IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kokemuksia vm. 2003-2008 Accordista
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 165, 166, 167
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Kes Lok 11, 2017 3:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hihnankiristimen vaihto vinkumisen lopulta (täydellisesti) lopetti. Laitoin Febi Bilsteinin kiristimen, kun oli edullinen. Laturi on muutama vuosi sitten vaihdettu ja vähän aika sitten vaihdoin siihen etulaakerin. Olin myös jumpannut ohjaustehostimeen ja kiristimen rullaan laakerin. Hihna Meyle 1750mm. No tää tällä kertaa tässä.
_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
xspeed
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Nov 2013
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Lau Lok 28, 2017 11:01 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juipe kirjoitti:
Antsa kirjoitti:


Tuolla ATP:llä on hyvin kyseenalainen maine ainakin tuolla Bemariharrastajien puolella. Alustanosat on olleet ainakin aivan täyttä kuraa mitä nuo myy. Voi silti olla, että nuo kyseiset ATE:n jarruosat on ihan aitoa kamaa.




Toivottavasti, ja ellei ole niin ollaan sitten varoituksena muille, jos palat on pölynä 1000km jälkeen ja levyt on halki


Miten jarruosat toimivat, kun hinnaltaan ovat halvat edelleenkin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Per Nov 03, 2017 8:24 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei mitään moittimista, hyvin pelaa. Palatkaan ei ole erityisen pölyäväiset.
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Maa Nov 06, 2017 10:18 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minusta ne on ATE:t orkkisenakin accordissa edessä, ainakin dieselissä oli.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Forte
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 23 Tou 2011
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Kes Nov 08, 2017 6:41 pm    Viestin aihe: Statuscheck Vastaa lainaamalla viestiä

Välihuomiona:
Heitin kokeilumielessä kesällä polttoaineen lisäaineen (Redline SI-1) https://www.motonet.fi/fi/tuote/608014/Red-Line-SI-1-bensiinin-lisaaine-443-ml ja nyt tullut n.5000km sen jälkeen ajeltua. Ainakin auton tietokoneen mukaan kulutus on laskenut 0.3 l/100km, joten ehkä nuo litkut ainakin hetkellisesti jotain tekee. Samaa ajoa ajettu päivittäin. Täyttä faktaa muutoksesta en ole suorittanut, mutta ainakin toistaiseksi pitänee 1-2 kertaa vuodessa moinen sujauttaa tankkiin. Onko teillä muita hyviä lisäainalitkuja vinkata?

Toinen huomio: Kannattaa vilkasta auton ohjaustehostinöljyjen laatu ainakin enemmän rullatuissa. Vaihdoin hondan omaa litkua (n.1litra sai pois) vanhojen tilalle ja oli kyllä semmosta mustaa kiisseliä etten yhtään ihmettele jos ohjaustehostin olis leikannu kiinni jossain vaiheessa. Muutti ohjausta itsellä ainakin huomattavasti parempaan. Tämä ei taida olla huolto-ohjelmassa?
_________________
Honda Accord -07 2,4 Executive A
ex. BMW e90 325i
ex. honda accord -98 ce8 A
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Nov 10, 2017 10:16 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen tuota samaa Redlinen ainetta sujauttanut FN2 ärrän tankkiin. En kyllä tiedä onko ollut vaikutusta vai ei. Ehjässä ei kai pitäisi juuria vaikuttaakkaan. Lähinnä ajattelin jos se mahdollista likaa vähän irrottaisi ennaltaehkäisynä.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Niilos
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 05 Maa 2005

LähetäLähetetty: Sun Nov 12, 2017 1:15 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiinnitin tossa ajellessa huomioita moottorin lämpöihin. Mittaristo näyttää suunnilleen normaalia mutta scangauge näytti ajossa noin 74astetta. Mielestänu aikasemmin lämmöt ollu siinä 80 tai vähän yli. Ja jos pysähty niin sit lämmöt rupes nousemaan lähemmäs kaheksaakymppiä. Ulkolämpötila oli noin 6 astetta.

