IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kokemuksia vm. 2003-2008 Accordista
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 167, 168, 169, 170, 171  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Jou 23, 2017 7:58 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1Artist kirjoitti:

Kuulostaa että jarrut käyneet kuumana, vanne myös. Pelkkä palojen vaihto ei silloin ole ratkaisu vaan melko typerä toimenpide. Vaikea sanoa näillä kuvauksilla mitä siellä on löytynyt. Onko männän suojakumit rikki vai / ja kenties mäntä ruosteessa, jolloin ei palaudu? Jotain havaintoja tehty?


Eihän Juipe sanonut pelkkien palojen vaihdosta mitään, vain että puolet niistä oli hävinnyt ja havaittu jumittava satula, joka pitää vaihtaa tulevaisuudessa. Ja että toistaiseksi toimii.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Lau Jou 23, 2017 12:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo on tuo nyt n.200km pelannut taas normaalisti, ei täristä jarrutuksessa tms. Ei tosin tiedä toimiiko viikon vai puoli vuotta. Palat ja satula menee joka tapauksessa vaihtoon.

Lähinnä olisin kysellyt onko jotain merkkiä noissa korjatuissa satuloissa jota kannattaa välttää. Halvin oli joku "abs" merkkinen, NK oli aika halpa, sitten budweg caliber tms. Ulkomailta noita ei kannata tilata, sillä vanha satula pitää palauttaa omalla kustannuksella ja esim. Saksaan kun lähetät paketin sitä ei kympillä tehdä.
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Lau Jou 23, 2017 10:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaze kirjoitti:
1Artist kirjoitti:

Kuulostaa että jarrut käyneet kuumana, vanne myös. Pelkkä palojen vaihto ei silloin ole ratkaisu vaan melko typerä toimenpide. Vaikea sanoa näillä kuvauksilla mitä siellä on löytynyt. Onko männän suojakumit rikki vai / ja kenties mäntä ruosteessa, jolloin ei palaudu? Jotain havaintoja tehty?


Eihän Juipe sanonut pelkkien palojen vaihdosta mitään, vain että puolet niistä oli hävinnyt ja havaittu jumittava satula, joka pitää vaihtaa tulevaisuudessa. Ja että toistaiseksi toimii.

Niin, tosiaan näin se oli. Varmaan herkistelty myös, sitä teksti ei kerro. Mutta itse en stressaisi satulan merkillä / ostopaikalla, kun kyseessä kunnostettu. Se on helpoin vaihtoehto, jos ei itse halua alkaa ropaamaan mitään männänvaihtoja. Ostat sen Motonetin satulan ja taas rokkaa.
_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Kes Jou 27, 2017 3:05 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu herkisteltiin vanhaa, mut sanoi suoraan että laita uutta tilaukseen.

Tilasin äsken satulan paikalliseen varaosaliikkeeseen. Tehdaskunnostettu, 105eur. Motonet 99 + postikulut, että ei olisi juuri säästänyt.

Topauto-osilta tulee sitten uudet ATE:n palat, INA:n hihnankiristin ja Continentalin moniurahihna.

Febi-Bilstein ja INA oli pennilleen samanhintaiset noissa kiristimissä, katsotaan hajoaako Artistin vai minun ensin Vaikka voi olla jopa saman puulaakin valmistamia.
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunass
Kakkoskuski


Liittynyt: 18 Hei 2015

LähetäLähetetty: Kes Jou 27, 2017 11:08 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hups. Vahinkoviesti väärään paikkaan. Älytöntä, ettei näitä pysty itse poistamaan.
_________________
Honda Accord Tourer Sport 2.2 i-CTDI -07
Toyota Yaris 1.0 VVT-i -99
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Kes Jou 27, 2017 11:53 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juipe kirjoitti:
Topauto-osilta tulee sitten uudet ATE:n palat, INA:n hihnankiristin ja Continentalin moniurahihna.

Febi-Bilstein ja INA oli pennilleen samanhintaiset noissa kiristimissä, katsotaan hajoaako Artistin vai minun ensin Vaikka voi olla jopa saman puulaakin valmistamia.

