IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Round 2.5: Civic EG3 "Mint"
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Hel 08, 2017 3:58 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, pidetään mielessä.

Eilen alottelin MPFi swappia. Pyrkimys olis saada auto kesäks ajoon ja johtosarjaurakan takia kaasari ei käy yhtälöön ja rahan ja ajan takia myöskään D16Z6 ei kerkeä tähän hätään. Tuli sit mieleen että miten homman sais tehtyä D16Z6:lle valmiiks ja pidettyä silti D13B2:n ajossa sen väliajan kunnes Z6 olis valmis. Nooh, lyödään ylimääräisenä pyörivät D15B7 MPFi rojut tuohon D13:n kylkeen. Sit kun auto on jo valmiiks MPFi, niin on helppo vaihtaa kone.

Elikkäs, kaasarivermeet bensapumppua lukuunottamatta ruuvattu suht könttänä irti ja paketoitu pahvilaatikkoon. Koneen johtosarja irroteltu ja vaihdettu D15B7:n MPFi johtosarjaan. Virranjakajan ja laturinkin sain jo vaihdettua. Bensansuodattimen kannake ja uusi bensansuodatin pultattu tulipeltiin.







Nyt ei periaatteessa tarviis muuta kun bensapumpullinen tankki ja linjat, sekä tietty VTEC johtosarja. Joku Coupen johtosarjakin kelpais, siihen kun on helppo lisätä VTEC.

Etuapurunkoonkin pulttasin Kazen DC2 apurungon mukana tulleen jäykistetangon (ei kuvia).

Pelkääjänpuolen lattiasta liimasin saumat kiinni 3M seam sealerilla:







Ja heitin fiilistelymielessä maton ja penkin paikoilleen:


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Hel 10, 2017 10:01 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään oli vuorossa auton johtosarjan muokkaaminen ruiskulle sopivaksi. Ei tähän hätään löytyny mistään sopivaa johtosarjaa, joten koitetaan mitä tulee kun rakennetaan carb johtosarjasta. Aikamoinen urakkahan tossa on, mikään väri ECU:n liittimissä ei täsmää ja kuskin jalkatilan sulakeboxilta ECUlle lähtevätkin johdot on eri väriä kun esim. ESi sarjassa



Rutkusta kun tuli johtosarjaa irroteltua, niin tuli kiireessä vaan pätkästyä hanskalokeron takaa ECUlta konehuoneeseen menevä pätkä irti auton pääjohtosarjasta. Eli hanskalokeron alla oleva johtonippu löytyy. Menee ehjänä ECU:lta konehuoneeseen, mut auton johtosarjaan menevät about 15 piuhaa on pätkästy poikki.



Jos jotain positiivista haluaa tässä etsiä, niin hyvä puoli tässä on se, että rutkun ajovalo/ilmastoinnin johtosarja on ihan pilalla edellisten omistajien räpellysten takia, eli joutuu samalla tekemään wire tuckin ja naittamaan ehjän DX mallin kyseisen johtosarjan tohon rutkun johtosarjaan

Sit pitää tietty vetää vielä kuskinpuolelta DX mallista puuttuvat sähkölasien/lukkojen/peilien johdot pelkääjänpuolelle. Helpompi olis ollu hankkii vaikka LSi mallin johtosarja, mut kuka sitä alkaa talvella purkamaan jostain autonromusta.

Lisään kuvia kunhan pääsen koneelle. (Edit: kuvat lisätty 15.2).

Johtosavotan eri vaiheita:





Sulakeboxin johdotukset valmiit:







Edellisen kuvanoton jälkeen piti vielä vähän uudelleenreitittää tota koneen johtosarjaa, ei meinannu saada akkutelinettä kiinni.



Tässä kuvassa noi ajovalojen, ilmastoinnin, parking polen, sumareiden jne johtosarjat, joita pitää joidenkin piuhojen osalta hieman jatkaa.



Eli tein nyt tuon ESi/DXi johtosarjahybridin siten, että poistin ESi sarjasta kaikki johdot jotka DXi johtosarjasta jo löytyi (lähinnä sulakeboxille ja ajovaloille jne. menevät) ja kuljettelin ESi johdot läpiviennistä läpi ECU:lle. DXi johtosarjasta poistin suoraan kaikki väärät johdot, jotka lähtee suoraan ECU:n liittimistä koneen johtosarjalle. Tälleen sai tehtyä tätä swappia pätkimättä turhaan ylimääräsiä johtoja poikki. Nyt pitäis vaan naittaa auton pääjohtosarja yhteen ECU:n johtosarjan kanssa niiden 15 piuhan osalta.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything


Viimeinen muokkaaja, HiTec pvm Kes Hel 15, 2017 12:27 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Hel 15, 2017 12:26 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuvat lisätty.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Kes Hel 15, 2017 10:29 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aikamoinen savotta . Ei kyllä voi lakata ihastelemasta tuon aihion (korin) kuntoa.

Eihän sulla muuten sattumoisin ole joutavaa OBD1 IAT-sensorin liitintä?
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Hel 16, 2017 12:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo kyllä tätä tulee aina hetki ihasteltua tallilla käydessä. Eri mukava tämmöstä rakentaa kun ei tarvi alkaa ensimmäisenä ettimään metallintyöstövälineitä. 1400€ on mun mielestä halpa hinta tämmösestä aihiosta, vaikka DX malli onkin. Nettiautossa on ollu kalliimpia, vähän enemmän ajettuja (kuitenkin alle 200tkm) jo ruosteessa olevia yksilöitä, joita on mainostettu käytännössä priimakuntoisina harvinaisuuksina.

