IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Civic 2017-> (10gen)
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tii Maa 07, 2017 9:52 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://hondanews.eu/eu/en/cars/media/pressreleases/104606/2017-geneva-motor-show-press-kit

Honda Motor Europe’s President and COO, Katsushi Inoue, has revealed key details of the brand’s new ‘Electric Vision’. Speaking at the 2017 Geneva Motor Show, Inoue-san outlined Honda’s commitment to an electric future in Europe, with a specific aim to have electrified powertrains in two thirds of European cars sold by 2025. The announcement confirms that Europe is at the forefront of Honda’s global electric vehicle strategy.

Honda’s focus on electrification in Europe will initially be driven by a roll-out of hybrid technology across its automobile range. The first new hybrid model, which will feature Honda’s two-motor hybrid system, will go on sale in 2018.

Honda will also make plug-in hybrid, battery electric and hydrogen fuel cell vehicles commercially available to European customers.



Revised 2.0-litre VTEC TURBO engine and 6-speed manual transmission

The 2.0-litre VTEC TURBO ‘heart’ of the multi-award-winning previous generation Type R has been optimised and refined and now produces 320 PS with peak torque of 400 Nm. Throttle response and driveability have improved thanks to optimised engine control settings.

The smooth and precise six-speed manual transmission is further improved by a rev match control system, ensuring no compromise in the Type R’s intimate, rewarding connection with the driver.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tane
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 07 Elo 2014
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tor Huh 13, 2017 1:11 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uusien Civicien hintoja tullut julki:
http://www.is.fi/autot/art-2000005168257.html
_________________
Honda Accord Tourer -06 i-CTDI & 2.0i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Per Tou 05, 2017 2:09 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hondatalta boforia 1.5 malliin:
http://www.superstreetonline.com/features/news/hondata-reflash-unlocks-loads-of-power-from-honda-civic-1-5l-turbo/

"The Honda tuning experts at Hondata just released a product that can dramatically increase the power coming from the 1.5-liter turbo-four found in the 10th-generation Civic (2016+). The California-based tuner claims you can take your regular turbocharged Civic up to Si power levels and beyond (up to 233 hp) with its FlashPro tuning module.
The FlashPro allows for full user tuning and data logging and offers many calibrations to cover those wanting small power gains on their unmodified Civic to those building highly-modified, track-focused Civics in need of high power gains. This is great for owners who plan to slowly modify their Civic, as there is a specific tune for modified intakes and exhausts, and for higher-octane ratings and boost levels. The more aggressive tunes require additional aftermarket modifications."
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
sivikisti
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 26 Elo 2016
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Sun Tou 07, 2017 5:59 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kotkan suunnalla tuli bongattua sähkönsininen civic. Ihan komea ja virkistävä näky livenä muuten niin tasaisen harmaassa automassassa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Sun Kes 04, 2017 10:28 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Civic Si koeajo:
https://youtu.be/dGnDkZijx74

Neli ja kaksioviset samaan hintaan . Jenkeissä Civic Si on kilpailukykyinen hinnaltaan ja ominaisuuksiltaan Golf GTi kanssa. Hassua ettei euroopassa päästä samaan.
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Maa Kes 19, 2017 6:41 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Civic menestynyt jarrutestissä jopa niin hyvin että TM hakee selitystä muuttuneilla keliolosuhteilla

Lainaus:
https://tekniikanmaailma.fi/autot/tekniikan-maailman-jarrukokeessa-syntyi-uusi-ennatys-honda-civic-pysahtyi-100-kmhsta-37-metrissa/


Onhan luonnonlakeja rikottu aiemminkin- VTEC madonreiällä
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Tii Kes 20, 2017 7:42 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Omasta mielestä statementissä alleviivataan lähinnä olosuhdemuuttujan olemassa oloa ja merkitystä. Mikä on hyvä jos hommaa yrittää pitää yhtään tieteellisenä.

TM kirjoitti:
Yksi autoille tehtävistä vakiokokeistamme on jarrutuskoe, joka on tietysti keliriippuvainen ja talviolosuhteissa se jää monesti tekemättä. Tämän vuoksi täydellistä kattausta eri autojen jarrutuloksista ei ole. Suurimmalle osalle tulos kuitenkin on.



Tuo Civic Si Coupe olis kyllä asiallinen, piirteidensä ja yleisen autosta välittyvän fiiliksen puolesta se oikea CR-X:n mantelinperijä. Jenkitkin on ruvenneet tuunailemaan tuota "K15" turboa, joten eiköhän jotain aftermarket palaakin ole tulevaisuudessa tarjolla.

