IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Honda Accord 2009-2015 yleistä keskustelua sekä kokemuksia.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 87, 88, 89
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ramram
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Jou 2001
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Maa Kes 04, 2018 11:35 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jakke69 kirjoitti:
Acco mennyt nyt viikon sisällä 2 kertaa vikatilaan ja regerointi valo syttynyt,huollossa tehtiin pakkopoltto pari päivää sitten,outoa ettei vikamuistista löytynyt ilmoituksia vaikka valo palaa ja tehot pois.Nyt on vikatilassa taas,merkkihuoltoon vietävä jos vaikka joku selvyys tulisi.Ajettu noin 140tkm.


Eikö jo kannattaisi poistaa se pönttö?
_________________
CR-V 2.2 i-Dtec Exe Adv AT -10
Accord 2.0iLS -97
Civic 1.3 HB -86

Emännän:
Jazz 5D 1.4i Elegance -09
Civic HB 1.3 DXi -94
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jakke69
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 27 Syy 2016
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: Maa Kes 04, 2018 4:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa olla niitä aikoja,tähän asti mennyt ongelmitta niinpä jäänyt poistamatta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Lau Kes 16, 2018 10:42 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

toke80 kirjoitti:
En kyllä jaksa uskoa että johtuu renkaista koska vapina tulee vain kun kiihdyttää eli kun kone vääntää,muuten menee kuin juna eikä väpätä mikään.Voisihan sitä kuitenki kokeilla vaihtaa renkaita edestä taakse.


Melko varmasti vetarin sisäpäät.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
toke80
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 03 Tam 2010
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Sun Kes 17, 2018 11:40 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antsa kirjoitti:
toke80 kirjoitti:
En kyllä jaksa uskoa että johtuu renkaista koska vapina tulee vain kun kiihdyttää eli kun kone vääntää,muuten menee kuin juna eikä väpätä mikään.Voisihan sitä kuitenki kokeilla vaihtaa renkaita edestä taakse.


Melko varmasti vetarin sisäpäät.

Joo siltä alkaa vaikuttamaan.Ravistelin tuossa vkloppuna kaikkia liikkuvia osia ja ainut missä tuntuu väljää on oikeanpuolensisempi vetonivel.Ennenkuin vien tonnin vetariremonttiin niin arvostaisin jos joku kenellä on ehjä auto voisi kokeilla on tuota oikeanpuolenniveltä onko siinä ehjässä klappia.Helppo homma ei tarvii edes rengasta irrottaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dextrose
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 14 Tou 2014
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

LähetäLähetetty: Tor Hei 26, 2018 12:45 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajelin pari viikkoa sitten kaupasta kotiin. Motaria 5-6km ja sitten n.2km pientä tietä 30-50km/h. Motarin rampissa jarrutellessa tuntui jarrut oudoilta. Seuraavassa jarrutuksessa poljin painui todella alas, mutta lopulta jarrut toimivat kuitenkin ihan tehokkaasti. Tuon parin kilommetrin kohdalla huomasin että tosiaan, jarrun purenta tapahtuu vasta todella myöhään, mutta itse jarruteho on lopulta ihan normaali. Siinä missä automaatissa jarrut ovat herkät, tuntui pieni sienimäinen vastus, mutta eleettömästi sai painaa poljinta vielä 2-3cm lisää ennen kuin auto jarrutti.

Ajoin auton tallin eteen ja meinasin itse asiassa ajaa tallin oveen kun tuon jo unohdin. Avasin tallin ovet ja auto oli silloin käynnissä, käsijarru pohjassa ja vaihdekeppi P-asennossa. Ajoin auton talliin ja mietin että nyt pitää olla tarkkana, mutta kappas kummaa; jarrut toimivat taas normaalisti. Kävin vielä heittämässä pienen lenkin ja jarrut toimivat taas niinkuin pitää. Tämän jälkeen, eikä tätä ennen kyseistä ongelmaa ei ole ollut. Muutama kuukausi sitten merkkihuollossa vaihdettiin jarrunesteet..

Mikähän kumma tämän voi aiheuttaa? Ilmaa piirissä? Eikö ongelman pitäisi olla tällöin jatkuva?
_________________
Accord Tourer i-DTEC AT Executive Business -09 ~148tkm
ex Civic 2D -04 1,6LS 40tkm-300tkm.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nagol
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 25 Maa 2007

LähetäLähetetty: Per Hei 27, 2018 8:33 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Te jotka ootte siirtyneet 2003-2008 accordista 2009-2015 accordiin niin onko kannattanut vai kaduttaako? Monet sanoo että aikasempi mallisto on hondan parhaimmistoa kokonaisuudessaan.
_________________
Honda Accord 2.4 Type S -07
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Per Hei 27, 2018 12:49 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nagol kirjoitti:
Te jotka ootte siirtyneet 2003-2008 accordista 2009-2015 accordiin niin onko kannattanut vai kaduttaako? Monet sanoo että aikasempi mallisto on hondan parhaimmistoa kokonaisuudessaan.


