IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Round 2.5: Civic EG3 "Mint"
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
marco1
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 08 Huh 2013
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Tii Nov 28, 2017 12:07 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Upeeta!!
_________________
-91 eg6 vti civic
ex:
-90 doch crx
-90 323
-98 Demio
-93 hb lsi civic
-79 KE corolla
-84 Lada 2107
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Nov 28, 2017 10:10 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä







mm. Tämän takia toi katto harmittaa. Kuvassa kuskin puolen helmakotelo silikoninpoistoaineella pyyhkäistynä. Alkuperäset koriliimaroiskeetkin näkyvissä, eli ei ole maalailtu ennen kuvan ottamista.

Tunkattu joskus väärästä kohdasta, joten tein tunkkiakkukiinnikeyber vetolaitteen lommon oikasuun.





Takaosasta harjailin ja hapottelin pintaruosteet poikkeen, oikasin samalla lommoa sieltäkin. Täydellistä en jaksanu ruveta tekemään, ei viiti hirveesti nitkutella noita alkuperäsiä liimauksia ja pistehitsejä.



Aurausvarsien ympäristöjen siistintää.



BH Deox Gel:



Nuo sai sitten vielä lopuks harjaa ja silikoninpoistoainetta, päälle PPG:n Defleet F391 epoksia, pintamaalia, kotelosuojat ja massat.

Sit saikin kasata takapään, pistää jarrunesteet säiliöön ja ilmata jarrut.



Edit: Tämän päivän saldona kiveniskumassalla maalatut alahelmapellit:



Kuivuneena:





Seuraavaks sitten lattiapellin ulkopuolen mieto putsailu hiekoista ja ML + Bodysafe. Sit pitäis olla alusta aika hemmetin siistin näkönen. Tai saishan sen vieläkin siistimmäks kun olis viittiny esim. nuo tankin suojamuovit liipata puhtaaks ja vaikka satiininmustalla spraylla käydä nopeesti läpi, mut arvelin että ne paskautuu kuitenkin ja ei tässä olla mitään carshow "ajetaan auto pukeille ja työnnetään peililevyt auton alle" tyylistä rakentamassa. Säästetään se effortti muuhun ulkokuoreen.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Jou 19, 2017 9:49 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piti vähä miettiä miten tähän vehkeeseen saa EK:n helmat ilman että pitää alkaa jyrsimään uusia kiinnitysklipsien paikkoja. Muutenhan tuolla ei väliä olisi, mutta ei napannu ruveta noin siisteihin pelteihin tekemään mitään.



Alkuperäset klipsit, 14x10mm eloksoitua alumiiniprofiilia ja modatut klipsit. Nämä takimmaista kiinnitysklipsiä lukuunottamatta koriliimalla yhteen ja lopputulos tässä:



Resonaattoriboxille reikä ja häkkyrä paikoilleen:





Auto omilla tassuillaan, ekaa kertaa sitten viime joulun:



Ajokorkeuden tsekkailua puskurin ja lipan kanssa:



Ilmastoinnin asennus:














_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Kes Jou 20, 2017 11:41 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tätä tekemistä voi aina ihailla ja yrittää ottaa tekemisen mallia . Hyvää Joulun aikaa ja uutta tulevaa vuotta sinnepäin!
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Jou 22, 2017 6:57 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia, samoin sinne!

Tilattu tohon alkuperäseen tehomottiin vähä huolto-osaa, ettei heti porsi. D16Z6:n osat pitäis kiikuttaa johonkin pätevälle moottorjkoneistamolle, vaan eihän tuota oo saanu aikaseks.

Tilattu:

- Gates jakohihnasarja
- Aisin vesipumppu
- Nokka-akselin tiiviste
- Kampiakselin etutiiviste
- Venttiilikopan tiiviste
- Ilmastoinnin hihna

Ilmastoinnin kiristinrullaan kävinkin jo paikallisesta kaupasta uuden laakerin hakemassa. Saa senkin systeemin kokonaan läjään. Samalla muistu mieleen että pitäis kyllä varmaan käyttää vielä kompuraa irti ja tsekata/vaihtaa senkin öljyt.