110 mailia ajettu Si, tehdasvakio vs. reflash.



https://honda-tech.com/forums/forced-induction-16/make-forums-great-again-volume-1-2017-civic-si-initial-dyno-testing-reflashing-3301009/
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Kes Kes 21, 2017 3:24 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaze kirjoitti:
^Omasta mielestä statementissä alleviivataan lähinnä olosuhdemuuttujan olemassa oloa ja merkitystä. Mikä on hyvä jos hommaa yrittää pitää yhtään tieteellisenä.

TM kirjoitti:
Yksi autoille tehtävistä vakiokokeistamme on jarrutuskoe, joka on tietysti keliriippuvainen ja talviolosuhteissa se jää monesti tekemättä. Tämän vuoksi täydellistä kattausta eri autojen jarrutuloksista ei ole. Suurimmalle osalle tulos kuitenkin on.



No juu, jos VAG tai Ford olisi kehitellyt jotain sitä olisi suitsutettu tuulipuvut ja toppahousut lepattaen ilman mitään tieteellisyysanalyysiä. Muistuu aina näiden suomilehtien kohdalla mieleen se vanha sanonta "happamia sanoi Kettu pihlajanmarjoista"
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Kes Kes 21, 2017 3:26 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaze kirjoitti:
^Omasta mielestä statementissä alleviivataan lähinnä olosuhdemuuttujan olemassa oloa ja merkitystä. Mikä on hyvä jos hommaa yrittää pitää yhtään tieteellisenä.

TM kirjoitti:
Yksi autoille tehtävistä vakiokokeistamme on jarrutuskoe, joka on tietysti keliriippuvainen ja talviolosuhteissa se jää monesti tekemättä. Tämän vuoksi täydellistä kattausta eri autojen jarrutuloksista ei ole. Suurimmalle osalle tulos kuitenkin on.



No juu, jos VAG tai Ford olisi kehitellyt jotain sitä olisi suitsutettu tuulipuvut ja toppahousut lepattaen ilman mitään tieteellisyysanalyysiä. Muistuu aina näiden suomilehtien kohdalla mieleen se vanha sanonta "happamia sanoi Kettu pihlajanmarjoista"

Lainaus:

Tuo Civic Si Coupe olis kyllä asiallinen, piirteidensä ja yleisen autosta välittyvän fiiliksen puolesta se oikea CR-X:n mantelinperijä. Jenkitkin on ruvenneet tuunailemaan tuota "K15" turboa, joten eiköhän jotain aftermarket palaakin ole tulevaisuudessa tarjolla.

110 mailia ajettu Si, tehdasvakio vs. reflash.


Jep. Hondat vastaa modeihin ihan eri tavalla kuin moni muu koska perussuunnittelu on tehty paremmin. VAG tai muut toppahousumerkit ei tuota edes tehoa kuin ahdinten avulla.
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Izvan
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 19 Tam 2005

LähetäLähetetty: Kes Kes 28, 2017 3:40 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kani kirjoitti:
Kaze kirjoitti:
^Omasta mielestä statementissä alleviivataan lähinnä olosuhdemuuttujan olemassa oloa ja merkitystä. Mikä on hyvä jos hommaa yrittää pitää yhtään tieteellisenä.

TM kirjoitti:
Yksi autoille tehtävistä vakiokokeistamme on jarrutuskoe, joka on tietysti keliriippuvainen ja talviolosuhteissa se jää monesti tekemättä. Tämän vuoksi täydellistä kattausta eri autojen jarrutuloksista ei ole. Suurimmalle osalle tulos kuitenkin on.



No juu, jos VAG tai Ford olisi kehitellyt jotain sitä olisi suitsutettu tuulipuvut ja toppahousut lepattaen ilman mitään tieteellisyysanalyysiä. Muistuu aina näiden suomilehtien kohdalla mieleen se vanha sanonta "happamia sanoi Kettu pihlajanmarjoista"

Lainaus:

Tuo Civic Si Coupe olis kyllä asiallinen, piirteidensä ja yleisen autosta välittyvän fiiliksen puolesta se oikea CR-X:n mantelinperijä. Jenkitkin on ruvenneet tuunailemaan tuota "K15" turboa, joten eiköhän jotain aftermarket palaakin ole tulevaisuudessa tarjolla.

110 mailia ajettu Si, tehdasvakio vs. reflash.


Jep. Hondat vastaa modeihin ihan eri tavalla kuin moni muu koska perussuunnittelu on tehty paremmin. VAG tai muut toppahousumerkit ei tuota edes tehoa kuin ahdinten avulla.


Valitettavasti penkkiä eivät osaa vieläkään suunnitella ( poislukien ärrät ). On kyllä surkea penkki uudessa Civicissä...yhtä surkea kuin CRV:ssä. Miten voi olla penkin ja ajoasennon kehittely olla näin metsässä. Vieläkin ratin säätö on ulospäin on totaalisurkea, kuten lähes kaikissa japseissa.