Täällä käydään samaa miettimistä. Ostaako uus vai joku aivan loppupään vanha malli, eli 2008. Euroissa tarkoittaisi noin 3-4000 euron säästöä tai menetystä riippuen kumman ottaa.

Lisäksi mietitään riittääkö sedan matkarattaiden kanssa vai pitääkö edelleen olla farkku
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-JaneZki-
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Tou 2013
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: Lau Hei 28, 2018 10:20 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko joku joutunut ilmastoinnin kompuraa tai sen magneettikytkintä/hihnapyörää vaihtamaan?

Näköjään laakeri ja tai kytkin leiponut, kun hihnapyörä rallattelee muutaman millin väljää, eikä kompura itsessään pyöri ollenkaan.

Uusia saanee 270e hujakoille varaosakaupoista, jos lienevät oikeita.
Voisiko joku varmistaa OEM-varaosanumeron?
Kyseessä 2009 Tourer, 2.0L ja 6MT bensa.

Itse löysin nämä numerot kompressorille:
38810-RL2-G02
PFKL2136732
_________________
Accord CW1 & CB1000R
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Maa Hei 30, 2018 3:29 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juipe kirjoitti:
Nagol kirjoitti:
Te jotka ootte siirtyneet 2003-2008 accordista 2009-2015 accordiin niin onko kannattanut vai kaduttaako? Monet sanoo että aikasempi mallisto on hondan parhaimmistoa kokonaisuudessaan.


Täällä käydään samaa miettimistä. Ostaako uus vai joku aivan loppupään vanha malli, eli 2008. Euroissa tarkoittaisi noin 3-4000 euron säästöä tai menetystä riippuen kumman ottaa.

Lisäksi mietitään riittääkö sedan matkarattaiden kanssa vai pitääkö edelleen olla farkku


Mulla on ollu 7 korinen ja nyt on tämä 8 korinen. 7-korinen on ohjaustuntumaltaan parempi, johtuneeko hydraulisesta tehostimesta. Tää uudempi hitusen mukavampi muuten ja mukana joitain itseäni miellyttäviä varusteita, kuten handsfree bluetooth ja parkkitutkat. Varustelutasosta tosin riippuen. Moottoripuolella 2-litranen bensakone on uudemmassa korissa samaa R20-sarjaa kuin III-korin CR-V:ssä. Dieselissä taas DTEC kone. Ne ovat uudistuneet korien mukana. Varsin luotettavia koneita kaikki. 2.4:kin on uutta versiota.

8-kori tuntuu pikkaisen jääneen ajo-ominaisuuksissa ja tiloissa euromerkeille jälkeen. Itsellä vertailupohjaa vain Octaviaan ja Mondeoon. 7-kori antaa paremman vastuksen muille samanikäisille, mun mielestä. 8-korissa taas on saatavana diesel automaattina. Omasta mielestä varsin toimiva yhdistelmä ja moottori on kyllä hyvä.

Jos nuo nyt rinnakkain olis, niin kyllä mä 8-korisen silti ottaisin. Varusteissa mennyt eteenpäin ja on tuoreemman näköinen. Farmarinakin tyylikäs.

Matkarattaat menee sedanin konttiin kummassakin. Ainakin meillä meni ilman ongelmia ja tilaa muillekin tavaroille jäi. Meillä oli emmaljungan vaunutkin sedanin takakontissa, silloin se oli kyllä suht täynnä. Koeajollahan selviää paljon.
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
-JaneZki-
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Tou 2013
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: Tii Hei 31, 2018 5:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-JaneZki- kirjoitti:
Onko joku joutunut ilmastoinnin kompuraa tai sen magneettikytkintä/hihnapyörää vaihtamaan?

Näköjään laakeri ja tai kytkin leiponut, kun hihnapyörä rallattelee muutaman millin väljää, eikä kompura itsessään pyöri ollenkaan.

Uusia saanee 270e hujakoille varaosakaupoista, jos lienevät oikeita.
Voisiko joku varmistaa OEM-varaosanumeron?
Kyseessä 2009 Tourer, 2.0L ja 6MT bensa.

Itse löysin nämä numerot kompressorille:
38810-RL2-G02
PFKL2136732



No nyt on kompressori kädessä. Tuo 38810RL2G02 pitäisi olla oikein, mutta eipä tunnu löytyvän mistään muualta kuin Veho/Honda-liikkeestä uusia. Ebaysta löytyy magneettikytkimiä, mutta alustavasti mikään ei sovi tämän 2,0L bensan kompressoriin.

