IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Round 2.5: Civic EG3 "Mint"
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
marco1
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 08 Huh 2013
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Tii Nov 28, 2017 12:07 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Upeeta!!
_________________
-91 eg6 vti civic
ex:
-90 doch crx
-90 323
-98 Demio
-93 hb lsi civic
-79 KE corolla
-84 Lada 2107
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Nov 28, 2017 10:10 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä







mm. Tämän takia toi katto harmittaa. Kuvassa kuskin puolen helmakotelo silikoninpoistoaineella pyyhkäistynä. Alkuperäset koriliimaroiskeetkin näkyvissä, eli ei ole maalailtu ennen kuvan ottamista.

Tunkattu joskus väärästä kohdasta, joten tein tunkkiakkukiinnikeyber vetolaitteen lommon oikasuun.





Takaosasta harjailin ja hapottelin pintaruosteet poikkeen, oikasin samalla lommoa sieltäkin. Täydellistä en jaksanu ruveta tekemään, ei viiti hirveesti nitkutella noita alkuperäsiä liimauksia ja pistehitsejä.



Aurausvarsien ympäristöjen siistintää.



BH Deox Gel:



Nuo sai sitten vielä lopuks harjaa ja silikoninpoistoainetta, päälle PPG:n Defleet F391 epoksia, pintamaalia, kotelosuojat ja massat.

Sit saikin kasata takapään, pistää jarrunesteet säiliöön ja ilmata jarrut.



Edit: Tämän päivän saldona kiveniskumassalla maalatut alahelmapellit:



Kuivuneena:





Seuraavaks sitten lattiapellin ulkopuolen mieto putsailu hiekoista ja ML + Bodysafe. Sit pitäis olla alusta aika hemmetin siistin näkönen. Tai saishan sen vieläkin siistimmäks kun olis viittiny esim. nuo tankin suojamuovit liipata puhtaaks ja vaikka satiininmustalla spraylla käydä nopeesti läpi, mut arvelin että ne paskautuu kuitenkin ja ei tässä olla mitään carshow "ajetaan auto pukeille ja työnnetään peililevyt auton alle" tyylistä rakentamassa. Säästetään se effortti muuhun ulkokuoreen.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Jou 19, 2017 9:49 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piti vähä miettiä miten tähän vehkeeseen saa EK:n helmat ilman että pitää alkaa jyrsimään uusia kiinnitysklipsien paikkoja. Muutenhan tuolla ei väliä olisi, mutta ei napannu ruveta noin siisteihin pelteihin tekemään mitään.



Alkuperäset klipsit, 14x10mm eloksoitua alumiiniprofiilia ja modatut klipsit. Nämä takimmaista kiinnitysklipsiä lukuunottamatta koriliimalla yhteen ja lopputulos tässä:



Resonaattoriboxille reikä ja häkkyrä paikoilleen:





Auto omilla tassuillaan, ekaa kertaa sitten viime joulun:



Ajokorkeuden tsekkailua puskurin ja lipan kanssa:



Ilmastoinnin asennus:














_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Kes Jou 20, 2017 11:41 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tätä tekemistä voi aina ihailla ja yrittää ottaa tekemisen mallia . Hyvää Joulun aikaa ja uutta tulevaa vuotta sinnepäin!
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Jou 22, 2017 6:57 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia, samoin sinne!

Tilattu tohon alkuperäseen tehomottiin vähä huolto-osaa, ettei heti porsi. D16Z6:n osat pitäis kiikuttaa johonkin pätevälle moottorjkoneistamolle, vaan eihän tuota oo saanu aikaseks.

Tilattu:

- Gates jakohihnasarja
- Aisin vesipumppu
- Nokka-akselin tiiviste
- Kampiakselin etutiiviste
- Venttiilikopan tiiviste
- Ilmastoinnin hihna

Ilmastoinnin kiristinrullaan kävinkin jo paikallisesta kaupasta uuden laakerin hakemassa. Saa senkin systeemin kokonaan läjään. Samalla muistu mieleen että pitäis kyllä varmaan käyttää vielä kompuraa irti ja tsekata/vaihtaa senkin öljyt.