Vähä ikävä vaan esitellä tämmösiä kuvia joissa maalipinnassa kasvaa joku sammal/home/mikäliekin. Aika tiukassa tuntuu olevan. Auto lienee seissyt ainakin jonkun pätkän pihalla mummon autoilu-uran loppupuolella.

Esim. toi konepellin alunen joka on reunoista mustunu, nii ei lähde millään "normaalilla" puhdistusaineella pois. Kynnellä kun rapsuttaa, niin alta löytyy kyllä puhdas maali. Sama homma muuallakin konehuoneessa ja esim. etupuskurissa ajovalojen kohdilla. Mitä myrkkyä tähän pitää ostaa? Mielellään semmosta että pysyy maalit vielä kiinni autossa

Pitäis löytyy ylimääräsiä liittimiä, mulla on iso pahvilaatikollinen johtosarjoja tallipaikalla. Eli onko se tämmönen?

http://www.d-series.org/forums/attachments/audio-electronics/83025d1425511754-wiring-questions-iat-2.jpg
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nosliw_
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 02 Tam 2009
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Tor Hel 16, 2017 6:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Joo kyllä tätä tulee aina hetki ihasteltua tallilla käydessä. Eri mukava tämmöstä rakentaa kun ei tarvi alkaa ensimmäisenä ettimään metallintyöstövälineitä. 1400€ on mun mielestä halpa hinta tämmösestä aihiosta, vaikka DX malli onkin. Nettiautossa on ollu kalliimpia, vähän enemmän ajettuja (kuitenkin alle 200tkm) jo ruosteessa olevia yksilöitä, joita on mainostettu käytännössä priimakuntoisina harvinaisuuksina.

Vähä ikävä vaan esitellä tämmösiä kuvia joissa maalipinnassa kasvaa joku sammal/home/mikäliekin. Aika tiukassa tuntuu olevan. Auto lienee seissyt ainakin jonkun pätkän pihalla mummon autoilu-uran loppupuolella.

Esim. toi konepellin alunen joka on reunoista mustunu, nii ei lähde millään "normaalilla" puhdistusaineella pois. Kynnellä kun rapsuttaa, niin alta löytyy kyllä puhdas maali. Sama homma muuallakin konehuoneessa ja esim. etupuskurissa ajovalojen kohdilla. Mitä myrkkyä tähän pitää ostaa? Mielellään semmosta että pysyy maalit vielä kiinni autossa

Pitäis löytyy ylimääräsiä liittimiä, mulla on iso pahvilaatikollinen johtosarjoja tallipaikalla. Eli onko se tämmönen?

http://www.d-series.org/forums/attachments/audio-electronics/83025d1425511754-wiring-questions-iat-2.jpg

Urranilla nousee niskakarvat pystyyn kun kirjotan tämän mutta Aristossa oli paljon tuota japanin fallouttia kaikissa rakosissa ja se lähti ylivoimaisesti parhaiten fairylla. Toimi jopa tehokkaammin kun tömäkätkin liukkarit. Pehmeällä harjalla on hyvä avittaa.
_________________

トヨタ アリスト V300 -00
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Hel 17, 2017 6:54 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oolrait, kokeillaan fairyllä, kiitti vinkistä!

Nyt olis kytketty power folding peilien pääjohtosarja kiinni auton johtosarjaan. Purin sen sellaisenaan irti SiR:n pääjohtosarjasta, ja siirsin sen LSi:n/DX:n johtosarjaan, ei ollu kummoinenkaan homma.

Power Folding napille johto:



Power Folding releelle liitin:



Pelkääjänpuolen oven sähköhiluille piti tosiaan vetää ne puuttuvat johdot ja LSi mallin johtosarjasta mulla oli vaan kuskin jalkotilan johtosarjasta lähtevät liittimet. Tutkailin aikani tota SiR:n RHD pääjohtosarjaa ja kattelin että värit täsmää ja pituus riittää, niin irrotellaan pinnit liittimistä ja siirretään se "alijohtosarja" sellaisenaan DX:n sarjaan. Samassa sarjassa menee myös power folding johdot. Kajarin ja kylkivilkun piuhat pistin surutta poikki, ne kun autosta jo luonnollisesti löytyy.



Sit pääreleen johtosarjan lisäys. Senkin perkasin irti tosta SiR johtosarjasta irrottelemalla pinnit liittimistä. Ei tarvii ku pujotella se ton alkuperäsen DX-sarjan torven sisälle. Sit täytyy vaihtaa ECU:lta kuskin jalkatilan sulakeboxille menevät vääränväriset johdot ja homma pitäis näiltä osin olla paketissa.

(Johtosavotta näyttää vähä pahemmalta kuin oikeasti on ):





Typerä kysymys, mut mites toi ECU:n käyttö kun ei oo näistä kokemusta, pystyykö käyttämään "suoraan" P28 (VTEC) ECU:a D13B2:n kanssa, kun disabloi VTEC:n Hondatasta? Arvelin kokeilla tässä tota Kazen S300 V1:stä, kunhan aika on kypsä. Kukahan tämänkin säätää sit. Ei oo mitään kokemusta näistä hommista.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
J^P
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Huh 2006
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: Lau Hel 18, 2017 8:12 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joensuussa Sami Vatanen. Varmasti pätevin jätkä ainakin täällä päin suomea.

http://noproblemracing.fi/
_________________
Civic ed
Civic eg
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Hel 18, 2017 8:14 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:

Pitäis löytyy ylimääräsiä liittimiä, mulla on iso pahvilaatikollinen johtosarjoja tallipaikalla. Eli onko se tämmönen?

http://www.d-series.org/forums/attachments/audio-electronics/83025d1425511754-wiring-questions-iat-2.jpg


Kyllä, juuri tuollainen. Ei ole ihan akuutti juttu, lähinnä tuli mieleen, et ei tarvis maailman ääristä yhtä liitintä/ runkoa tilata.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Hel 18, 2017 8:37 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Typerä kysymys, mut mites toi ECU:n käyttö kun ei oo näistä kokemusta, pystyykö käyttämään "suoraan" P28 (VTEC) ECU:a D13B2:n kanssa, kun disabloi VTEC:n Hondatasta?