Oisko termostatti vaihto kunnossa? Vai onko vaa turhaa pilkun viilausta muutaman asteen takia.
Kyse siis 2.4 bensa koneesta.
_________________
Accord 2,4 Exe X -03
Accord 2,2 CDTI Sport tourer -07
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Tor Nov 16, 2017 6:13 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos nuo accordin parkit minkälaiset alunperin, hehkulanka vai ledi? Ledit ainakin minulla näkyy olevan.

Jatkokysymys kuuluukin miten niihin pääsee käsiksi? Pitäisi saada lisäpitkien parkkivaloihin virta jostain. Tai käsiksi niihin suurinpiirtein pääsi, yhdellä sormella, jolla on vähän vaikea tehdä sen enempää.

Vaihtoehto B on jättää lisävalojen parkit kytkemättä.
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwg4
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 16 Tou 2010
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tor Nov 16, 2017 8:09 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hehkut ja sisälokasuojia raottamalla ainakin hehkun vaihto.

Mitkäs lisäpitkät tuli ja mihin kohtaan asennus?
_________________
Accord Tourer i-CTDi -08
ex: VW Golf IV -99 TDI
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Maa Nov 20, 2017 6:30 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vwg4 kirjoitti:
hehkut ja sisälokasuojia raottamalla ainakin hehkun vaihto.

Mitkäs lisäpitkät tuli ja mihin kohtaan asennus?


Ledit sinne oli vaihdettu, mutta en saanut polttimoa kyllä mitenkään irti. Vaikka kuinka pyöritteli, siellä se pysyi. Pääasia että liitin irtosi nätisti ja sain johdot kytkettyä.

www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Lisavalot/Kaukovalo-7-halogeeni-2000035063/

Nuo valot tuli. Referenssi tulee omien pitkien kanssa 110, unohdin kytkeä auton omat pitkät pois käytöstä Ihan kohtuulliset valot, varmasti saisi paremmatkin maksamalla enemmän.

Kiinnityksen hoidin kilven taakse tulevalla telineellä johon tarvitsin alumiinista suorakaideputkea, vannesahan metalliterällä, pulverimaalia ja muutaman reiän. Tein itte ja säästin. Mihinkään ei jää näkyviä reikiä kun valot ottaa pois. No keulamaskiin jää pienet noista vakaajatangoista mutta aika hyvin ovat piilossa.




Juunass kirjoitti:
Noniin. Nyt on empiiristä tutkimustietoa aiheesta jumittavat jarrut ja niiden korjaus.

Akebonon tappi ja kumi SOPII Nissin -malliseen jarruun.
Huvittavaa oli, että hain mätänetistä Akebonon tappisarjan, lootassa luki "Lucas" ja laitoin sen Nissinin jarruun Tulee ihan vanhat pösöajat 309:n kanssa mieleen...


En itse näitä laittanut, mutta luottokorjaaja sanoi että suojakumi jäi jotenkin hieman "vajaaksi" näiden kanssa. Siellä ne paikoillaan kuitenkin on. Samalla vaihtui taakse vasen ylätukivarsi jonka piti olla "helppo homma", ainakin teoriassa. Vaan oli niin jumahtanut että vaati pidemmän lioittelun että sai sen pitkittäispultin auki. Ei mitään mahdollisuuksia saada vaihdettua ilman nosturia. Josko tuo taas kestäisi seuraavat 250tkm
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ramram
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Jou 2001
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Maa Nov 20, 2017 12:40 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juipe kirjoitti:


Nuo valot tuli. Referenssi tulee omien pitkien kanssa 110, unohdin kytkeä auton omat pitkät pois käytöstä Ihan kohtuulliset valot, varmasti saisi paremmatkin maksamalla enemmän.

Kiinnityksen hoidin kilven taakse tulevalla telineellä johon tarvitsin alumiinista suorakaideputkea, vannesahan metalliterällä, pulverimaalia ja muutaman reiän. Tein itte ja säästin. Mihinkään ei jää näkyviä reikiä kun valot ottaa pois. No keulamaskiin jää pienet noista vakaajatangoista mutta aika hyvin ovat piilossa.