_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Jou 23, 2017 8:29 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:

- Aisin vesipumppu


Millainen laatuvaikutelma vs. alkuperäinen Yamadan valmistama? Ainakin Toyotissa Aisinin valmistamat OE-pumput ovat olleet laadukkaita, mutta nämä ovat pääsääntöisesti Japanin tuotantolaitoksissa valmistettuja.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Jou 25, 2017 11:46 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää ottaa kuvia ja käpistellä vähä tarkemmin kunhan tulee haettua osat Joensuusta.

Emännän autosta jäi HB -> Sedan puskuriswapista ylimääräinen esuse etusumarisetti ja rutkusta oli sumareiden OEM-johtosarja auton sisässä jo, niin paikalleenhan ne oli ruuvattava kun ei jaksa myyntiinkään laittaa. Puskurin johtosarja piti kyllä rakentaa uusiks, kun oli rutkun johtosarjasta piuhat poikki ja hapettuma oli edenny johtojen kuorien sisällä päästä päähän.





Sanokoot muut mitä sanoo, mutta itse tykkään noista sumareiden ulkonäöstä, varsinkin noilla hiilikuitukuorilla. Itseasiassa tuo hiilikuitu sopii valko/mustan yhdistelmän kanssa jostain syystä pirun hyvin.

TYC-ajovalojen johtosarjan koitin pujotella nätisti. Ballasteille piti etsiä pitkään paikkaa ja koesovitella puskuria. Viimein löyty näppärä paikka, jossa ne ei ole minkään edessä, ovat piilossa, johtosarjassa riittää pituus ja ajovalojen HID-sytyttimien johdot yltää ballastille siten että ajovalot saa vielä helposti paikoilleen ja irti.





Saa nähdä kelpaako suomen leimasedälle ajovalojen mukana tulleet dokumentit umpioiden katulaillisuudesta.



Rekisterikilven kehyksen perkasin irti. Iso työ oli irrotella kun pulttien kannat pyöri kehyksen sisällä tyhjää. Pitää koittaa saada pikkukilvet konttorilta, vedoten tuohon JDM takakontin luukkuun.

Mietin pitkään että mitähän noille umpioiden jenkkiparkeille tekis. Ei katsastuskonttori tykkää kun kakslankanen oranssi poltin palaa parkkeina. En keksiny mitään muuta tapaa kikkailla lainsäädännön kanssa ja pitää jonkunlaiset jenkkiparkit, kuin tilata switchback ledit noihin. Eli parkit palaa eteenpäin valkeena ja siitä pieni hajavalo heijastuu ujosti tuonne oranssin heijastimen sisään. Vilkut päällä valkeet LEDit sammuu ja vaihtuu oranssiin vilkutukseen, joka sit loistaa eteenpäin ja heijastuu myös tuonne heijastimen sisään. Ebayn paskapolttimot jätin suosiolla kiinaan ja tilasin The Retrofitsourcelta hipohipo Morimoto XV-F Switchback LEDit. Löytyy fade in efektiäkin.

Eli tommoset mut eri kannalla:



Niitä odotellessa ei voi vielä ajovaloja asennella, mut puskuria sommittelin (jälleen kerran) vielä paikalleen ja tein viimesiä pikku reititysmuutoksia johtosarjoihin.

Lainaus:
Täytyy yrittää pitää toi lisävarustehuoraus minimissään niin voi keskittyä muihin juttuihin.


...Ei perkele kun se ei onnistu ei millään.

Sori, siis toi toinen ylimääräsenä oleva uusi parkkihäräkki löys paikkansa puskurin kulmasta. Coupesta jäi ylimääräseks JDM mallin pitkän kyynärnojan tieltä se musta uus USDM kyynärnoja, johon tuli joskus jyrsittyä kahdelle kytkimelle lisäpaikat. Tässä kun ei penkinlämmittimiäkään ole, (vaikka johtosarjat vedin kyllä valmiiks), eikä ajovalojen korkeussäätöö, niin pitää jollain täytellä noita kytkinpaikkoja, kun ei viiti neljää peitelevyä laittaa.







Jakakoot mielipiteitä, mun mielestä tähän(kin) on sama tyrkätä kaikki varastosta löytyvä ylimääränen sälä, kukaan näitä kuitenkaan osta.