Sen jälkeen kun olet tehnyt meneillään olevan MPFi-muutoksen, pystyy käyttämään. Vaadittavat ominaisuudet on aika pitkälle konfiguroitavissa S300:lla ja vastaavilla.

P28:n ja jonkun non-VTEC ECU:n ero rautapuolella on käytännössä SK5151:ssä ja muutamassa vastuksessa/transistorissa/diodissa. Joistain ihan alkeellisimmista puuttuu myös lambdan lämmityksen komponentit. Noita OBD1-emolevyjä on käytännössä kolmea eri variaatiota (pl. JDM-ECU:t), riippuen kait vähän alkuperäisistä ominaisuuksista. Samalla tavalla ovat kuitenkin modifoitavissa.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Hel 21, 2017 12:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia näistä! Hyvä että säätäjäkin löytyy läheltä!

Kattelen Kaze ton liittimen sulle jostain tässä joku päivä.

Eilen mittailin ja koesovittelin takasisustan ja penkkien kannakkeet oikeille paikoilleen ja hitsailin kannakkeet autoon kiinni. Huomasin pari seikkaa:

- Tunkin kannake puuttuu (SiR ja VTi malleissa tunkki tulee vasemman takaistuimen taakse).





- Myös takapenkkien säilytyslokeroiden alla oleville ruuvinreijille ei löydy vastakappaletta ja penkin ja muovin väliin jää outo rako kummallakin puolella. Veikkaan että jotkut pienet ruuvin vastakappaleet uupuu kummaltakin puolelta. Piti pistää honda-techin gurulle kysymystä aiheesta.

Muutenhan tää on naarmuja ja muutamaa ruuvinreikää lukuunottamatta kyllä aika pirun siisti sisusta (koekasattuna, tsekkaus että kaikki sattu suoraan):






_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nagol
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 25 Maa 2007

LähetäLähetetty: Tii Hel 21, 2017 12:24 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katselin kuva-arkistojani läpi mut en löytänyt yhtään kuvaa missä näkyis mun LSi->SiR sisusta swapista. Muistan kyllä että hiton hyvin saatiin kaikki istumaan.
_________________
Honda Accord 2.4 Type S -07
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Tii Hel 21, 2017 5:18 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kliiniä on. Hienoa tulee
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Tor Hel 23, 2017 9:02 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siisti, melkeen niin pakasta vedetty kuin +parikymppinen sisusta voi olla.


HiTec kirjoitti:

Kattelen Kaze ton liittimen sulle jostain tässä joku päivä.


Jes, kiits!
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Hel 27, 2017 7:47 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia! Kuten sanottu, naarmuja on joissain osissa, mut koitellaan siistiä jollain niitä vähemmän näkyviks ja jos ei onnistu niin pitää yrittää metsästää naarmuttomia pisteosia noiden pienten, helposti vaihdettavien palikoiden tilalle.

Noniin, alkais olla sähköjen osalta Carb -> MPFi swappi muutamaa piuhaa vaille valmis. ECU:lta on muistaakseni kolmisen piuhaa kytkemättä ja kuskin jalkatilasta olikohan neljä (pääreleeltä oranssiin jakoliittimeen ja vasemmalle puolelle koneen johtosarjaan pitää lisätä/vaihtaa pari johtoa. Näistä ei jaksa väliaikapäivityksiä kuvien muodossa laitella, pistän sit kuvat kun kaikki valmista.

Tänään keskityin enemmälti keulaan, eli puskurin nosto pois edestä ja keulakehikon mietoa putsailua ja suojailua. Ei ollu yhtään ruostetta tolla alkuperäsellä mustaksi maalatullakaan osiolla, joten putsailin kyseisen kohdan silikoninpoistoaineella ja suihkin pintaan Teroson SB 3140:n. Palkin sisään pitää sumutella vielä Tectylin ML.

En jaksanu alkaa hifistelemään, joten käytin alkuperästä mustan/valkosen rajaa sellaisenaan.

Kuivumassa:



Valmis:



Muutama päivä sitten takaluukun alaosan verhous tuli vaihdettua mustaksi, joten samalla hoitui kotelosuojan suihkuttelu , kontin sähköisen avausmoottorin asennus ja mieto vaimennusmaton asennus:

Vaimennusta moottorin ja pellin väliin:





Johdot kurkkuputken sisään, mut liittimet esille, et mahdollisessa vikatilanteessa on helppo vaihtaa moottori:



Kuvanoton jälkeen vaimentelin kontinluukun välipeltiä miedolla määrällä StP:n butyylimattoa, mut ei jostain syystä tullu otettua yhtään kuvaa.

JDM malleissa on yleensä kaikki hipleet vakkaria lukuunottamatta, mut kontin valoa puuttuu. Sen paikalla oli vaan peitelevy. Korjasin luonnollisesti epäkohdan, kun varaston osalaatikosta löyty Hondan oma tohon sopiva valo. (kytkimellinen versio jopa).



Onko jollain SiR:n tai VTi:n omistajalla kuvaa tästä kohdasta autoa? Koska tosta puuttuu joku kiinnike, jonka takia penkin ja muovien väliin jää ruma väli.





Tosta takaa jos painaa muovia penkkiä vasten, niin istuvuus on sellanen kun sen pitäskin olla.


