IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Honda Civic EE5

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Tii Tam 17, 2017 5:00 pm    Viestin aihe: Honda Civic EE5 Vastaa lainaamalla viestiä

Tähän tulee kertomus neliveto-Civicin rakennusprojektista muutaman kuvan kera. Joku varmaan sanoo suoraan, että "roskiin", mutta ohitan semmoiset kommentit olankohautuksella . Oliskohan pitäny kysellä ennen aloitusta, että kannattaako... Valitettavasti dyny ei toimi googlen albumiarkiston uusien kuvien kanssa, joten kaikki kuvat tulevat linkkien taakse. Picasa oli paljon parempi...

Tässä auton kunto silloin, kun kävin katsomassa sitä. Katto oli painunut aika pahasti, vaikka tässä se oli lyöty takaisin ylös. Suunta oli onneksi vain ylöspäin... Maalipintakin näytti oikein tuoreelta. Tässä vielä toinen kuva. Ehdin hakea auton loppusyksystä, joten projekti sitten alkoi oikein kunnolla vasta joulukuun alussa.

Muistetaanhan päivitellä projekteja niin täällä on eloa. Katson ainakin itse vanhasta tottumuksesta kaikki seuraamani foorumit kerran päivässä. Olis mukavaa nähdä mahdollisimman paljon uutta sisältöä

Jos olette kiltisti niin voin päivitellä tänne parit jääratavideotkin, kunhan on niiden aika
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Tam 18, 2017 12:40 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Urran kutsuttava kylään...

Ei tosiaan, rujosta alkutilanteesta huolimatta hieno harvinaisuus! Maalautit kuuleman mukaan Outokummussa? Ja keretin jääradalla ajat? Edit: Työkavereilta ohimennen kuultua
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Kes Tam 18, 2017 9:49 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Urran kutsuttava kylään...

Ei tosiaan, rujosta alkutilanteesta huolimatta hieno harvinaisuus! Maalautit kuuleman mukaan Outokummussa? Ja keretin jääradalla ajat? Edit: Työkavereilta ohimennen kuultua


Jep. Yllättäen kaikki tietää, mitä Outokummussa tapahtuu . Keretissä käyn ajelemassa. Tulevana viikonloppuna oon taas jompanakumpana päivänä jäällä. Tule joskus sinne ihmettelemään niin näkis siunkin autoja. En oo varmaan mitään niistä ikinä bongannu. Muutenkin olis mukava jutella.

Tuo korihan oli oikeesti kohtuullisen hyvässä kunnossa, kun osasi katsoa vähän tarkemmin. Tietysti helmapellit ja toinen huonosti aikoinaan korjattu takakaari menivät uusiksi. Lisäksi perän peltejä piti suoristella, kun autoa on trukilla / traktorilla työnnetty & nosteltu takakontin pohjasta.

Kohta miulla on toivottavasti toinenkin EE5 niin siitä vois tehdä täysverisen jääratapelin. Samalla toivottavasti saisi tuohon parempaan kokonaan ehjän sisustan. Toisen korin kunnosta mulla ei ole mitään tietoa, joten tarvittaessa ostan vaikka halvan EG:n ja lykkään nelivedon hilut siihen . Jos jollain on Recaroita tai muita laadukkaita etupenkkejä myynnissä kohtuulliseen hintaan niin tänne saa tarjota!

Uutta maalipintaa pitäis kyllä hioa jossain vaiheessa, joten Urran on tervetullut tänne
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Tam 18, 2017 2:18 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo tää on tätä tuppukylän meininkiä Voishan tonne joku joku vklp tulla kattelemaan, itseasiassa tuleva viikonloppu olis ainakin töiden puolesta vapaata.

Noi RTSi EG:n nelivedon osat on kiinnostanu itteekin. Ja kiinnostais myös nähdä miten isoja eroja EE5:n ja EG:n osien välillä on. FWD EG:stä jos vääntää "RTSi" mallin, nii oikeeseen swappiin tarviis kyseisestä mallista lootan, vaijerishifterin, kardaanin, putkiston, perän, takavetarit, navat/olkavarret, kardaanin syvennyksellä ja tuplapumpuilla olevan tankin ja taka-apurungon. Yleisempi swappi on B-sarjalaisen CR-V:n ja wagovanin osilla tekeminen. Eli esim. takaolkavarret modataan niin että käytetään CR-V:n takaosia ja Civicin etuosia.







