IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

MY00 Berlina Black S2000

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Syy 09, 2017 12:05 am    Viestin aihe: MY00 Berlina Black S2000 Vastaa lainaamalla viestiä

Tehdään nyt tästäkin projektitopic, vaikka isompia suunnitelmia tälle ei olekaan. Projektitopic nyt vaan on hyvä paikka "huoltovihkon" lisäksi kerätä auton muutoksia ja huoltoja ylös.

Eli eli. Ässäkuume käväisi jo tuossa viimevuoden puolella pariin otteeseen, mennen kuitenkin suhteellisen nopeasti ohi. Tänäkeväänä samainen kuume nousi uudestaan pintaan ja reilun kuukauden kärvistelyn jälkeen tuli havaittua että eihän se mihinkään häviä ilman tarvittavia toimenpiteitä. Nettiautoa tuli selattua ahkeraan, ulkomailta hankinta ei ollu vaihtoehto, kun ei ollu jaksamista siihen rumbaan. Nettiauton silloiset yksilöt oli kaikki jollain tavalla omasta mielestä paskoja (joissain korisarjaa ja alkuperäset puskurit hävitetty, liikaa kilometrejä, takakaaret mankeloitu solmuun jne), eikä ollu sinällään hirveä kiire hävittää Accordia pois.

Jossain oliskohan kesä-heinäkuun vaihteessa nettiautoon ilmestyi mielenkiintoinen yksilö. Pistinkin tästä vaihtokyselyä Accordiin, mut ei napannu. Iski kiire hävittää Accord ja se menikin onneksi nopeasti heinäkuun lopulla Iisalmen Kamuxille. Samaisina päivinä tuli havaittua että tämä kyseinen ässä hävisi myynnistä ja kiireellä kyssäriä myyjälle että kerkeskö se mennä. Onneksi ei ja alustava varaus tulille. Asiaa mutkisti sellainen homma että autoa suomeen rekisteröidessä oli jossain vaiheessa konttorilla nuljahtanut suomen rekisteröintidokumentteihin runkonumero väärin. Eli AP1 olikin A91 tai jotenkin tuolleen. Tässä vaiheessa mielessä kävi että "voi vitun vittu uskaltaako tätä ostaa vaikka asian saisikin auton silloinen omistaja selvitettyä ja korjattua ja että tähänkö tämä kusahtaa". Vähä jännä juttu että auto on menny katsastuksesta läpi Suomessa kaikkina viitenä vuotena virheellisellä runkonumerolla, ilmeisesti jos runkonumeroa syynätään niin katsellaan vaan loppuosa, jos sitäkään? Sitten emännän Civicistä syynätään öljypaskan alta moottorin tyyppinumero ettei vaan oo menty vaihtamaan konetta. :DDDDD Samaan aikaan köyhänä miehenä ylkkää tuli painettua kiireaikataululla ihan jonkin verran, että sai puuttuvat massit kerättyä kasaan. Ylityömahdollisuudet kuitenkin loppu ja budjetti oli tonnin vajaalla. Kaveri suostui ilman sen kummempia suostutteluita vippaamaan viikoksi tonnin niin ei tarvinnu pankin kanssa vatuloida. Samaan aikaan virheen tehnyt konttori korjasi kaikkiin mahdollisiin papereihin oikean runkonumeron ja vakuutti että tästä ei ongelmia tule -> eikun auton ostoon.

Reissuun lähdettiin emännän SuperBlackillä kun ei muutakaan ollu. Reissulla ei ollu mitään ongelmia, muutakun pieni heikkous reittivalinnassa, kun Maps opasti jollekkin 20km hiekkatielle ennen Tuusniemeä. Tässä pitää tietää se että Civicissä on uusissa vanteissa aika ulkonevat puolat ja tiellä oleva tuore murske ei oikein ole hyvä combo noiden vanteiden kanssa. Tunnin köröttelyn jälkeen pahin vitutus hävisi ja muutaman lisätunnin ajon jälkeen päästiinkin vähän myöhässä perille. Ässä odotti pestynä ja vahattuna katto auki pihassa. Olin aika myyty jo siinä vaiheessa. Mielessä oli paljonkin asioita joita tutkia läpi, mut aika pitkälti kaikki unohtu siinä vaiheessa kun eka kertaa ässän näki kunnolla livenä. Hetki meni muistellessa mitä tästä piti tarkistaa ennen lopullista ostopäätöstä. Siltikin myönnettäköön että jäi moni asia tsekkaamatta, mutta onneksi se ei kostautunu millään tapaa.

