos varret on suorat, eivätkä loppuunajetut muuten, niin ei ole mitn syytä vaihtaa. Putsaus ja tiivistepintojen koneistus vaan niille.
Type-R:n P73-imuvenat on tietysti hyvä päivitys, jos niitä vielä edukkaasti jostain saa. Varret ovat siis ohennettuja kanavan osuudelta. Toki nuo PR3-venttiilit pystyy osaava muotoilemaan yhtä hyvin virtaaviksi, mutta teetettynä maksaa.

No niin kiitoksia inffosta ja neuvoista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Lok 15, 2016 3:26 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä mit, joskus itsekkin vastaavanlaista rakennellut.

Oleellisimpia asioita kannessa tosiaan on mekaaninen kunto, eli timmit ohjaimet ja pitävät tiivistepinnat. Ohjaimina menee OE-spec rautaohjuri (esim. Koivunen OY), Ferrean vastaava bronssiseos tai sitten vanhat koneistamon holkittamina (esim. K-Liner). Istukat voi koneistuttaa useampaan kulmaan tai sitten ns. r-seetit. Nuo on sellaisia helppoja ja kustannustehokkaita muutoksia, mistä on jotain käytännön hyötyäkin. Ja nuo venttiilityöt kun joutuu joka tapauksessa kansirempan yhteydessä tekemään niin...
Muuten sit siivoaa vaan valurösöt ja koneistuksien sekä muottien rajojen porrastukset kanavista. Niitähän noissa on.

Yksi mihin tuossa prokkiksessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota, on mäntä-venttiili välykset. Hyvin todennäköisesti noihin mäntiin täytyy jyrsiä venttiililautasille lisää tilaa. Nuo Skunk2:n JUN 3-kopiot on nimittäin jo aika isot nokat B16:seen ja vakiomäntien syvennykset hyvin rajalliset. Mitä itse joskus mittailin PCT-mäntäisessä B16A:ssa jonkin verran maltillisemmilla BC:n stg2:lla välyksiä, ei niitä ollut yksinkertaisesti mahdollista pyörittää (yksi heppu testasi myös saman käytännössä). Paitsi myöhäistämällä imunokka miltei tappiin ja vastaavasti pakoa aikaistaen, eli ei oikein palvellut tarkoitusta.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuopponen
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Hel 2015
Paikkakunta: Kauhajoki

LähetäLähetetty: Lau Lok 15, 2016 8:12 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaze kirjoitti:
Eipä mit, joskus itsekkin vastaavanlaista rakennellut.

Oleellisimpia asioita kannessa tosiaan on mekaaninen kunto, eli timmit ohjaimet ja pitävät tiivistepinnat. Ohjaimina menee OE-spec rautaohjuri (esim. Koivunen OY), Ferrean vastaava bronssiseos tai sitten vanhat koneistamon holkittamina (esim. K-Liner). Istukat voi koneistuttaa useampaan kulmaan tai sitten ns. r-seetit. Nuo on sellaisia helppoja ja kustannustehokkaita muutoksia, mistä on jotain käytännön hyötyäkin. Ja nuo venttiilityöt kun joutuu joka tapauksessa kansirempan yhteydessä tekemään niin...
Muuten sit siivoaa vaan valurösöt ja koneistuksien sekä muottien rajojen porrastukset kanavista. Niitähän noissa on.

Yksi mihin tuossa prokkiksessa kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota, on mäntä-venttiili välykset. Hyvin todennäköisesti noihin mäntiin täytyy jyrsiä venttiililautasille lisää tilaa. Nuo Skunk2:n JUN 3-kopiot on nimittäin jo aika isot nokat B16:seen ja vakiomäntien syvennykset hyvin rajalliset. Mitä itse joskus mittailin PCT-mäntäisessä B16A:ssa jonkin verran maltillisemmilla BC:n stg2:lla välyksiä, ei niitä ollut yksinkertaisesti mahdollista pyörittää (yksi heppu testasi myös saman käytännössä). Paitsi myöhäistämällä imunokka miltei tappiin ja vastaavasti pakoa aikaistaen, eli ei oikein palvellut tarkoitusta.

Joo kyllähän täs aika rajoilla mennään... Netistä vaikea löytää uskottavaa infoa esim. tällaisesta koneesta, lohkohan tosiaan tulee olemaan b18c. Tarkoin kyllä pitää mittailla ennekuin iskee koneen lopullisesti nippuun. Onneksi ei ole mitään hätää kasailla tuota niin saa huolella väsäillä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Lok 15, 2016 9:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuopponen kirjoitti:

Joo kyllähän täs aika rajoilla mennään... Netistä vaikea löytää uskottavaa infoa esim. tällaisesta koneesta, lohkohan tosiaan tulee olemaan b18c. Tarkoin kyllä pitää mittailla ennekuin iskee koneen lopullisesti nippuun. Onneksi ei ole mitään hätää kasailla tuota niin saa huolella väsäillä


Aa.. ok, jotenkin ymmärsin että olet asentamassa noita osia tuohon B16A1:seen. Mutta se muuttaa asiaa heti jos käytät B18C-alakertaa, sentin verran pidempi isku helpottaa kummasti. Tuollaisen kombinaation pitäisi toimia ilman mitään ylimääräistä säätämistä, vaikkakin ne välykset on toki edelleen syytä tarkastaa. Luonnollisesti.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuopponen
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Hel 2015
Paikkakunta: Kauhajoki

LähetäLähetetty: Kes Jou 07, 2016 4:02 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin tekniikan ihmettely alkoi. Eli nostin koneen tuosta MB6:sta ja aloin sitä sitten purkamaan, mitään hälyttävää ei onneksi löytynyt loodasta eikä lohkosta Laakereissa ei mitään mainittavaa ollut muutamia todella pieniä naarmuja...
Laakereiksi ajattelin hommata ACL tekeleet kampiakselille ja kiertokangille orkkiskset, ACL laakerit siksi, että koot ovat oikeastaan vakiona juuri samat kuin noissa STD kokoisissa ACLlissä. Toivottavasti noilla pelit soi sekalaista kommenttia kun löytyy ACL laakereista
Vaihteistoon tarkoitus vaihtaa laakerit, synkrot ja stefat. Onko jollain kokemuksia pystyykö tuota vakio lukkoa ehostamaan jollain vai antaako sen vain olla?

ACL
5M1959H
2.007 mm / 0.0790in

Ja lohkossa:
Jakopää
1 musta 2.010-2.007 mm / 0.0791”- 0.0790”
2 musta 2.010-2.007 mm / 0.0791”- 0.0790”
3 musta 2.010-2.007 mm / 0.0791”- 0.0790”
4 ruskea 2.007-2.004 mm / 0.0790”- 0.0789”
5 ruskea 2.007-2.004 mm / 0.0790”- 0.0789”

Loppuun vaikka muutama sekalainen kuva











Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group