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Huh 11, 2017 3:10 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei oo tullu nyt tätäkään rakenneltua sairasloman takia, mut päivitetääs mitä tuli tehtyä ennen sitä.

Eli eli. Ilmeisesti carb- > mpfi swappi näyttäisi onnistuneen edes joltain osin. ECU ja päärele herää henkiin kun avaimesta kääntää, eikä savukaan nouse mistään suunnasta. Muuta ei oo voinu testata kun auto on suhteellisen levällään vielä.

Frostyyn ostettu:

- F7 kopiovarret violetin värisinä, välttänee kruisailukäyttöön.
- USDM keskuslukituksen ohjausboksi
- JL Audio C2-650 6.5 erkkasarja. Pakko oli sit kuitenki vaihtaa Pioneerit pois, kun en saanu noista suht järkälemäisiä diskantteja mitenkään nätisti asennettua.
- Civic Coupe 98-00 diskanttipeilikolmiot. Eli tilasin nää jenkeistä ja kun ne saapu, niin ruuvasin diskantit niistä irti ja pyörähdin peilikolmioiden kanssa paikallisessa autostudiossa, jossa sit etsittiin hyllystä sellanen erkkasarjasetti jonka diskantit sopii täydellisesti noihin peilikolmioihin. Vois sanoa että eipä oikein parempaa istuvuutta vois olla.









En muista sanoinko jo, mutta onnistuin murtamaan etuapurungon oikeen tukivarren sisemmän kiinnityspultin mutterin hitsaukset irti apurungosta... Ja vielä akkupulttikoneella. En ymmärrä. Vitun vittu. Siellä on nyt puoliks kiinni kirrattu löysänä heiluva pultti tukivarren kanssa kiinni. Näinkö pitää sittenki vaihtaa toi Kazelta ostettu DC2 apurunko kiinni, kun pitää toi alkuperänen apurunko rälläköidä auki että saa sen mutterin ja tukivarren irti. DC2 apurunko ei oo kyllä suoraan yhteensopiva tehostamattoman ohjausvaihteen kanssa pelkääjänpuolen kiinnityslenkin kohdilta. Saa nähdä mitähän tästäki tulee.

Onko Civicin ECUja tullu tehtaalta jo valmiiksi socketilla? Rutkun P28 ECUa kun tarkemmin tutkin, niin ei oo toi socketti jälkiasennettu, kun on alkuperäset lakat juotosten päällä ja kaikki juotokset on robotin jäljiltä.







ECU:n nurkan johtohässäkkä näyttää nyt paketoituna tältä (muutama johto pitää vielä ujuttaa kurkkuputken sisälle) SCS-liittimen johtoineen varastin varaosa-auton johtosarjasta. Tohon myttyyn on nyt lisätty ruiskuswapin johdot, parking pole-valmius, power folding peilien johtosarja, peilien sähkösäädön ja sähkölasien johtosarjat, automaatti-ilmastoinnin ulkolämpötilan tunnistin ja etusumareiden johtosarja, jos joskus tulee sellaiset hankittua. Tulipellin johtosarjan kurkkuputken perkasin auki ja ujutin kaikki ruiskuswapin johdot sinne muiden johtojen sekaan, et siltäkin osin suht siisti asennus tuli:



Automaattisen ilmastoinnin roippeitakin asentelin paikoilleen, ylimääräisenä pyörinyt R134a kylmäkenno löysi paikkansa. Muita ilmastoinnin romujahan mulle ei tähän olekaan, mut olkoon nyt toikin tuolla välissä ahdistamassa ilmavirtausta



Puhaltimen nopeudensäädön FET alkuperäisen resistorihäkkyrän tilalle:



Yhteen toimivaksi todettuun ylimääräseen P28 ECUun tuli kokeiltua tota Kazen Hondata S300 V1:sta. Vainaahan se on, kuten toisessa threadissa tuli todettuakin. Katotaan nyt onko tolle mitään tehtävissä kuin toi nVRAM paristo on tyhjä. Tilasin tohon nyt kokeeks uuden samanlaisen piirin, sit nähdään onko nää kunnostettavissa. Hondatahan väittää että ei ole. (USB liittimen kolo on muuten laikattu koteloon seuraavana päivänä kuvan ottamisesta).



Hälyn asennuksesta sen verran, että:

Avital 5303 suht minimalistisena asennuksena (kaukokäynnistys jätetään kytkemättä ja disabloidaan hälyn asetuksista).

Seuraavat mukavuustoiminnot kytketään:

- Takaluukun sähköinen avaus
- Sisävalon ohjaus/viive

Hälyyn kytketään "perussetti" antureiden osalta, yritetään nyt tehdä varkaiden varalle taas vähän hankaloittavia/hidastavia jippoja. Eli perus closed loopit, 2-tasoiset iskutunnistimet, kallistustunnistimet jne.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
McAwesome
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 27 Tou 2014

LähetäLähetetty: Tor Huh 13, 2017 11:36 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Näinkö pitää sittenki vaihtaa toi Kazelta ostettu DC2 apurunko kiinni, kun pitää toi alkuperänen apurunko rälläköidä auki että saa sen mutterin ja tukivarren irti. DC2 apurunko ei oo kyllä suoraan yhteensopiva tehostamattoman ohjausvaihteen kanssa pelkääjänpuolen kiinnityslenkin kohdilta. Saa nähdä mitähän tästäki tulee.

Mulla ois EJ9 tehostettu hammastanko pumppuineen ja letkuineen ylimääräisenä. PM jos haluat lunastaa omaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Per Huh 14, 2017 4:24 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä että on ainakin varaosia, vaikka kyllähän tuollaiset jutut kyrsii vaikkei tätä pussihousut jalassa museoimassa olekkaan.