Muuten auto tuntuu ja näyttää minusta erittäinkin hyvältä. Harmi vain kun asiallinen tuote pilataan yksinkertaisella asialla. Pitänee vielä heittää lenkki, kokemukset perustuu tällä hetkellä vain kylmätyyppeihin.
_________________
Tulossa -17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm"
-15 Volvo V60 D4A Ocean Race
-15 Renault Clio 0.9 Tce GTline
EX -13 Volvo V60 D5 R-Design
EX -11 Volvo V60 D5A Summum
EX -10 HondaCivic Type-R Championship
EX -08 Honda Accord 2.4 Type-S Tourer
EX -05 Toyota Corolla 1.8 T-Sport


Viimeinen muokkaaja, Izvan pvm Kes Kes 28, 2017 3:43 pm, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Kes Kes 28, 2017 7:31 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep, totta turiset- suurimmassa osassa autoista penkki on kyllä melkoinen pettymys. Etenkin japanilaisissa. Eipä EP3 ärrässäkään ollut kaksinen se istuin. Sen jälkeen on ollut penkkipuoli parempaa Type-R mallien osalta. ITR/ATR:ssä oli Recaron penkki jo aiemmin. On muuten jännä miten iso vaikutus sillä istuimella tosiaan on siihen miltä auto tuntuu ja millainen fiilis ja vaikutelma siitä jää. Sen lisäksi että se vaikuttaa ajettavuuteen ja etenkin ajoväsymykseen merkittävästi. Ei ihme että mersuihin aiemmin taksikuskit vaihtoivat kuskin istuimia niitten jousitettujen vanerilevypenkkien tilalle. Kunnon penkillä jaksaa ajaa vaikka loputtomasti päivän aikana eikä edes väsytä vaan perillä harmittelee että olishan sitä voinut vielä ajaa lisääkin.

Eikä siihen penkkiin tarvitse älyttömästi panostaa että se on hyvä, vai pitäisikö kuitenkin sanoa että se on tosi vaikeaa kun niin harvassa kunnolliset istuimet on? Ajoasennon loihtiminen ergonomia huomioiden on jo kertaluokkia vaikeampaa. BMW:n sportti-istuimen jälkeen ei ole kyllä montaa parempaa penkkiä tullut vastaan käyttöautoissa.

Penkki on kuin auton käyntikortti ajo-asennon ohella. Ja se miltä materiaalit tuntuu tai kuinka jämäkkä ovi on sulkea. Ratin paksuus/halkaisija sekä tukevuus.
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Kes Kes 28, 2017 7:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja kyllä taas on pakko sanoa että kyllä toi auto alkaa huutamaan pahasti nelivetoa jo.. kuten kilpailijoilla.
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tor Kes 29, 2017 11:17 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Izvan kirjoitti:
Valitettavasti penkkiä eivät osaa vieläkään suunnitella ( poislukien ärrät ). On kyllä surkea penkki uudessa Civicissä...yhtä surkea kuin CRV:ssä. Miten voi olla penkin ja ajoasennon kehittely olla näin metsässä. Vieläkin ratin säätö on ulospäin on totaalisurkea, kuten lähes kaikissa japseissa.


Oletko koskaan kokeillut Hondan sähkösäätöisiä penkkejä? Executive varustelluissa on ainakin Accordissa ja CR-V:ssä. Civiceissä tosin ei taida olla edes executivessa? Niissähän ei säätövarat lopu kesken, ainakaan itsellä. Esim. III korin CR-V:ssä itsellä ei riitä mekaanisessa penkissä edes pituussäätö, mutta sähköisissä riittää pituus sekä reisituki. Muutenkin penkit ovat sellaiset, että ei juuri itsellä valittamista pitkälläkään matkalla vaikka kohtuu pitkä olenkin. Esimerkiksi minulla ei riitä Octaviassa eikä myöskään Mondeossa mekaaniset säädöt. Exen penkeistä on ollut keskustelua aikaisemminkin.
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tane
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 07 Elo 2014
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tor Kes 29, 2017 11:59 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä penkkiasia on näköjään yllätävän usein "se ratkaiseva tekijä" kun auto jää kauppaan. Esim työkaveri tykkäsi muuten Subaru Levorgista mutta ei siitä perusmallin penkistä tykännyt yhtään, minulla ei sen kanssa ollut ongelmaa. Pitäis olla ennemmän valinnanvaraa penkin kanssa jo hinnat alkaen malleissa, eli pitäis pystyä valitsemaan vaikka tuollainen paremmin säädettävissä penkki muuten samaan autoon, ettei tuon takia karsiudu ostajia pois. Toki joillain valmistajilla saattaa näin ollakin.