Hyvältä näyttää. Onko rekkariteline vedetty vain puskurin muovin läpi vai onko siellä palkki heti takana johon saa tukevamman kiinnityksen? Jos vain muovin läpi niin onko tukeva ja kestävän oloinen? Kuinka isoilla ruuveilla laitoit?
_________________
CR-V 2.2 i-Dtec Exe Adv AT -10
Accord 2.0iLS -97
Civic 1.3 HB -86

Emännän:
Jazz 5D 1.4i Elegance -09
Civic HB 1.3 DXi -94
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Maa Nov 20, 2017 1:50 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puskuriin suoraan vedetty itseporautuvilla ruuveilla. Kokoa en tiedä, samankokoiset kuitenkin millä kilpikin on kiinni.

Ihan tukevalta vaikuttaa, toki aavistuksen heilui ennen noita vakaajatankoja. Ei kyllä väpättäneet koeajolla minnekkään.
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nagol
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 25 Maa 2007

LähetäLähetetty: Lau Jou 02, 2017 9:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigun autosta on jo pitemmän aikaa ollut stereon/ac näytön taustavalo pimeänä pitemmän aikaa ja nyt on alkanut pimeiden myötä oikeasti ärsyttämään. Aluksi valo välillä palasi mut nyt ei ole 3 kuukauteen edes hetkeksi syttynyt. Onko tullut kellään vastaan?
_________________
Honda Accord 2.4 Type S -07
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunass
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 18 Hei 2015

LähetäLähetetty: Maa Jou 04, 2017 4:32 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä näissä dieseleissä on normaali veden lämpötila? Noin 76 asteisena näyttää oma auto käyvän, keula lähes kokonaan tukittu jo talvea varten.
_________________
Honda Accord Tourer Sport 2.2 i-CTDI -07
Toyota Yaris 1.0 VVT-i -99
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tane
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 07 Elo 2014
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tii Jou 05, 2017 6:46 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juunass kirjoitti:
Mikä näissä dieseleissä on normaali veden lämpötila? Noin 76 asteisena näyttää oma auto käyvän, keula lähes kokonaan tukittu jo talvea varten.


Tarkoitatko mitä mittari näyttää vai oletko mitannut todellisen lämpötilan tai lukenut sen jollain softalla? Normaali lämpötila näissä on suurinpiirtein sellainen että viisari nousee noin mittariston merkin alareunaan. Eli puoleen väliin se ei nouse kuten muissa tuntemissani merkeissä. Ennen kuin ostin hondan oli tullut ajeltua ei japanilaisilla autoilla ja tältä pohjalta tuli silloin alkuun vaihdettua hondaan termostaatti "että saa ajella talven yli huolettomasti". Vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta yo. mittarilukemaan. Toisaalta ihan turhaa vaihdoin tuon termostaatinkin. Ei näistä näköjään termostaatit hajoile, päin vastoin kuin ei japseista 1-2 talven välein melkeinpä saa vaihtaa eikä auta vaikka olisi originaali osakin niin hajoaa ne. Samoin kuin vetonivelen suojakumit näkyy kestävän (muissa sai kyllä joka talvi ne uusia tai vähintään nyt joka toinen talvi) ja vesipumpullakin ajelee näköjään ainakin sen 320 tkm ilman vaihtoja, jakopäästä puhumattakaan. On näissä jotkut asiat kyllä tosi hyvin, vieläkö saisivat nuo takajarrut tehtyä huolettomiksi niin voisi olla melko tyytyväinen, vaikka ovat nekin nyt kohtuullisesti pelanneet kun on satulat, liukutapit yms vaihdettu sinne ja muistaa välillä huoltaa niitä. Niin joo talvella ei nuo lämmöt kovin hyvin nouse tuohon normaaliin mittarilukemaan. Eipä tosin ole keula tukittuna tällä hetkellä, pitääpä ottaa asiaksi tukkia se.
_________________
Honda Accord Tourer -06 i-CTDI & 2.0i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunass
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 18 Hei 2015

LähetäLähetetty: Tii Jou 05, 2017 10:18 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tane kirjoitti:
Tarkoitatko mitä mittari näyttää vai oletko mitannut todellisen lämpötilan tai lukenut sen jollain softalla? Normaali lämpötila näissä on suurinpiirtein sellainen että viisari nousee noin mittariston merkin alareunaan.