Juu katsotaan kummalla pettää kiristin ensin . Mulla ehkä "etuna" se, että olen juuri vaihtanut laturin sekä ohjaustehostinpumpun laakerit noin niin kuin puhdetöinä vikaa etsiessä.

Mut muistutuksena:
-Laturin laakeri SKF 6303-2RSH
-Ohjaustehostimen pumpun laakeri SKF 6203-2RSH
-Moniurahihna Meyle 1750mm
-Moniurahihnan kiristin Febi Bilstein nro 31255

Katsotaan miten näiden kanssa käy.
_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Maa Tam 01, 2018 4:08 pm    Viestin aihe: Re: Statuscheck Vastaa lainaamalla viestiä

Forte kirjoitti:

Toinen huomio: Kannattaa vilkasta auton ohjaustehostinöljyjen laatu ainakin enemmän rullatuissa. Vaihdoin hondan omaa litkua (n.1litra sai pois) vanhojen tilalle ja oli kyllä semmosta mustaa kiisseliä etten yhtään ihmettele jos ohjaustehostin olis leikannu kiinni jossain vaiheessa. Muutti ohjausta itsellä ainakin huomattavasti parempaan. Tämä ei taida olla huolto-ohjelmassa?


Mites teit tuon vaihdon? Youtube-videolla tyhjätään koko systeemi ottamalla letkut irti ja jatkamalla niitä, että öljyt saa rattia kääntelemällä kaikki pois. Vaatii vaan kaverin apuun ja en usko että tekee pumpulle hyvää kun se käy ilman nestettä? Tai sitten olen väärässä.

Mahtaisiko onnistua niin että tyhjää säiliön lääkeruiskulla, uudet tilalle, kääntelyä, taas pois, uudet tilalle jne. Jos pari litraa varaisi tuota ainetta niin varmasti vaihtuisi suurin osa tuolla tavoin?

Jäähdytysnesteetkin voisi samalla vaihtaa...

Edit: Tilasin coxilta 6 litraa hondan omaa jäähdytysnestettä ja pari litraa psf öljyä rahteineen 88eur. On siinä nesteillä hintaa, mutta taskurahoja vag-miesten "huoltoihin" verrattuna vähän huono kun täällä on lähin honda-huolto 80km päässä ja asiaa heikosti sinne, niin pakko tilata maailman ääristä kotiin noita aineita.
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97


Viimeinen muokkaaja, Juipe pvm Tii Tam 02, 2018 1:49 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunass
Kakkoskuski


Liittynyt: 18 Hei 2015

LähetäLähetetty: Maa Tam 01, 2018 5:39 pm    Viestin aihe: Re: Statuscheck Vastaa lainaamalla viestiä

Juipe kirjoitti:

Mahtaisiko onnistua niin että tyhjää säiliön lääkeruiskulla, uudet tilalle, kääntelyä, taas pois, uudet tilalle jne. Jos pari litraa varaisi tuota ainetta niin varmasti vaihtuisi suurin osa tuolla tavoin?

Itse olen tehnyt juuri näin useampaan autoon. Toimii ja onnistuu ilman apuvoimia. Paluuletkunhan voi myös irrottaa ja huolehtii vaan että säiliössä on riittävästi nestettä niin ei se kuivana pääse käymään.
_________________
Honda Accord Tourer Sport 2.2 i-CTDI -07
Toyota Yaris 1.0 VVT-i -99
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tane
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 07 Elo 2014
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Kes Tam 03, 2018 6:35 am    Viestin aihe: Re: Statuscheck Vastaa lainaamalla viestiä

Forte kirjoitti:
Toinen huomio: Kannattaa vilkasta auton ohjaustehostinöljyjen laatu ainakin enemmän rullatuissa. Vaihdoin hondan omaa litkua (n.1litra sai pois) vanhojen tilalle ja oli kyllä semmosta mustaa kiisseliä etten yhtään ihmettele jos ohjaustehostin olis leikannu kiinni jossain vaiheessa. Muutti ohjausta itsellä ainakin huomattavasti parempaan. Tämä ei taida olla huolto-ohjelmassa?