[img]http://rs62.pbsrc.com/albums/h103/ef697/hondajphmgplrferegionjpdataimageser.png?w=480&h=480&fit=clip[/img]





[img]http://rs171.pbsrc.com/albums/u294/tstchatch/5_zps3779a9d7.jpg?w=480&h=480&fit=clip[/img]

[img] https://storage.googleapis.com/pfk-megabucket-730/HPL/Images_car/17SR401/IMGE/B__2020.jpg[/img]





Kuva altapäin:

[img]http://honda-tech.com/forums/attachment.php?attachmentid=8914&stc=1&d=1231028411[/img]

Shifteri:

[img]http://honda-tech.com/forums/attachment.php?attachmentid=9391&stc=1&d=1231172851[/img]

Edit. Osa kuvista ei näköjään näy, pitää klikata auki.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Kes Tam 18, 2017 3:53 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän EG-korinen B20-VTECillä olisi aika kiva nelivetoisena. Ei vaan taida nykyisellä lainsäädännöllä saada kilpiin semmoista edes poikkeusluvalla, kun muutosprosentit karkaavat vähän turhan isoiksi.

Harmi, että nelivetoinen EJ on kokonaan oma tyyppinsä eli EH, kuten myös tämä minun EE. EK-korinen olisi taas mahdollista rakentaakin, koska RTi on tyyppiä EK5.

Näillä näkymin menen Kerettiin ajelemaan lauantaina, mutta päivitän vielä tilanteen.
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Tor Tam 19, 2017 11:42 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vähän kyllä harmittaa, että HiTec ehti spoilaamaan auton maalauksesta ja siitä, että se on jo liikenteessä.
Olisin kirjoittanut koko projektin muutaman päivän aikana niin valmistuminen olis näyttänyt hyvinkin nopealta . No aina ei voi voittaa
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Sun Tam 22, 2017 9:41 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tälläiset erikoisuudet on kyllä aina omalla tavallaan mielenkiintoisia . Mites näiden osatarjonta? Aftermarket ja OE. Varmaan aika heikkoa? Lähinnä tuon voimansiirron kannalta, minkä preppaaminen voi joskus tulla ajankohtaiseksi, vaikkei sen ihmeemmin virittelisikään tms. .
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Tii Tam 24, 2017 4:01 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaze kirjoitti:
Tälläiset erikoisuudet on kyllä aina omalla tavallaan mielenkiintoisia . Mites näiden osatarjonta? Aftermarket ja OE. Varmaan aika heikkoa? Lähinnä tuon voimansiirron kannalta, minkä preppaaminen voi joskus tulla ajankohtaiseksi, vaikkei sen ihmeemmin virittelisikään tms. .

Aika heikkoa on osatarjonta tuohon voimansiirtoon, joten varaosa-auto tulee sitä varten. Jossain vaiheessa joutuu varmaan päivittämään B/K -sarjalaiseen, mutta se vaatii paljon muutoksia ja poikkeuslupia. Onhan HR-V:ssäkin tietysti vähän samankaltainen nelivetosysteemi D16-koneella. Perävälityksetkin ovat jotakuinkin samat kuin vanhassa Civicissä. Esimerkiksi perämurikan kiinnikkeet ovat täysin samat kuin CR-V:ssä ja monessa muussa Hondassa, joten kaikki tukikumit saatiin uusittua. Suosin näissä Febestin tuotteita, koska Hondalta ei saa edes kaikkea enää ja hinnat ovat hyvinkin suolaisia.

Etu- ja takaperään pitäis löytää jonkinnäköinen rajoitettu lukko, mutta kalliita ovat ne harvat, mitä löytyy.
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
McAwesome
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 27 Tou 2014

LähetäLähetetty: Kes Tam 25, 2017 2:49 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nobi kirjoitti:
Etu- ja takaperään pitäis löytää jonkinnäköinen rajoitettu lukko, mutta kalliita ovat ne harvat, mitä löytyy.

Muutamia aiheeseen liittyviä projekteja tullut seurailtua ja niiden mukaan taka-akselille käy normaali D16 etutasauspyörästö pienellä sovituksella.
Takana murikka pyörii ilmeisesti toiseen suuntaan kuin edessä eli torsen tyyliset perät toiminee ihan ok, mutta kitkalukkojen kanssa pitää sisukset kääntää ympäri tai laittaa 2-way mallinen lukko että homma toimii halutulla tavalla.
Taakse löytyy myös hondan omaa viskosysteemiä intrac varustetason 4wd civicistä, mutta on niin harvinainen keksintö että tuskin tulee vastaan missään.