Työn alle otettu myös omatekoinen RS Bros/Homme Company säädettävä takaspoilerin lisäosa tohon JDM takasiiven päälle. Onpahan jotain vähä erilaista kun sitä ainaista Spoonia/Spoon styleä (vaikka onhan ne siis siistejä spoilereita). Näitä kuvien spoilereita vaan ei tahdo oikein mistään löytyä ja jos löytyy niin hinta on niin järkyttävä ettei mitään järkee.












_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Järppä
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 07 Elo 2003
Paikkakunta: Stadissa, ladon takana

LähetäLähetetty: Sun Jou 31, 2017 11:44 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nättii tekemistä
_________________
E91 M-Sport
Ex :E46 314Ci smg 2002
Ex:1-Series E82
Ex:R-24779
Ex:Honda Civic EP2 2004
Ex:Honda Accord CC7 1995
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Tam 04, 2018 4:14 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hondavert S300 tuli valkovenäjältä. Mukana avaimenperä, tarra ECUn kylkeen ja tietenkin itse palikka.











Kuten näkyy, niin palikassa on Moates Demon tyyliin urospiikkirimat, eli sopii suoraan chipatun ECUn rom sockettiin. Tämä on tietty siitä mukava homma, että rutkun P28 ECU oli tehtaan socketilla, eli ei tarvinnu tehdä mitään muuta kuin lisätä 4-pin naarasliitin datalogille ja jyrsiä koteloon kolo USB-liittimelle. Edellisessä kuvassa näkyvästä bluetooth pinneistä kyselin kehittäjältä ja sain vastaukseksi että Bluetooth lisäpalikka on jo kehitteillä ja tyrkätään myyntiin muutaman kuukauden sisään.

Piirilevyn pinnassa on myös tuollainen punertava suojalakka:



Asennuksessa nyt ei oo oikeestaan mitään ihmeellistä. Normiohjeilla mennään. Ainoastaan USB-liitäntä on vähän eri paikassa kun Hondatassa.









Aisinin vesipumpusta kuvia kun Kaze kyseli aikasemmin, kaikinpuolin laadukkaan tuntunen osa:

















Jakopääremppaa:







Ei vaan sattunu motonetistä oikee ilmastoinnin hihna. Liian pitkä. Uutta yritystä.

Edit: Laitetaas tämän päivän värkkäilyt samaan viestiin. En jaksanu alkaa metsästämään -94 Civicin kuskin oven lukkoa. Ongelmana siis se että mulla on -94 Civicin lukkomoottori ja -92 Civicin lukkomekanismi. Ne ei käy yhteen.

SiR II kamoista löyty JDM pelkääjänpuolen, eli meidän kuskinpuolen lukkomoottori, jossa ei ollu rajakytkintä joka antais asentotiedon keskuslukkoyksikölle. Purin sitten yhdestä moottorivikaisesta lukkomoottorista ALPSin valmistaman rajakytkimen ja modasin sen JDM-92 lukon sisään. Problem solved. Kuvia ei jostain syystä tullu otettua, mut kahdella ruuvilla sen sinne sai tukevasti kiinni ja tilaakin oli suht ruhtinaallisesti, ei tarvinnu kun aavistus jyrsiä kotelon sisustaa.

Sit juotin TYC-ajovalojen johtosarjan sulakkeenpitimistä piuhat auton keulaan menevään johtosarjaan ja hirtin sulakkeenpitimet tukevasti nippareilla kiinni tuonne alkuperäsen sulakerasian alle. Eli siellä on kummallekkin puolelle omat 15A sulakkeet.



Samalla siistin pikasesti tota akkutelinettä ja ruuvasin sen takas kiinni:



Sit siistin vähä konepellin alusta, takasaumasta jäi vielä sammaleet ja homeet putsaamatta ja lukkohakasen muutamassa pistehitsissä on vielä pintaruostetta, jotka pitää poistaa ja paikata, mut aika siisti jo nyt:


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Tam 11, 2018 12:35 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuskin oven peilikolmion peltiin uudet kolot EK:n diskanttipaikallisille peilikolmioiden peitemuoveille (pelkääjänpuolelle tein nämä jo aikaisemmin.)