_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Jou 23, 2017 8:29 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:

- Aisin vesipumppu


Millainen laatuvaikutelma vs. alkuperäinen Yamadan valmistama? Ainakin Toyotissa Aisinin valmistamat OE-pumput ovat olleet laadukkaita, mutta nämä ovat pääsääntöisesti Japanin tuotantolaitoksissa valmistettuja.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Jou 25, 2017 11:46 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää ottaa kuvia ja käpistellä vähä tarkemmin kunhan tulee haettua osat Joensuusta.

Emännän autosta jäi HB -> Sedan puskuriswapista ylimääräinen esuse etusumarisetti ja rutkusta oli sumareiden OEM-johtosarja auton sisässä jo, niin paikalleenhan ne oli ruuvattava kun ei jaksa myyntiinkään laittaa. Puskurin johtosarja piti kyllä rakentaa uusiks, kun oli rutkun johtosarjasta piuhat poikki ja hapettuma oli edenny johtojen kuorien sisällä päästä päähän.





Sanokoot muut mitä sanoo, mutta itse tykkään noista sumareiden ulkonäöstä, varsinkin noilla hiilikuitukuorilla. Itseasiassa tuo hiilikuitu sopii valko/mustan yhdistelmän kanssa jostain syystä pirun hyvin.

TYC-ajovalojen johtosarjan koitin pujotella nätisti. Ballasteille piti etsiä pitkään paikkaa ja koesovitella puskuria. Viimein löyty näppärä paikka, jossa ne ei ole minkään edessä, ovat piilossa, johtosarjassa riittää pituus ja ajovalojen HID-sytyttimien johdot yltää ballastille siten että ajovalot saa vielä helposti paikoilleen ja irti.





Saa nähdä kelpaako suomen leimasedälle ajovalojen mukana tulleet dokumentit umpioiden katulaillisuudesta.



Rekisterikilven kehyksen perkasin irti. Iso työ oli irrotella kun pulttien kannat pyöri kehyksen sisällä tyhjää. Pitää koittaa saada pikkukilvet konttorilta, vedoten tuohon JDM takakontin luukkuun.

Mietin pitkään että mitähän noille umpioiden jenkkiparkeille tekis. Ei katsastuskonttori tykkää kun kakslankanen oranssi poltin palaa parkkeina. En keksiny mitään muuta tapaa kikkailla lainsäädännön kanssa ja pitää jonkunlaiset jenkkiparkit, kuin tilata switchback ledit noihin. Eli parkit palaa eteenpäin valkeena ja siitä pieni hajavalo heijastuu ujosti tuonne oranssin heijastimen sisään. Vilkut päällä valkeet LEDit sammuu ja vaihtuu oranssiin vilkutukseen, joka sit loistaa eteenpäin ja heijastuu myös tuonne heijastimen sisään. Ebayn paskapolttimot jätin suosiolla kiinaan ja tilasin The Retrofitsourcelta hipohipo Morimoto XV-F Switchback LEDit. Löytyy fade in efektiäkin.

Eli tommoset mut eri kannalla:



Niitä odotellessa ei voi vielä ajovaloja asennella, mut puskuria sommittelin (jälleen kerran) vielä paikalleen ja tein viimesiä pikku reititysmuutoksia johtosarjoihin.

Lainaus:
Täytyy yrittää pitää toi lisävarustehuoraus minimissään niin voi keskittyä muihin juttuihin.


...Ei perkele kun se ei onnistu ei millään.

Sori, siis toi toinen ylimääräsenä oleva uusi parkkihäräkki löys paikkansa puskurin kulmasta. Coupesta jäi ylimääräseks JDM mallin pitkän kyynärnojan tieltä se musta uus USDM kyynärnoja, johon tuli joskus jyrsittyä kahdelle kytkimelle lisäpaikat. Tässä kun ei penkinlämmittimiäkään ole, (vaikka johtosarjat vedin kyllä valmiiks), eikä ajovalojen korkeussäätöö, niin pitää jollain täytellä noita kytkinpaikkoja, kun ei viiti neljää peitelevyä laittaa.