Tuosta vielä yksi ihan mielenkiintoinen rakenteluprojekti inspiraatioksi: http://www.hondaclub.lv/forums/viewtopic.php?f=2&t=34375
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Tor Tam 26, 2017 12:37 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo tää on aivan loistava laite.

Itseasiassa en muista vaihdeltiinko kuvia Nobin kanssa Civicin alkuperäiskunnosta mutta toihan ois pitäny jättää alkuperäiseen kuntoon toi maalipinta. Hieroa vaan sisältä ja alta ihan viimeisen päälle mut maalipinta just noin sammaleisena.

Kyllä meinaan jääradalla vituttais kun tommonen turvekasa tulis tuhatta ja sataa ohi

Pitäskin joskus jääratakelien aikaan järkkää roadtrip Nobin huomaan ni pääsis kyytiin
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Tor Tam 26, 2017 2:01 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Urran kirjoitti:

Pitäskin joskus jääratakelien aikaan järkkää roadtrip Nobin huomaan ni pääsis kyytiin


Joo suosittelen, tuolla suunnalla on kyllä hyviä ratoja talvisin.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Per Tam 27, 2017 3:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

McAwesome kirjoitti:
Nobi kirjoitti:
Etu- ja takaperään pitäis löytää jonkinnäköinen rajoitettu lukko, mutta kalliita ovat ne harvat, mitä löytyy.

Muutamia aiheeseen liittyviä projekteja tullut seurailtua ja niiden mukaan taka-akselille käy normaali D16 etutasauspyörästö pienellä sovituksella.
Takana murikka pyörii ilmeisesti toiseen suuntaan kuin edessä eli torsen tyyliset perät toiminee ihan ok, mutta kitkalukkojen kanssa pitää sisukset kääntää ympäri tai laittaa 2-way mallinen lukko että homma toimii halutulla tavalla.
Taakse löytyy myös hondan omaa viskosysteemiä intrac varustetason 4wd civicistä, mutta on niin harvinainen keksintö että tuskin tulee vastaan missään.

Tuosta vielä yksi ihan mielenkiintoinen rakenteluprojekti inspiraatioksi: http://www.hondaclub.lv/forums/viewtopic.php?f=2&t=34375

Kiitos! Sainkin jo SOF:lta viestiä tasauspyörästöihin liittyen parin linkin kera. OBX taitaa olla halvin, mitä on saatavilla. K2x olis kieltämättä kiva kone! Riittäisköhän poikkeusluvan perusteluksi se, että alkuperäinen voimansiirto on rikki, eikä osia saa, joten moottorikin pitää päivittää tekniikkaan sopivaksi? . B20B:n alakerralla ei tarviis edes poikkeuslupia, kun tilavuus- ja tehorajat eivät ylittyisi tuolle korille. Sittenkin vaan joutuis uusiman aika urakalla osia, kuten esimerkiksi navat.
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Per Tam 27, 2017 4:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Urran kirjoitti:
Joo tää on aivan loistava laite.

Itseasiassa en muista vaihdeltiinko kuvia Nobin kanssa Civicin alkuperäiskunnosta mutta toihan ois pitäny jättää alkuperäiseen kuntoon toi maalipinta. Hieroa vaan sisältä ja alta ihan viimeisen päälle mut maalipinta just noin sammaleisena.

Kyllä meinaan jääradalla vituttais kun tommonen turvekasa tulis tuhatta ja sataa ohi

Pitäskin joskus jääratakelien aikaan järkkää roadtrip Nobin huomaan ni pääsis kyytiin

Muuten olis voinutkin jäädä pinta ennalleen, mutta kun oli kuitenkin vähän hitsattavaa. Kirkaslakkaa ensin suunnittelinkin tuohon sammalen päälle, mutta pintaa olis kuitenkin pitäny tasoittaa vähän . Mikähän siinä muuten on, että uusien ja kalliiden autojen kuljettajat lähes poikkeuksetta provosoituvat, kun jäävät liikkeellelähdössä vanhalle Civicille? Tämmöinen kevyt nelivetorimpula aiheuttaa suunnatonta iloa työmatkakulkineena