Näinpäs Wetterillä uuden Civicin. Ulkonäkö on ollut vähän sellainen että omasta mielestä ok näköinen kuvien perusteella mutta moni tuttu on tuota hakkunut rumaksi. Näin livenä nähtynä vahvistui oma käsitys että ulkonäkö miellyttää. Top Gearissa oli vertailu Focus vs Civic ja jotenkin se Focus näytti tylsältä Civicin rinnalla, vaikka muuten olen pitänyt Focusta kohtuu hyvännäköisenä autona.

Civicin tiloja on kehuttu accordin veroisiksi. Minusta se oli paljon ahtaamman oloinen mitä accord, ainakin takaa jalkatiloilta sen jälkeen kun säädin kuskin penkin omille säädöille. No, pitää tutkia tarkemmin sitten koeajossa, nyt oli vain 5 min ihmettely kyseessä.

Pitää käydä kesälomalla koeajamassa tämä molemmilla moottoreilla. Jos osoittautuu hyväksi niin täytyy harkita seuraavaksi autoksi sitten.
_________________
Honda Accord Tourer -06 i-CTDI & 2.0i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tor Kes 29, 2017 2:40 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kani kirjoitti:
Ja kyllä taas on pakko sanoa että kyllä toi auto alkaa huutamaan pahasti nelivetoa jo.. kuten kilpailijoilla.


Minusta kyllä civicin kilpailjoissa samassa kokoluokassa ei kyllä juurikaan ole nelivetoja ja ne joissa on niin ihan marginaalissa on se nelivetojen myynti etuvetoisiin nähden. Äkkiseltään ei tule kuin golf mieleen.

Ärrän kohdalla on tietty eri juttu.

Mitä tulee noihin penkkeihin niin monessakin tässä hintaluokassa on ylipäänsä kovin ylistettävät penkit? Tuskin nuo häviää yhtään golf, focus, auris akselilla. Tuntuu vähän että civiciä verrataan johonkin 60ke 3-sarjan m-sporttiin.

Edes kalliimmissa premium merkeissä ei ole yhtään paremmat penkit ilman lisähintaa.

Honda tekee muuten edelleen itse ärrien penkit näihin uudempiinkin. Topgear muunmuassa kehui nyt poistuvan ärrän penkkejä vastaaviin recaroihin nähden.

"Nearly everyone employs a form of Recaro, Ford, Renault and Volkswagen included. But Honda has gone its own way with the Type R’s seats, and they’re probably the most supportive and comfortable of the lot."
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Izvan
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 19 Tam 2005

LähetäLähetetty: Tor Kes 29, 2017 4:17 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antsa kirjoitti:
kani kirjoitti:
Ja kyllä taas on pakko sanoa että kyllä toi auto alkaa huutamaan pahasti nelivetoa jo.. kuten kilpailijoilla.


Minusta kyllä civicin kilpailjoissa samassa kokoluokassa ei kyllä juurikaan ole nelivetoja ja ne joissa on niin ihan marginaalissa on se nelivetojen myynti etuvetoisiin nähden. Äkkiseltään ei tule kuin golf mieleen.

Ärrän kohdalla on tietty eri juttu.

Mitä tulee noihin penkkeihin niin monessakin tässä hintaluokassa on ylipäänsä kovin ylistettävät penkit? Tuskin nuo häviää yhtään golf, focus, auris akselilla. Tuntuu vähän että civiciä verrataan johonkin 60ke 3-sarjan m-sporttiin.

Edes kalliimmissa premium merkeissä ei ole yhtään paremmat penkit ilman lisähintaa.

Honda tekee muuten edelleen itse ärrien penkit näihin uudempiinkin. Topgear muunmuassa kehui nyt poistuvan ärrän penkkejä vastaaviin recaroihin nähden.

"Nearly everyone employs a form of Recaro, Ford, Renault and Volkswagen included. But Honda has gone its own way with the Type R’s seats, and they’re probably the most supportive and comfortable of the lot."


On kokeiltua montaa penkkiä, myös Hondissa. Väitän kyllä mm. Golffissa ajoasennon olevan parempi ja siihen saa lisäksi rahalla vielä paremman penkin, kuten Opeliin ja jne. Ja niiden penkit ovat valovuoden edellä noita Civikin.

Ei ne säädöt autuaaksi tee, jos itse penkki on vain huono. Ei itselläkään vartta ole kuin 187cm, mutta pitkien jalkojen vuoksi penkki on mukava vetää taakse, jolloin ratti jaa monasti auttamattoman kauas. Sitten istutaan kuin kirkon penkissä selkä suorana, että kädet osuu rattiin. Mitä se 10cm lisää sinne akselille säätövaraa maksaisi, että saisi kelpo asennon. Tämä ratin pituussäädön vajaavuus on jokaisen Japsin vika. CRV:stä pitää todeta, että siinä on yksi huonommista ajoasennoista itselleni mitä muistan. Vaikka kuinka veivasi niin ei vaan sovi. Olen huomannut, että en ole kyllä ajatukseni kanssa yksin. Tiedän parikin Hondan omistajaa, jotka valittavat samaa nykymalleista ja kaupat jääneet tämän takia tekemättä.

