IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mitä teit autoosi viimeksi?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 128, 129, 130
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä autoilusta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Endar
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 07 Tam 2005
Paikkakunta: Valkeakoski

LähetäLähetetty: Kes Elo 03, 2016 12:08 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nää ei oo ees päätyny tälle kylälle asti. Kai. Tällä hetkellä kukaan ei tiedä missäpäin suomea paketti edes on. Tai onko se edes suomessa.
_________________
Prelude 2.2I DOHC VTEC Turbo
Honda Accord 2.4 Tourer Executive X
Honda Civic EU7 1.4iS
Civic EG4 1.5Lsi(going JDM as fuck...)
EX:Prelude, accord, impreza jne...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Kes Elo 03, 2016 8:09 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Ei ainakaan ulkomaan tietäjien mukaan Milano Red parane mylläämällä, kun lakan seassa oleva pigmentti on se jossa tuo palamisongelma on.

Oliko samassa keskustelussa puhetta kampikammion kattovalon palamisongelmasta? Eihän se pigmentti lakan seassa ole...

Punainen pigmentti on yksi herkimmistä pigmenteistä haalistumaan. Mutta se pigmenttihän on siis värimassassa tässä tapauksessa lakan alla joten jos peruspunainen väri haalistuu niin maalaus on ainut mikä poistaa haalistuman Samoja ongelmia paljon välimeren peruspunaisissa autoissa kuten Alfoissa jne.

En edelleenkään ole kuullut mitään järkevää syytä siihen miksi mitään metallitonta väriä kannattaisi lakata. Tää on yks seuraus siitä ja pätee ihan kaikkiin muihinkin väreihin, ehkä vähän hitaammin/huomaamattomammin mutta kuitenkin. Pitäkää niissä autoissa hyvällä UV suojalla varustettu LSP pinnassa niin ei tarvii tommosia miettiä. Ja jos jostain syystä maalautatte autoja perusväreihin niin maalarille tulee tehdä hyvin selväksi että auto maalataan akryylimaalilla eli suorakiiltomaalilla ilman lakkaa - vaikka sillä olis mitä vastaväitteitä. Väri on näin myös kylläisempi ja syvempi kun ei oo turhia harsoja välissä.
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Elo 03, 2016 2:38 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo ei ollu puhetta kattovaloista. Milano Redissä on basecoatin ja päällyslakan välissä ohut, läpikuultava "tinted layer", joka kyllä minun käsityksen mukaan yhtä kuin värimassaa lakkaan sotkettuna. Eli ns. "tri-coat". En tiedä sen tarkemmin, kun sama se mulle on kun tuosta ei kuitenkaan hieromalla eikä asiasta kinaamalla saa yhtään parempaa.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t11ker1
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 27 Kes 2005
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Kes Elo 03, 2016 3:40 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sekin riippuu milano redin kohdalla, millä kaavalla se on maalattu, siitä kun on x määrä bersioita, osa on suorakiiltoja osa juurikin sävylakalla ja ait on myös ihan normi versioita.
_________________
Honda CM Accord -04, Honda CB Accord -90.
honda club of finland
Honda Club
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Tor Elo 04, 2016 8:58 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse tottunut puhumaan tuosta välikerroksesta sävyttämättömänä "kirkkaana basena". Samaa kamaa mitä käytetään häivytyksissä kun uutta värimassaa ns. "jatketaan" tai tehdään läpikuultavaksi. Sehän on ns. väritöntä värimassaa käytännön tasolla. Lakan tarkoitus on olla kulutuskestävä ja kiiltävä UV suoja. Mielestäni aivan eri kamppeita.

Vai puhutaanko oikeasti sävytetystä lakasta? Tikru tietänee paremmin.

Mut suorakiillollahan tuo kannattaa maalata jos väri pysyy.
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Tii Elo 16, 2016 7:57 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aloitin entisöimään B16A2:sta ja tökin alkuperäiset PR3-männät paikoilleen. Muistanutkaan miten hyvässä tikissä tuo mylly on. Seuraavaksi vuorossa kannen tarkastus ja masennus.






Isolohko ZZE120 sai määräaikaisen huollon lisäksi allensa Pro Kitin, jonka yhteydessä puhallus plus maalaus yläjousilautasille ja puhdistus plus rasvaus tukilaakereille. Pyöränsuuntaus päälle, camberit etupäästä tehtaan säätöhaarukan negatiiviseen päähän ja auraus nollaan. Hyvin minimaalinen ja harkittu alustatuunaus siis, jonka huomaa lähinnä kuskinpaikalla.


_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hessunessu
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 25 Lok 2013
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: Per Elo 26, 2016 1:54 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Civiciin jarrupäivitystä!
Ep3 satulat ja vw 280mm levyt eteen.
Tällä kombolla heittämällä 15" vanteet
_________________
-91 civic SI
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Syy 28, 2016 11:57 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^- Mihin Civiciin ja milläs satulan kannakkeilla/olkavarsiyhdistelmällä tommonen kombo pelaa kun EP3:n satulathan on tarkotettu 300mm levyille?

