IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Doch zc CRX Turbo + muut lelut
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Per Huh 14, 2017 10:12 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katoin noita CPR:iä ja jotenki oletin et ei tämmösessä basemapissa voi sellasia olla ja jätin ne koskematta

Joo usdm p28 pwm

Muut tsekattu, jo aikaisemmin datalogista kattelin kaasun olevan ihan spot on ja laajakaistan fyysinen osuus on suorittamatta, eli se nextinä!

Kiitos asiantuntemuksen jaosta ja vieläpä ymmärrettävällä tasolla
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Huh 15, 2017 8:10 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noissa voi olla alkuperäisen tekijän setupista riippuen ihan mitä tahansa, joten tarkkana.

Niin, ja voit tehdä basemapin myös sen D16A1:n tuunatun vakiokartan pohjalta jos se tuntuu sopivammalta, [Options] -> Show 3bar Tables ja [Edit] Create Boost Tables. Alimmissa kohdissa oletusarvot; Retard ignition tiputtaa ennakkoa aina kyseisen määrän (asteissa) yhtä kasvavaa paineen mittayksikköä (lb) kohti, Add fuel taas kasvattaa määrää kyseisen määrän prosenteissa n/a tasoista. Tuon jäljiltä kartassa on painesarakkeita 16, mutta voit lisätä uusien sarakkeiden määrää aina 24:än asti. Samalla voit kasvattaa kartan resoluutiota haluamallasi alueella, eli klikkaat hiiren oikeaa halutun painearvon kohdalla jonka jälkeen [Insert Load Index]. Sama juttu pyörintänopeus-rivien kanssa, mutta niiden maks. määrä on 20.
Noita voi editoida jälkikäteen tarkemminkin ja jos tuntuu että jossain valmiissa basemapissa olisi jo lähtökohtaisesti omaan setuppiin paremmin vastaavat ve-kartat/ ennakot, mutta esim. skaalaus on osittain eri tai et halua copy&pasteta sitä kokonaan, niin kopioi vain osa sattuvista kuormituspisteistä/riveistä/sarakkeista ja interpoloi sitten haluttujen arvojen välinen alue jolloin muutoksesta tulee lineaarinen.
Boost Control välilehdeltä pitää PWM-ohjaus täpätä käyttöön ja asetukset käytettävän venttiilin mukaan. MAC:eista (joita nuo Innovaten, Hondatan, Xenocronin, Speedfactoryn ynnä muiden ahtopaineensäätöventtiilit on) on ainakin kaikki oleellinen data hyvin saatavilla.
Sen jälkeen [Parameter] otsikon alta käy välilehdet läpi aiemmin mainitulla kaavalla.

Ot: Unkarissa on kehitteillä tuota nakutuksentunnistimen-ohjainkortin liitäntää hyödyntävä (mikä P28:n "emolevystäkin" löytyy), ECU:n kuorien sisään sopiva suorasytytyspuolan ohjaus, joka vaikuttaa aikas fiksulta. Tuosta ei vaan löydy vielä hirveästi tietoa, aiempaa ulkoista versiota taitaa olla jokunen käytössä. Kehuivat ainakin sitä käytännön toiminnaltaan.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Tii Kes 06, 2017 2:08 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eka käynnistys jäi yritykseksi, nyt lykkäs CYP-koodia.

Onks joku jättänyt mulle kertomatta että toi vakiodizzyn pyörijän akseli täytyy ottaa vakiosta ja modata tonne TD43U:n sisään?
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Tii Kes 27, 2017 4:28 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Edellinen oli kahden piuhan swappaamisen kokoinen operaatio, jonka jälkeen auto hörähti heti käymään

Lambdan Voltage offsetti vähän kummastuttaa, sitä joutui ruuvaamaan reilun voltin lisää ennenkuin täsmäsi kohtuullisesti MTXL:än kanssa ennen käynnistystä.

Sit taas auton käynnistyttyä MTXL näytti ~11-12 ja Smanager 14.5-7AFR
Miten se voi noin päin mennä?

Heti kun lambdan lämmityksen jättää disabloimatta, niin siitä saa vikakoodin. Se nyt lienee ihan normaalia, kun ei se kiinni missään olekaan.