Honda Access OEM tuuliohjaimet oviin:



Shittyn korkeussäädettävän rattiakselin modausta omaan käyttöön sopivaksi. Eli tuo clockspring hässäkän vaihto SRS + CC mallista CC w/o SRS malliin:



Miljoonalaatikosta löyty tuoreemman näkönen vakkarikytkin, joten sen vaihto tuon kulahtaneen tilalle:



Samalla tietysti shittyn harmaan SRS-ratin vaihto mustaan non-SRS rattiin. Tuohon pitää vielä jostain saada musta bagitön keskiö.



Shittyn virtalukon sylinterin vaihto frostyn alkuperäseen että sama avain sopii kaikkiiin lukkoihin:





Rattiakselin viiksien tutkiskelua, tuoreimmat paikoilleen ja samalla oikeanpuolen viiksen vaihto 4D malliin (takalasinpyyhkijän poisto).



Testejä että kaikki pelaa:



Rutkun EDM etusumareiden auton sisäisen johtosarjan korjaus ja asennus:



Moottorinohjaustakin testailtu, tosin ilman auton käynnistämistä kun ei oo romut vielä läjässä. Ainakin alustavasti uskaltais sanoa että pelaa ihan samalla tavalla kun Hondatakin. Huomattavasti halvempi vaan.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
J^P
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Huh 2006
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: Tor Tam 11, 2018 1:19 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos tollasessa hondavertissä mitä etuja jos vertaa ihan vaan chipattuun ecuun ja cromeen? Pahan hintanenhan tuo ei näyttäs olevan.
_________________
Civic ed
Civic eg
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Tam 13, 2018 10:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samat edut kun Demonissa/Hondatassa. Säätelyn ja dataloggauksen helppous. Hondavertiäkin pystyy ruuvaamaan SManagerin sijasta Cromella jos siitä tykkää enemmän. En nyt osaa muuta sanoa kun ei oo näiden kanssa tullu pelailtua.

LEDit tuli jenkkilästä.

Pelkät parkit päällä:



On vaan niin helevetin kirkkaat että varmaan katastusukko valittaa:



Koko rivistö päällä:



Switchback vilkku päällä:





Video siitä miten Switchback toiminto pelaa (fade-in efekti on tosielämässä täysin tasanen, kamerassa näyttää tommoselta vaiheittaiselta):

https://hitecmods.kuvat.fi/kuvat/EG3/VID_190950510_013018_068.mp4

Shittyä (CDM EG8), kaivelin lisää hangen alta, että sai purettua vakkarin johtosarjan. On kyllä parasta talvisaikaan nämä johtosarjojen purkamiset. Lepposa purkaa muoviklipsejä auki. Ois voinu tehä vaikka syksyllä



Edit: Yhden napinpainalluksen päässä oli Skunk2 Megapower rännin tilaus, mut kattelin vielä viime hetkellä youtube ääninäytteitä tuosta, eikä oikein iskeny. Myös 100mm ulostulo on vähä överi.

Ei löytyny oikein mitään fiksua valmisratkasua, joka olis ollu järjellisessä hintaluokassa. Eniten ois kiinnostanu Yonakan tai Tanaben valmistamat catbackit, mut euroopassa noiden hinta on vähä turhan suolanen. Ja jenkeistä ei löytyny ketään joka olis myyny järkevillä toimituskuluilla noita. Päädyin sitten tilaamaan hollannista tommosen perus tuuning SRS G35 catbackin. Katotaan pitääkö vaihtaa takavaimennin jossain vaiheessa vaikka OBX:n twinloopiin.


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Tam 27, 2018 11:14 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

SRS:n bolt-on eiku siis weld-on sarjaki tuli. Vittu mitä paskaa, piti taas säästää, niin saa itelleen lisää tekemistä

Vanha



SRS



Ei oo ihan keskiputken laippa kohillaan:







Tekaisin mekaaniselle bensapumpun aukolle merialumiinista peitelevyn:



Bensalinjojen ujutus etuapurungon ja korin välistä, ekoille korikiinnikkeille linjat ja siitä jatko PTFE teräspunosletkulla. Banjoliittimet on tuolla vielä sen takia kun ei ollu Joensuussa sopivia AN-liittimiä. Tai no ehkä jossai biltemassa ois ollu, mut uskaltaako niitä käyttää.:





Uudet hihnat ilmastoinnille ja laturille:



Vesputken vaihto D13B2 -> D15B7, uudet tiivisteet löytykin jälleen osalaatikon vajaasta koko koneen tiivistesarjasta. Onneks tuli koesoviteltua ennen imusarjan lopullista asennusta, ois ollu vähä ikävä huomata että pari vesikierron lähtöä puuttuu.