Jakakoot mielipiteitä, mun mielestä tähän(kin) on sama tyrkätä kaikki varastosta löytyvä ylimääränen sälä, kukaan näitä kuitenkaan osta.

Työn alle otettu myös omatekoinen RS Bros/Homme Company säädettävä takaspoilerin lisäosa tohon JDM takasiiven päälle. Onpahan jotain vähä erilaista kun sitä ainaista Spoonia/Spoon styleä (vaikka onhan ne siis siistejä spoilereita). Näitä kuvien spoilereita vaan ei tahdo oikein mistään löytyä ja jos löytyy niin hinta on niin järkyttävä ettei mitään järkee.












_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Järppä
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 07 Elo 2003
Paikkakunta: Stadissa, ladon takana

LähetäLähetetty: Sun Jou 31, 2017 11:44 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nättii tekemistä
_________________
E91 M-Sport
Ex :E46 314Ci smg 2002
Ex:1-Series E82
Ex:R-24779
Ex:Honda Civic EP2 2004
Ex:Honda Accord CC7 1995
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Tam 04, 2018 4:14 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hondavert S300 tuli valkovenäjältä. Mukana avaimenperä, tarra ECUn kylkeen ja tietenkin itse palikka.











Kuten näkyy, niin palikassa on Moates Demon tyyliin urospiikkirimat, eli sopii suoraan chipatun ECUn rom sockettiin. Tämä on tietty siitä mukava homma, että rutkun P28 ECU oli tehtaan socketilla, eli ei tarvinnu tehdä mitään muuta kuin lisätä 4-pin naarasliitin datalogille ja jyrsiä koteloon kolo USB-liittimelle. Edellisessä kuvassa näkyvästä bluetooth pinneistä kyselin kehittäjältä ja sain vastaukseksi että Bluetooth lisäpalikka on jo kehitteillä ja tyrkätään myyntiin muutaman kuukauden sisään.

Piirilevyn pinnassa on myös tuollainen punertava suojalakka:



Asennuksessa nyt ei oo oikeestaan mitään ihmeellistä. Normiohjeilla mennään. Ainoastaan USB-liitäntä on vähän eri paikassa kun Hondatassa.









Aisinin vesipumpusta kuvia kun Kaze kyseli aikasemmin, kaikinpuolin laadukkaan tuntunen osa:

















Jakopääremppaa:







Ei vaan sattunu motonetistä oikee ilmastoinnin hihna. Liian pitkä. Uutta yritystä.

Edit: Laitetaas tämän päivän värkkäilyt samaan viestiin. En jaksanu alkaa metsästämään -94 Civicin kuskin oven lukkoa. Ongelmana siis se että mulla on -94 Civicin lukkomoottori ja -92 Civicin lukkomekanismi. Ne ei käy yhteen.

SiR II kamoista löyty JDM pelkääjänpuolen, eli meidän kuskinpuolen lukkomoottori, jossa ei ollu rajakytkintä joka antais asentotiedon keskuslukkoyksikölle. Purin sitten yhdestä moottorivikaisesta lukkomoottorista ALPSin valmistaman rajakytkimen ja modasin sen JDM-92 lukon sisään. Problem solved. Kuvia ei jostain syystä tullu otettua, mut kahdella ruuvilla sen sinne sai tukevasti kiinni ja tilaakin oli suht ruhtinaallisesti, ei tarvinnu kun aavistus jyrsiä kotelon sisustaa.

Sit juotin TYC-ajovalojen johtosarjan sulakkeenpitimistä piuhat auton keulaan menevään johtosarjaan ja hirtin sulakkeenpitimet tukevasti nippareilla kiinni tuonne alkuperäsen sulakerasian alle. Eli siellä on kummallekkin puolelle omat 15A sulakkeet.