HiTec kirjoitti:

Onko Civicin ECUja tullu tehtaalta jo valmiiksi socketilla? Rutkun P28 ECUa kun tarkemmin tutkin, niin ei oo toi socketti jälkiasennettu, kun on alkuperäset lakat juotosten päällä ja kaikki juotokset on robotin jäljiltä.






Eipä ole ainakaan 100% varmasti tehtaan jäljiltä olevissa ECU:issa omalla kohdalla vastaan tullut, mutta eipä ole jokaista maailman OBD1-ECU:a tullut avattuakaan . Mikä tuon k.o. boksin alkuperä tarkalleen on? Mieleen tulee heti joku vauhtipaja, mutta yleensä kaikki jälkikäteen tehty modaaminen näkyy. Tuossahan olisi kyllä todella helppo kohde Demon I/II:sen asennuksella.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Lok 05, 2017 7:47 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Boxin alkuperästä ei tarkkaa tietoa, muuta kun että tosta ESi rutkusta sen nykäisin. Ei tosiaan löydy jälkeenpäin juoteltuja osia. Nettiä kun tutkin niin ilmeisesti noissa alkupään malleissa näitä on bongattu.

Listataas vähän mitä on tehty (muistikortti sano sopimuksensa irti, kaikki kuvat hävis, joten ei kuvapäivityksiä ):

- Etuapurunko vaihdettu Integra DC2:n runkoon jäykistepalkilla (orkkisrungosta repes kiinnityspultti sisältä).
- EG3 tehostomaton ohjausvaihde, puslien sovituksella sai käymään DC2 apurunkoon.
- Etualatukivarsiksi valikoitu loppujenlopuks noi vakaajanpaikalliset, hiekkapuhalletut, sinkityt ja punaisiksi pulverimaalatut varret, joissa siis uudet Energy Suspensionin polyuretaanipuslat. Oli helppo ja nopee ratkasu, ehkä jopa hyväkin.
- Etuylätukivarret: Auton alkuperäset OEM varret, joihin tosin vaihtelin hyllystä löytyneet uudet ES:n mustat polypuslat
- Etuvakaaja Integra DC2 24mm, punaisilla ES:n polypuslilla + jotkut tarvike-endlinkit.
- Etujarrut/olkavarret EG3 vakiot, jarruille tyrkkäsin varastosta löytyneet savunharmaat Goodridgen teräspunosletkut.
- Takajarruina kunnostettu SiR II mallin levyjarrusetti, asentamatta tosin vielä. Trailing Armeihin hankin uudet "RTA puslat" Mapcolta, saa nähdä kestääkö vai vaihdetaanko parempiin.
- Myös takana saman sarjan Goodridge teräspunosletkut
- Vaihteensiirtimiin vaihdettu Energy Suspensionin mustat polypuslat ja Integra DC2 OEM dual bend shifter. Pakoputkitunneli putsattu, vedetty kotelosuojalla ja Tectylin ruiskumassalla ja kiinnitelty alkuperäset, hiekkapuhalletut ja mustaksi pulverimaalatut lämpösuojapellit paikoilleen.
- Varaosa-autosta nyhdetty vakkarin osia irti, tällä hetkellä Frostyssä kiinni jo polkimet, vaijerit ja servo. Johtotöissä riittää tekemistä.

Nyt pitäis repiä tankki irti ja vaihtaa se ruiskulliseen (tuli ostettua varaosa-auto). Vanhat bensalinjat katkoa ja pujotella irti ja heittää tilalle uudet linjat tankilta konehuoneeseen. Sit sais heittää imusarjan ja muut romut sieltä suunnilta paikoilleen.

Pelkääjänpuolen etukulmasta on saatu Wire tuck valmiiksi, samoin pohjatyöt (pintaruosteiden poisto, A-pilarin sauman tiivistys 3M koriliimalla (Hondalta löytyy recall tälle tyyppivialle), uudet maalit pintaan, kotelon puhdistus ja kotelosuojan ruiskutus. Eli kyseinen kulma on nyt kasattuna, eli lokari, sisälokari, tukivarret, iskari, jarrut ja rengas paikoillaan.

Kuskinpuolella oikeestaan sama homma olis vielä tiedossa, en oo kerenny alottamaan muutakun sillä, että tukivarret ja muut romut on purettu jo pois tieltä. Vähän ajatuksen tasolla tökkii ja tympäsee noi vanhojen massojen rapsuttelut, niin on tullu viivyteltyä kyseisen homman kanssa.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything


Viimeinen muokkaaja, HiTec pvm Per Lok 06, 2017 9:31 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Lok 05, 2017 7:48 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Auto makaa nyt omilla eturenkaillaan, eli keulan jousituksen osalta olis valmista. Tankin pudotin joku päivä sitten poikkeen ja kannoin pihalle romukasaan. Alta ei mitään ihmeellistä paljastunut. Shittystä on nyt tyhjätty ja ruuvattu tankki irti odottelemaan linjojen valmistumista.

Bensalinjojen kanssa olikin piiiiiiiiiiitkä ihmettely, että mistä nuo nyt sitten kannattais tehdä. Kiitokset Kazelle, kun vinkkasi Aeroflown eloksoitujen alumiinilinjojen suuntaan.