Autoa tsekatessa ei mitään ihmeempiä epäkohtia tullu huomattua. Jotkut siniset pilluvalot oli takakontissa Rockford Fosgaten vahvistimen kanssa, varapyöräkotelon suojaverhous oli kateissa, muutama lommo siellä täällä, oikeanpuolimmainen putki oli enemmän "sisässä" kuin vasen, tuulilasin kautta suunnatut erkkasarjan diskantit ja vahvistimen sulakekotelo oli ruuvattu konehuoneen sulakekotelon kanteen ja rättikatossa pieni ratkeama oikealla puolella sivuikkunan takakulmassa ja tietty noi ainakin omasta mielestä päin persettä maalatut helmat ja ovien alareunat. Takapuskuri roikkui aavistuksen verran, mitä nettiä tuli selattua niin ilmeisesti yleinen ongelma, varsinkin jos puskuria on joskus käytetty esim. putkistoa ruuvatessa irti.

Koeajolla havaittua: Takapään levottomuus jarrutuksissa, vaihteiden vaihdossa ja töyssyissä. Moottorijarrutuksen aikainen "Gear backlash aka. clutch buzz". Jälkimmäinen nyt oikeestaan kaikista eniten häiritsevänä tekijänä. Tuo sekoitetaan monesti johonkin putkiston lämpösuojapeltien räminään, en kyllä ymmärrä miten, kun tuo tuntuu kytkinpolkimessa asti jossain 2,5k - 3k kierroksilla pienemmillä vaihteilla moottorijarrutellessa. Hondaltahan tästä on TSB, jossa mainitaan että kyseessä on vain ääni, joka ei mitään tuhoa tee vaikka sille ei mitään tekisikään. Päivitetyllä ja paksummalla OEM kytkinlevyllä tuon pitäisi hävitä, saa nähdä.

Hinnan tinkasin kuitenkin jo etukäteen kohdilleen ja tiedossa oli että tällaista yksilöä ei ihan heti tule vastaan, joten periaatteen miehenä en lähtenyt tinkaamaan, vaan maksoin etukäteen sovitun hinnan ja lähdettiin Emmin kanssa ajelemaan kotia kohti, rahaa kun saa töitä tekemällä lisää. Kauppaan kuulunut hiilikuituinen konepelti jäi Pudasjärvelle, täytyy se jossain vaiheessa joko hakea pois tai järjestää joku kuljetus sille että sen saa sieltä ehjänä pois.

Muutama kuva kotimatkalta:





Ensimmäisiä kuvia kotoa:











Ensimmäisinä muutoksina revin nuo takakontin valot poikkeen ja vaihdoin jonkun Kenwoodin perusmallin soittimen tilalle paremman DSP soittimen. Vanha soitin jatkoi kätevästi elämäänsä veljen Accordin mukana, kun laittoivat sen isäukon kanssa kiertoon ja siitä piti nykäistä DSP soitin jemmaan. (Edit: Siis isäukko ei lähtenyt auton kanssa kiertoon ). RCA:t pitää myös vaihtaa, en ymmärrä miksi ihmiset säästää noissa ja ostaa jotkut "perus siniset" kaapelit, joiden häiriösuojamaadoitus ei ole mene päissä loppuun asti, eikä ole edes kytketty kummastakaan päästä mihinkään? Faraday varmaan nousis haudastaan jos joku miehen haudalla toteaisi että vielä 2000 luvullakaan ei osata tehdä häiriösuojauksia oikein.

