IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Round 2.5: Civic EG3 "Mint"
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Maa 14, 2018 1:33 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään sain hitsailtua katin laippaan 3cm jatkoa (ylläri ylläri jäi putken loppupätkä tuon verran vajaaks ja catback otti runkopalkkiin ja tankkiin kiinni) ja sit D15B VTEC (P08) basemap sisään, VTEC disablointi ja lambdan asetus D10 ELD inputille ja lambda conversion table kohdilleen ym ym ja sit oliki viimesten tsekkailujen jälkeen aika kopasta vehjestä käyntiin.

Ja jumaliste sehän lähti käyntiin ihan kun suoraan ajosta, ei tarvinnu sahata yhtään. Tuntuu aikalailla voitolta kaiken tuon muutostyön jälkeen. Tietääpähän että saa tuon ainakin tallista pois ihan ajamalla.

https://hitecmods.kuvat.fi/kuvat/EG3/VID_136651129_044644_065.mp4
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Maa 24, 2018 12:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vakkarin sain aikaseks johdottaa loppuun:



Piuhat menee täysin alkuperäsiä reittejä pitkin kurkkuputkien sisässä. En viittiny tuon tarkempia kuvia ottaa mahdollisille varkaille tutkittavaks _jos_ näkyy joku hälyn johtosarja vielä jossain.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Maa 29, 2018 5:31 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mittaristoon piti askarrella vakkarin merkkivalo. Tässähän oli siis se ongelma että JDM valkopohjasista mittaristoista ei löydy lämpö/bensamittarintaustasta paikkaa sille ja valkopohjasen mittariston takia sitä ei siihen saa muokattua kuten mustapohjaseen saa.

Ongelman kiersin pistämällä shittyn mittariston SRS valon piirilevyn lihoiksi ja johdottamalla sen vakkarin mittariston piirilevyn merkkivalon lähtöön.



Toinen vaihtoehto olis ollu käyttää ABS merkkivalon paikkaa uudelleenreititettynä, mut en mielellään koske siihen sen takia jos joskus joku hurjistuu ja päättääkin lisätä jostain syystä ABSit, vaikka vissiin B16/B18 swappi on jollain ulkomaan papereilla mahdollinen ilman absejakin? (Mistähän tommoset paperit saa?)





SRS valon paikalle ei löydy suoraan sopivaa "valodiffuusoria", joten semmonen piti askarrella varamittariston vilkun diffuusorista:









Samalla vaihdoin kojelaudan kytkimiin tommoset frosted ledit. Tarkotus oli pistää koko hoito JDM oransseina, mut ei löytyny sopivaa sävyä, kaikki oli liian keltasia. Tästä syystä valitsin perusvarman, mustaan sisustaan sopivan punasen. Etusumarin merkkivalo on orkkistyyliin vihree ja takalasinlämmittimen ja takasumarin merkkivalo oranssi. En tiedä miksi ne alunperin noin on, mutta tein nyt alkuperäistyyliin nuo.



Ennenkun joku ihmettelee missä LEDien etuvastukset on, niin ne on noihin autokäyttöön tarkotettuihin ledeihin integroidut. Aika näyttää ovatko laskettu 12V vai jonnekkin 14,4V kantturoille sopivalle jännitteelle.





Lyhyemmällä valotusajalla otettu realistisempi kuva valaistuksesta:



Sit käytin toisen ylimääräseks jääneen Honda Access jalkatilojen valaistussetin ja asensin sen parin modauksen jälkeen tähän. Eli LEDit vaihtu sinisestä punaseks ja johtosarjan muokkasin siten että se ohittaa mukana tulleen kytkimen ja kytkeytyy suoraan omalla liittimellään sulakekotelon lisävarustepaikkaan. Vaihtoehtoina että valot kytkeytyy päälle joko valoviiksestä tai virtalukosta. LEDeille jätin Hondan alkuperäset etuvastukset siitä syystä että niillä noista valoista sai sopivan himmeät eikä mitkään tuning-hirvitykset. Kannakkeet kävikin pieneillä modeilla mukavasti suoraan oikeille paikoille. Eli yksi valo on sulakekotelon oikeanpuolimmaisen mutterin alla, toinen keskikonsolin takana ja kolmas hansikaslokeron alla, ruuvattuna ilmastoinnin kennon yhteen kiinnityspisteeseen.











