IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Honda Accord 2009-2015 yleistä keskustelua sekä kokemuksia.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 87, 88, 89
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ramram
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Jou 2001
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Maa Kes 04, 2018 11:35 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jakke69 kirjoitti:
Acco mennyt nyt viikon sisällä 2 kertaa vikatilaan ja regerointi valo syttynyt,huollossa tehtiin pakkopoltto pari päivää sitten,outoa ettei vikamuistista löytynyt ilmoituksia vaikka valo palaa ja tehot pois.Nyt on vikatilassa taas,merkkihuoltoon vietävä jos vaikka joku selvyys tulisi.Ajettu noin 140tkm.


Eikö jo kannattaisi poistaa se pönttö?
_________________
CR-V 2.2 i-Dtec Exe Adv AT -10
Accord 2.0iLS -97
Civic 1.3 HB -86

Emännän:
Jazz 5D 1.4i Elegance -09
Civic HB 1.3 DXi -94
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jakke69
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 27 Syy 2016
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: Maa Kes 04, 2018 4:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa olla niitä aikoja,tähän asti mennyt ongelmitta niinpä jäänyt poistamatta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Lau Kes 16, 2018 10:42 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

toke80 kirjoitti:
En kyllä jaksa uskoa että johtuu renkaista koska vapina tulee vain kun kiihdyttää eli kun kone vääntää,muuten menee kuin juna eikä väpätä mikään.Voisihan sitä kuitenki kokeilla vaihtaa renkaita edestä taakse.


Melko varmasti vetarin sisäpäät.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
toke80
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 03 Tam 2010
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Sun Kes 17, 2018 11:40 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antsa kirjoitti:
toke80 kirjoitti:
En kyllä jaksa uskoa että johtuu renkaista koska vapina tulee vain kun kiihdyttää eli kun kone vääntää,muuten menee kuin juna eikä väpätä mikään.Voisihan sitä kuitenki kokeilla vaihtaa renkaita edestä taakse.


Melko varmasti vetarin sisäpäät.

Joo siltä alkaa vaikuttamaan.Ravistelin tuossa vkloppuna kaikkia liikkuvia osia ja ainut missä tuntuu väljää on oikeanpuolensisempi vetonivel.Ennenkuin vien tonnin vetariremonttiin niin arvostaisin jos joku kenellä on ehjä auto voisi kokeilla on tuota oikeanpuolenniveltä onko siinä ehjässä klappia.Helppo homma ei tarvii edes rengasta irrottaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dextrose
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 14 Tou 2014
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

LähetäLähetetty: Tor Hei 26, 2018 12:45 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajelin pari viikkoa sitten kaupasta kotiin. Motaria 5-6km ja sitten n.2km pientä tietä 30-50km/h. Motarin rampissa jarrutellessa tuntui jarrut oudoilta. Seuraavassa jarrutuksessa poljin painui todella alas, mutta lopulta jarrut toimivat kuitenkin ihan tehokkaasti. Tuon parin kilommetrin kohdalla huomasin että tosiaan, jarrun purenta tapahtuu vasta todella myöhään, mutta itse jarruteho on lopulta ihan normaali. Siinä missä automaatissa jarrut ovat herkät, tuntui pieni sienimäinen vastus, mutta eleettömästi sai painaa poljinta vielä 2-3cm lisää ennen kuin auto jarrutti.

Ajoin auton tallin eteen ja meinasin itse asiassa ajaa tallin oveen kun tuon jo unohdin. Avasin tallin ovet ja auto oli silloin käynnissä, käsijarru pohjassa ja vaihdekeppi P-asennossa. Ajoin auton talliin ja mietin että nyt pitää olla tarkkana, mutta kappas kummaa; jarrut toimivat taas normaalisti. Kävin vielä heittämässä pienen lenkin ja jarrut toimivat taas niinkuin pitää. Tämän jälkeen, eikä tätä ennen kyseistä ongelmaa ei ole ollut. Muutama kuukausi sitten merkkihuollossa vaihdettiin jarrunesteet..

