IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Diesel-accord turbon äänet
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Dieselautot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Accord ctdi
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 16 Jou 2009
Paikkakunta: Tampere - Pori

LähetäLähetetty: Kes Tam 04, 2012 11:19 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

accord aerodeck kirjoitti:
Crv:ssä myös isoja eroja turbon äänien suhteen. Viime viikolla vaihdoin 70tkm ajettuun turbon joka on uudesta asti pitänyt ns. liian kovaa vihellystä. Uudella turbolla muuttui äänet täysin ja vislaus loppui.


Tuosta on olemassa huoltotiedoite, jossa pyydetään vaihtamaan uusi turbo jos pitää kovaa vinkunaa. garretilta on päässyt maanantaikappaleita markkinoille, jotka kiljuvat.
_________________
MB ML 350CDI AMG -12
EX:CR-V 2.2i-Dtec Exe Adv Navi AT Blk edit -14,
CR-V 2.2i-DTEC AT Exe Adv -11 (210hv 460Nm)
Accord 2.2i-DTEC Exe AT Tourer -09 (225hv 480Nm)
Accord Tourer 2.2i-ctdi Exe X -06 (211hv 467Nm
www.lisäätehoa.fi
https://facebook.com/Lisaatehoa.fi/
P. 044-5867096
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Kes Tam 04, 2012 3:58 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Garretilta tuntuu noita "maanantaikappaleita" tulevan nykyään ihan urakalla. Laatu laskenut melkoisesti. Kuulemma suuri muutos on tapahtunut kun niitä on alettu tekemään Ranskan sijasta Italiassa.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Insinööri
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 01 Kes 2011
Paikkakunta: Nummela

LähetäLähetetty: Sun Hel 26, 2012 5:44 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Järppä kirjoitti:
Insinööri kirjoitti:
Oman diesel acconi ohjekirjassa käsketään jälkikäyttämään 10 s. Saksalaisiahan jälkikäytetään minuuttitolkulla kovan ajon päälle. Niissähän muutenkin turbot tahtoo vaihtua 100 tkm välein.


Jaa kerrotko missähän niin sanotaan että minuutti tolkulla pitää käyttää. Ei ainakaan oman sukkulan manuska puhu halaistua sanaakaan jälkikäytöstä tai kovan ajon jälkeisestä jälkikäytöstä (esim. peräkärryn/vaunun veto).
Haittaahan jälkikäytöstä ei ole kuin viherpiiperöiden mielelle.


Nimenomaan ohjekirjassa ei käsketä (enkä sellasta väittänyt tietääkseni), mutta jokainen autoista jotain tietävä jälkikäyttää saksanturboja vähintään minuutin. Muuten saa vaihtaa sen turbon aika säännöllisesti eli 100 tkm välein.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peter_
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 09 Hel 2011

LähetäLähetetty: Tor Maa 15, 2012 4:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ollii kirjoitti:
ON NORMAALIA,
elä helvetissä mene ostamaan/vaihtamaan/purkamaan mitään, saatikka maksamaan jostain "valohoidosta" 70e/h.

Itse vaihdoin omaani em. "suhinan ja vihellyksen" takia TURHAAN turboahtimen ja vielä tarkistutin vuoden päästä uudelleen kun jatkoi vislailua ja tähän paloi rahaa yli 1600e..

Viimeksi viime viikonloppuna jumppasin omassa tallissa koko paskan auki ja vaihdoin kaikki vitun tiivisteet ja paineputket, mutta hyttiin kuuluu edelleen suhina, ja vihellys vedätettäessä, joten todettakoon se "ominaisuudeksi".
On ko. ahdintyypin ominaisuus ja Accordissa ko. taajuudet pääsevät jostain syystä joissain yksilöissä helpommin sisälle. Ei nimittäin kaikissa ajamissani diesel-Accordeissa ole kuulunut noin voimakkaasti sisälle.

Sanotaanko, että näin jälkeen päin vituttaa kyllä jonkun verran, mutta toimiipahan varoittavana esimerkkinä.

Kerrottakoon vielä, että turboahdin, jonka vaihdoin uuteen oli siis ajettu 300tkm ja oli EDELLEEN erinomaisessa kunnossa. Myöskään yksikään tiiviste eikä paineputki ollut vuotanut.