Mutta pitää heittää Civicillä lenkki, jos se penkki tuntuisi ajossa yhtään paremmalta. Lisäksi tuo CVT-vaihteisto.............vieläkään Japanin poika ei ymmärrä, että eurooppalaiset eivät niistä pidä...on se sitten kuinka ihanteellinen tapa välittää voimaa. Tuo rajoittaa varmasti myyntiä...kuten Levorgin kohdalla. Sitten sinne ohjelmoidaan eurooppaa varten nuo keinotekoiset vaihteet. Subarun edustajahan sanoi, että euroopassa halutaan tuntea vaihtonykäys . Olisivat tunkeneet tuohon Civakkoon uuden kaksoiskytkin lootansa tai perinteisen mehumaijan...tuo CVT on iso virhe.

PRKL kun tuo Honda tekee nykyään ihme kinnereitä. Olisihan se kiva ajella taas Honulla, jos tekisivät oikeasti myyvän pelin. Missä on "iso sedan" malli nelikolla, ++200/300hp bensakoneella ( voisi olla disukka ), kunnon automaatilla ja oikeasti komialla sisustalla?? Ainiin........Jenkeissä...Eurooppa saa aina näitä "meille" tehtyjä hajuttomia ja mauttomia vehkeitä. Sama homma taas muiden Japsien kohdalla.

Edellisessä Accordissa oli yritystä...ihme ettei myynyt silti paremmin. Hyvän näköinenkin. Tosin tekniikka olisi voinut olla vielä mielenkiintoisempaa. 150hp disukka vanhahtavalla automaatilla ei oikein riemunkiljahduksia saanut aikaan...TYPE-S ainoastaan manuaalina...great. Bensakoneet asiallisia, mutta ei oikein kilpailussa pärjännyt. 2.4 automaatti ei oikein menossa pärjännyt vastaavan tehoisille kilpailijoille. Tippui lopuksi kokonaan pois, koska hinta olisi noussut pilviin tuon, ah niin hienon autoverotuksemme. Muuten varsin pätevä auto...lähellä oli etten sellaista uutena ostanut. Piti aikoinaan vanhempi Type-S päivittää uudempikoriseen Accoon, mutta vaihtuikin Ärrään. Ärränkin piti vaihtua Accoon, mutta siinä vaiheessa hypättiin ruotsalaisten kyytiin...tai no...kiinalaisten nykyään. BTW. Viimeisimmässä Accossa oli minusta myös ajoasento kohdillaan.
_________________
Tulossa -17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm"
-15 Volvo V60 D4A Ocean Race
-15 Renault Clio 0.9 Tce GTline
EX -13 Volvo V60 D5 R-Design
EX -11 Volvo V60 D5A Summum
EX -10 HondaCivic Type-R Championship
EX -08 Honda Accord 2.4 Type-S Tourer
EX -05 Toyota Corolla 1.8 T-Sport
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Tor Kes 29, 2017 9:57 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kunnon penkillä saa perusautonkin tuntumaan ihan erilaiselta. Sitä kyllä oon ihmettellyt jo pitkään. Onko ne penkit sitten oikeasti niin paljon kalliimpia kun noi lättäistuimet??
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Kes 30, 2017 9:31 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla yltää Accordissa ja CR-V:ssä käsi ohjauspyörään silloin, kun kyynärpää lepää keskituella. Saa leppoisan ajoasennon ja ei ole ratin pituussäätö ollut itselle ongelma. Kyllä em. autoihin saa mielestäni rahalla hyvät penkit, paljon paremmat mitä peruspenkit muissa samanhintaisissa kulkineissa. Civicin kohdalla itsekkään en löytänyt parasta mahdollista asentoa, vaikka executivessa (silti manuaalisäädöt) istuin.

Itsellä on kokemusta CVT vaihteistosta parivuotiaassa Foresterissa. Toimii varsin mallikkaasti, mukavampi mitä oman Hondan perinteinen automaatti. Subaru vaan pilasi tällä nelivetonsa, kun CVT Foresterissakin on monilevykytkimet. Kovassa rasituksessa/kuumenemisen johdosta häviää neliveto.