Edit: Pieni lisäys ja alkuperäset poljinpinnat vaihtoon:


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Huh 04, 2018 7:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ECU:t (P28 x2, P06 x2) sai täydelliset konkkahuollot. Melkein kaikki vanhat konkat oli vuotanu konkan ja piirilevyn väliin/osassa mehut oli vasta hiipimässä jalkoja pitkin piirilevylle. Eli oli aika viimeset hetket vaihtaa noi ennenkun särkevät muutakin. Aika erikoista että noiden chippauskittien mukana ei tule kun toi isoin kondensaattori, vaikka samalla tavalla ne noi muutkin vanhenee.





Vielä jäi operaation jälkeen 46 huoltosettiä, voi kysellä jos on tarvetta. P28 /S300/Innovate combo pultattu takas paikoilleen. Kuvassa muuten näkyy toi hondavertin pikku kämmi ton USB liittimen paikan valinnassa. Vaatii 90-kurvillisen USB-piuhan että saa asennettua ECUn paikoilleen piuhan kanssa (koska muuten olis ECU irrotettava joka kerta kun tarvii katella asetuksia.)


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Huh 21, 2018 2:02 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Persketi mietiskelin tuota toisen 2DIN konsolin hyötykäyttöä ja eihän se auttanu kun pistää toinen Nexus 7 2013 ja Behringer UCA-202 DAC hankintaan.

Nikkaroin rikkinäisenä ostetusta 2DIN konsolin etulevystä tommosen plug and play hässäkän tabletille. Tarvikkeina 90 kantillista sisustuslistaa (alumiini), pleksiä ja verhoilukangasta.



Häkkyrä ruuvataan 2DIN soittimen runkoon alkuperäsillä kiinnityksillä. Tabletti luiskautetaan tosta auki olevasta vasemman puolen päästä paikoilleen ja se telakoituu siinä samalla itsetehtyyn USB-OTG Y kaapeliin. OTG-kaapelin yksi pää menee 3A reguloituun virtalähteeseen, johon taas on vaihdettu tupakansytyttimen johtosarjaan suoraan sopiva Hondan 4-napainen liitin. OTG-adapterin toinen pää jatkaa matkaansa neliporttiselle USB-hubille, johon tulee Behringerin DAC ja Hondat...Hondavert S300 ja alkuperäsen tupakansytyttimen paikalle integroitu USB-tikkupaikka-adapteri kiinni.

USB-DACin RCA-OUT liitännöistä audio jatkaa analogisena matkaansa Jenving SUPRA RCA-3,5MM High End kaapelilla soittimen takapanelin AUX inputtiin.

Tää nyt on vähä samantyylinen ratkasu kun Coupe-prokkiksessa, pienin eroin toki (coupessa erilliden despi ja äänisignaali menee sinne koko matkan digitaalisena optisella kaapelilla.)

Häkkyrän edut on aika isot vrt. johonkin ylihintaseen 2DIN paskasoittimeen.

Tästä pystyy nyt kattomaan tv:tä jos siltä tuntuu (DNA TV & cmore), netflix, musiikkia saa vaikka Spotifystä tai normisti tikulta. Tabletti herää deep-sleep virransäästötilasta about sekunnissa kun virta-avaimen kääntää ykkösasentoon. Virta-avaimen kun pistää pois päältä, niin 5 sekunnin viiveellä tabletti menee automaattisesti deep-sleep tilaan, ellei paina peruuta nappia. Äänenvoimakkuuden säädöt tehdään tietty Kenwoodista, samoin mut äänisäädöt. Tabletti tukee tietty myös automaattista peruutuskameratoimintoa. (Kameran pitää olla USB-kamera ja virrat kameraan otettava peruutusvalolta).