Tämä oli ihan hyvä vinkki kyllä. On tämä käynyt mielessä joskus mutta koskaan en ole muistanut tätä oikeasti tehdä ennen kuin eilen. Kyllä se ohjaus muuttui tässäkin tapauksessa selkeästi, vaikka vähän epäilin että tuskin sitä huomaa käytännössä. Potilaalla rullattu 320 tkm eli varmaan ihan hyvä vaihtaa tässä vaiheessa nuo nesteet. Sen verta positiivinen kokemus että pitää vaihtaa tuohon bensamalliinkin.

Bensamalli kävi tuossa vuodenvaihteessa katsurilla. Hieman oli sanomista eli takajarruvalot olivat molemmilta puolilta pimeenä mutta leima tuli kun spoilerissa oleva valo toimi. Toki korjauskehotus tuli mutta ei tarvitse enää konttorilla käydä...
_________________
Honda Accord Tourer -06 i-CTDI & 2.0i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Kes Tam 03, 2018 12:15 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt kun nesteet laskee muutenkin pois, kannattako esim. termaria vaihtaa varmuudeksi, vai antaa vaan olla jos toimii ja lämmöt on ok?

Wahlerin termari suomessa n.70eur, sama wahler ebayssä rahteineen 23.90
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Lau Tam 06, 2018 11:18 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokemus tämäkin: Motonetin 45Ah Sneijder Silver -akku kesti välin 08/2014 - 12-2016 ja kilometrit 186 300 - 251 900.

Huono akku ennakoi loppumistaan siten, että mittaristo vilkkuu vähän liikaa startatessa eli sykli: päälle ja pois nopeaan tahtiin. Myös xenonit vilkahtaa startatessa kokonaan pois päältä, jota muuten ei tee edes tuolla mopon akulla. Itsellä lopulta ei edes startti pyörähtänyt, joka normisti viittaisi solenoidiin. Lisäksi mittarivalot elivät aivan omaa elämäänsä startatessa.

Akun vaihto on 2min. homma. Sen jälkeen tulee tehdä ns. idle relearn. Hondan ohjeen mukaan siinä on kaikki kulutuslaitteet pois päältä (huomaa myös AC/puhallin). Sitten startti ja kierrokset 3krpm kunnes tuuletin lähtee peliin. Sen jälkeen tyhjäkäyntiä 5 min ja virrat pois.

Yritin näin ja **tuiksi meni. Eli idle jäi turhan matalaksi ja kone buuasi 500rpm liikennevaloissa.

Parempi ja toimiva keino: Normilämpöisellä moottorilla akku irti pihassa 10 minuutiksi. Sen jälkeen akku taas kiinni ja kulutuslaitteet pois päältä, valot parkille, kun poiskaan niitä ei saa. Starttaa, mutta älä koske kaasupolkimeen! Itse pidin tyhjäkäyntiä 20 minuuttia mutta siltikään tuuletin ei lähtenyt päälle. Sammutin ja that's it. Tyhjäkäynti tasainen tilanteesta riippumatta.
_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Maa Tam 08, 2018 9:05 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiennyt idle relearneista mitään kun vaihdoin -04 Accordiin isompi kapasitettisen akun. Laitoin käyntiin ja säädin kellon oikeaan, eikä siinä ongelmia ilmennyt. 45 Ah akku on täällä pohjoisessa kovin lyhyt ikäinen. -20°C alapuolelle kun menee, niin kovin tiukille se joutuu. Alle sata tuhatta on ollut mittarissa, kun Accordiin ja CR-V:hen on joutunut 45 Ah akun vaihtaan.
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
xspeed
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Nov 2013
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Maa Tam 08, 2018 1:10 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teemu kirjoitti:
En tiennyt idle relearneista mitään kun vaihdoin -04 Accordiin isompi kapasitettisen akun. Laitoin käyntiin ja säädin kellon oikeaan, eikä siinä ongelmia ilmennyt. 45 Ah akku on täällä pohjoisessa kovin lyhyt ikäinen. -20°C alapuolelle kun menee, niin kovin tiukille se joutuu. Alle sata tuhatta on ollut mittarissa, kun Accordiin ja CR-V:hen on joutunut 45 Ah akun vaihtaan.