Meinasin eka että asentais tähän D16Z6 imusarjan kaikkine roippeineen, mut sit arvelin että yhtä ylimäärästä D15B7 imusarjaa en tarvi enää mihinkään ja sit kun D16Z6 on taas läjässä, niin voi koittaa tätä MPFI swapattua D13B2 pannua koittaa kaupitella sellaisenaan jollekkin. Eikä tarvi alkaa purkaa imusarjaa enää irti. Kyllähän tommonen vähä ajettu pikkulohko jossain vanhemmassa
cvc:ssä menis.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Tam 30, 2018 7:33 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jarrutehostimen alipainelinjaan löyty joskus aikasemmin varalle puhallutettu ja pulverimaalautettu kannake:



Bensalinjat ja imupuolen roippeet nipussa, puuttuis enää joku pätevä rosteripakosarja ja laajakaista:



Samalla tyrkkäsin paikoilleen yhden ylimääräsen VTi yläpoikkituen, noitakin taitaa olla vielä kaks kappaletta ylimääräsenä jos oikein muistan.



Luultavasti tänään tiedossa bensalinjojen testailua.

Edit: Linjoja koeponnistettu bensalla, ei vuotoja.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Per Hel 02, 2018 8:02 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jees, kiitoksia kuvista. Hyvin näyttää tuo Aisin alkuperäistä Yamadaa vastaavalta, valunännejä ja seitsemänlapaista peltistä impelleriä myöten. Orkkikset on palvelleet moitteetta mutta mietin jospa hommaisi itsekkin jatkossa näitä, hintaa kun on kolmas-neljäsosan alkuperäisestä.

Ootko ottanut jo "savut" EMS:stä?
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lamsakimmo
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Lok 2005
Paikkakunta: T:koski

LähetäLähetetty: Lau Hel 03, 2018 3:54 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä on nättiä tekemistä!
Itelläkin noista "bolt on" osista saman suuntaisia kokemuksia,
Leikka laikkaa ja hitsaa:)
Nyt laitoin dc5 alle Tanaben medalion touring putkiston ja se luiskahti sijoilleen kuin oem 👌.
_________________
HONDA INTEGRA TYPE R -02
HONDA CBR 1000RR -13
HONDA CB600F HORNET -07
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Hel 06, 2018 6:18 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänks!

Joo, noh, kokeiltu on säästää, ei toiminu Jatkossa sit jotain laaturänniä toisiin laitteisiin. Tähän on pakko hankkia vielä joku halpa peltipakosarja. Ei liene mitään järkeä hankkia jotain 299e maksavaa SRS:ää, joten onko porukalla ehdottaa mitään? Idiksenä siis se että se ostetaan lähinnä Z6:sta silmällä pitäen. Pitää olla yhteensopiva ilmastoinnin ja katalysaattorin kanssa.

En oo Kaze vielä pyörittäny konetta, kun puuttuu pakosarja ja lambda. Oon pelkästään läppärillä jotain asetuksia muutellu ja avaimesta pyöritelly bensapumppua jne ja antureita käyny läpi. Mikähän basemap tohon pitäis flashia pohjaks? Vakio D13B2 kone D15B7 MPFi imusarjalla ja virranjakajalla. Mulla ei oo mitään havaintoo. Onko D15B7 tässä tapauksessa lähimpänä?

Toinen kyssäri. En oo kerenny vielä paljoo tutkimaan laajakaistalambdan asennusta, mut saako sen ongelmitta kytkettyä alkuperäsen lambdan nelipinniseen liittimeen, jonka sit pinnittää ECU:n päässä uusiks 0-5V alueelle, tsekkaa käyttöjännitteen ja oikeen maapisteen? Eli vehkeeseen tulis pelkästään Bosch LSU 4.9, ei orkkislambdaa eikä mitään erillistä A/F näyttöö/lambda controlleria. Vaikuttaako anturin elinikään jos ei käytä mitään erillistä controlleria (miten anturin lämmitys pelaa)?
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Tii Hel 06, 2018 9:37 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:

En oo Kaze vielä pyörittäny konetta, kun puuttuu pakosarja ja lambda. Oon pelkästään läppärillä jotain asetuksia muutellu ja avaimesta pyöritelly bensapumppua jne ja antureita käyny läpi. Mikähän basemap tohon pitäis flashia pohjaks? Vakio D13B2 kone D15B7 MPFi imusarjalla ja virranjakajalla. Mulla ei oo mitään havaintoo. Onko D15B7 tässä tapauksessa lähimpänä?