Tervetuloa kyläilemään!
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Per Tam 27, 2017 4:56 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässäpä jatkoa projektiin. Uudet helmapellit rakennuskaveri (mazajns) taivutteli suorasta pellistä eli ei käytetty valmiita paloja vaan vähän paksumpaa peltiä niin ei ruostu heti puhki. Tässäpä on taivutus takaluukkuun piirrettynä . Tässä auto onki jo trailerilla matkalla maalattavaksi. Sitten vielä viimeiset kuvat ennen maalaukseen liittyviä toimenpiteitä. Keulastakin puuttui vähän osia, kuten näkyy .
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
matiasjhp
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Tam 2016
Paikkakunta: Hollola

LähetäLähetetty: Per Maa 24, 2017 9:55 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joko saatais tästä lisää kuvia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Per Maa 24, 2017 5:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Päivitelläänpäs vähän yleisön pyynnöstä. On vähän jääny päivitykset, kun on ollut liikaa töitä. Viikonloput ovat kuluneet sitten jääradalla.

Ennen maalausta ei tehty mitään turhia riisumisia, koska auto piti saada valmiiksi äkkiä. Takakontin kansi sai kuitenkin väriä myös sisäpuolelle.

Sisältä tämä Civic näytti yllättävän siistiltä! Oikaistaan tästä sitten reilusti eteenpäin vanhasta autosta keulan pistehitsit irti ja etukehikko tähän uuteen. Keulan osat on maalattu pensselillä Normadurin värillä, joten värikoodi ei ihan täsmää (ulkokuoren maalipinta ei ole RAL kartasta). Päivänvalossa ero ei ole ihan näin räikeä, mutta LED-salama vääristää. Tästä autosta ei näyttelyesinettä tule, joten jostain piti säästää. Moottoritila jäi valkoiseksi, jos vaikka joskus haluan tämän alkuperäisen väriseksi. Osin tuo moottoritilan maalaamattomuus johtui myös siitä, että jouduin selkäleikkaukseen heti projektin aloituksen jälkeen ennen maalausta, joten en pystynyt purkamaan mitään.

Perän kiinnitystä vahvistettiin edellisestä autosta viisastuneena, koska siitä repesivät kiinnitykset irti jo kertaalleen viime talvena. Moottorin viritys selvästi onnistui silloin, koska perän kiinnitys petti alle viikko moottorin valmistumisen jälkeen . Tässä vielä nätisti maalattu vahvike . Ja niin perämurikka saatiin roikkumaan paikalleen. Tässä vaiheessa toinen auto oli vielä ajokunnossa etuvetoisena, ettei autoa tarvinnut työnnellä.

Seuraavaksi oli aika sovitella tekniikkaa uuteen koriin. Tässä näitä hyvinkin tärkeitä osia eli akseleita ja moottori & laatikko. Laatikko kävi pesussa, mutta ei tuo hirveä keltainen maali lähtenyt siitä kokonaan. Tässäpä laatikko onkin jo paikallaan. Tarviin uuden ECU:n, kunhan saan toisen koneen rakennettua. Tämä on liian vanha eli siinä ei ole ulkoista ROM:ia.

Seuraavaksi kasattiin sisustaa. Kojelauta meni vaihtoon, joten tässäpä on vanha irrotettu. Tuulilasi vaihtui maalauksen yhteydessä, joten sen takia lasin toisella puolellakin on oranssia maalia, jos joku nyt sattuu sitä ihmettelemään. Nyt näyttää jo vähän valmiimmalta! Kattoverhoilu tuli toiseksi varaosa-autoksi ostetusta ED1:stä, mutta tietysti nelivedon läpät menivät paikalleen. Ihan siisti lattiamattokin tähän tuli. Huomatkaa myös ehjä kojelauta. Tankissa oli ainakin 12 vuotta vanhaa bensaa, mutta hyvin tuo kaasarilla varustettu ED1 sillä kulki. Pakokaasun haju vaan oli ihan hirvee. Arvatenkin bensapumput olivat jumissa, joten ne otettiin luovuttaja-autosta. Tässä vielä tankin tyhjennystä. Sitten auto olikin jo ajokunnossa kauniilla etupenkillä varustettuna.