Näin käytetyn auton omistajan näkökulmasta CVT laatikko on vähän samaa tasoa mitä kaksoiskytkinlaatikotkin. Pieni pelko koko ajan siitä, että milloin saa tuhatlappusia kaivaa lompakonpohjalta. CVT:ssä sentään on momentinmuunnin, että sitä nyt ei väärinkäyttämällä saa rikottua tai kulutettua piloille kuten kaksoiskytkinlaatikon. Kaksoiskytkinlaatikossa on myös omat ongelmansa liukkaalta ja lumipöperöstä lähtiessä. Voi tietenkin olla, että näitä ominaisuuksia on uudemmissa jo saatu parannettua. Jäävät itsellä ostamatta niin kauan kun ei ole varaa uuteen. Hondan perinteinen momentinmuunnin automaatti tuntuu tässä valossa oikeinkin hyvältä valinnalta, kun se toimii normiajossa varsin jouhevasti ja on luotettava. Hondan momentinmuuntimella varustettu kaksoiskytkinlaatikko saisi jo tulla, kun kuulemma sellainen jo on?
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Kes 30, 2017 10:31 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Izvan kirjoitti:
Antsa kirjoitti:
kani kirjoitti:
Ja kyllä taas on pakko sanoa että kyllä toi auto alkaa huutamaan pahasti nelivetoa jo.. kuten kilpailijoilla.


Minusta kyllä civicin kilpailjoissa samassa kokoluokassa ei kyllä juurikaan ole nelivetoja ja ne joissa on niin ihan marginaalissa on se nelivetojen myynti etuvetoisiin nähden. Äkkiseltään ei tule kuin golf mieleen.

Ärrän kohdalla on tietty eri juttu.

Mitä tulee noihin penkkeihin niin monessakin tässä hintaluokassa on ylipäänsä kovin ylistettävät penkit? Tuskin nuo häviää yhtään golf, focus, auris akselilla. Tuntuu vähän että civiciä verrataan johonkin 60ke 3-sarjan m-sporttiin.

Edes kalliimmissa premium merkeissä ei ole yhtään paremmat penkit ilman lisähintaa.

Honda tekee muuten edelleen itse ärrien penkit näihin uudempiinkin. Topgear muunmuassa kehui nyt poistuvan ärrän penkkejä vastaaviin recaroihin nähden.

"Nearly everyone employs a form of Recaro, Ford, Renault and Volkswagen included. But Honda has gone its own way with the Type R’s seats, and they’re probably the most supportive and comfortable of the lot."


On kokeiltua montaa penkkiä, myös Hondissa. Väitän kyllä mm. Golffissa ajoasennon olevan parempi ja siihen saa lisäksi rahalla vielä paremman penkin, kuten Opeliin ja jne. Ja niiden penkit ovat valovuoden edellä noita Civikin.

Ei ne säädöt autuaaksi tee, jos itse penkki on vain huono. Ei itselläkään vartta ole kuin 187cm, mutta pitkien jalkojen vuoksi penkki on mukava vetää taakse, jolloin ratti jaa monasti auttamattoman kauas. Sitten istutaan kuin kirkon penkissä selkä suorana, että kädet osuu rattiin. Mitä se 10cm lisää sinne akselille säätövaraa maksaisi, että saisi kelpo asennon. Tämä ratin pituussäädön vajaavuus on jokaisen Japsin vika. CRV:stä pitää todeta, että siinä on yksi huonommista ajoasennoista itselleni mitä muistan. Vaikka kuinka veivasi niin ei vaan sovi. Olen huomannut, että en ole kyllä ajatukseni kanssa yksin. Tiedän parikin Hondan omistajaa, jotka valittavat samaa nykymalleista ja kaupat jääneet tämän takia tekemättä.

Mutta pitää heittää Civicillä lenkki, jos se penkki tuntuisi ajossa yhtään paremmalta. Lisäksi tuo CVT-vaihteisto.............vieläkään Japanin poika ei ymmärrä, että eurooppalaiset eivät niistä pidä...on se sitten kuinka ihanteellinen tapa välittää voimaa. Tuo rajoittaa varmasti myyntiä...kuten Levorgin kohdalla. Sitten sinne ohjelmoidaan eurooppaa varten nuo keinotekoiset vaihteet. Subarun edustajahan sanoi, että euroopassa halutaan tuntea vaihtonykäys . Olisivat tunkeneet tuohon Civakkoon uuden kaksoiskytkin lootansa tai perinteisen mehumaijan...tuo CVT on iso virhe.

PRKL kun tuo Honda tekee nykyään ihme kinnereitä. Olisihan se kiva ajella taas Honulla, jos tekisivät oikeasti myyvän pelin. Missä on "iso sedan" malli nelikolla, ++200/300hp bensakoneella ( voisi olla disukka ), kunnon automaatilla ja oikeasti komialla sisustalla?? Ainiin........Jenkeissä...Eurooppa saa aina näitä "meille" tehtyjä hajuttomia ja mauttomia vehkeitä. Sama homma taas muiden Japsien kohdalla.