Periaatteessa hyvä lähtökohta olisi suhteellisen samalla iskulla ja porauksella oleva, lähinnä sytytyskarttojen kannalta. Mutta koska juuri optimaalista ei tuohon moottoriin varmasti valmiina löydä, D15:n kartoilla pääsee ainakin alkuun. Tai vaikka B16 alanokan kartoilla , isku on ainakin samaa luokkaa vaikkakin poraus ja palotilan koko taas suurempia.


HiTec kirjoitti:

Toinen kyssäri. En oo kerenny vielä paljoo tutkimaan laajakaistalambdan asennusta, mut saako sen ongelmitta kytkettyä alkuperäsen lambdan nelipinniseen liittimeen, jonka sit pinnittää ECU:n päässä uusiks 0-5V alueelle, tsekkaa käyttöjännitteen ja oikeen maapisteen? Eli vehkeeseen tulis pelkästään Bosch LSU 4.9, ei orkkislambdaa eikä mitään erillistä A/F näyttöö/lambda controlleria. Vaikuttaako anturin elinikään jos ei käytä mitään erillistä controlleria (miten anturin lämmitys pelaa)?


Sanoisin että tarvitset väkisinkin kontrollerin LSU 4.9:n ja ecun välille. Laajakaista anturihan ei anna mitään jännitemuodossa olevaa tietoa suoraan vaan ilmaisee jäännöshapen pumppuvirtana (mA). Lisäksi tunnistimen lämmityksen tehoa säädellään hieman eri vaiheissa toisin kuin perinteisissä lambdoissa.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Hel 07, 2018 11:03 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin, selvä homma, kiitoksia näistä! Täytyypä perehtyä tarkemmin vielä ennen ostoa. Ei vaan huvittais alkaa mitään tommosta mittaria sovittamaan ainakaan näkyvälle paikalle, ainut näkyvä paikka jonne sen sliikisti sais olis toi kello, mut taitaa kaikki mittarit olla sisuskaluiltaan isompia, et ei mahdu vaikka purkaiskin.

Tutkitaan.

Edit: Jaa noitahan saa ilman mittariakin, täytynee tosiaan vähä lueskella...
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Kes Hel 07, 2018 4:26 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo lähes kaikilta valmistajilta löytyy kontrolleria joissa mittari on optio, toimii siis ilmankin.

Tuossa vielä itse anturista:

http://www.bosch-motorsport.de/media/catalog_resources/Lambda_Sensor_LSU_49_Datasheet_51_en_2779147659pdf.pdf
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Hel 08, 2018 9:07 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ourait, tuli lueskeltua läpi ja tilasin Innovate LC-2 paketin.


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything


Viimeinen muokkaaja, HiTec pvm Per Hel 09, 2018 9:00 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Hel 08, 2018 11:32 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tilattu SRS 4-2-1 peltisatsi Ei opi kerrasta, niin otetaan samaan syssyyn lisää hitsattavaa. Ja Hardracen camber-varret taakse. "Halvalla kun sai". Tollanen halpa 4-1 ois saattanu olla maavaran kannalta riski, joten en viittiny valita enempää ongelmia.





Ja uusi avain teetätetty. Vanhasta irtoo noi muovit avaimen ympäriltä:


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Low Job
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Maa 2003
Paikkakunta: Namibian vieressä

LähetäLähetetty: Sun Hel 11, 2018 7:52 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sikoovsom niinku aina
Tuli vaan mieleen tuosta pakosarjasta että näyttää d16z6 sarjan kopiolta.
Aikanaan lahjoitin sellaisen kaverille, selkeä parannus orkkis d15 sarjaan.
Kuukkelilla löysin tälläsen vertailu sivun:
https://mycomputerninja.com/~jon/hondainfo/d-header/index.html

Vaikkei an liittimet vakuuttanu niin saahan sieltä Biltsusta nykyään rst putkea, voi tehdä sellasen kun haluaa.
Seinämä vahvuuskin on 1,5mm, ei heti pala puhki
_________________
P ositive
I ntake
M anifold
P ressure



"Moottori- ja laatikkovaurioiden lukumäärä on vakio"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Hel 14, 2018 9:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, kiitoksia mielenkiintosesta linkistä!