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Lok 05, 2017 7:48 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tankin alta vähän putsailtu pintaruosteita, paljaalle pellille happomaali ja päälle harmaa epoksi. Samalla sain suojailtua nuo läpi tulleet JDM mallin sisustan kannakkeiden hitsauskohdat. En alkanu maalailemaan joka kohtaa, kun olis pitäny hioa mataksi alkuperäiset maalit, putsailla röppöjä pois jne ja on aika hankala paikka maata selällään tuolla huoltopukkien varassa olevan auton alla, kun on jo valmiiksi paikat kipeänä. Kulutuskestävyyttäkään kun tuo kyseinen kohta autosta ei vaadi. Koko tuo tankin syvennys ja kotelot ruiskutellaan kuitenkin läpi Tectylin ML:llä ja BodySafe massalla, joten tuolla epäyhtenäisellä maalipinnalla nyt ei ainakaan mulle ole mitään merkitystä, kunhan ei ole ruostetta alla. Siisti siitä tulee kun musta/tummanruskea massa on pinnassa. Tankki sitten siistitään jollain tapaa, kun se kuitenkin näkyy jollain tapaa

Kuvassa siis oikea puoli käytynä läpi. Vasempaa runkopalkkia ja bensalinjojen syvennystä en vielä kerennyt käymään läpi.



Vasen etukulma käyty läpi. Eli runkopalkista poistettu pintaruostepisteet, happomaali ja polyuretaaninen pintamaali, kotelon sisäosa puhallettu paineilmalla puhtaaksi ja ruiskutettu 360 suuttimella ML. Palkin saumoihin ja hitsitäppiin suihkin myös ML:t. Hondan TSB:n mukaan tein myös tuon kotelon sisällä olevan sauman tiivistyksen 3M:n seam sealerilla, eli näissä alkupään vuosimalleissa oli jotain puutteellista saumausta ja saattoi tulla sadevedet auton sisälle. Letkut poistettu konehuoneesta ja kierrätelty muuta kautta lasinpesunestesäiliölle. Letkun loppupätkän, eli konepellin alapinnassa näkyvän saatan jossain vaiheessa vaihtaa uuteen, kun on parhain kirkkaus on hävinnyt vuosien varrella. Myös tuo oven johtosarjan läpivientikumi pitää siistiä, ettei näy nuo LSi mallin punaiset maalisumut tuolta.





Bonuskuva noista F7 kopiovarsista:


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Lok 05, 2017 7:49 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja sitten päästäänkin tähän päivään.

3/4 osa takapäästä maalailtu ja massattu:



Etupyöränkotelot meni tosiaan puhtaasti Terosonin kiveniskumassalla kun olivat niin siistit, mutta takapäässä oli pientä pintaruostekohtaa havaittavissa siellä täällä. EG:ssä on selvä puute alkuperäsissä "massoissa", eli tossa purumaisessa liimassa. Se menee kyllä oikeestaan kaikkialla pyöränkotelossa, mut just aivan uloin osa ja takaosa jää pelkälle maalilla ja kivet hakkaa maalin rikki. Kuvassa näkyy maalin alla selvästi tuo alkuperäinen liima/massaraja:



Tuota kuvaa kun kattoo niin voikin sit miettiä että mikähän siinä on kun EG:n takapää ruostuu just noista kohdista pahiten? Mikä järki on ollu jättää tuo liima pois tuolta alueelta? Tietty saadaanhan auton korin elinikää rajotettua näinkin.

Tästä syystä sisempi pyöränkotelo on vedetty Terosonilla ja ulompi sit muilla tököteillä. Eli eli. Lokarin kantista poistin puolet siitä syystä, että ruoste oli hiipimässä sinne alle, eikä sitä sieltä kantista saa pois -> parempi poistaa ruosteiset osat ja varjella jäljellä olevaa puhdasta peltiä. Eli täryleikkurilla puolet kantista pois, siten että pistehitsit jää kuitenkin vähintään puoliksi kiinni. Täryleikkurilla leikkasin sen takia että rälläkällä kuumuis niin paljo että liimat ja maalit kuoriutus ja olis aika iso riski että laikka lähtee vaeltamaan.

Sisäpuolelta ruuttasin sitten pitkällä pillillä niin pitkään kotelosuojaa läpi että valuu kanteista ulkokautta pihalle. Eipähän tuolta kyllä pahemmin tullut, ilmeisesti alkuperäinen koriliima peltien välissä on vielä tallella.

Pyöränkotelosta ajelin suurimman osan mitä sieltä lähti irti teräsharjalaikalla, Deox Gel vaikuttamaan, putsailut, sit Bilt Hamber Hydrate 80 kahdella kerroksella, sen päälle vielä erillinen maalikerros, sen päälle sit Tectyl ML ja sen päälle Tectyl Bodysafe Wax kahdella kerroksella. Rapsutellaan vaikka ensivuonna kokeeksi jostain kohtaa auki ja tsekataan miltä näyttää. Nyt ei ollu mahdollisuutta lähteä puhaltamaan kun ei viitti tallia sotkee.

Tectyl vs. Teroson SB3140:



SiR II jarrujen kasaus:



Uudet Mapcon RTA-puslat prässäsin olkavarsiin. Puslien asento mittailtu ja kellotettu Konin Sport iskareiden/jousten alimmalle ajokorkeudelle (oliko 34cm vai 43cm?, ei voi muistaa). Kellotuksella siis estetään se, että pusla ei ole jatkuvasti kiertyneenä ja käänny "yli" esim. montussa ja repeä siitä syystä ennenaikaisesti. Samalla tukivarsi tunkattuna ajokorkeudelle kirrattu muidenkin kumipuslien pultit lopulliseen momenttiin. Polyuretaanipuslille ei tätä operaatiota luonnollisesti tarvitse tehdä.