Edellisessä Accordissa oli yritystä...ihme ettei myynyt silti paremmin. Hyvän näköinenkin. Tosin tekniikka olisi voinut olla vielä mielenkiintoisempaa. 150hp disukka vanhahtavalla automaatilla ei oikein riemunkiljahduksia saanut aikaan...TYPE-S ainoastaan manuaalina...great. Bensakoneet asiallisia, mutta ei oikein kilpailussa pärjännyt. 2.4 automaatti ei oikein menossa pärjännyt vastaavan tehoisille kilpailijoille. Tippui lopuksi kokonaan pois, koska hinta olisi noussut pilviin tuon, ah niin hienon autoverotuksemme. Muuten varsin pätevä auto...lähellä oli etten sellaista uutena ostanut. Piti aikoinaan vanhempi Type-S päivittää uudempikoriseen Accoon, mutta vaihtuikin Ärrään. Ärränkin piti vaihtua Accoon, mutta siinä vaiheessa hypättiin ruotsalaisten kyytiin...tai no...kiinalaisten nykyään. BTW. Viimeisimmässä Accossa oli minusta myös ajoasento kohdillaan.


On tullut itselläkin kokeiltua ja ainut selvästi erottuva penkki on ollut e39 msportissa. Minulla ei ole jäänyt työpaikan golffeista ja focuksista sun muista mitään mielikuvaa että olisi yhtään parempi penkki kuin perus civic tai muu japsi. Perus e39 niinku muutkin bemarin peruspenkit on ihan samanlaisia lättänöitä kuin muissakin autoissa. Itsellä pituutta 180cm. Itsellä penkki ei ole lähelläkään taaimmaista asentoa eikä rattikaan siis lähelläkään sitä ääriasentoa.

Tuosta cvt olen myynnin perusteella eri mieltä että olisi virhe. Hondan myyjä sanoi että 1.0 cvt on useamman kuukauden toimitusaika. Sama homma oli 1.5 cvt hrv jossa oli 12kk toimitusaika pahimmillaan. Eli kyllä se vaan tuo CVT loota on noissa uusissa Hondissa ollut se suosituin versio eikä vain pelkästään Suomessa. En itsekkään cvt perusta, mutta kaupaksi se kyllä käy.

Levorgin kohdalla hinnoittelu on suurin syy miksi auto on jäänyt marginaaliin.

Hondan kaksoiskytkin loota momenttimuuntimella on ollut japseissa ja jenkeissä sekä esim Venäjällä kun Acuraa siellä myyvät, jo ainakin 3-4v markkinoilla. Vähän vaikuttaa ettei eurohondiin noita tule.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Maa Hei 03, 2017 11:13 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikähän siinä on nyt ettei sitä uutta momentinmuunnin + kaksoiskytkin laatikkoa saada markkinoille

BMW M GMBH:n tyyppi taas kommentoi että nyt siirrytäänkin pois kaksoiskytkinlaatikoista- kysymys kuuluu mihin?? Ja että manuaalivaihteisto tulee poistumaan jopa M-malleista. Onko perinteiseen automaattiin tehty jotain uutta?
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Liteoni
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 16 Syy 2009

LähetäLähetetty: Per Hei 14, 2017 10:54 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuulilasi 13.7.2017 vertailussa Astra, Civic, Golf ja i30.

Ajettavuudesta:
"Kaarremaisteri. Honda räjäyttää potin mutkateillä. Civic tuntuu yhtään liioittelematta enemmän GTI:ltä kuin perheautolta. Alustan ominaisuudet ovat vauhdikasta ajoa silmälläpitäen ennennäkemättömän hyvät. Ohjaus on tarkka ja ohjausvaste luonnollinen, mutta tuntoa saisi olla enemmänkin. Hondan kori kallistelee kaikkein vähiten..."

Loppuarvostelussa:
"Vertailun suurin yllätys tuli Hondan suunnalta. Civic pesee mutkatieiloittelussa muut 6-0. Näin maukkaalta tuntuvaa GTI-alustaa ei ole perusperheautoissa tullut tällä vuosikymmenellä vastaan."
_________________
Honda Civic HB -91 1.5i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Izvan
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 19 Tam 2005

LähetäLähetetty: Per Hei 14, 2017 10:24 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liteoni kirjoitti:
Tuulilasi 13.7.2017 vertailussa Astra, Civic, Golf ja i30.

Ajettavuudesta:
"Kaarremaisteri. Honda räjäyttää potin mutkateillä. Civic tuntuu yhtään liioittelematta enemmän GTI:ltä kuin perheautolta. Alustan ominaisuudet ovat vauhdikasta ajoa silmälläpitäen ennennäkemättömän hyvät. Ohjaus on tarkka ja ohjausvaste luonnollinen, mutta tuntoa saisi olla enemmänkin. Hondan kori kallistelee kaikkein vähiten..."