Mikähän kumma tämän voi aiheuttaa? Ilmaa piirissä? Eikö ongelman pitäisi olla tällöin jatkuva?
_________________
Accord Tourer i-DTEC AT Executive Business -09 ~148tkm
ex Civic 2D -04 1,6LS 40tkm-300tkm.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nagol
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 25 Maa 2007

LähetäLähetetty: Per Hei 27, 2018 8:33 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Te jotka ootte siirtyneet 2003-2008 accordista 2009-2015 accordiin niin onko kannattanut vai kaduttaako? Monet sanoo että aikasempi mallisto on hondan parhaimmistoa kokonaisuudessaan.
_________________
Honda Accord 2.4 Type S -07
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Per Hei 27, 2018 12:49 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nagol kirjoitti:
Te jotka ootte siirtyneet 2003-2008 accordista 2009-2015 accordiin niin onko kannattanut vai kaduttaako? Monet sanoo että aikasempi mallisto on hondan parhaimmistoa kokonaisuudessaan.


Täällä käydään samaa miettimistä. Ostaako uus vai joku aivan loppupään vanha malli, eli 2008. Euroissa tarkoittaisi noin 3-4000 euron säästöä tai menetystä riippuen kumman ottaa.

Lisäksi mietitään riittääkö sedan matkarattaiden kanssa vai pitääkö edelleen olla farkku
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-JaneZki-
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Tou 2013
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: Lau Hei 28, 2018 10:20 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko joku joutunut ilmastoinnin kompuraa tai sen magneettikytkintä/hihnapyörää vaihtamaan?

Näköjään laakeri ja tai kytkin leiponut, kun hihnapyörä rallattelee muutaman millin väljää, eikä kompura itsessään pyöri ollenkaan.

Uusia saanee 270e hujakoille varaosakaupoista, jos lienevät oikeita.
Voisiko joku varmistaa OEM-varaosanumeron?
Kyseessä 2009 Tourer, 2.0L ja 6MT bensa.

Itse löysin nämä numerot kompressorille:
38810-RL2-G02
PFKL2136732
_________________
Accord CW1 & CB1000R
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Maa Hei 30, 2018 3:29 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juipe kirjoitti:
Nagol kirjoitti:
Te jotka ootte siirtyneet 2003-2008 accordista 2009-2015 accordiin niin onko kannattanut vai kaduttaako? Monet sanoo että aikasempi mallisto on hondan parhaimmistoa kokonaisuudessaan.


Täällä käydään samaa miettimistä. Ostaako uus vai joku aivan loppupään vanha malli, eli 2008. Euroissa tarkoittaisi noin 3-4000 euron säästöä tai menetystä riippuen kumman ottaa.

Lisäksi mietitään riittääkö sedan matkarattaiden kanssa vai pitääkö edelleen olla farkku


Mulla on ollu 7 korinen ja nyt on tämä 8 korinen. 7-korinen on ohjaustuntumaltaan parempi, johtuneeko hydraulisesta tehostimesta. Tää uudempi hitusen mukavampi muuten ja mukana joitain itseäni miellyttäviä varusteita, kuten handsfree bluetooth ja parkkitutkat. Varustelutasosta tosin riippuen. Moottoripuolella 2-litranen bensakone on uudemmassa korissa samaa R20-sarjaa kuin III-korin CR-V:ssä. Dieselissä taas DTEC kone. Ne ovat uudistuneet korien mukana. Varsin luotettavia koneita kaikki. 2.4:kin on uutta versiota.

8-kori tuntuu pikkaisen jääneen ajo-ominaisuuksissa ja tiloissa euromerkeille jälkeen. Itsellä vertailupohjaa vain Octaviaan ja Mondeoon. 7-kori antaa paremman vastuksen muille samanikäisille, mun mielestä. 8-korissa taas on saatavana diesel automaattina. Omasta mielestä varsin toimiva yhdistelmä ja moottori on kyllä hyvä.

Jos nuo nyt rinnakkain olis, niin kyllä mä 8-korisen silti ottaisin. Varusteissa mennyt eteenpäin ja on tuoreemman näköinen. Farmarinakin tyylikäs.

Matkarattaat menee sedanin konttiin kummassakin. Ainakin meillä meni ilman ongelmia ja tilaa muillekin tavaroille jäi. Meillä oli emmaljungan vaunutkin sedanin takakontissa, silloin se oli kyllä suht täynnä. Koeajollahan selviää paljon.
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
-JaneZki-
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Tou 2013
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: Tii Hei 31, 2018 5:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-JaneZki- kirjoitti:
Onko joku joutunut ilmastoinnin kompuraa tai sen magneettikytkintä/hihnapyörää vaihtamaan?