Jos tuommoinen pitäisi tehdä niin kumma, kun akkuliikkeet eivät tuommoisesta ole tietoisia vai koskeeko tuo vain jotain tiettyjä malleja?

Tuommoinen meni cr-v:n pienen vakioakun tilalle ihan heittämällä ja ottamalla akun muovinen kotelo pois http://www.motonet.fi/fi/tuote/909521/Exide-EA770-77Ah760A-akku-P278xL175xK190

Kooltaan tuo on siis samaa luokkaa, kuin se akun muovinen kotelo missä se pienempi akku on sisällä ja kotelo toimii adapterina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Tii Tam 09, 2018 6:10 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enpä minäkään tehnyt muuta kuin vanha akku pois ja uusi tilalle, ja siitä asti on hienosti toiminut?

Cox on kyllä nopea. Tilasin 2.tammikuuta iltapäivällä, eilen 9.päivä oli paketti ovella. Ja toimitus oli vielä ns. halvempi vaihtoehto. Lentorahtina näytti seurannan mukaan tulleen.

Topauto-osien pakettikin tuli eilen. UPS paketin jakelun hoiti täällä päin posti, sekin kotiin asti. Autodoc = topautoosat, kuitti ja pahviloota oli autodoc-merkeillä.

Ps. INA:n kiristimen valurungossa lukee "made in canada", enpä ole aiemmin törmännyt "känädään" autonosissa.
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwg4
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 16 Tou 2010
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tii Tam 09, 2018 10:36 am    Viestin aihe: Re: Statuscheck Vastaa lainaamalla viestiä

Juipe kirjoitti:

Edit: Tilasin coxilta 6 litraa hondan omaa jäähdytysnestettä ja pari litraa psf öljyä rahteineen 88eur. On siinä nesteillä hintaa, mutta taskurahoja vag-miesten "huoltoihin" verrattuna vähän huono kun täällä on lähin honda-huolto 80km päässä ja asiaa heikosti sinne, niin pakko tilata maailman ääristä kotiin noita aineita.


Wasta sitä marmorilla on nesteillä hintaa... litra maksaa ~ saman ku iso törppö coxilla
_________________
Accord Tourer i-CTDi -08
ex: VW Golf IV -99 TDI
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tii Tam 09, 2018 10:56 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse huomasin, että tuota samaa Hondan jäähdytysnestettä saa mönkijä/moottoripyörähuolloista paljon halvemmalla Suomesta.

https://www.hondabikes.fi/varusteet-ja-tarvikkeet/pro-honda-kemikaalituotteet/asennus-ja-huoltotuotteet/jaahdytysneste-5-litraa

Sama Coolant Type 2 kuin autoissakin.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jormasteri
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 20 Hel 2016
Paikkakunta: Takahikiä

LähetäLähetetty: Tor Tam 11, 2018 6:17 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yritettiin tuossa jumpata uudet käsijarrun osat Tourer -05:een.
Osat tuli pois ja uudet meni paikalleen nätisti mutta nyt ei meinaa jarrulevy mennä millään paikalleen uusien käsijarrukenkien päälle.
Jos saakin paikalleen niin on niin tiukka ettei pyöri ollenkaan. Onko kukaan paininut saman homman kanssa? Kahvan päästäkin kokeiltiin ettei pitäisi senkään säädön olla liian tiukalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Tor Tam 11, 2018 8:11 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taisi olla aika vaihtaa tuo moniurahihnan kiristin; vanhassa oli selvä välys laakerissa jo + hihna kuluttanut hentoisen "uran" pyörän kehälle. Eli kaikki vähintään 250tkm rullanneet accordit; laittakaa kiristin vaihtoon.