Samat havainnot mittarin käyttäytymisestä. Tuon lämpötilan sain suoraan anturilta OBD -pistokkeesta. Jotenkin vain tuntui alhaselta tuo lukema, kuitenkin ~20km motaria alla ennen mittausta ja keula 90%sesti peitettynä, ulkona -1. Samaa vauhtia tää mun mielestä lämpenee mitä aiempi Leon, mistä oli myös EGR disabloitu. Varmaan termari on alkuperäinen, vois toki vaihtaa kokeeksi.

Jarpalla kun lähtee piuhasta töihin niin alle kilsan päästä sammuu kylmän moottorin merkkivalo
_________________
Honda Accord Tourer Sport 2.2 i-CTDI -07
Toyota Yaris 1.0 VVT-i -99
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ramram
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Jou 2001
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Tii Jou 05, 2017 11:45 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juunass kirjoitti:
tane kirjoitti:
Tarkoitatko mitä mittari näyttää vai oletko mitannut todellisen lämpötilan tai lukenut sen jollain softalla? Normaali lämpötila näissä on suurinpiirtein sellainen että viisari nousee noin mittariston merkin alareunaan.

Samat havainnot mittarin käyttäytymisestä. Tuon lämpötilan sain suoraan anturilta OBD -pistokkeesta. Jotenkin vain tuntui alhaselta tuo lukema, kuitenkin ~20km motaria alla ennen mittausta ja keula 90%sesti peitettynä, ulkona -1. Samaa vauhtia tää mun mielestä lämpenee mitä aiempi Leon, mistä oli myös EGR disabloitu. Varmaan termari on alkuperäinen, vois toki vaihtaa kokeeksi.

Jarpalla kun lähtee piuhasta töihin niin alle kilsan päästä sammuu kylmän moottorin merkkivalo


Itse olen havainnut ettei ainakaan pelkkä pahvi syylärin edessä auta kyllä mielestäni yhtään. Ja kun järjellä ajattelee niin ei sen pitäisikään. Syylärin kiertohan aukeaa vasta tuossa termarin avautumislämpötilassa, mikä se sitten lieneekään. Nimellislämpötilahan on se kun se on täysin auki, eikös vaan?

Toki jos ajattelee niin, että mitä lämpöisempää nestettä syylärissä sitä vähemmän lohkon lämpötila putoaa termarin auetessa vai pysyykö termari käytännössä koko ajan auki tai vähän auki eikä mene kokonaan kiinni edes kovilla pakkasilla (ajossa)?

Ainkaan moottorin lämpenemiseen tuosta pahvista ei ole apua vaan pitäisi sitten tukkia keula niin hyvin ettei ilmavirta jäähdytä lohkoa.
_________________
CR-V 2.2 i-Dtec Exe Adv AT -10
Accord 2.0iLS -97
Civic 1.3 HB -86

Emännän:
Jazz 5D 1.4i Elegance -09
Civic HB 1.3 DXi -94
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunass
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 18 Hei 2015

LähetäLähetetty: Tii Jou 05, 2017 7:33 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noh ehkäpä keskustelu ajautui sopivasta jäähdytysnesteen lämpötilasta vähän väärille urille, mutta jotenkin olin siinä käsityksessä et 95 astetta ois joku "normi"
_________________
Honda Accord Tourer Sport 2.2 i-CTDI -07
Toyota Yaris 1.0 VVT-i -99
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niilos
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 05 Maa 2005

LähetäLähetetty: Kes Jou 06, 2017 1:04 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juunass kirjoitti:
Mikä näissä dieseleissä on normaali veden lämpötila? Noin 76 asteisena näyttää oma auto käyvän, keula lähes kokonaan tukittu jo talvea varten.


Omassa on lämmöt aika tarkalleen 80 ku on kone lämmennyt. Kovemmilla pakkasilla rupee tippumaan mutta pahvia syylärin eteen ni taas alkaa pysymään lämmöt siellä lähempänä 80.