Ajelua tässä ei kuitenkaan harrastettu, koska edessä oli vielä operaatio puslajumppa. Takalokareista otettiin tylysti pois kaiken paskan keräävät ruostuvat ulokkeet, joihin roiskeläpät tulevat kiinni. Perästä taas lähti pois vanha ruostunut palkki, koska siihen halusin tilalle vetokoukun, joka mulle oli jostain kulkeutunut. Pitihän tuota perää vielä vähän siistiä ennen kotelosuojan ja massan ruiskuttelua. Tässäpä ruiskuttelu on aloitettu. Etulokareista löysin ennen kotelosuojan levittämistä pienet ruostekohdat, jotka avattiin ja hitsattiin kiinni. Tuossapa päällä on jo kotelosuojaakin. Ja niin pohjan käsittely alkoi olla valmis...

Sitten pakoputken kimppuun. Palasista tehtiin 2.5" putki, jota tässä mallaillaan. Tässä sama toisesta suunnasta. Ja vielä yksi kuva pohjasta... Tässäpä on valmis putki paikallaan.

Matti puhdisteli vähän autoa konepellin alta, joten siitäkin piti napata kuva. Melkein samalta näyttää vieläkin. Takakonttia piti muotoilla lekalla uudestaan, koska koria on nostettu joskus pohjasta trukilla tai traktorilla. Kaikki alustan helat tosiaankin menivät vaihtoon. Tässä kuvia liukuhihnatyöstä: 1, 2, 3, 4, 5, 6.

Jatkan tästä joku päivä, jos haluutte vielä päivityksiä...

Monesta kohdasta huomaa, että tämä projekti on tehty hyvin nopealla aikataululla. Työpäivän jälkeen meni kuukauden ajan aina noin 8 tuntia hallilla. Joulun pyhinä tuli sitten tehtyä töitä auton kimpussa kellon ympäri. Tavoitteena oli vaan saada auto valmiiksi jääratakauden alkuun mennessä. Ihan siihen ei pystytty, kun jäälle päästiin ekan kerran vasta 15.1.. Outokummun rata aukesi jo edellisenä viikonloppuna.
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Maa 25, 2017 10:47 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu jatka vaan jos juttua on . Kuvat kertoo kyllä paljon mutta ihan virkistävää lueskellakkin mitä tai miksi on tehty.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
allmighty
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Elo 2009
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: Sun Maa 26, 2017 12:21 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on ylimääräinen obd0 lastutettu ecu. 91vm civicistä. Nakkaa yv jos kiinnostaa
_________________
yep.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Sun Maa 26, 2017 7:12 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja jos OBD1-konversio kiinnostaa niin täältä löytyy kanssa joutavia (S300-prepattuja) ECU:ja, P61 vielä pienellä varauksella. Se ei tosin sellaisenaan ole vielä säätövalmis.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
matiasjhp
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 19 Tam 2016
Paikkakunta: Hollola

LähetäLähetetty: Maa Maa 27, 2017 2:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvältä näyttää, ihan tekemisen meininkiä Onko tekniikkaan tulossa päivitystä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Kes Maa 29, 2017 7:44 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Komia tää on ja videomateriaalikin kertoo et on aika menijä! Eikös tekniikka nimenomaan juuri päivitetty (tosin viime korin aikaan) Ei sillä etteikö enemmän olisi aina enemmän
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Kes Maa 29, 2017 2:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tätä lankaa on selvästi luettu, joten pitää yrittää kirjoittaakin enemmän tästä projektista jossain vaiheessa. Allmighty, kyllähän tuo lastutettu OBD-0 ECU kiinnostaa. Jossain vaiheessa pitää siirtyä ODB1:een, mutta se saa odottaa. Pitää muutenkin opiskella, kun oon vielä aika pihalla siitä, mitä kaikkee tarviin siihen, että saan uudet kartat ECU:un.