Loppuarvostelussa:
"Vertailun suurin yllätys tuli Hondan suunnalta. Civic pesee mutkatieiloittelussa muut 6-0. Näin maukkaalta tuntuvaa GTI-alustaa ei ole perusperheautoissa tullut tällä vuosikymmenellä vastaan."


Ei paljon mutkatiellä hymyilytä. Samasta arvostelusta: "Etuistuimen selkänoja on niin laakea, että sivutuki jää turhan miedoksi. Viitteitä takavuosien japanilaismitoituksesta näkyy vielä istuintyynyt pituudessa. Reisituki jää valinnaiseksi jo keskimittaisella kuskilla" " kyynärnojat voisivat olla paremmin asemoitu"

Kuten itsekin täällä jo todennut, on tuo penkki surkea...kuten koko ajoasento.
_________________
Tulossa -17 Volvo S60 D4 AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm"
-15 Volvo V60 D4A Ocean Race
-15 Renault Clio 0.9 Tce GTline
EX -13 Volvo V60 D5 R-Design
EX -11 Volvo V60 D5A Summum
EX -10 HondaCivic Type-R Championship
EX -08 Honda Accord 2.4 Type-S Tourer
EX -05 Toyota Corolla 1.8 T-Sport
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alieni
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 21 Elo 2007
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Sun Hei 16, 2017 8:47 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Izvan kirjoitti:
Liteoni kirjoitti:
Tuulilasi 13.7.2017 vertailussa Astra, Civic, Golf ja i30.

Ajettavuudesta:
"Kaarremaisteri. Honda räjäyttää potin mutkateillä. Civic tuntuu yhtään liioittelematta enemmän GTI:ltä kuin perheautolta. Alustan ominaisuudet ovat vauhdikasta ajoa silmälläpitäen ennennäkemättömän hyvät. Ohjaus on tarkka ja ohjausvaste luonnollinen, mutta tuntoa saisi olla enemmänkin. Hondan kori kallistelee kaikkein vähiten..."

Loppuarvostelussa:
"Vertailun suurin yllätys tuli Hondan suunnalta. Civic pesee mutkatieiloittelussa muut 6-0. Näin maukkaalta tuntuvaa GTI-alustaa ei ole perusperheautoissa tullut tällä vuosikymmenellä vastaan."


Ei paljon mutkatiellä hymyilytä. Samasta arvostelusta: "Etuistuimen selkänoja on niin laakea, että sivutuki jää turhan miedoksi. Viitteitä takavuosien japanilaismitoituksesta näkyy vielä istuintyynyt pituudessa. Reisituki jää valinnaiseksi jo keskimittaisella kuskilla" " kyynärnojat voisivat olla paremmin asemoitu"

Kuten itsekin täällä jo todennut, on tuo penkki surkea...kuten koko ajoasento.


Itse nyt toista viikkoa ajelen 1.5 Sport Plussalla (manuaalina) ja kaarreominaisuudet ovat kyllä mahtavat. Active Dampenerit päällekytkettynä varsinkin. Epäilen, että vakiona tulevat 235 leveät renkaat auttavat myös kivasti pidon kanssa. Ajoasennossa ei ole moitittavaa, mutta sivutuki on todella surkea. Polvi ulkokurvin puoleiseen jalkatilan seinämään niin pysyy penkissä.. juuri ja juuri.
_________________
ex 2000 Honda Civic 1.4i
ex 2000 Honda Civic 1.6 VTi
ex 1992 Honda CBR 600 f2 pc-25

2011 Volkswagen Golf 2.0 TDi 4Motion
1999 Subaru Impreza WRX STi Type-RA Limited
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Corolla FX
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 30 Tou 2002
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: Tii Elo 15, 2017 10:11 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Iltalehti testasi

Uusi Civic on edeltäjäänsä napakampi ajettava

Lainaus:
Honda Civicin pellin alla pörräävä uusi 3-sylinterinen pikkuturbo on jotakin ihan muuta mihin Honda-kuskit ovat tottuneet.

_________________
Toyota tykkää kun sillä ajetaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tii Elo 29, 2017 12:24 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://hondanews.eu/eu/en/cars/media/pressreleases/112312/upgraded-diesel-engine-joins-honda-civic-line-up7

"A nine-speed automatic transmission will further bolster the Civic’s powertrain options in mid-2018, representing its first ever application in a two-wheel drive car."
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Kes Elo 30, 2017 8:25 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko Hondan laatikot kaikki muut sen omia tekeleitä, paitsi 9-vaihteinen automaatti? Tämähän on ZF:n tekemä (onko kaksoiskytkinlaatikko)? Tällä hetkellä saatavissa vain CR-V:hen. Muut automaatit ovat CVT:tä.
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tor Elo 31, 2017 10:34 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hondalla on myös omakin 9-pykäläinen. En tiedä onko tuo nyt sitten se vai se crv:stä tuttu ZF:n
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group