Ohjauksesta en osaa sanoa uusilla öljyillä mitään, ehkä vähän herkemmäksi muuttui.

Reilu kolme vuotta vanha exide ea654 alkaa kuulostaa vähän hengettömältä pakkaskeleillä, menisiköhän tuo vielä kevääseen asti. Muistelin että sehän on ihan just vaihdettu, huoltokirjasta sitten selvisi että vaihdettu 10/2014 ja 45tkm takaperin
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Tor Tam 11, 2018 8:29 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jormasteri kirjoitti:
Yritettiin tuossa jumpata uudet käsijarrun osat Tourer -05:een.
Osat tuli pois ja uudet meni paikalleen nätisti mutta nyt ei meinaa jarrulevy mennä millään paikalleen uusien käsijarrukenkien päälle.
Jos saakin paikalleen niin on niin tiukka ettei pyöri ollenkaan. Onko kukaan paininut saman homman kanssa? Kahvan päästäkin kokeiltiin ettei pitäisi senkään säädön olla liian tiukalla.


Onko jarrukenkien alaosien välissä "säätöruuvi"? Yleensä kenkien alaosan yhdistävän jousen alla tai yllä oleva osa. Jos sellainen on, niin onko se pyöritetty lyhimpään asentoonsa? Jos ei ole, niin silloin vika siinä.

Sen tarkoitushan on, että jarrulevyssä olevasta reiästä pystyy pyörittämään tasapää meisselillä jarrukengät lähelle rumpua. On siis tärkeä osanen käsijarrun säätämisessä.
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vwg4
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 16 Tou 2010
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Tam 12, 2018 8:49 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juipe kirjoitti:
Taisi olla aika vaihtaa tuo moniurahihnan kiristin; vanhassa oli selvä välys laakerissa jo + hihna kuluttanut hentoisen "uran" pyörän kehälle. Eli kaikki vähintään 250tkm rullanneet accordit; laittakaa kiristin vaihtoon.


Tai pelkkä kiristimen pyörä, jos kiristin on ok. oliko luokkaa ~60eur coxilla
omassa meni vaihtoon ~200tkm.

Itellä oli kans ongelmaa, vuoden kesti hihna ja alko kitisemään/ujeltamaan. ko pyörä oli myös urilla. Mulla tosin on edelleen vesipumpun hihnapyörä urilla
_________________
Accord Tourer i-CTDi -08
ex: VW Golf IV -99 TDI
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Tam 12, 2018 9:36 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teemu kirjoitti:
Jormasteri kirjoitti:
Yritettiin tuossa jumpata uudet käsijarrun osat Tourer -05:een.
Osat tuli pois ja uudet meni paikalleen nätisti mutta nyt ei meinaa jarrulevy mennä millään paikalleen uusien käsijarrukenkien päälle.
Jos saakin paikalleen niin on niin tiukka ettei pyöri ollenkaan. Onko kukaan paininut saman homman kanssa? Kahvan päästäkin kokeiltiin ettei pitäisi senkään säädön olla liian tiukalla.


Onko jarrukenkien alaosien välissä "säätöruuvi"? Yleensä kenkien alaosan yhdistävän jousen alla tai yllä oleva osa. Jos sellainen on, niin onko se pyöritetty lyhimpään asentoonsa? Jos ei ole, niin silloin vika siinä.

Sen tarkoitushan on, että jarrulevyssä olevasta reiästä pystyy pyörittämään tasapää meisselillä jarrukengät lähelle rumpua. On siis tärkeä osanen käsijarrun säätämisessä.