Nojoo. Autolla on oikeestaan tullu vaan ajeltua ja opiskeltua asioita. Aikaisemmin mainittujen muutoksien lisäksi heitin mäkeen myös nuo istuinten niskatuen ritilikköihin ilmeisesti aikoinaan jonkun Saksalaisen askartelemat alumiiniset oranssin väriset tuulisuojat. Pyörien suuntauksessa kävin eilen ja asentaja ruuvasi pyynnöstä seuraavanlaisen setupin:



Takapää rauhoittui täysin noilla asetuksilla. Ainut jonka tekisin nykyisessä setupissa toisin, niin lisäisin casteria takaisin yli vakioiden ohjearvojen. Nyt ideana oli kokeilla S2000 UK alignmentin ja normaalin Hondan suositteleman vakiosetupin hybridiä.

Ostoslistalla:

- TSB:n ehdottamat uudet Hardtop strikerit (vanhat soft top strikerit kulahtaneet, tuuli vinkuu).
- Lasillinen soft top (vanhassa rättikatossa repeämä ja muovinen takalasi näyttää halvalta).
- AP2 osaa sisustaan (Lähinnä keskikonsoli ja oviverhoilut).
- Varapyöräkotelon suojaverhoilu.
- Päivitetty kytkinlevy.
- Ovien ja helmojen edellisten maalausten korjaus.

Edit: Kuva konepellin alta:


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything


Viimeinen muokkaaja, HiTec pvm Per Syy 22, 2017 5:44 pm, muokattu 7 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Audiojack
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 18 Kes 2012
Paikkakunta: Orimattila/Valkeakoski

LähetäLähetetty: Lau Syy 09, 2017 3:10 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tää on kyllä aivan ihanaa, jos mulla olis ollut S2000 josta olis pitänyt luopua niin olisin varmaan antanut puoli-ilmaiseksi jos vain olisin saanut HiTecin sen seuraavaksi omistajaksi Siitäkin huolimatta että ehkä omistakin asennuksista olisi tietynlaisesta pieteetistä huolimatta saanut myöhemmin lukea Dynystä...
_________________
"Eihän näistä etuvetosista oo ees verryttelyks"
1988 Opel Corsa 2.0i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Syy 09, 2017 9:58 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mietinkin että onko näistä soveliasta kertoa täällä. Pahoittelut jos joku suuttuu noista kritiikeistä, mut esim. joku RCA-kaapelin vetäminen auton sisustan alta nätisti on sen verran vittumainen homma, että sen tekis mielellään vaan kerran - > tarpeellinen määrä hyvälaatuisia kaapeleita.

Siniset kylmäkatodiputket nyt ei oo mikään iso asia, mut vähä pistää silmiin muuten niin siistissä autossa. Onneks ei kuitenkaan löytyny alustavaloja.

Ne ovien ja helmojen maalaukset. Ymmärtäisin jollain tapaa jos kyseessä olis joku ei niin siisti käyttis johon on haluttu joku väri piiloon sen suuremmin pinnan laadusta välittämättä. Miks tämmöstä autoa on pitäny turata tuolla tavalla? Kukaan ammattimaalari ei voi tehdä hyvällä omallatunnolla tommosta pintaa.

Toisaalta, nyt kun miettii niin olihan mullakin Civicissä joskus ihan alkuaikona vasta kortin saatuani joku Caliperin "sinine rca-setti" tsupparille (siinä tosin häiriösuojaus meni päästä päähän ja oli kytkettykin johonkin), ja oon tehny virheitä kun oon ollu markkinoinnin uhri, tai milloin "ammattilaisten" opastama ja milloin omien hyvien ja huonojen ideoiden riivaama. Kaikesta on kuitenkin ainakin jollain tapaa otettu opiksi ja aina pyritään tekemään parempaa. Jos jonkun sydämestä viiltää luettuaan näistä ässän hommista, niin ota tää kritiikki vastaan rakentavana ja tee noi hommat seuraavassa autossa paremmin.

