IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mikä vit*ttaa ihan muuten vaan tai yleisesti?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 142, 143, 144
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Off topic
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
[snake]
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 18 Lok 2008
Paikkakunta: Järvenpää

LähetäLähetetty: Tor Maa 16, 2017 6:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Semmonen fiilis et vois työntää ton mersun suohon...
Huolto listalla olis vaan vesipumppu,apuhihna,rullat ja koiranluut eteen...pyöränsuuntaus.... Ja kirsikkana kakun päälle tänää poksahti jarruputki poikki. Nää vanhat saksalaiset on näköjää kaikki tämmösiä pitää vähän huoltaa koko ajan...
_________________
MB E220 CDI W211
CR-Z ZF1 -10
Dax 125 -15
Civic Viitak -97 (ex)
CBR PC37 -03 (ex)
Jazz -85 (ex)
-----------
Lets 3D print the world!
3d tulostus palvelua tarjolla järki hintaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Maa 24, 2017 1:15 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lukikohan Hondata S300 V1:n myyntisivuilla aikoinaan, että koko palikka on viimeistään 10v päästä ensimmäisestä virtojen kytkemisestä vainaa, kun NVRAMin sisäänrakennettu lithiumparisto tyhjentyy... Aika luotettava toteutus jos sattuu olemaan vaikka reissun päällä ja tolla paristolla tulee tunnit täyteen, niin ei tarvii paljoo ajella, kun ei pala Hondatassa kuin punainen valo.

Hondata ei suostu noita edes korjaamaan, vaikka ei tarviis muuta kun vaihtaa toi NVRAM piiri ja ohjelmoida se uudestaan, uutta myydään kyllä tilalle ja päivitystarjoukseen jos olis oikeutettu, niin rikkinäisen hondatan palauttamalla pitää maksaa $100 enemmän väliä, kuin toimivan palauttamalla, vaikka kyse olis vaan tosta paristosta, joka hondatalla on ollu tiedossa jo V1:stä suunnitellessa.

Ei mitään muuta pahaa sanottavaa kyseistä firmaa tai sen tuotteita kohtaan, mut eikö tota nyt olis oikeesti voinu toteuttaa toisella Dallaksen piirimallilla, jossa on ulkonen paristo. Sit softaan tuki pariston vaihdolle. Tai sit oikee ratkasu (en tiedä onko ollu sillon saatavilla, teknologia ainakin on ollu) : FM1808-70-PG FRAM-piiri. Näyttäis oleva pikaisen selvityksen perusteella sopiva vaihtoehto Hondatan S300 V1:ssä käyttämälle DS1230AB-120. Sillä erotuksella että ensin mainittu säilyttää tietonsa n. 45 vuotta.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Per Maa 24, 2017 8:06 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Oletan että puhut nyt allekirjoittaneen V1:stä? Joka muutama kevät takaperin sippasi tallissa joutokäyntiä käydessään. Eivät kai odottaneet että noiden tarvii niin kauaa kestää . Mut joo aika hv-ratkaisu, oli sitten tiedostettu tai tiedostamaton. Kai sillä on joku sentti säästetty komponenttihankinnoissa.

Tuon vaihtohyvityksen ehtoja en äkkiseltään muista, mutta rikkinäinenki siis kelpaa? Pitikö olla ensiomistaja/ kuittia?

Mut ensinnäkin olen kyllä vaikuttunut että sait perimmäisen syyn selville, se kun kiinnostaa aina. Toisekseen, jos S300:lla on kirjaimellisesti tunnit täynnä, niin se tarkoittaa että Xenocronin preppaama/huoltama P61-ecu on ehjä . Ehjillä natiiveilla OBD1 VTEC/ Knockboard ecuilla kun on edelleen arvoa, ja tuo ei tarvitse kuin esim. uuden S300 V3 kortin ja kovaa ajoa.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Maa 24, 2017 1:25 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo en oo kerenny P61:stä tutkimaan kuin päällisin puolin (näyttää ehjältä, mut olis varmaan hyvä tehdä mittauksia), mut joo, S300 V1:ssä on kyllä aika paskamainen ominaisuus toi paristo. Googlettelin mielenkiinnosta kaikkien piirien datasheetit vikaa etsiessä ja kurkistin viimeisenä vaihtoehtona ton Hondata tarran alle, kun ei netistä löytyny tietoo mitä RAM piiriä Hondata käyttää. No sieltähän se sit löyty. (V2:n myyntipuheissahan tosta on mainintakin, et non-volatile memory ei oo siinä enää paristolla varmennettu.)