Tässä se syy yleensä on. On minulle kerran tulleet yhdet kengät vastaan joskus takavuosina, että piti hioa pintaa ohuemmaksi kengistä, että sai mahtumaan paikalleen.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vwg4
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 16 Tou 2010
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Tam 12, 2018 10:44 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antsa kirjoitti:
Teemu kirjoitti:
Jormasteri kirjoitti:
Yritettiin tuossa jumpata uudet käsijarrun osat Tourer -05:een.
Osat tuli pois ja uudet meni paikalleen nätisti mutta nyt ei meinaa jarrulevy mennä millään paikalleen uusien käsijarrukenkien päälle.
Jos saakin paikalleen niin on niin tiukka ettei pyöri ollenkaan. Onko kukaan paininut saman homman kanssa? Kahvan päästäkin kokeiltiin ettei pitäisi senkään säädön olla liian tiukalla.


Onko jarrukenkien alaosien välissä "säätöruuvi"? Yleensä kenkien alaosan yhdistävän jousen alla tai yllä oleva osa. Jos sellainen on, niin onko se pyöritetty lyhimpään asentoonsa? Jos ei ole, niin silloin vika siinä.

Sen tarkoitushan on, että jarrulevyssä olevasta reiästä pystyy pyörittämään tasapää meisselillä jarrukengät lähelle rumpua. On siis tärkeä osanen käsijarrun säätämisessä.


Tässä se syy yleensä on. On minulle kerran tulleet yhdet kengät vastaan joskus takavuosina, että piti hioa pintaa ohuemmaksi kengistä, että sai mahtumaan paikalleen.


Ja kyllähän siellä tuommonen osanen on. Lisäksi toki käsijarruvaijeri löysälle, tämä olikin jo tehty.
_________________
Accord Tourer i-CTDi -08
ex: VW Golf IV -99 TDI
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jormasteri
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 20 Hel 2016
Paikkakunta: Takahikiä

LähetäLähetetty: Per Tam 12, 2018 12:56 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teemu kirjoitti:
Jormasteri kirjoitti:
Yritettiin tuossa jumpata uudet käsijarrun osat Tourer -05:een.
Osat tuli pois ja uudet meni paikalleen nätisti mutta nyt ei meinaa jarrulevy mennä millään paikalleen uusien käsijarrukenkien päälle.
Jos saakin paikalleen niin on niin tiukka ettei pyöri ollenkaan. Onko kukaan paininut saman homman kanssa? Kahvan päästäkin kokeiltiin ettei pitäisi senkään säädön olla liian tiukalla.


Onko jarrukenkien alaosien välissä "säätöruuvi"? Yleensä kenkien alaosan yhdistävän jousen alla tai yllä oleva osa. Jos sellainen on, niin onko se pyöritetty lyhimpään asentoonsa? Jos ei ole, niin silloin vika siinä.

Sen tarkoitushan on, että jarrulevyssä olevasta reiästä pystyy pyörittämään tasapää meisselillä jarrukengät lähelle rumpua. On siis tärkeä osanen käsijarrun säätämisessä.


Oli tuo säätöpotikka säädetty "kiinni", eli niin lyhyeksi kuin sai.
Päädyttiin laittamaan vanhat kengät takaisin...
Tuli siinä mieleen kun vanhat kengät paikallaankin jarrulevy ottaa
niin kiinni kilpeen että pitää semmoista kahinaa, että oisko noiden
jarrulevyjen mitoituksessa vähän heittoa, oli Motonetin halvimmat versiot.
Toki jarrukilvetkin on kohtuu kuluneet, esim. se "pykälä" johon jarrulevyn ura tulee on osittain kulunut pois.

Tuossahan olisi kai vaihtoehtoina kokeilla Hondan orkkis osilla mutta
tahtoo olla kustannuskysymys
Tai sitten tosiaan hieroo uusien kenkien pintaa vähän pois / sorvaa jarrulevyä sen verran että mahtuu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwg4
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 16 Tou 2010
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Tam 12, 2018 1:25 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jormasteri kirjoitti:
Teemu kirjoitti:
Jormasteri kirjoitti:
Yritettiin tuossa jumpata uudet käsijarrun osat Tourer -05:een.
Osat tuli pois ja uudet meni paikalleen nätisti mutta nyt ei meinaa jarrulevy mennä millään paikalleen uusien käsijarrukenkien päälle.
Jos saakin paikalleen niin on niin tiukka ettei pyöri ollenkaan. Onko kukaan paininut saman homman kanssa? Kahvan päästäkin kokeiltiin ettei pitäisi senkään säädön olla liian tiukalla.