Huomenna meinasin vaihtaa bensa vehkeeseen termarin ku on kelien kylmettyä alkanu moottorinkii lämpötila tippumaan. Katotaa onko 240tkm ajetussa termasissa mitään silmin havaittavaa vikaa.
_________________
Accord 2,4 Exe X -03
Accord 2,2 CDTI Sport tourer -07
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Kes Jou 06, 2017 5:17 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ramram kirjoitti:
Juunass kirjoitti:
tane kirjoitti:
Tarkoitatko mitä mittari näyttää vai oletko mitannut todellisen lämpötilan tai lukenut sen jollain softalla? Normaali lämpötila näissä on suurinpiirtein sellainen että viisari nousee noin mittariston merkin alareunaan.

Samat havainnot mittarin käyttäytymisestä. Tuon lämpötilan sain suoraan anturilta OBD -pistokkeesta. Jotenkin vain tuntui alhaselta tuo lukema, kuitenkin ~20km motaria alla ennen mittausta ja keula 90%sesti peitettynä, ulkona -1. Samaa vauhtia tää mun mielestä lämpenee mitä aiempi Leon, mistä oli myös EGR disabloitu. Varmaan termari on alkuperäinen, vois toki vaihtaa kokeeksi.

Jarpalla kun lähtee piuhasta töihin niin alle kilsan päästä sammuu kylmän moottorin merkkivalo


Itse olen havainnut ettei ainakaan pelkkä pahvi syylärin edessä auta kyllä mielestäni yhtään. Ja kun järjellä ajattelee niin ei sen pitäisikään. Syylärin kiertohan aukeaa vasta tuossa termarin avautumislämpötilassa, mikä se sitten lieneekään. Nimellislämpötilahan on se kun se on täysin auki, eikös vaan?

Toki jos ajattelee niin, että mitä lämpöisempää nestettä syylärissä sitä vähemmän lohkon lämpötila putoaa termarin auetessa vai pysyykö termari käytännössä koko ajan auki tai vähän auki eikä mene kokonaan kiinni edes kovilla pakkasilla (ajossa)?

Ainkaan moottorin lämpenemiseen tuosta pahvista ei ole apua vaan pitäisi sitten tukkia keula niin hyvin ettei ilmavirta jäähdytä lohkoa.


Eikai se tarkoitus olekaan että lämmöt nousee ylemmäs vaan, että lämmöt nousee nopeammin normaaliin kun keulassaon esim telttapatjaa. Itsellä ainakin i-dtec accordissa oli selkeä ero lämpenemisnopeuteen kun syyläriin edessä oli telttapatjaa. Näiden dieselien termari on muistaakseni 78 asteinen joten sen ylemmäs sen ei kuulukaan nousta.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ramram
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Jou 2001
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Tor Jou 07, 2017 10:02 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antsa kirjoitti:
ramram kirjoitti:
Juunass kirjoitti:
tane kirjoitti:
Tarkoitatko mitä mittari näyttää vai oletko mitannut todellisen lämpötilan tai lukenut sen jollain softalla? Normaali lämpötila näissä on suurinpiirtein sellainen että viisari nousee noin mittariston merkin alareunaan.

Samat havainnot mittarin käyttäytymisestä. Tuon lämpötilan sain suoraan anturilta OBD -pistokkeesta. Jotenkin vain tuntui alhaselta tuo lukema, kuitenkin ~20km motaria alla ennen mittausta ja keula 90%sesti peitettynä, ulkona -1. Samaa vauhtia tää mun mielestä lämpenee mitä aiempi Leon, mistä oli myös EGR disabloitu. Varmaan termari on alkuperäinen, vois toki vaihtaa kokeeksi.

Jarpalla kun lähtee piuhasta töihin niin alle kilsan päästä sammuu kylmän moottorin merkkivalo


Itse olen havainnut ettei ainakaan pelkkä pahvi syylärin edessä auta kyllä mielestäni yhtään. Ja kun järjellä ajattelee niin ei sen pitäisikään. Syylärin kiertohan aukeaa vasta tuossa termarin avautumislämpötilassa, mikä se sitten lieneekään. Nimellislämpötilahan on se kun se on täysin auki, eikös vaan?