Asensin SuperBlackiin orkkismustan EG9 lattiamaton ja vaihtelin VHT:n paskamaalilla pilattuja harmaita sisustanosia orkkismustiin. Takapenkitkin sain rakenneltua valmiiksi, nyt pitäis vaan saada jostain toi takakeskikonsoli.

Kojelaudankin vaihdoin EG9:n alkuperäismustaan, nyt tossa vehkeessä ei oo VHT:lla pilattuja osia kuin A-B-C pilareiden yläosat ja kattopahvi. Ne vaihtuu harmaiksi kunhan päätetään vaihdetaanko rutkusta irtilaikattu kattoluukullinen katto tähän.





Edit: Muistelukuva vuosien takaa!







Onhan toi nyt aika kaukana kauniista, mut eipä oo paljoo aikaa ollu tolle kummallakaan, joten enemmän ajoauton virkaa toimittanu. Ovipahvien insertit on ollu aika pitkään vaiheessa vaihtaa johonkin paremmin tämänhetkiseen sisustaan sopivaan, etupuskuri on edelleen vihree, etupenkkien niskatuet on korjaamatta (edellinen omistaja leikannu yläosat pois???) Takarekisterikilven kehys on edelleen uusimatta, edellisen omistajan sähköpeileistä katkomat johdot on korjaamatta ja kehykset maalamatta.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Low Job
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 09 Maa 2003
Paikkakunta: Namibian vieressä

LähetäLähetetty: Per Syy 30, 2016 8:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiisseli Accordista putsasin maf anturin ja rassasin egr:än.
Johan loppui nykiminen.
_________________
P ositive
I ntake
M anifold
P ressure



"Moottori- ja laatikkovaurioiden lukumäärä on vakio"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
[snake]
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 18 Lok 2008
Paikkakunta: Järvenpää

LähetäLähetetty: Lau Lok 01, 2016 9:36 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hybridiin öljyn vaihto, oli kyllä mukavan helppo pohjalevyn irrotus verrattuna meisseliin.
_________________
MB E220 CDI W211
CR-Z ZF1 -10
Dax 125 -15
Civic Viitak -97 (ex)
CBR PC37 -03 (ex)
Jazz -85 (ex)
-----------
Lets 3D print the world!
3d tulostus palvelua tarjolla järki hintaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t11ker1
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 27 Kes 2005
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Sun Tam 29, 2017 11:25 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

löin äänieristettä käyttiksen takaoviin ja korjasin katkenneita johtoja vasemmasta takaovesta.

ninjaedit: ja ihmettelin mitä on vasemman etuoven lukkomoottori syönyt, kun ei toimi, niin moottori siitä mennyt pimeeksi - ei ois iso vaiva vaihtaa sitä moottoria ja maksaakin vaan muutaman hassun euron ebaysta. mut tiedä jaksaako nähdä vaivaa kun uusia mötiköitä saa vastaavasti muutamalla eurolla.
_________________
Honda CM Accord -04, Honda CB Accord -90.
honda club of finland
Honda Club
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Low Job
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 09 Maa 2003
Paikkakunta: Namibian vieressä

LähetäLähetetty: Tor Hel 16, 2017 9:46 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kunnostin Crx:än kattoluukun.
Oli hiukan syöpynyt altaan pohjalta ja hiekkapuhalluksen jälkeen päivä paistoi läpi..
Koritinalla ja rubber compilla paikkasin.
Lisäksi luukku kulki kankeesti niin purin osiin ja putsasin kaikki vanhat vaseliinit.
Vielä piti katkaisija purkaa osiin ja viilata kärjet puhtaiksi kun toimi pätkittäin.
Olihan palapeli
_________________
P ositive
I ntake
M anifold
P ressure



"Moottori- ja laatikkovaurioiden lukumäärä on vakio"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Judez
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 28 Syy 2013
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Sun Hel 26, 2017 1:27 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laitoin oem sumarit, putsarin kotelon, lattiamatot ja oem BOVin paikalleen kiinantuningin tilalle. Vielä kun löytäis jostain oem takapöntön niin olisi täysin alkuperäiskuntoinen 200sx, jonka voi laittaa latoon odottamaan arvonnousua 👌
_________________
Nissan 200SX S14A Kouki -99
Honda Accord 2.0i LS -98
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Tou 19, 2017 9:21 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paremman puoliskon autoon laiteltua:

- Sedan etupuskuri (yllättävän hyvä istuvuus 17€ alvadin puskuriks)
- Vakiokuntoon palautetut SPEC-D ajovalot
- EG9 takapenkin keskikonsoli
- JR Wheels TF-1 15x7 195/45 gummeilla
- Shittystä (CDM EG8) hyväkuntoinen takavaimennin (vanha antautu katsastuksen iskaritestin aikana )

Shittystä Emmi haluaa vielä CDM mallin kromatut ikkunalistat tohon noiden alkuperästen muovipinnotettujen tilalle. Ja keulaan tulee vissiin VTi etulippa jossain vaiheessa, kunhan saadaan puskuri (ja muutamat muut piiiiitkään maalauslistalla olleet osat maaliin.)