Onko jarrukenkien alaosien välissä "säätöruuvi"? Yleensä kenkien alaosan yhdistävän jousen alla tai yllä oleva osa. Jos sellainen on, niin onko se pyöritetty lyhimpään asentoonsa? Jos ei ole, niin silloin vika siinä.

Sen tarkoitushan on, että jarrulevyssä olevasta reiästä pystyy pyörittämään tasapää meisselillä jarrukengät lähelle rumpua. On siis tärkeä osanen käsijarrun säätämisessä.


Oli tuo säätöpotikka säädetty "kiinni", eli niin lyhyeksi kuin sai.
Päädyttiin laittamaan vanhat kengät takaisin...
Tuli siinä mieleen kun vanhat kengät paikallaankin jarrulevy ottaa
niin kiinni kilpeen että pitää semmoista kahinaa, että oisko noiden
jarrulevyjen mitoituksessa vähän heittoa, oli Motonetin halvimmat versiot.
Toki jarrukilvetkin on kohtuu kuluneet, esim. se "pykälä" johon jarrulevyn ura tulee on osittain kulunut pois.

Tuossahan olisi kai vaihtoehtoina kokeilla Hondan orkkis osilla mutta
tahtoo olla kustannuskysymys
Tai sitten tosiaan hieroo uusien kenkien pintaa vähän pois / sorvaa jarrulevyä sen verran että mahtuu?


Toissa kesänä omaani laitoin motonet:n "OEM"-tasoiset jarrulevyt, käsijarrukengät ja palat. ei ongelmia.

Kustannusero halvimpiin motonet osiin ei muistaakseni ollu kovin valtava... Toki jos kahdesti ostaa

_________________
Accord Tourer i-CTDi -08
ex: VW Golf IV -99 TDI
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Tam 12, 2018 2:14 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kait nuo voi vaihtaa vielä Motonetissä niihin OEM-laatuisiin jos ei kerta passaa paikalleen.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Lau Tam 13, 2018 12:11 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vwg4 kirjoitti:
Juipe kirjoitti:
Taisi olla aika vaihtaa tuo moniurahihnan kiristin; vanhassa oli selvä välys laakerissa jo + hihna kuluttanut hentoisen "uran" pyörän kehälle. Eli kaikki vähintään 250tkm rullanneet accordit; laittakaa kiristin vaihtoon.


Tai pelkkä kiristimen pyörä, jos kiristin on ok. oliko luokkaa ~60eur coxilla
omassa meni vaihtoon ~200tkm.

Itellä oli kans ongelmaa, vuoden kesti hihna ja alko kitisemään/ujeltamaan. ko pyörä oli myös urilla. Mulla tosin on edelleen vesipumpun hihnapyörä urilla

Tuon kiristimen "vapaarulla" oli itselläni aivan kunnossa 240tkm kohdalla, kun aloin etsimään vinkumisen syytä. Ainoastaan musta maali toki kadonnut, mutta mitään pykälää ei ollut rullassa. Rullan laakerin voi vaihtaa ja se on 5e keikka. Siitä ei ollut mitään apua, rullassa ollut sivuttaisvälys poistui, eikä siitä ollut ongelmaan mitään apua.

Sen sijaan itse kiristinmekanismi (runko, jossa jousi sisällä) aiheutti hihnan vinkumisen. Eli hihnan "misalignment" oli syy eli X-akseliin nähden kallellaan kulkeva hihna, jonka aiheutti itse kiristimen akselin kuluma. Silmillä eikä kädellä tuota tuntenut edes poistetussa kiristimessä.