Oikeelle puolelle sain sit jo pyöräntuennatkin paikoilleen. Tuo kuvassakin näkyvä pyöränkaaren lommon oikaisu menee ensivuodelle, sen verran jämäkkä kohta oikaista että perus liimapyssy-vetohärvelioikaisulaitteella ei hommasta tullu mitään:



Osaa on kertyny ihan hemmetisti nurkkiin näistä projekteista. Takaroiskeläppiä tässä ei ollu, mut varastoo kaivellessa sellaset löyty paketista. Mukavaa kun ei tarvi paljoo ostella (nojoo onhan ne joskus hankittu/saatu, mut eihän sitä lasketa):


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Lok 09, 2017 8:43 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuskinpuolelta sisälattia saatu valmiiks. Periaatteessa kuskin paikalta ei olis tarvinnu noita alkuperäisiä äänieristeitä edes poistaa. Olivat niin pirun tiukasti kiinni. Mut yhdennäköisyyden takia tuli tehtyä. Vaihtelin tuohon Boschin täryleikkuriin jonkun kaapimispään, jolla ajelin eristeet irti kun ei saanu aikaseks hankkia kuivajäätä, yllättävän näppärästi onnistui.



Edellisen kuvan jälkeen rapsuttelin vielä pienemmät jämät pois puukolla, putsailin bitumijäämät irti silikoninpoistoaineella, hioin pinnat ja levittelin pensselillä 2K epoksin kahdella kerroksella.



Epoksin kuivuttua sudin 3M spesiaalipensselillä 3M saumamassan tohon lattian takasaumaan, annoin kuivua ja rullailin lattian päälle uudet StP Black Gold vaimennusmatot. Sit laskin lattiamaton alas, pulttasin kuskin jakkaran kiinni, painelin maton takakiinnikeklipsut kiinni ja joskus viimevuonna varalle hankitun Coupen lattiamaton modausta HB malliin sopivaksi pähkäillessä aloin ihmettelemään että missäs ihmeessä ne sakset on. Vaimennusmattopaketin ympäristöstä niitä ei löytyny. 10 minuutin tuloksettoman etsinnän jälkeen aloin taputtelemaan lattiamattoa ja sinne aika suoraan kuskin penkin allehhan ne jäi.

Matto irti takareunasta ja eikun kaivelemaan. Onneks ylettyi just ja just kaivelemaan ne sieltä ilman että piti alkaa penkkiä purkamaan irti.

Nooo, sitten piti jatkaa pähkäilyä että mitenkäs tätä mattoa nyt edes suhteellisen nätisti saa lyhennettyä neljällä sentillä. Kuskin penkin hain ajoasentoon, vyöt pulttasin kiinni ja sieltähän ne leikkauslinjat löyty. Kännykästä loppu akku, joten operaatiosta ei oo tällä kertaa kuvia, mutta leikkauslinja on kuskinpuolelta takapenkiltä katsottuna etuvöiden taaemman kiinnitysreijän etuosasta suoraan alas, siitä viistosti eteenpäin ja vasemmalle penkin oikeanpuolimmaisen kiskon takakiinnityspisteeseen. Siitä sit suoraan ylös kyynärnojan paikkeille.

Arvelin tehdä tuon siten, että leikkailen tuon 4cm slicen maton takaosasta koko matkalta sileeks, siten että matosta jää vaan aluskangas/pohja jäljelle. Sen lirpakkeen sitten liimaa limittäin maton etuosan alle 3M 80 kontaktiliimalla. Sen jälkeen sauman kohdasta maton harjausta ja pyörittelyä, että kuidut sekottuu ja pitäis ainakin ajatuksen asteella tulla ihan siisti. Lattiallehhan tulee joka tapauksessa lattiamatot päälle, eli periaatteessa ainoat oikeesti näkyvät saumat jää etuvöiden taka-ala kiinnityspisteiden taakse ja penkkien ja kyynärnojan väliin (JDM malleissa ei oo EDM-mallin "liukuvaa alaosaa, eli rautaa, jossa vyö pääsee liikkumaan).

Optimaalisin ratkasu ois ollu löytää VTi lattimatto, mut ei noita liikaa oo liikkeellä.

Pistetään kuvia seuraavalla kerralla (luultavasti huomenna). Huomenna on käytävä taas automaalikaupasta hakemassa Tectylin ML:ää ja Bodysafea, ja Terosonin kiveniskumassaa, et saa tuon tankin ja vasemman takapyöränkotelon valmiiks. Samalla jos sais teetätettyä noita bensalinjojen päitä ja tankin puoleisen joustopätkän valmiiks. Paikallinen hydrauliikkapuulaaki ei oikein vakuuttanu. Olisivat melkein väkisin puristelleet tankin joustoletkun lähtöön jollain 4mm reikäkoon banjoliittimen, kun muuta ei ollu. "Kyllä tuossa minun mielestä bensa kulkee riittävästi". Kysehän nyt ei oo siitä että vaikka siinä kulkiskin riittävästi, vaan siitä että minkäs ihmeen takia siihen semmonen osa pitäis ruuvata heti linjan alkuun, kun ollaan linjoja uusimassa ja vielä napsun verran ylikokoon välimallin ruiskukoon linjoihin verrattuna? Vastauksena sain vaan saman "Kyllä sen pitäs toimia". Teräspunosletkuakaan ei löytyny.