Tämänpäiväinen lookki pesun jälkeen (klikkaamalla kuva isommaksi). Muutaman sentin sais matalammalla olla, mut Konin Sporteissa on jo alkuperäset säädöt matalimmillaan, niin ei oo oikein mitään tehtävissä noiden jousten kanssa:







Ja paskasena:


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Static
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 26 Hei 2014
Paikkakunta: Tornio

LähetäLähetetty: Sun Kes 18, 2017 12:28 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pientä päivitystä Hondalle...

- Facelift mallin puna/kirkas led-takavalot
- Kristalli sivuvilkut
- Sivupeilit
- Helmat/lippa sarja ympäri autoa
- Hondan merkit poistettu
- Pakoputkisto 2,5" decat + catback, yhdellä Flowmaster vaimentimella + Helmholtz resonaattorilla (huvittavan korkeataajuuksinen putkisto)

Pientä puunailua vielä kun jaksaisi touhuilla, niin menee taas tämän kesän. Vanteetkin kyllä joutaisi jo vaihtoon...






Pakoputkiston päivityksen myötä maavaraa ei jää liiemmin, jo tuolla korkeudella raapii pienistäkin töyssyistä. Tosiaan tässä autossa ei siis ole pakoputkella omaa tunnelia eli todella alas jää roikkumaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Audiojack
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 18 Kes 2012
Paikkakunta: Orimattila/Valkeakoski

LähetäLähetetty: Sun Hei 23, 2017 7:16 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hain siistiin vähän tilpehööriä keulaan ja pakkohan ne oli vielä illalla punnertaa paikalleen Maski ja etulippa siis.


_________________
"Eihän näistä etuvetosista oo ees verryttelyks"
1988 Opel Corsa 2.0i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Audiojack
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 18 Kes 2012
Paikkakunta: Orimattila/Valkeakoski

LähetäLähetetty: Tii Syy 26, 2017 4:31 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tällä kertaa ei omaan autoon edes, mutta kun NFZ:ltä haettiin kaverille tällänen EC9 youngtimeri niin siitä piti venttiilinvälykset tarkastaa ensinnä ja heittää vähän Dodon vahaa pintaan ennen talven tuloa.

Melkein tekis silti mieli jättää se tohon ja tyhjentää lompsa kaverille

Toki sitten omaankin jotain pientä, talveen varauduin minäkin ja ostin tällä kertaa ennen pakkasia uuden akun. Vanhasta huomas jo nyt että jos olis yhtään kankeampi kone tai huonompi lähtemään käyntiin niin puutuis.
Tampereen Akkupojilta tuli sitten Yuasa YBX5000 kopattua mukaan.

_________________
"Eihän näistä etuvetosista oo ees verryttelyks"
1988 Opel Corsa 2.0i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Low Job
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 09 Maa 2003
Paikkakunta: Namibian vieressä

LähetäLähetetty: Kes Lok 04, 2017 8:59 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jeepistä sain vuotovirran hävitettyä lähes kokonaan.
Alkuun oli 350mA, jäljelle jäi noin 30mA joka kaiketi on jo normaalia vuotoa.
Ajotietokoneen piirilevy oli hapettunut sekä lisävalot kytketty päin hanuria, rele vetäneenä kun akku oli kiinni (n.100mA)
2 päivää akunkenkä kiinni niin oli akku tyhjä. Tilalle ostin myöskin 75Ah GS Yuasa akun kun muut merkit on kokeiltu.
Pohjan myös massasin kun eivät italiassa ymmärtäneet sitä tehdä 20v vanhaan ruoskaan.
Panhard tangon vaihdoin uuteen koska satunnainen "death wobble" meinaa liata pöksyt. Erittäin epämiellyttävää kun perässä on 2,5t painava kärry.
Ei vielä kokonaan poistunut, jossain vielä väljää.

Accordiin pyörähtää parin viikon sisäsällä 400tkm, sille ei ole tarvinnu tehdä mitään
_________________
P ositive
I ntake
M anifold
P ressure



"Moottori- ja laatikkovaurioiden lukumäärä on vakio"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t-t
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 30 Syy 2007
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Tor Lok 05, 2017 5:08 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Matukan palotilojen ja kanavien kiillotusta.
_________________
☼_o
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TypeT
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 22 Hei 2010
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Sun Jou 17, 2017 8:52 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tänä vuonna taas tullut aktivoiduttua ja otettua auto jopa ajoon(!)

mummo peruutti syksyllä takapuskuriin meidän parkkiksella, joten se on nyt uudessa maalissa..

ja viimeisimpiä hommia nyt joulukuulta: muutaman vuotavan stefan vaihdot ja kajarit tuli päivitettyä joka nurkkaan (hehe takana olikin suht rapeat oem 6x9:t!)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä autoilusta Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 128, 129, 130
Sivu 130 Yht. 130

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group