Toki jos ajattelee niin, että mitä lämpöisempää nestettä syylärissä sitä vähemmän lohkon lämpötila putoaa termarin auetessa vai pysyykö termari käytännössä koko ajan auki tai vähän auki eikä mene kokonaan kiinni edes kovilla pakkasilla (ajossa)?

Ainkaan moottorin lämpenemiseen tuosta pahvista ei ole apua vaan pitäisi sitten tukkia keula niin hyvin ettei ilmavirta jäähdytä lohkoa.


Eikai se tarkoitus olekaan että lämmöt nousee ylemmäs vaan, että lämmöt nousee nopeammin normaaliin kun keulassaon esim telttapatjaa. Itsellä ainakin i-dtec accordissa oli selkeä ero lämpenemisnopeuteen kun syyläriin edessä oli telttapatjaa. Näiden dieselien termari on muistaakseni 78 asteinen joten sen ylemmäs sen ei kuulukaan nousta.


Nimenomaan lämpenemisnopeuteen ei luulis vaikuttavan koska se neste ei kierrä syylärissä ennen kuin termari aukeaa ellei koko keulaa tuki niin ettei ilmavirta jäähdytä lohkoa.

En taida viitsiä laittaa "telttapatjaa" tänä talvena. Muutenkin hankala saada kokonaisena syylärin ja ilmastoinnin kennon väliin kun mulla on se ACC tutka siinä tiellä.
_________________
CR-V 2.2 i-Dtec Exe Adv AT -10
Accord 2.0iLS -97
Civic 1.3 HB -86

Emännän:
Jazz 5D 1.4i Elegance -09
Civic HB 1.3 DXi -94
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
toke80
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 03 Tam 2010
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Per Jou 08, 2017 9:16 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ACC tutkasta tuli mieleen että minkäköhänlainen operaatio toi olis jälkiasentaa perus exe malliin?Ei taida onnistua pelkällä kameran asennuksella.Todella rasittava ajaa täällä pk-seudulla vakkari päällä kun nää apinat ei osaa pitää nopeutta tasaisena .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Jou 08, 2017 2:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ramram kirjoitti:
Antsa kirjoitti:
ramram kirjoitti:
Juunass kirjoitti:
tane kirjoitti:
Tarkoitatko mitä mittari näyttää vai oletko mitannut todellisen lämpötilan tai lukenut sen jollain softalla? Normaali lämpötila näissä on suurinpiirtein sellainen että viisari nousee noin mittariston merkin alareunaan.

Samat havainnot mittarin käyttäytymisestä. Tuon lämpötilan sain suoraan anturilta OBD -pistokkeesta. Jotenkin vain tuntui alhaselta tuo lukema, kuitenkin ~20km motaria alla ennen mittausta ja keula 90%sesti peitettynä, ulkona -1. Samaa vauhtia tää mun mielestä lämpenee mitä aiempi Leon, mistä oli myös EGR disabloitu. Varmaan termari on alkuperäinen, vois toki vaihtaa kokeeksi.

Jarpalla kun lähtee piuhasta töihin niin alle kilsan päästä sammuu kylmän moottorin merkkivalo


Itse olen havainnut ettei ainakaan pelkkä pahvi syylärin edessä auta kyllä mielestäni yhtään. Ja kun järjellä ajattelee niin ei sen pitäisikään. Syylärin kiertohan aukeaa vasta tuossa termarin avautumislämpötilassa, mikä se sitten lieneekään. Nimellislämpötilahan on se kun se on täysin auki, eikös vaan?

Toki jos ajattelee niin, että mitä lämpöisempää nestettä syylärissä sitä vähemmän lohkon lämpötila putoaa termarin auetessa vai pysyykö termari käytännössä koko ajan auki tai vähän auki eikä mene kokonaan kiinni edes kovilla pakkasilla (ajossa)?

Ainkaan moottorin lämpenemiseen tuosta pahvista ei ole apua vaan pitäisi sitten tukkia keula niin hyvin ettei ilmavirta jäähdytä lohkoa.


Eikai se tarkoitus olekaan että lämmöt nousee ylemmäs vaan, että lämmöt nousee nopeammin normaaliin kun keulassaon esim telttapatjaa. Itsellä ainakin i-dtec accordissa oli selkeä ero lämpenemisnopeuteen kun syyläriin edessä oli telttapatjaa. Näiden dieselien termari on muistaakseni 78 asteinen joten sen ylemmäs sen ei kuulukaan nousta.