Piirin sisäänrakennettu paristo on siis elektronisesti irtikytketty niin pitkään, kunnes piirin VCC pinniin syötetään yli 4,25v jännite (ettei uudet piirit vanhene hyllyssä). Eli jos ajatellaan että asennat hondatan ja käytät autossa kerran virtoja päällä ja sit pistät auton talvisäilytykseen/alotat projektin/tmv, nii sen jälkeen jokainen sekunti jolloin piirillä ei ole ulkosta virransyöttöä, on pois Hondata S300 V1:n eliniästä. Jos VCC pinniin saatais syötettyä ulkoisesti vähintään 3.0V, paristo pysyis irtikytkettynä. Onpa helvetin hyvä ominaisuus esim. kesäautoissa... Jos mulla olis uus tällanen, niin rakentelisin tohon VCC pinniin 3V BIOS paristosta/klipsistä backup patterin, jota vois käyttää esim. talvisäilytyksen aikana. Ei tarviis huolehtia siitä että piirin sisänen patteri kuluu.

Tutkin vielä jossain välissä tota P61:stä, ja pistän sen sit postissa takas sulle sen liittimen kanssa kunhan tässä kerkiää.

Edit: Lisää kun etsii, niin näyttäis löytyvän aika monta kohtalotoveria. Hondatan vastaukset on aika kivoja, "Ei mitään tehtävissä, maksa ja päivitä kolmosversioon"

Edit2: Tilasin muuten eilen uuden tollasen DS1230AB-120 piirin. Kokeillaan onko mitään tehtävissä. Jos sais pelaamaan, niin sit vois kokeilla päivittää tohon 45 vuoden piiriin Itse piiri muuten makso alle 3€.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Maa 25, 2017 10:36 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Selvä . Olettamus että ECU olisi ehjä, lähtee siis ihan siitä et silloin kun k.o. episodi tapahtui, auto kävi tosiaan normaalisti joutokäyntiä tallissa ja itse työskentelin parin metrin päässä pöydän ääressä muuta. Ei mitään sähkökytkentöjä, eikä mitään muutakaan ylimääräistä, auto vain sammui ja that's it . Jos ei sen piirin sippaaminen ole sitten voinut aiheuttaa jotain vaurioitumista.

Itsellä ei ollut kyllä ennakkoon mitään tietoa vastaavanlaisista äkkikuolemista. Eikä tietty hirveän kauaa ole ollut varmaan muillakaan, jos tuota rupeaa ilmenemään vasta iän lähennellessä kymmentä vuotta (millos S300 on esitelty, joskus 2005).
Oliskohan tämä kyseinen kortti ollut seitsemän, mahdollisesti kahdesan vuotta vanha silloin mykistyessään.

Ei paha hinta omatoimikorjaajille jos tuo toimii .
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Tou 02, 2017 9:25 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Päivitetääs tännekkin, eli S300 V1 korjattu vaihtamalla nvRAM uuteen. Eli vaikka Hondata sanoo että noita ei voi korjata, niin se on kyllä paskapuhetta. Muistelin Kazelle tilannepäivitystä tehdessä että korjaus olis maksanu 8€, mut eihän se piiri ollukkaan kun 3€ toimituksineen. Halpa korjaus siis.


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Kes Tou 03, 2017 8:39 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[snake] kirjoitti:
Semmonen fiilis et vois työntää ton mersun suohon...
Huolto listalla olis vaan vesipumppu,apuhihna,rullat ja koiranluut eteen...pyöränsuuntaus.... Ja kirsikkana kakun päälle tänää poksahti jarruputki poikki. Nää vanhat saksalaiset on näköjää kaikki tämmösiä pitää vähän huoltaa koko ajan...


Ah niin tuttua toisenmerkkisen saksanseisojan omistajana. Nuo on kaikki kulutusosia. Hondassa tottui siihen että piti vaihtaa öljyt, nesteet ja suodattimet sekä jarrupalat ja joskus täyttää ajovalo ja vilkkunesteet sitten vaan kovaa ajoa..

Tällainenkin tuli muuten vastaan vähän aikaa sitten:
https://m.riemurasia.net/kuva/Susiauto/139299

Olisko suot jo sulaneet??
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Kes Tou 03, 2017 8:41 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Päivitetääs tännekkin, eli S300 V1 korjattu vaihtamalla nvRAM uuteen. Eli vaikka Hondata sanoo että noita ei voi korjata, niin se on kyllä paskapuhetta. Muistelin Kazelle tilannepäivitystä tehdessä että korjaus olis maksanu 8€, mut eihän se piiri ollukkaan kun 3€ toimituksineen. Halpa korjaus siis.