Kaasunasento näyttää virrat päällä ihan oikein, mutta käynnissä jatkuvaa 0%
Eli kierrokset alkaa humppaamaan kun tasakaasua antaa.

EDIT: jaa MTXL alko itekseen näyttämään samaa kuin Smanager
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Tor Kes 29, 2017 9:04 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TuGeTu kirjoitti:

Heti kun lambdan lämmityksen jättää disabloimatta, niin siitä saa vikakoodin. Se nyt lienee ihan normaalia, kun ei se kiinni missään olekaan.


Juu itsediagnostiikka pelaa normaalisti, joten jos lambdan lämmityspiirissä ei ole vastusta, täppä ruutuun.


TuGeTu kirjoitti:

Kaasunasento näyttää virrat päällä ihan oikein, mutta käynnissä jatkuvaa 0%
Eli kierrokset alkaa humppaamaan kun tasakaasua antaa.


Siis sytytysvirta kytkettynä näyttää loogisesti 0-100% seuraten kaasupolkimen asentoa, mutta käynnissä ei? 5V. syöttö ohjainlaitteelta kunnossa?
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Maa Hei 03, 2017 4:56 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaze kirjoitti:
TuGeTu kirjoitti:

Heti kun lambdan lämmityksen jättää disabloimatta, niin siitä saa vikakoodin. Se nyt lienee ihan normaalia, kun ei se kiinni missään olekaan.


Juu itsediagnostiikka pelaa normaalisti, joten jos lambdan lämmityspiirissä ei ole vastusta, täppä ruutuun.


TuGeTu kirjoitti:

Kaasunasento näyttää virrat päällä ihan oikein, mutta käynnissä jatkuvaa 0%
Eli kierrokset alkaa humppaamaan kun tasakaasua antaa.


Siis sytytysvirta kytkettynä näyttää loogisesti 0-100% seuraten kaasupolkimen asentoa, mutta käynnissä ei? 5V. syöttö ohjainlaitteelta kunnossa?


Juurikin noin, sytytysvirta kytkettynä nyt mittasin että 5.02 tulee liittimelle.

EDIT: tarkastin myös ecun pinneiltä ja ihan kohdillaan näyttäisi olevan kalibrointikin.

EDIT:EDIT: luetutin minimin ja maksimin smanagerilla ja nyt pelittää sekin, tosin minimiksi tuli ~5.5% ja heijaa vähän, mutta näyttäisi olevan vähän ilmakuplia jäähynesteessä. Kovinkaan responsiiviseksi ei voi luonnehtia tuota toimintaa, mutta tälläisenään saa auton liikutelluksi ja säätöön.

Solid CEL on yhä vaikkei vikakoodeja olekaan, siitä en osaa sanoo yhtään mistä johtuu..
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Per Hei 14, 2017 9:59 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TuGeTu kirjoitti:

EDIT:EDIT: luetutin minimin ja maksimin smanagerilla ja nyt pelittää sekin, tosin minimiksi tuli ~5.5% ja heijaa vähän, mutta näyttäisi olevan vähän ilmakuplia jäähynesteessä. Kovinkaan responsiiviseksi ei voi luonnehtia tuota toimintaa, mutta tälläisenään saa auton liikutelluksi ja säätöön.


Tosiaan, S300 yms. kanssa TPS:n ääriarvot pitää aina lukea, vaikka asentotunnistin olisi asetettu yleismittarin kanssa tai se olisi ihan tehtaan jäljiltä.


TuGeTu kirjoitti:

Solid CEL on yhä vaikkei vikakoodeja olekaan, siitä en osaa sanoo yhtään mistä johtuu..


Siihen on muutama mahdollinen syy:


PGMFI.org kirjoitti:
Solid Check Engine Light
If the CEL is lit solid and does not blink (after jumping the service check connector on OBD1 ) and the car runs poorly the following could be the problem:

* A faulty ECU (means any other component failure other than listed here)
* Poor soldering connections
* Check Sum error
* Faulty program stored in the ROM
* Faulty ROM chip
* Faulty 74HC373 chip



Lisäksi jotkut on raportoineet virranjakaja-peräisistä solid-cel:leistä mutta ne on vähän huonosti dokumentoituja/ diagnosoituja.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Sivu 15 Yht. 15

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group