Samalla siistin pikasesti tota akkutelinettä ja ruuvasin sen takas kiinni:



Sit siistin vähä konepellin alusta, takasaumasta jäi vielä sammaleet ja homeet putsaamatta ja lukkohakasen muutamassa pistehitsissä on vielä pintaruostetta, jotka pitää poistaa ja paikata, mut aika siisti jo nyt:


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Tam 11, 2018 12:35 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuskin oven peilikolmion peltiin uudet kolot EK:n diskanttipaikallisille peilikolmioiden peitemuoveille (pelkääjänpuolelle tein nämä jo aikaisemmin.)



Honda Access OEM tuuliohjaimet oviin:



Shittyn korkeussäädettävän rattiakselin modausta omaan käyttöön sopivaksi. Eli tuo clockspring hässäkän vaihto SRS + CC mallista CC w/o SRS malliin:



Miljoonalaatikosta löyty tuoreemman näkönen vakkarikytkin, joten sen vaihto tuon kulahtaneen tilalle:



Samalla tietysti shittyn harmaan SRS-ratin vaihto mustaan non-SRS rattiin. Tuohon pitää vielä jostain saada musta bagitön keskiö.



Shittyn virtalukon sylinterin vaihto frostyn alkuperäseen että sama avain sopii kaikkiiin lukkoihin:





Rattiakselin viiksien tutkiskelua, tuoreimmat paikoilleen ja samalla oikeanpuolen viiksen vaihto 4D malliin (takalasinpyyhkijän poisto).



Testejä että kaikki pelaa:



Rutkun EDM etusumareiden auton sisäisen johtosarjan korjaus ja asennus:



Moottorinohjaustakin testailtu, tosin ilman auton käynnistämistä kun ei oo romut vielä läjässä. Ainakin alustavasti uskaltais sanoa että pelaa ihan samalla tavalla kun Hondatakin. Huomattavasti halvempi vaan.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
J^P
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Huh 2006
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: Tor Tam 11, 2018 1:19 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos tollasessa hondavertissä mitä etuja jos vertaa ihan vaan chipattuun ecuun ja cromeen? Pahan hintanenhan tuo ei näyttäs olevan.
_________________
Civic ed
Civic eg
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Tam 13, 2018 10:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samat edut kun Demonissa/Hondatassa. Säätelyn ja dataloggauksen helppous. Hondavertiäkin pystyy ruuvaamaan SManagerin sijasta Cromella jos siitä tykkää enemmän. En nyt osaa muuta sanoa kun ei oo näiden kanssa tullu pelailtua.

LEDit tuli jenkkilästä.

Pelkät parkit päällä:



On vaan niin helevetin kirkkaat että varmaan katastusukko valittaa:



Koko rivistö päällä:



Switchback vilkku päällä:





Video siitä miten Switchback toiminto pelaa (fade-in efekti on tosielämässä täysin tasanen, kamerassa näyttää tommoselta vaiheittaiselta):

https://hitecmods.kuvat.fi/kuvat/EG3/VID_190950510_013018_068.mp4

Shittyä (CDM EG8), kaivelin lisää hangen alta, että sai purettua vakkarin johtosarjan. On kyllä parasta talvisaikaan nämä johtosarjojen purkamiset. Lepposa purkaa muoviklipsejä auki. Ois voinu tehä vaikka syksyllä



Edit: Yhden napinpainalluksen päässä oli Skunk2 Megapower rännin tilaus, mut kattelin vielä viime hetkellä youtube ääninäytteitä tuosta, eikä oikein iskeny. Myös 100mm ulostulo on vähä överi.

Ei löytyny oikein mitään fiksua valmisratkasua, joka olis ollu järjellisessä hintaluokassa. Eniten ois kiinnostanu Yonakan tai Tanaben valmistamat catbackit, mut euroopassa noiden hinta on vähä turhan suolanen. Ja jenkeistä ei löytyny ketään joka olis myyny järkevillä toimituskuluilla noita. Päädyin sitten tilaamaan hollannista tommosen perus tuuning SRS G35 catbackin. Katotaan pitääkö vaihtaa takavaimennin jossain vaiheessa vaikka OBX:n twinloopiin.


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group