Jumppasin samoilla vitutuksilla myös uuden vesipumpun ja hihnan kiristimen ja hihnan, koska sieltä suunnalta myös kuului vittumaista vinkumista, joka muuttui kierrosten mukaan.. Vielä en ole saanut täysin läjään ja päässyt testailemaan.


Kiitos hyvistä nauruista ollii! Ei tietysti sais nauraa, mutta itelle kävi melkein samalla lailla. Vaihdoin Focukseen turhan päiten turbon ja remppa maksoi lopulta n. 1700e... No, oppia ikä kaikki ja onneksi muutkin mokailee
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ollii
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 17 Kes 2003
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Tor Huh 24, 2014 9:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

i-CTDi:n omistajat huom!

Jos autossanne kuuluu semmoista suhinapihinää vedätettäessä, ja yleensä vaimenee rajummassa kiihdytyksessä, on diagnoosi rikkonaisen turbon tai "ominaisuuden" sijaan seuraava:

Ilmansuodatinkotelossa on takareunassa muoviset "saranat", jotka rikkoutuvat TODELLA helposti suodatinta vaihtaessa. Näin ollen imuilmaa virtaa suodatinkotelon raosta, koska takareuna kotelosta on kokonaan kiinnittämättä. Voi vaikka kädellä kokeilla kuinka paljon se heiluu!

Suhinaefekti oikein korostuu entisestään kun suodatin paskaantuu ja ilma pääsee helpommin virtaamaan kotelon raosta!

Muistan aikoinaan myös i-CTDi-Accordissani, johon vaihdoin em. ongelman takia myös turbon (!), että siinäkin oli kotelon takareuna irtonainen, mutta en silloin älynnyt kiinnittää siihen huomiota, vaan vaihdoin hätäpäissäni ahtimen. Siitä autostahan ei suhinat hävinnyt ahtimen vaihdon jälkeenkään, ja nimenomaan juuri em. syystä!

Paikat ehjänä ollessaan ei ko. moottori todellakaan suhise hyttiin kuuluvasti! Ja juuri samasta syystä "jotkut koeajetuista yksilöistä suhisee ja jotkut eiväT".
_________________
Nyt: Civic 5d 2.2 Executive -12
[Ex: Accord 10kpl, Civic 19kpl, CR-V 2 kpl, S2000 1kpl]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
exelutive
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 26 Tou 2010
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: Maa Tam 29, 2018 11:54 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkohan nää turbon äänet myös dtecin "ominaisuus"? Aiemmat viestit on kai liittyneet ctdi koneeseen...

Vai pitääkö huolestua kun oma -13 acco, alle 70tkm ajettu pitää suht kovaa ääntä kylmänä?
Lämpimänä ei juurikaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
exelutive
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 26 Tou 2010
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: Tii Tam 30, 2018 9:59 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

exelutive kirjoitti:
Onkohan nää turbon äänet myös dtecin "ominaisuus"? Aiemmat viestit on kai liittyneet ctdi koneeseen...

Vai pitääkö huolestua kun oma -13 acco, alle 70tkm ajettu pitää suht kovaa ääntä kylmänä?
Lämpimänä ei juurikaan.


Itse itselleni vastaten...
Kävin näyttämässä paikallisessa Honda liikkeessä, jossa kuuntelivat ja meinasivat että normaalia on...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Kes Tam 31, 2018 12:24 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä onkin mielenkiintoinen aihe. Kylmänä viheltelee omakin DTEC, mutta lämpöisenä on hyvinkin hiljainen. Jotenkin pistää miettimään miksi se viheltely olisi normaalia, koska kaikki yksilöt eivät sitä tee? Sellaistakin tietoa on tarjolla ollut, että turbon vaihtamalla ovat äänet kadonneet. Turha tuosta on ainakaan kovaa stressiä ottaa. Melko railakasta vihellystä kylmänä tuntuu monikin merkki pitävän, nyt kun on asiaan kiinnittänyt huomiota. Syy nyt vaan olisi mukava tietää.
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Dieselautot Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group