Ostin Play kaupasta Tunelogs ohjelman tohon, kun tais olla ainut joka tukee Hondataa USB-liitännän kautta. Eli nyt tabletista näkee käytännössä kaiken tarvittavan mitä ajon aikana vois mahdollisesti tarvita, ilman mitään sistustan lookkia rikkovia lisämittareita. Tota Tunelogsin näyttöö pystyy aika vapaasti kustomoitua, nyt siinä on toi vakio S2000 look dashboard.

Kuvia (osat vaan heitetty paikoilleen):








_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Sun Huh 22, 2018 7:13 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin tosiaan, Hondatan oma mobiiliappi keskustelee kortin kanssa vain bluetoothin välityksellä. Ja samoin tekee TunerView:n vastaava Demon II:sen kohdalla.

Näppärästi toteutettu.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Sun Huh 22, 2018 11:08 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Thanks! Joo, vaihtoehdot USBin kautta on tarkemmin tutkittuna SDash (kehitys lopetettu) tai Tunelogs (aikalailla suora kopio edellämainitusta).

Hondash on sit 3/5pin -pin DLC liittimen kautta toteutettu Bluetooth ratkasu jonka toiminnasta mulla ei oo oikein tietoo, muistelisin ettei pelaa jostain syystä Hondatallisissa ECUissa. Muuten hyvinkin näppärän näkönen ja olonen systeemi.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Tou 05, 2018 11:03 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katon vaihtoa aloteltu. Hommat tosin jäissä kun lensu iski. Ens viikolla pitäs hakee yhdeltä foorumilaiselta luukullinen kattopelti. Mitä tota nykystä nyt kerkes muutama päivä sitten purkamaan, niin pahalta näyttää. Menee 99% todennäkösyydellä ulkopeltiä vaihtoon takalasilta a-pilariin asti. Luultavasti yhtenä palana, koska ei sieltä muuten saa kaikkee ruostetta pois. Lievästi sanottuna kyrpii.

Siis ihan älytöntä, siellä on paljaat peltipinnat vastakkain, 13kpl tulppahitsejä per puoli ja sitten hitsauksen jälkeen pursoteltu joku helvetin joustava sikafleksin tyylinen massa väliin, joka on kyllä tehny kaikkee muuta siellä kun estäny ruosteen muodostumista. Missä koriliima? Vitun ammattilaiset*.

*On niitä hyviäkin, mut tää on kyllä ihan täyttä paskaa. Varmaan 90 prosenttia paikallisista kyläsepistäkin olis vääntäny tuon katon vaihdon paremmin. Ihan sama onko ajateltu että kestää auton oletetun eliniän ja jätetty ulkopuolelle se vaihtoehto että joku harrastaja sen ostaa auton ollessa jo 25 vuotias. Fakta on kuitenkin se, että tehtaan jäljiltä toi ei olis hapantunu ja näkemällä edes sen verran vaivaa että olis vaikka pelkkä hitsattava sinkki suihkittu väliin, olis pelastanu paljo.

Ala nyt tässä sit sahailemaan a-b-c pilareista kylkipellin yläosia irti muuten melkein priimakuntosesta autosta ja koita tehdä se silleen ettei happane hitseistä, kun sisäpuolelta et pääse kun korkeintaan tarkistuskameralla kattomaan hitsejä.

Edit: Autoon tuli malesiasta Gathersin takakaiutinsetti. Eli kaiutinritilät, rungot ja pohjat. Kajarit tulee koaksaalina luultavasti joko jotkut 5,25 tuumaset x4, tai sitten 6 tuumaset JL Audiot x4. Pitää käydä osien kanssa autostudiolla ja kattoo mitkä mahtuu kun ei oo ihan standardikoko.

Ei menny tää kaiutinhommakaan putkeen kun myyjä lähetti pelkääjänpuolen kaiuttimen pohjat 92-93 mallista ja kuskin puolen pohjan 94-95 mallista. Hitsailuiks meni tässäkin.






_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Tou 12, 2018 7:12 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katto hankittu:


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group