Edit: Ja jotta ei tartuta ainoastaan negatiiviseen, niin sanottakoon että ainakin edellisen omistajan auton ylläpidossa ei oo mitään valittamista. Moottoriöljyt oli kirkkaat ja ylämerkissä. Autoa oli esi.. käytetty myllytyksessä, josta oli kuittikin. Kotimatkalla tuli huomattua sateella että vahat on tosiaan edelleen pinnassa, tuulilasissa oli joku vettä hylkivä pinnoite ja kattoakin oli pidetty hyvänä jollain kyllästeellä Ja taisi siellä olla sitä edellisenkin omistajan joku kuitti, josta näkyi että oli tehty iso huolto (tulpat, kaikki öljyt, suodattimet jne).
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Hel 28, 2018 9:21 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäinen pikku update sisustaan. Eli tänään posti toi MY04+ ovipahvit jenkeistä. Puol tuumaa enemmän kyynärvarrelle tilaa, pienet ovikotelot, diskanttien paikat ja vähä muuta pientä eroa alkupään malleihin nähden. Nää tais olla tarkalleen ottaen 57520 mailia ajetusta MY07:sta, jos noihin on luottamista. Kunto ihan priimaa. Saas nähdä miten värikoodi passaa, näissähän oli jotain vuosimallikohtaista variaatiota.



Öhlinsin Road & Track DFV alusta edelleen hakusessa, arvelin että pitää tilata ebayn kautta italiasta kun menee niin vaikeeks muuten. Koitin selailla ruotsinmaalta Öhlinsin nettisivujen kautta jälleenmyyjiä, mut kaikki listatut kaupat myy vaan jotain kelkkatarvikkeita. Idiksenä siis oli kun olis löytäny jonkun kisaputkan ruotsista, niin ruotsissa asuvat sukulaiset ois keväällä tuonu ne samalla reissullaan kun tänne tulevat mökkeilemään.

Muuten ei oo hirveitä tapahtunu, auto odottelee kaverin hallilla kevättä.

AP2 imuventtiilien retskut ja kiilat tuli myös hankittua, samoin rättikatolle kovakaton uudet lukkojen vastakappaleet ja niiden ruuvit. Jospa se tuulen suhina sillä loppuis. Muuna sälänä tilailtu ballade sportsilta oem premium lattiamattosetti.

Jossain vaiheessa kevättä, (kunhan tulee mitattua toi Supersprintin putkiston halkaisija) pitäis tilailla jotain vapaammin virtaavaa kattia. Ballade Sportsin high-flow katti kiinnostais eniten, kun siinä on vielä korvakot alkuperäsille lämpösuojille. Tiedä sitten onko tosta mitään muuta iloa kun orkkislookki katsastusta varten (tarviiko?). Muussa tapauksessa tilaan Berkin katin. Kumpikin tais käyttää samaa Magnaflown pönttöä.

Edit: Matot tuli, on kyllä aika hemmetin siistit.






_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Huh 04, 2018 5:30 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Öhlinsit tuli:






_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Kes Huh 04, 2018 11:37 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt on siullakin kunnolliset iskarit! Hienoja päivityksiä. Pitäis joskus päivittää omiakin projekteja, mutta ikinä ei ole aikaa.
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Huh 19, 2018 9:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toivotaan että täyttää odotukset. Paljo tullu lueskeltua hehkutuksia noista tolpista joten odotukset on aika korkeella. Saa nähdä miten saa takapään korkeuden kohdilleen ja minkä verran tonne pitää esijännitystä näin aluks ruuvata. Taidan kyllä suosiolla ostaa noi madallushaarukat noihin ennenkun asennan noi, nii ei mee takatolpissa liikerata niin nahkoille. Iskareiden mukana tulleet jouset on Öhlinsin 10/8kg jouset.

Ässä tuli kaiveltua (kirjaimellisesti) kaverin hallista talvisäilöstä. Auto itsessään oli säilyny hyvästi, mut hallissa pyöriny kanahaukka oli silpunnu jonkun pulun auton eteen



Kaveri liippas hallin edustan kaivinkoneella puhtaaks. Autolle perustarkistukset, akku paikoilleen ja eikun pihalle ja siirtokilvillä omaan pihaan.