Hyvä video aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=fFN3pr-OHSQ
Ja kohdasta 1:03 alkaen näkee tuon kiristimen kulumisen vaikutuksen.
_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Lau Tam 13, 2018 7:53 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teemu kirjoitti:
En tiennyt idle relearneista mitään kun vaihdoin -04 Accordiin isompi kapasitettisen akun. Laitoin käyntiin ja säädin kellon oikeaan, eikä siinä ongelmia ilmennyt. 45 Ah akku on täällä pohjoisessa kovin lyhyt ikäinen. -20°C alapuolelle kun menee, niin kovin tiukille se joutuu. Alle sata tuhatta on ollut mittarissa, kun Accordiin ja CR-V:hen on joutunut 45 Ah akun vaihtaan.

Juu en minäkään tiennyt. Googlen kautta törmäsin moiseen kun etsin syitä tuohon akun vaihdon jälkeiseen tyhjäkäynti"ongelmaan". Sepä sen sitten ratkaisikin.
_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jormasteri
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 20 Hel 2016
Paikkakunta: Takahikiä

LähetäLähetetty: Sun Tam 14, 2018 2:26 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antsa kirjoitti:
Kait nuo voi vaihtaa vielä Motonetissä niihin OEM-laatuisiin jos ei kerta passaa paikalleen.


No ei välttämättä enää kun on pyörineet auton alla jo puolisen vuotta.
Aikaisemmin tehtiin siis levyjarruihin remppa ja takajarrut oli muutenkin huonossa hapessa. Nyt levyjarru puoli toimii ihan ok,
mutta tarkoitus oli vaihtaa nuo käsijarrusatulat kun oli kitkapinta aika vähissä. Mutta yritykseksi siis jäi. Olisi toki voinut hioa sitä pintaa siitä pois
mutta tuntuu että ongelmana on nyt ainakin osittain tuo kulunut jarrukilpi. Voihan toki olla että tässä halvemmassa levyssä on pieni heitto tuossa sisämitassa.
Mutta kuten sanottua, levy tuntuu asettuvan molemmilla puolilla jotenkin huonosti tuon kuluneen jarrukilven takia. Ja jää jotenkin "kihnuttamaan"
Onko muilla ollut näiden kanssa ongelmia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jormasteri
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 20 Hel 2016
Paikkakunta: Takahikiä

LähetäLähetetty: Maa Tam 15, 2018 4:07 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pistetäämpä ihan uusi viesti kun ilmaantui ihan uusi vika.
Eli ajon aikana koko mittaristo + radio sammui noin sekunniksi ja teki tätä
muutamankin kerran. Ensin luulin että oli joku näköharha mutta uskottava se oli kun teki uudestaankin.
Oisko virtalukon pohja / akku / laturi? Akkua lataan kyllä kerran viikossa ihan
erillisellä laturilla mutta Webasto on viemässä hyvin virtaa tuolta 45ah Snajderilta. (On alle vuoden vanha akku)

Auto ei siis sammunut, ainakaan vielä mutta mittaristo ja mankka hyytyi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xspeed
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Nov 2013
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Maa Tam 15, 2018 4:19 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jormasteri kirjoitti:
Pistetäämpä ihan uusi viesti kun ilmaantui ihan uusi vika.
Eli ajon aikana koko mittaristo + radio sammui noin sekunniksi ja teki tätä
muutamankin kerran. Ensin luulin että oli joku näköharha mutta uskottava se oli kun teki uudestaankin.
Oisko virtalukon pohja / akku / laturi? Akkua lataan kyllä kerran viikossa ihan
erillisellä laturilla mutta Webasto on viemässä hyvin virtaa tuolta 45ah Snajderilta. (On alle vuoden vanha akku)

Auto ei siis sammunut, ainakaan vielä mutta mittaristo ja mankka hyytyi.


Pakko kysyä, kun olet uuden akun ostanut niin miksi ostit noin pienikokoisen, kun sinne saa paljon isommankin mahtumaan ilman mitään muutostöitä?

Tuohan on auton vakiokoko mikä on aika alimitoitettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 167, 168, 169, 170, 171  Seuraava
Sivu 168 Yht. 171

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group