IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

DTEC turbossa vikaa

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Dieselautot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Kes Jou 13, 2017 12:53 pm    Viestin aihe: DTEC turbossa vikaa Vastaa lainaamalla viestiä

Vikakoodi P00AF taulussa nyt useemman kerran. Näyttäis, että siipien säätötangossa mekaaninen vika. Ei karstaa/nokea siipien tukkeena. Ei vaan saa siipiä liikuteltua ja siksi näyttää vikavaloa.

Onko kokemuksia VNT Garrettin turbon korjauksista tai onko näkemystä, mistä kannattaa uutta katsella? En ole ehtinyt kaivella osasta tietoa vielä, niin turbon tyyppi ja osanumerot kiinnostaa myös.

Auto Facelift DTEC Accord AT
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ramram
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Jou 2001
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Kes Jou 13, 2017 1:48 pm    Viestin aihe: Re: DTEC turbossa vikaa Vastaa lainaamalla viestiä

Teemu kirjoitti:
Vikakoodi P00AF taulussa nyt useemman kerran. Näyttäis, että siipien säätötangossa mekaaninen vika. Ei karstaa/nokea siipien tukkeena. Ei vaan saa siipiä liikuteltua ja siksi näyttää vikavaloa.

Onko kokemuksia VNT Garrettin turbon korjauksista tai onko näkemystä, mistä kannattaa uutta katsella? En ole ehtinyt kaivella osasta tietoa vielä, niin turbon tyyppi ja osanumerot kiinnostaa myös.

Auto Facelift DTEC Accord AT


Täältä saisit paremmin vastauksia:

http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=49396&start=2550

EDIT: Jaa mitäpä minä nyt vanhaa käyttäjää rupean neuvomaan!
_________________
CR-V 2.2 i-Dtec Exe Adv AT -10
Accord 2.0iLS -97
Civic 1.3 HB -86

Emännän:
Jazz 5D 1.4i Elegance -09
Civic HB 1.3 DXi -94
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tor Jou 14, 2017 12:14 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miksihän mulla on sellainen muistikuva, että näihin olisi vaihdettu joskus takuuaikana joihinkin pelkkiä niitä säätötanko+alipainekelloja vai muistanko väärin.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ramram
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Jou 2001
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Tor Jou 14, 2017 1:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antsa kirjoitti:
Miksihän mulla on sellainen muistikuva, että näihin olisi vaihdettu joskus takuuaikana joihinkin pelkkiä niitä säätötanko+alipainekelloja vai muistanko väärin.


Ainakin naapurin CR-V:hen vaihdettiin reilu vuosi sitten takuuseen alipainesäädin. Syttyi vikavalo ja meni limbbiin. Olisko ollut vm. 2013 tai 2014. Kuitenkin 2.2 i-Dtec.
_________________
CR-V 2.2 i-Dtec Exe Adv AT -10
Accord 2.0iLS -97
Civic 1.3 HB -86

Emännän:
Jazz 5D 1.4i Elegance -09
Civic HB 1.3 DXi -94
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
janlob
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 14 Tam 2007
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Tor Jou 14, 2017 11:14 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vuosia sitten kun accord (dtec) vielä oli, ei pelkkää kelloa pystynyt vaihtamaan veholla, vaan meni kerralla koko ahdin vaihtoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
ramram
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Jou 2001
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Per Jou 15, 2017 9:14 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

janlob kirjoitti:
Vuosia sitten kun accord (dtec) vielä oli, ei pelkkää kelloa pystynyt vaihtamaan veholla, vaan meni kerralla koko ahdin vaihtoon.


Jep, taisi olla näin että koko paska vaihtui.
_________________
CR-V 2.2 i-Dtec Exe Adv AT -10
Accord 2.0iLS -97
Civic 1.3 HB -86

Emännän:
Jazz 5D 1.4i Elegance -09
Civic HB 1.3 DXi -94
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Jou 15, 2017 9:25 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Merkkihuollon hinta oli uudelle ahtimelle 3218,47€. Onkohan nämä jollain piillä (3,14) kerrottuja lukuja, jotta joku hinta saadaan osalle aikaan. Ei noita montaa myydä tuohon hintaan, ainakaan peruspihille omakotitalonrakentajalle. Briteistäkin tonnin halvemmalla OEM ja varaosana täältä 1290€, Garretti sekin. Täytyis nyt vaan jaksaa kaivaa, että onko faceliftissä sama osanumero kuin prefaceliftissä.

150€ olis turbohuollossa vaihdettava osa tuohon. Väittivät että voi vaihtaa. Viheltelee kylmänä kohtuudella tuo, mutta ei lämpimänä. Kannattaakohan tuosta välittää?
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Jou 15, 2017 11:09 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kysyitkö paljonko maksaa japseissa?

http://www.parts-sale.jp/

Kyllähän noita huolletaan minusta paljonkin turbohuolloissa.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Jou 15, 2017 12:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Japanin pojilta en ole vielä kysellyt, kun on faceliftin varaosanumero vielä varmistamatta. Eivät ota palautuksia tuolla vastaan, ei ainakaan ennen ole ottaneet. Vihellyksen takia olisi mukava näyttää turbotohtorille tuota, mutta tulis monen päivän käyttökatko autolle. Jos ei viheltelis, niin tankohässäkkä tuohon olisi jo vaihdettu.

Oulusta en ole löytänyt Garrettin VNT turbojen korjaajaa, joka kattois kylmänä vihellyksen syytä. Uutta tilalle on aina vastaus. Onneksi ei vaikuta suuremmin autolla ajoon.
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Jou 15, 2017 1:17 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se johtuu siitä kun Garretti on virallisesti kieltänyt niiden korjaamisen, mutta erikoistuneet firmat osaa niitä silti korjata.

Kannattaa kysyä Japseista, vastaavat yleensä nopeasti ja tarvittaessa laittavat 30% piennemmän kuitin mukaan niin tullit laskee.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Sun Lok 07, 2018 10:05 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämähän tuli kuntoon vanha turbo kunnostamalla. Turbotohtorin kunnostus kustansi posteineen n. 500 €. Laakerointi ja VNT jondinsiipien vaihto tais olla tarkastusten ja testausten lisäksi ne suurimmat. Eli tässäkin oli siivet jumissa.

Vihellys poistui ja mukavasti on pelannut. Onneksi DTEC koneessa hiukkassuodattimen (joutuu irroittamaan turbon tieltä) ja turbon irroittaminen on kohtuu helppo homma. Suoriutuu perustyökaluilla, eikä altapäin tarvii irroittaa kuin hiukkassuodattimen liitos pakoputkistoon ja pari tukipulttia. Saattavat toki vanhemmissa olla kohtuu tiukassa.

Kallis osahan turbo on, kun uus Garretti taitaa olla nyt jo yli 1500 € ja merkkiliikkeessä tuon hinnan saa kertoa kahdella. Japseista olisi hinta kuluineen ollut samaa tasoa mitä turboliikkeistä täällä.
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Dieselautot Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group