Näköjään laakeri ja tai kytkin leiponut, kun hihnapyörä rallattelee muutaman millin väljää, eikä kompura itsessään pyöri ollenkaan.

Uusia saanee 270e hujakoille varaosakaupoista, jos lienevät oikeita.
Voisiko joku varmistaa OEM-varaosanumeron?
Kyseessä 2009 Tourer, 2.0L ja 6MT bensa.

Itse löysin nämä numerot kompressorille:
38810-RL2-G02
PFKL2136732



No nyt on kompressori kädessä. Tuo 38810RL2G02 pitäisi olla oikein, mutta eipä tunnu löytyvän mistään muualta kuin Veho/Honda-liikkeestä uusia. Ebaysta löytyy magneettikytkimiä, mutta alustavasti mikään ei sovi tämän 2,0L bensan kompressoriin.

Onko näitä siis muut vaihdellu? Tai tietääkö joku, mistä saisi halvemmalla?
Fixuksen kautta kompressorille jäi noin 550e hintaa ja Vehon kautta reipas 700e.
Pelkkä magneettikytkin siis riittäisi, mutta Veholta sanoivat sillekin hinnaksi 430e.
_________________
Accord CW1 & CB1000R
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Isosceles
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 02 Syy 2014
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: Tii Hei 31, 2018 6:24 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikäköhän alustanosa etupäästä on lopussa kun ihan mateluvauhdissa pikkasen käännellessä oikealle tai vasemmalle sellainen todella kumea "kolina/napina" kuuluu kerran ja kokoajan kun kääntelee, sama homma kun mateluvauhdista jarruttaa tai lähtee liikenteeseen?

edit: melkosen mystistä, tänään ajellessa ääni ei ilmentynyt oikeastaan kuin paikallaan rattia käännellessä eikä niin voimakkaasti edes..
_________________
Accord 2.4 AT Exe -09


Viimeinen muokkaaja, Isosceles pvm Kes Elo 01, 2018 7:40 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Kes Elo 01, 2018 8:46 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-JaneZki- kirjoitti:

Onko näitä siis muut vaihdellu? Tai tietääkö joku, mistä saisi halvemmalla?
Fixuksen kautta kompressorille jäi noin 550e hintaa ja Vehon kautta reipas 700e.
Pelkkä magneettikytkin siis riittäisi, mutta Veholta sanoivat sillekin hinnaksi 430e.


Oli tiukassa vastaavat osat CR-V:hen myös. Jos tuohon 430€ kuuluu hihnapyörä ankkurilevyineen ja se magneettikytkimen kela osa (sähköpiuhat mukana), niin osta pois. Japanista (https://www.parts-sale.jp/) kannattaa aina kysyä, tosin CR-V:hen ei ollu sielläkään. Accord on kuitenkin valmistettu siellä, niin josko osiakin olis


Mitähän lie pitää sisällään tämä:
https://www.autonvaraosat24.fi/honda/accord-viii-cu/29480/10454/kompressori-osat
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
-JaneZki-
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Tou 2013
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: Kes Elo 01, 2018 8:21 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teemu kirjoitti:
-JaneZki- kirjoitti:

Onko näitä siis muut vaihdellu? Tai tietääkö joku, mistä saisi halvemmalla?
Fixuksen kautta kompressorille jäi noin 550e hintaa ja Vehon kautta reipas 700e.
Pelkkä magneettikytkin siis riittäisi, mutta Veholta sanoivat sillekin hinnaksi 430e.


Oli tiukassa vastaavat osat CR-V:hen myös. Jos tuohon 430€ kuuluu hihnapyörä ankkurilevyineen ja se magneettikytkimen kela osa (sähköpiuhat mukana), niin osta pois. Japanista (https://www.parts-sale.jp/) kannattaa aina kysyä, tosin CR-V:hen ei ollu sielläkään. Accord on kuitenkin valmistettu siellä, niin josko osiakin olis


Mitähän lie pitää sisällään tämä:
https://www.autonvaraosat24.fi/honda/accord-viii-cu/29480/10454/kompressori-osat