Tekniikkaa piti päivittää jo viime talvena, kun 2. sylinterin kiertokangen laakeri pyörähti. Kiertokankeen tuli vähän lämpövaurioo ja kampuraankin tuli naarmuja. Kampiakselin vauriosta kuvaa myöhemmin, mutta tässä on kiertokanki:




Moottoriprojektista näkyy kuvat, koska ne on lisätty ja linkitetty vielä vanhan Picasan aikaan. Tämä seuraava operaatio aloitettiin perjantai-iltana, koska lauantaina piti päästä jääradalle. Valmista tuli lauantaina heti klo 7:n jälkeen. Nukuin vähän pommiin, mutta seuraavana päivänä oltiin jääradalla heti yhden jälkeen. Joku väitti, ettei nelivedon kone tule ulos ilman laatikon irrotusta. Väärässä olivat:


Laatikko ja kulmavaihde, jonka kansi piti irrottaa, että kone irtosi:


Siinä se voimanpesä nyt on


Kampiakseli otti tosiaankin vähän osumaa:




Yläkerta näytti ihan siistiltä yläpuolelta katsottuna:


Vaurio ylhäältä päin kuvattuna:


Karstaa oli muodostunut ihan mukavasti


Lohko:


Venttiileissä oli myös vähän karstaa...


PM6-männät jätettiin talteen, koska ne sopivat mukavasti turbotettuun DOHC-koneeseen


Löysin varaosakoneeksi puretun DOHCcilaisen. Siitä tuli kampiakseli sekä männät kiertokankineen. Huono puoli oli se, ettei männissä ollut renkaita, joten huono budjettiratkaisu oli ottaa SOHC-koneen männistä renkaat... Samalla kansipahviksi tuli uudemman D-sarjalaisen ohuempi metallinen tiiviste. Tänä talvena kone kävi sitten syömään öljyä aika pahasti, joten remonttia on tiedossa. Mulla odottaa varastossa hyvin vähän ajetut D16A9:n männät, hyvillä renkailla ja kiertokangilla laakereineen.

Tässä vielä kuvia koneen kokoamisesta. Se D16A9 tuli tosiaankin osina














Mukana tuli myös peltisatsi:


Lisäksi varakoneessa oli kevennetty vauhtipyörä:




Kokoamisesta on vähemmän kuvia, kun oli vähän kiire saada auto läjään. Sielläpä ne PM7 männät köllöttävät:


Sitten vaan öljypohja paikalleen:


Tässäpä kansi moottori jo läjässä. Pakosarjan pinnapulttien osalta oli tyypillisiä haasteita, mutta ongelma saatiin ratkaistua. Venttiilinvälykset tuli säädettyä ennen kuin venttiilikoppa laitettiin paikalleen.


Sen verran paskainen tuo kone oli, ettei sitä voinut jättää pesemättä:


Pikaisen suihkuttelun jälkeen näytti jo paremmalta:


Sitten konetta takas paikalleen...


Sinnepä se sujahtaa:




Kulmavaihteen kannen laittaminen paikalleen edellytti juuri oikeaa työjärjestystä pulttien suhteen, mutta kyllä se onnistui.


Tämmönen siitä sillon tuli:


Kävin muuten reilu kuukausi sitten hakemassa varaosiksi toisen nelivedon korin + tekniikan, joten tallessa on nyt kuuleman mukaan n. 80tkm ajettu D16A6-kone ja toiset voimansiirron hilppeet. Sen verran koukuttavaa on tuo jääradalla ajelu, että taidan tehdä toisen neliveto-Civicin, jolla ajetaan vain radalla. Sitten ei tarvii enää sääliä koria. Ajattelin myös laittaa turbon ja ajella piikkirenkailla. Tarkoittaa myös sitä, että autosta tulee kevennetty kaaripeli. Rekisteröinti siis oletettavasti jää. Pohdinta kuuluukin näin: "Rakennanko auton EE5:n, ED1:n vai EG:n koriin?" Eipä tuo nyt hirveä homma ole vaihtaa EG:hen EE:n pohjalevyn takaosaa ja taka-apurunkoa. Lähinnä sen takia yksi vaihtoehto on EG, että saisin hyväkuntoisen korin hyvin edullisesti kaverilta. Lisäksi EG:n konetilaan mahtuu paremmin isompikin kone . Tuossa toisessa EE5:n korissa riittää hitsattavaa; mm. eturunkoaisa on poikki, mutta sen saan kyllä irrotettua ED1:stä. Yksi ratkaisu olisi vaihtaa ED1:een nelivedon pohjalevy takapenkistä taaksepäin. ED1:n kori on hiton hyvässä kunnossa ikäisekseen.
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Kes Maa 29, 2017 2:38 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hitec: pystytkö pienentämään tuota yhtä kuvaa, kun muuten tekstin lukeminen on aika helvetillistä pieneltä näytöltä? Jos et pysty pienentämään niin muuttaisitko sen linkiksi.
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group