Nimenomaan lämpenemisnopeuteen ei luulis vaikuttavan koska se neste ei kierrä syylärissä ennen kuin termari aukeaa ellei koko keulaa tuki niin ettei ilmavirta jäähdytä lohkoa.

En taida viitsiä laittaa "telttapatjaa" tänä talvena. Muutenkin hankala saada kokonaisena syylärin ja ilmastoinnin kennon väliin kun mulla on se ACC tutka siinä tiellä.


Kyllä itse ainakin huomasin selvän eron. Kun telttapatja peittää koko syylärin käytännössä niin iso osa keulan ilmavirrasta poistuu. Kyllähän se täytyy nopeammin alkaa lämmetä kun ajoviima ei jäähdytä sitä olemassa olevaa jäähdytysnestettä joka siellä syylärissä ja putkissa on vaikkei termostaatti vielä olisikaan auki. Jos syylärille tulee kokoajan vaikka -30 asteista ilmaa niin sehän voi pitää syylärin niin kylmänä ettei termostaatti aukea ollenkaan kun sieltä olemassa olevasta nesteestä huokuu kokoajan kylmää lisää.

Sehän toimii tuo systeemi niin, että kun moottorin lämmöt nousee niin ensin alkaa lämmetä ylävesiputki ja sen jälkeen se lämpö alkaa levittäytyä koko syyläriin yläosasta alkaen. Lopulta alaosakin on kuuma ja kun termari aukeaa niin alavesiletkusta tuntee kun se alkaa myös lämmetä jolloin neste on lähtenyt kiertoon. Nesteenhän ei siis tarvitse kiertää varsinaisesti, että lämpösiirtyminen tapahtuu nesteessä. Se termostaattihan ei käytänössä edes estä kokonaan sitä nesteen kiertoa vaan siellähän on pieni reikä josta neste huilaa kokoajan vähän läpi.

Vaihdoin tuossa FN2 uuden syylärin ja täytön jälkeen seurailin pitääkö kaikki liitokset niinkuin pitääkin niin oli aika helppo seurata miten tuo lämpeneminen käytännössä tapahtuu mootttorin kautta syyläriin ja milloin termostaatti aukeaa. Syyläri lämpenee yllättävän kuumaksi ennen kuin neste lähtee kunnolla kiertoon termostaatin auettua.

Hondissahan lämmin neste kiertää myös ekana jo ohjaamoon kennolle, kaikissa autoissahan ei sinne ohjata heti lämpöä ollenkaan ennen kuin moottori on lämmennyt tarpeeksi esim. volkkareissa minkä takia ne on kylmiä pakastimia monesti sisältä talvella.

Accordiin ja cr-v saa ihan viimasuojia jossa kai peittyyy maski sekä alaosan aukkokin.

Onhan noista viimasuojista sekin etu, että se estää tehokkaasti kivien yms paskan pääsyn konetiilaan. Monillahan on ilmastoinnin kennoon tullut reikä juuri kiveniskuista.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Per Jou 08, 2017 10:58 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1Artist kirjoitti:
Hihnankiristimen vaihto vinkumisen lopulta (täydellisesti) lopetti. Laitoin Febi Bilsteinin kiristimen, kun oli edullinen. Laturi on muutama vuosi sitten vaihdettu ja vähän aika sitten vaihdoin siihen etulaakerin. Olin myös jumpannut ohjaustehostimeen ja kiristimen rullaan laakerin. Hihna Meyle 1750mm. No tää tällä kertaa tässä.


Mistä ostit tuon kiristimen? Motonetissä näyttää olevan 99,90eur.

Jännästi ilmoittavat nuo hihnat:

Moniurahihna 7x1760mm
Sopivuudet:
- 2,0i-114kW VL+OT+ILM (7x1760mm)

Moniurahihna 7x1750mm
Sopivuudet:
- 2,4i-140kW VL+ILM (7x1750mm)

Niinkuin se ei menisi ohjaustehostimen pumpulta myös tuossa 2.4:ssakin Tuolla pituudella ei liene merkitystä vaan säätövaraa löytyy tuon verran, ottaa kumman tahansa?