Helmi homma, Hienoa HiTec! Harrastajat ympäri maailmaa varmasti kiittävät tästä tiedosta

Hondatan toiminta on kyllä tosi kökköä ja tuo on huonosti alunperin suunniteltukin .
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Yasei
Vuoden forumilainen 2007
<b>Vuoden forumilainen 2007</b>


Liittynyt: 05 Hei 2002
Paikkakunta: Itä Heidän

LähetäLähetetty: Tor Tou 04, 2017 12:21 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hondatan toiminta takuu/ongelmatapauksissa on ollut kautta aikojen melko perseestä.
_________________
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
[snake]
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 18 Lok 2008
Paikkakunta: Järvenpää

LähetäLähetetty: Sun Tou 07, 2017 8:17 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kani kirjoitti:
[snake] kirjoitti:
Semmonen fiilis et vois työntää ton mersun suohon...
Huolto listalla olis vaan vesipumppu,apuhihna,rullat ja koiranluut eteen...pyöränsuuntaus.... Ja kirsikkana kakun päälle tänää poksahti jarruputki poikki. Nää vanhat saksalaiset on näköjää kaikki tämmösiä pitää vähän huoltaa koko ajan...


Ah niin tuttua toisenmerkkisen saksanseisojan omistajana. Nuo on kaikki kulutusosia. Hondassa tottui siihen että piti vaihtaa öljyt, nesteet ja suodattimet sekä jarrupalat ja joskus täyttää ajovalo ja vilkkunesteet sitten vaan kovaa ajoa..

Tällainenkin tuli muuten vastaan vähän aikaa sitten:
https://m.riemurasia.net/kuva/Susiauto/139299

Olisko suot jo sulaneet??

turkuun meni joten eikö oo jo lähellä noissa vaan on niin raivostuttavaa kun tuohonkin vaihdoin edestä kaikki paitsi navat ja jarrulevyt niin 1kk poksahti koiranluu ja 2kk rupes vähän kolisee ja 4kk olikin jo alapallo taas paskana.. ja tässä ollut myös VW ja MB pakettiauto ja sama saatanan ralli niissäkin tai no vw ehkä paras mutta sitäkään ei kukaan halua huoltaa alle 80e tunti ja itse kun huoltaa niin huomaa että ne on rakennettu aivan päin helvettiä joten toisaalta ymmärrän.

nyt on tonnin tojota ja se on ihan hirvee mut ei paina mieltä.. ja seuraavaksi mitä? onko ideoita kellään? uusi olis sit aina se seuraava?
_________________
MB E220 CDI W211
CR-Z ZF1 -10
Dax 125 -15
Civic Viitak -97 (ex)
CBR PC37 -03 (ex)
Jazz -85 (ex)
-----------
Lets 3D print the world!
3d tulostus palvelua tarjolla järki hintaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Sun Tou 07, 2017 1:38 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhat vitsit italialais ja ranskalaisautoista voi oikeastaan yhdistää nyt saksalaisautoihin.

Laita k20 tohon cr-z:aan? Ja/tai ehkä joku tuoreempi Lexus?
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
[snake]
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 18 Lok 2008
Paikkakunta: Järvenpää

LähetäLähetetty: Sun Tou 07, 2017 7:55 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kani kirjoitti:
Vanhat vitsit italialais ja ranskalaisautoista voi oikeastaan yhdistää nyt saksalaisautoihin.

Laita k20 tohon cr-z:aan? Ja/tai ehkä joku tuoreempi Lexus?

Tuo zeta on nyt oma juttunsa mutta työautona pitää ollu joku tilavampi kottero.
_________________
MB E220 CDI W211
CR-Z ZF1 -10
Dax 125 -15
Civic Viitak -97 (ex)
CBR PC37 -03 (ex)
Jazz -85 (ex)
-----------
Lets 3D print the world!
3d tulostus palvelua tarjolla järki hintaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Maa Tou 08, 2017 10:54 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä onko muuta takapotkua jäljellä mikä hyvä ajaa ja luotettava kuin Lexus?
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Judez
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 28 Syy 2013
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Tor Kes 08, 2017 12:22 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



Tämä ei varmaan hirveästi sanoja kaipaa
_________________
Nissan 200SX S14A Kouki -99
Honda Accord 2.0i LS -98
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Off topic Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 142, 143, 144
Sivu 144 Yht. 144

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group