Ensimmäisinä hommina tuli imuroitua sisusta, purettua A-pilarit ja tuulilasin yläreunan muovilista poikkeen. Kulahtaneiden softtop strikereiden tilalle vaihtu hondan service bulletinin ohjeistuksella hankitut jämäkämmät uudet hardtop strikerit uusilla ruuveilla. Vanhat oli jostain syystä löystyny auki (värinästä?). Uusien lukkojen vastakappaleiden ruuvit lukitsin loctiten semisti lukitsevalla ruuvilukitteella.

Sen jälkeen eikun ylälista takas paikoilleen ja A-pilareiden diskanttipiuhojen poisto ja vanhat pilarimuovit eläkkeelle. Tilalle reiättömät AP2 muovit jenkkilästä. Tähän väliin pitää todeta että jos tossa sisustan mustassa on oikeesti jotain vuosimallikohtaista eroa vuodesta 02 eteenpäin, niin en kyllä ainakaan ite huomannu suorassa auringonpaisteessa, enkä liioin illan hämärässä mitään eroa noissa A-pilareiden muoveissa, enkä MY07 ovipahveissa.

Katto sulkeutuu noilla uusilla lukkojen vastakappaleilla aivan helevetin tiukkaan. Ekan kerran pelotti vääntää lukkoa kiinni kun sai niin voimalla vääntää vaikka avittikin katon keskimmäisestä vetohakasesta. Aikansa kun se tossa auringonpaisteessa oli lukot kiinni niin nythän toi menee kiinni jo huomattavasti helpommin.

A-pilareiden diskantit kun heivas mäkeen niin siistiyty toi kojetaulun yleisilme aika hemmetisti. Ei niissä mitään vikaa muuten ollu, mut itse en vaan tykänny kun rikkovat muuten niin siistejä sisustan linjoja.

Nooh, sitten oli vuorossa Honda Access Premium lattiomattosetin koeasennus. Pari huomionarvosta seikkaa:

- Ainakaan näissä alkupään malleissa ei oo pelkääjänpuolella lattiamatossa mitään valmista leikkausta, vaikka ohje niin kertoo (locate the existing slit tmv). Eli heitä etumatot paikoilleen ja kokeile kiinnikkeiden paikka ja niiden vaatimat leikkauskohdat silleen. Kuskinpuolella oli jotain leikkauksia vasemmalla puolella, mut oikeella puolella ei ollu mitään. Eli käytännössä sama homma edessä kuskinpuolellakin.
- Kun kiinnikkeiden leikkaukset tekee, niin siellä lattian jäykistepellissä ei oo niitä neliskanttisia reikiä joihin noi lattiamattojen kiinnikkeiden siniset ruuviklipsut uppois. Eli ts.pitää porata olikohan 3,5mm reijät mukana tuleville ruuveille. En viittiny alkaa vingulla jyrsimään niitä koloja peltiin, joten tyydyin vaan poraamaan ruuveille reijät jäykistepeltiin. Reikien, ruuvien ja lattiamaton kiinnikkeiden auton peltiä vasten tulevien osien hölväys Tectyl ML:llä.
- Tarkista ennenkun poraat ruuveille reijät että myös takamattojen nepparit istuu kiinnikkeiden kanssa oikein.







Nää peittää esim.kuskinpuolelta täysin ton lattian kohouman kuluman/haalistuman, joka syntyy kun kengät nirhaa tota mattoa autoon noustessa. Nää on nyt tosiaan vaan heitetty koemielessä paikoilleen ja sisusta on vaan imuroitu, ei liipattu viimesen päälle. Ei näitä mattoja uskalla vielä näillä keleillä käyttää. Ja ennen käyttöönottoo pitää vielä hankkia jotain tekstiilien suoja-ainetta jolla käsitellä noi ettei heti paska tarttuis pysyvästi noihin.