Eipä tässä hirveitä odotuksia ollu. Orkkis D16Z6 pakosarja oli paikkahitsailtu piloille, eikä tota D13:n alkuperästä kehdannu käyttää, niin ihan sama oli tilata tommonen SRS:n tekele. Satasen + toimituskulut sai hyvitystä vinoon hitsatusta laipasta.

Wiper cowl tiivisteen vaihto. Tästä oli joskus tuulilasi vaihdettu ja paja oli luonnollisesti särkeny klipsit ja repiny takatiivisteen rikki. Varaosakätköistä löyty ehjä tiiviste ja klipsit. Tiivisteen puhdistin ja käsittelin Hondan Shin-Etsu tiivisterasvalla kuvanoton jälkeen.



Helmoihin klipsit kiinni ja kaksipuoliset teipit kulutussuojaksi noihin katkaistuihin klipseihin.



Autoon hyllystä (taas kerran) löytynyt lohkolämppärin minipistokesarja vanhan ison pistokkeen tilalle ja johtojen kierrättely piilosta. Paikallisesta varaosaputkasta lohkolämppärin pistokkeeseen uus läppäsarja ja Super slim mallinen sisätilanlämmitin:



Asennus niin stealthisti kun mahdollista. Asentu ilmastoinnin kennon kotelon pohjaan aika nätisti. Kulmakin sattu yläviistoon, eikä vie jalkatilaa. Tiedossa on että ruuvit (2 kpl) menee nyt kondenssivesirännin läpi, mut ruuvit tiivistin o-renkailla, tuskin tulee ongelmia.



Näkymä autoon noustessa, lämmitin ei pahemmin näy:



Penkillä istuttaessa meikäläisen mittainen lyhyt kaveri näkee ehkä n. sentin verran puhallinta hansikaslokeron alta. Ei kuitenkaan pahemmin häiritsevästi.

EK:n helmat ja Autobrite Direct Black Dyellä ehostetut EK:n eturoiskeläpät paikoilleen:



Kuvassa näkyvä lokarin rantu ei oo naarmu vaan joku paskarantu:



Pakosarjan ja camber-varsien pitäs tulla huomenna.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Hel 15, 2018 9:51 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osat tuli:



Koesovitusta:





Toi nelosen putkessa oleva lambdan paikka tuskin on ihan ihanteellinen, olis varmaan hyvä olla kollektorin paikkeilla, mut jos siihen hitsauttaa mutterin, niin meneekö näillä peltipakosarjoilla pakokaasu jo kollektorin paikkeilla turhan viileeks lambdan toiminnan kannalta ilman pakosarjan käärimistä?
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Per Hel 16, 2018 7:34 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:

Toi nelosen putkessa oleva lambdan paikka tuskin on ihan ihanteellinen, olis varmaan hyvä olla kollektorin paikkeilla, mut jos siihen hitsauttaa mutterin, niin meneekö näillä peltipakosarjoilla pakokaasu jo kollektorin paikkeilla turhan viileeks lambdan toiminnan kannalta ilman pakosarjan käärimistä?


Ei mene, haitallisempaa niille on liiallinen kuumuus. Sen lisäksi tunnistimet ovat lämmitettyjä, eli se riittävä toimintalämpö saavutetaan vaikka tunnistin olisi pakoputkenpäässä. Pakokaasun lämpötilalla/ volyymilla ei ole sinänsä merkitystä koska tunnistin mittaa pelkästään sen sisältämää jäännöshappea (eli miten tehokkaasti happi on käytetty).
Useimmiten niiden sijoituksen jossain pakosarjassa tmv. paikassa määrittää katalysaattori(t), jotka tietysti tuotantoautoissa pyritään nopean lämpenemisen takia sijoittamaan mahdollisimman lähelle moottoria.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Hel 16, 2018 9:10 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ok, jostain muistelin vaan joskus lukeneeni tommosia, liekö sitten tarttunu päähän jostain ilman lämmitystä olevan alkuperäsen lambdan ongelmista peltipakosarjoilla.