Ei mitään tietoa kiristimen ja hihnan metreistä, joten voisi seuraavassa öljynvaihdossa vaihdattaa. Miten kauan tuossa menee ammattimieheltä aikaa? Itse en ala turaamaan, vaikka toki minullakin on ammatti
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niilos
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 05 Maa 2005

LähetäLähetetty: Sun Jou 10, 2017 12:44 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niilos kirjoitti:
Kiinnitin tossa ajellessa huomioita moottorin lämpöihin. Mittaristo näyttää suunnilleen normaalia mutta scangauge näytti ajossa noin 74astetta. Mielestänu aikasemmin lämmöt ollu siinä 80 tai vähän yli. Ja jos pysähty niin sit lämmöt rupes nousemaan lähemmäs kaheksaakymppiä. Ulkolämpötila oli noin 6 astetta.

Oisko termostatti vaihto kunnossa? Vai onko vaa turhaa pilkun viilausta muutaman asteen takia.
Kyse siis 2.4 bensa koneesta.


Lämpötila siis laski samassa suhteessa ulkolämpötilan mukaan joten päätin vaihtaa termarin. Samalla tuli huuheltua pesuaineen kanssa järjestelmä ja hondan omat nesteet järjestelmään. Lämmöt palas takas sinne kaheksankympin tienoille... Termarissa ei mitään näkyvää vikaa.
_________________
Accord 2,4 Exe X -03
Accord 2,2 CDTI Sport tourer -07
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Maa Jou 11, 2017 8:27 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juipe kirjoitti:
1Artist kirjoitti:
Hihnankiristimen vaihto vinkumisen lopulta (täydellisesti) lopetti. Laitoin Febi Bilsteinin kiristimen, kun oli edullinen. Laturi on muutama vuosi sitten vaihdettu ja vähän aika sitten vaihdoin siihen etulaakerin. Olin myös jumpannut ohjaustehostimeen ja kiristimen rullaan laakerin. Hihna Meyle 1750mm. No tää tällä kertaa tässä.


Mistä ostit tuon kiristimen? Motonetissä näyttää olevan 99,90eur.

Jännästi ilmoittavat nuo hihnat:

Moniurahihna 7x1760mm
Sopivuudet:
- 2,0i-114kW VL+OT+ILM (7x1760mm)

Moniurahihna 7x1750mm
Sopivuudet:
- 2,4i-140kW VL+ILM (7x1750mm)

Niinkuin se ei menisi ohjaustehostimen pumpulta myös tuossa 2.4:ssakin Tuolla pituudella ei liene merkitystä vaan säätövaraa löytyy tuon verran, ottaa kumman tahansa?

Ei mitään tietoa kiristimen ja hihnan metreistä, joten voisi seuraavassa öljynvaihdossa vaihdattaa. Miten kauan tuossa menee ammattimieheltä aikaa? Itse en ala turaamaan, vaikka toki minullakin on ammatti


Ostin täältä:
https://www.topautoosat.fi/febi-bilstein-1887338.html

Itse nuo osat vaihdoin, ei ole paha homma. Kannattaa suosiolla ottaa oikea etupyörä pois, että saa hihnan pujotettua paikalleen. OT-pumppua pitää siirtää pois edestä, mutta letkuja siitä ei tarvitse irrottaa. Uusi hihna on aika tiukka kuin vanha venynyt, joten kiristintä saa vähän enemmän tosissaan vääntää, että hihna luiskahtaa paikalleen.
_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vwg4
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 16 Tou 2010
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Maa Jou 11, 2017 9:59 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2.2 i-CDTi hihnan vaihdossa oli kova apu pitkästä kiintoavaimesta kiristimen kevennyksessä.

https://www.savenmaa.fi/tuote/lenkkisarja-5-os-pitka/6430032153889/
Tuon savenmaan sarjan lenkki kävi suoraan ja hoiti homman.
_________________
Accord Tourer i-CTDi -08
ex: VW Golf IV -99 TDI
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 165, 166, 167
Sivu 167 Yht. 167

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group