Pahoittelut kuvien vähyydestä, pitää lisäillä loput kuvat huomenna jos kerkee.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Tou 16, 2018 11:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Öhlinsit ja äänentoistoa ruuvattu paikoilleen:

















7 clickiä edessä ja takana, 2mm esijännitystä edessä ja 18mm takana. n.330mm-340mm pyörännapojen keskeltä kaariin. Älkää ihmetelkö saksitunkkiviritystä, ei mahtunu normaalit halparihveli hydraulitunkit alle, eikä ollu renkaiden alle mitään sopivia koropaloja joiden päälle ajaa auto. Urge Designsin madallushaarukat vielä matkalla jenkkilästä. Asennus oli itseasiassa suht helppo lukuunottamatta tankin täyttöputken seutua. Nyt joutaa myyntiin toi alkuperänen tolppasarja H&R madallusjousilla.

Soittimeks valikoitu Alpinen CDE-178BT, RCA-kaapeleiks Audison Connection BT6550, kuuskanavainen setti integroidulla herätejohdolla. Etupäähän JL Audio C3-650 erkkasarja aktiivisena, audiokaapeleina Jenving Supra Tinned OFC 2,5mm2 diskanteille ja toinen samanlainen mideille.




_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Tou 25, 2018 9:56 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Subipuolelle pientä päivitystä kun ei oikkein tuo Hertzi vakuuttanu vaikka miten sääti:









JL Audio 10W6v3-D4. Vähä hintavampi, mutta onpahan helvetinmoinen ero aikasempaan. Samaan rahanmenoon vahvistimeks vaihtu Audison Voce AV5.1K. Ruutia ja äänenlaatua jonkun verran enemmän, diskanttikanavat A-luokassa, midit A/B ja subikanava digitaalisena 1kW @ 2ohm. Ja prossuks valikoitu JL Audion TwK 88.

Madallushaarukat tullissa. Kunhan ne sais käsiin niin voi hieroo vähä ajokorkeutta ja sit voikin ruveta kattelemaan muita alustapäivityksiä. AP2 taka-apurunko kaikkine härpäkkeineen olis ihan mielenkiintonen vaihtoehto, kun en tykkää yhtään tosta AP1 taka-aurauksen aika radikaalista muuttumisesta sisään/ulosjouston aikana. Joo, voihan sillä vähä kikkailla mutkissa, mut vittumaisen levottomalta tuntuu vieläki joissain tapauksissa. Toisaalta nyt on vielä Öhlinsien jäljiltä kulmatkin päin persettä, kunhan saa ajokorkeuden hierottua kohdilleen niin kattoo suuntauksen jälkeen miltä se sit vaikuttaa. Mitään bump-steer correction palikoita en ala taakse hankkimaan kun ne internetsin mukaan hajoo alta x-kilometreissä merkistä riippumatta. Sit tietty jotkut näppärännäköset japanilaiset takovanteet hankittava kans.

Kränzlen painepesuri pitäs pistää hankintaan, ei tule vittuakaan tuolla tokmannin Hyundailla, hermo palaa jokasella autonpesukerralla.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Kes 04, 2018 4:24 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toissa viikonloppuna piti lähteä kaverin luo grillailemaan ja tuli hyvä sauma ottaa vertailukuvia kaverin auton kanssa. Kokoero ei vaan oikein välity kuvista.









Grillailun valmisteluja tehdessä kaveri kävi moottorisahan ja kaato yhden omenapuun että saatiin ässä takapihalle musiikkivehkeeks:





Grilli-illasta toipumisen jälkeen sovittiin kaverin kanssa ilmastointihuollon tekemisestä ja takanapojen mutskujen tarkistuksesta (alkupään malleissa ei oo vedetty napamuttereita tarpeeks tiukkaan).

Madallushaarukatkin tuli:






Ja asennettuna:







JL Audion prossu odottais muutamaa kilkettä vielä. Tarkotus olis modata prossun DRC-200 ohjainmutikka ton ässän alkuperäsen "Audio Control" mutikan paikalle. Pitäs vaan jostain löytää sliikin näkönen kakskiekkonen nuppi potikkaan.


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group