Eli voidaan huoletta hitsauttaa lambdan paikka uusiks (Boschin ohjeiden mukaan). Kiitoksia taas kerran.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
McAwesome
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 27 Tou 2014

LähetäLähetetty: Per Hel 16, 2018 5:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:

Toi nelosen putkessa oleva lambdan paikka tuskin on ihan ihanteellinen, olis varmaan hyvä olla kollektorin paikkeilla, mut jos siihen hitsauttaa mutterin, niin meneekö näillä peltipakosarjoilla pakokaasu jo kollektorin paikkeilla turhan viileeks lambdan toiminnan kannalta ilman pakosarjan käärimistä?


Kaze jo asiaan vastasikin, mutta lisätään perään omia kokemuksia.
D15B2 koneessa vastaavan mallinen pakosarja jossa lambda oli aluksi nelosen putkessa. Päästötesti tyhjäkäynnin osalta ok, kierroksilla meni seokset rikkaalle ja samalla muutama muukin arvo pieleen.
Korjaantui siirtämällä lambda kollektorin kohdalle eli lämpö riittää siinä kohtaa myös ilman lämmitystä olevalle 1-johtoiselle lambdalle, itsellä tosin kääreet sarjan päällä mutta olettaisin toimivan ilmankin.

Muutenkin kannattaa katsella tuon pakosarjan istuvuutta. Ainakin oma spec-d (samaa paskaa kuin ebayn hinnat alkaen sarjat) piti alaosastaan silputa osiksi ja hitsailla uuteen muotoon niin sai useamman sentin lisää maavaraa ja katalysaattorin liitoksen oikeaan kohtaan joka vaikuttaa aika oleellisesti koko muun pakoputkiston istuvuuteen.
Suosittelen myös lisäämään pakosarjan loppuun sen kannakkeen mikä noista aftermarket osista tuntuu lähes aina puuttuvan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Sun Hel 18, 2018 10:31 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Ok, jostain muistelin vaan joskus lukeneeni tommosia, liekö sitten tarttunu päähän jostain ilman lämmitystä olevan alkuperäsen lambdan ongelmista peltipakosarjoilla.


Voi olla; on tietysti (ylipäätään autolle ja moottorille) epäedullisia käyttöolosuhteita, kuten lyhyt pätkäajo yhdistettynä joutokäyntiin/ alhaiseen kuormitukseen, missä mainitsemasi lämmittämättömät tunnistimet eivät saavuta edes sitä min. +300°C toimintalämpötilaansa.
Nuo alkeelliset lämmittämättömilla antureilla olevat järjestelmät eivät tosin ole mitenkään kovin sofistikoituneita edes alkuperäisissä kokoonpanoissaan. Ts. ovat alkeellista sinnepäin toimivaa tekniikkaa joka syystäkin korvautui pian paremmilla toteutuksilla.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Maa 05, 2018 6:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jees, tällä viikolla on TIG hitsarilla aikaa, niin hitsautetaan kollektorin lähistölle uus paikka ja katotaan toi keskiputken laippa.

Hardracen cambervarret asennettu:



Koteloita ajeltu läpi tarkastuskameralla ja räpsitty kuvia ennen kotelosuojien ruiskuttelua, tietää vähä minkänäköstä siellä on ja miten paljo pitää putsata roskaa pois ennen varsinaista ruostesuojausta:



Innovatenkin sain paikoilleen. Lambdalle menevän välijohtosarjan sain just ja just pujoteltua samasta läpiviennistä mistä sisätilalämmittimen johto menee läpi. D10 ELD modi piti tehdä ECU:lle että sai kyseisen inputin jännitealueen 0-5V ja Innovaten keltanen piuha sit ELD inputtiin, ruskee jäi ylimääräseks. Lambdaohjaimen maan otin ECU:n logic groundista ja käyttöjännitteen ECU:lle tulevasta Ignition switched powerista. Free-air kalibrointi meni läpi ihan ohjekirjan mukaan.


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group