Aihetta raapaisten, en ymmärrä oikein tuota Tectylin heikkoo saatavuutta, Dinitrolin paskalientä saa ihan joka nurkalta, mut Tectylin ML:ää ei saa edes Joensuun motonetistä? Dinitrolin ML on varmaan paskinta kotelosuojaa mitä oon ikinä käyttäny, ainakin kilikalipullokama on niin lirua että ei pysy missään pystypinnoilla ja valuu esim. kontin sisään ruiskutettuna viikon verran joka reijästä pihalle. Kyllähän se varmaan valuu helpommin joihinkin kantteihin ja kolosiin, mut pystypinnoilla se ei kyllä kovin vahvana kerroksena pysy. Voi olla kyllä vikaa käyttäjässäkin, mut itse oon tykänny enemmän tollasesta Tectylin tyylisestä kotelosuojasta.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nosliw_
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 02 Tam 2009
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Sun Lok 22, 2017 12:25 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Duunissa on tullut välillä käytetty kentin kotelosuojaa, ei tee mieli edes sekaantua muihin enää, kannattaa kokeilla
_________________

トヨタ アリスト V300 -00
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Sun Nov 05, 2017 4:41 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistähän tota saa? Kentin maaleja on paikallisessa automaalipuljussa ja niitä oon joskus käyttänykkin, mut ruostesuojaustuotteita ei ollu. Ei kyllä tullu kysyttyä saako tilattua.

Tuli pikku takaisku auton kanssa ja nyt tarvittais jeesiä varaosien kanssa.

Alottelin tota takalasin "tippalistan" saumojen läpikäyntiä ja tarkemmalla tutkimuksella paljastu että autoon on vaihdatettu kattopelti joskus. Ihmettelinkin tota saumaruostetta. Uusi pelti hitsattu tulppahitseillä ilman mitään suojauksia paikoilleen ja koriliimana käytetty koostumuksesta ja väristä päätellen jotain harmaata sikaflexiä.

Saatanan saatana. Asennus itsessään näyttää kyllä muilta osin "ammattilaisten" tekemältä, mut suojaukset on yllätys yllätys jääny tekemättä. Kattopeltikin näyttäs tarrasta päätellen olevan Hondan alkuperänen varaosa.

Eli osalistaa:

- Takapään yläosan tippalista, eli se peltilärpäke johon takalasin saranat tulee kiinni. Pistehitseillä ja koriliimalla autossa kiinni. Voi rälläköidä purkuautosta isompana könttänä irti, poraan sit hitsit itse auki.
- Kattopellin takaosa, tämänkin voi laikata isompana könttänä irti, laikkailen sit itse tuon pienen kantin sopivaksi.

- > Kattopahvia ja listoja irrottelemaan, katotaan mitä löytyy. "Ruosteeton" Suomi EG Civic pysyy siis edelleen myyttinä.



Edit 2: Saa tarjota myös järjellisen hintaista kokonaista OEM kattoluukullista kattopeltiä, menee koko katto vaihtoon...
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Topsa-
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 05 Nov 2011
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: Kes Nov 08, 2017 9:56 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikähän ollut syynä katon vaihtoon, vandalismi vaiko raekuuro?
_________________
Honda Civic 1.3 DX Hatchback -92
Honda Prelude BB9 2.0i -99
Volvo V70 mk2 2.4D -02
Subaru Legacy BLE 3.0 R Spec. B -06
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Nov 08, 2017 5:33 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei voi tietää. :s Oikea takasivulasi myös vaihdettu joskus, ei oo tehtaan liimasaumat. Sisäpuolen peltejä tutkittu, mitään siellä ei oo solmussa, vaihdon syy jäänee siis mysteeriksi. Kattopahvin kun pudotin pois, niin kaikki tulppahitsit on paljaalla metallilla. Pellin limityksistä ruoste on lähteny suurimmaks osaks hiipimään ylöspäin, kun ei ainakaan auton sisäpuolella näy mitään hälyttävää. Kun kattopellin perkaa irti, niin sitten sen oikeestaan vasta näkee mitä tuhoa tuo pellin vaihto on kerenny aiheuttamaan. Siellä on kuitenkin kolme peltiä päällekkäin ja ensimmäinen joka on kosketuksissa kattopellin kanssa on kylkipeltien kantti. Toivoa sopii että puhalluksella ja hapotuksella selviää.

Pikkusen kyrpii kyllä. Jos ei aika muuten hapata autoo, niin sitten tuhotaan sitä tämmösillä päin persettä tehdyillä korjauksilla.

Tässä olis nyt vaan vähä kiire saada auto pois tallista ja kattopeltiä ei huvita alkaa vaihtamaan kattoluukuttomaan, kun tässä ollaan kummiskin jollain tasolla tekemässä SiR-II replicaa, jotka tuli tietääkseni kaikki tehtaalta kattoluukulla varustettuna. Mistähän sitä lyhyellä toimitusajalla ja järkihintaan löytäis OEM kattoluukullisen kattopellin kaikilla rihveleillään.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Low Job
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 09 Maa 2003
Paikkakunta: Namibian vieressä

LähetäLähetetty: Kes Nov 08, 2017 8:11 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Edit 2: Saa tarjota myös järjellisen hintaista kokonaista OEM kattoluukullista kattopeltiä, menee koko katto vaihtoon...


Oon tarjonnu sulle ennenkin tosin sedan malliseen.
Nyt ulosheitto hintaan
_________________
P ositive
I ntake
M anifold
P ressure



"Moottori- ja laatikkovaurioiden lukumäärä on vakio"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Nov 09, 2017 7:55 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sedanin kattoluukullinen pelti löytyy meiltäki varastosta, mut ei oikein sovi hätsiin sedanin pelti Ja vaikka säveltäiski sen jotenkin ihmeen kaupalla sopimaan peltien osalta, niin aika hankala saada kattoverhoilua siististi.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Judez
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 28 Syy 2013
Paikkakunta: Kouvola

LähetäLähetetty: Sun Nov 26, 2017 11:55 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei sulla tekemisen puutetta iske ainakaan näitten vehkeitten kanssa
_________________
Nissan 200SX S14A Kouki -99
Honda Accord 2.0i LS -98
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group