Katsotaanpas, saattoi sittenkin onnistaa.
Tuo linkittämäsi kompressori (mikään niistä) ei käy varaosanumeron perusteella. Näin sanoivat myös Autodoc:in asiakaspalvelussa.
Eli oikea varaosanumero 2,0L bensaan on 38810-RL2-G02, mutta eilen kompuran käteen saatuani tutkailin sitä tuohon linkissäkin näkyvään Nissensin mitoituskuvaan (joka sopii varaosanumeroon 38810-R60-W01), niin kaikki mitat täsmäävät.
Ja tuohon malliin saakin eBaysta magneettikytkimiä noin 105e hintaan kotiin kannettuna.
Niitä oli sopivasti tänään muutamakin tarjolla, mutta kun vielä varmistelin niiden mittoja, niin häipyivät markkinoilta.Yhdeltä sentään vielä löytyi, joten täytyy huomena aamusta heidän kauppansa auettua se heti tilata.
Voinen tänne sitten vielä varmistaa, käykö se todella tuohon vai ei. Mutta pakko nyt pienellä riskillä pioneerityötä harrastaa tämän kanssa.

Ja jos tosiaan ei vaikka tuota kytkintä ebaysta saakkaan, niin tilailen sitten juurikin kyseisen kompressorin suoraan Saksasta joiltain noilta varaosakaupoilta.
_________________
Accord CW1 & CB1000R
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-JaneZki-
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Tou 2013
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: Kes Elo 01, 2018 8:24 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teemu kirjoitti:
-JaneZki- kirjoitti:

Onko näitä siis muut vaihdellu? Tai tietääkö joku, mistä saisi halvemmalla?
Fixuksen kautta kompressorille jäi noin 550e hintaa ja Vehon kautta reipas 700e.
Pelkkä magneettikytkin siis riittäisi, mutta Veholta sanoivat sillekin hinnaksi 430e.


Oli tiukassa vastaavat osat CR-V:hen myös. Jos tuohon 430€ kuuluu hihnapyörä ankkurilevyineen ja se magneettikytkimen kela osa (sähköpiuhat mukana), niin osta pois. Japanista (https://www.parts-sale.jp/) kannattaa aina kysyä, tosin CR-V:hen ei ollu sielläkään. Accord on kuitenkin valmistettu siellä, niin josko osiakin olis


Mitähän lie pitää sisällään tämä:
https://www.autonvaraosat24.fi/honda/accord-viii-cu/29480/10454/kompressori-osat


Katsotaanpas, saattoi sittenkin onnistaa.
Tuo linkittämäsi kompressori (mikään niistä) ei käy varaosanumeron perusteella. Näin sanoivat myös Autodoc:in asiakaspalvelussa.
Eli oikea varaosanumero 2,0L bensaan on 38810-RL2-G02, mutta eilen kompuran käteen saatuani tutkailin sitä tuohon linkissäkin näkyvään Nissensin mitoituskuvaan (joka sopii varaosanumeroon 38810-R60-W01), niin kaikki mitat täsmäävät.

Omasta olikin hihnapyörän laakeri palasina ja kelassa vastusta riittämiin, joten vikadiagnoosia ei tarvinne epäillä

Ja tuohon R60-W01 -malliin saakin eBaysta magneettikytkimiä noin 105e hintaan kotiin kannettuna.
Niitä oli sopivasti tänään muutamakin tarjolla, mutta kun vielä varmistelin niiden mittoja, niin häipyivät markkinoilta.Yhdeltä sentään vielä löytyi, joten täytyy huomena aamusta heidän kauppansa auettua se heti tilata.
Voinen tänne sitten vielä myöhemmin varmistaa, käykö se todella tuohon vai ei. Mutta pakko nyt pienellä riskillä pioneerityötä harrastaa tämän kanssa.

Ja jos tosiaan ei vaikka tuota kytkintä ebaysta saakkaan, niin tilailen sitten juurikin kyseisen kompressorin suoraan Saksasta joiltain noilta varaosakaupoilta.
_________________
Accord CW1 & CB1000R
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
toke80
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 03 Tam 2010
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Per Elo 10, 2018 6:30 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei mennyt vetarinvaihto kuin siellä kuuluissassa strömsössä.Abs anturi meni rikki asentaessa ja uuden piuhan jälkeen nyt palaa mittaristossa abs,vsa valot kaiken aikaa.Pitääkö toi uus anturi kalibroida hondan testerillä vai mikä ihme tossa voi olla vikana?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 87, 88, 89
Sivu 89 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group