Onko näitä siis muut vaihdellu? Tai tietääkö joku, mistä saisi halvemmalla?
Fixuksen kautta kompressorille jäi noin 550e hintaa ja Vehon kautta reipas 700e.
Pelkkä magneettikytkin siis riittäisi, mutta Veholta sanoivat sillekin hinnaksi 430e.
_________________
Accord CW1 & CB1000R
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Isosceles
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 02 Syy 2014
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: Tii Hei 31, 2018 6:24 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikäköhän alustanosa etupäästä on lopussa kun ihan mateluvauhdissa pikkasen käännellessä oikealle tai vasemmalle sellainen todella kumea "kolina/napina" kuuluu kerran ja kokoajan kun kääntelee, sama homma kun mateluvauhdista jarruttaa tai lähtee liikenteeseen?

edit: melkosen mystistä, tänään ajellessa ääni ei ilmentynyt oikeastaan kuin paikallaan rattia käännellessä eikä niin voimakkaasti edes..
_________________
Accord 2.4 AT Exe -09


Viimeinen muokkaaja, Isosceles pvm Kes Elo 01, 2018 7:40 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Kes Elo 01, 2018 8:46 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-JaneZki- kirjoitti:

Onko näitä siis muut vaihdellu? Tai tietääkö joku, mistä saisi halvemmalla?
Fixuksen kautta kompressorille jäi noin 550e hintaa ja Vehon kautta reipas 700e.
Pelkkä magneettikytkin siis riittäisi, mutta Veholta sanoivat sillekin hinnaksi 430e.


Oli tiukassa vastaavat osat CR-V:hen myös. Jos tuohon 430€ kuuluu hihnapyörä ankkurilevyineen ja se magneettikytkimen kela osa (sähköpiuhat mukana), niin osta pois. Japanista (https://www.parts-sale.jp/) kannattaa aina kysyä, tosin CR-V:hen ei ollu sielläkään. Accord on kuitenkin valmistettu siellä, niin josko osiakin olis


Mitähän lie pitää sisällään tämä:
https://www.autonvaraosat24.fi/honda/accord-viii-cu/29480/10454/kompressori-osat
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
-JaneZki-
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Tou 2013
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: Kes Elo 01, 2018 8:21 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teemu kirjoitti:
-JaneZki- kirjoitti:

Onko näitä siis muut vaihdellu? Tai tietääkö joku, mistä saisi halvemmalla?
Fixuksen kautta kompressorille jäi noin 550e hintaa ja Vehon kautta reipas 700e.
Pelkkä magneettikytkin siis riittäisi, mutta Veholta sanoivat sillekin hinnaksi 430e.


Oli tiukassa vastaavat osat CR-V:hen myös. Jos tuohon 430€ kuuluu hihnapyörä ankkurilevyineen ja se magneettikytkimen kela osa (sähköpiuhat mukana), niin osta pois. Japanista (https://www.parts-sale.jp/) kannattaa aina kysyä, tosin CR-V:hen ei ollu sielläkään. Accord on kuitenkin valmistettu siellä, niin josko osiakin olis


Mitähän lie pitää sisällään tämä:
https://www.autonvaraosat24.fi/honda/accord-viii-cu/29480/10454/kompressori-osat


Katsotaanpas, saattoi sittenkin onnistaa.
Tuo linkittämäsi kompressori (mikään niistä) ei käy varaosanumeron perusteella. Näin sanoivat myös Autodoc:in asiakaspalvelussa.
Eli oikea varaosanumero 2,0L bensaan on 38810-RL2-G02, mutta eilen kompuran käteen saatuani tutkailin sitä tuohon linkissäkin näkyvään Nissensin mitoituskuvaan (joka sopii varaosanumeroon 38810-R60-W01), niin kaikki mitat täsmäävät.
Ja tuohon malliin saakin eBaysta magneettikytkimiä noin 105e hintaan kotiin kannettuna.
Niitä oli sopivasti tänään muutamakin tarjolla, mutta kun vielä varmistelin niiden mittoja, niin häipyivät markkinoilta.Yhdeltä sentään vielä löytyi, joten täytyy huomena aamusta heidän kauppansa auettua se heti tilata.
Voinen tänne sitten vielä varmistaa, käykö se todella tuohon vai ei. Mutta pakko nyt pienellä riskillä pioneerityötä harrastaa tämän kanssa.

Ja jos tosiaan ei vaikka tuota kytkintä ebaysta saakkaan, niin tilailen sitten juurikin kyseisen kompressorin suoraan Saksasta joiltain noilta varaosakaupoilta.
_________________
Accord CW1 & CB1000R
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-JaneZki-
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Tou 2013
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: Kes Elo 01, 2018 8:24 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teemu kirjoitti:
-JaneZki- kirjoitti:

Onko näitä siis muut vaihdellu? Tai tietääkö joku, mistä saisi halvemmalla?
Fixuksen kautta kompressorille jäi noin 550e hintaa ja Vehon kautta reipas 700e.
Pelkkä magneettikytkin siis riittäisi, mutta Veholta sanoivat sillekin hinnaksi 430e.


Oli tiukassa vastaavat osat CR-V:hen myös. Jos tuohon 430€ kuuluu hihnapyörä ankkurilevyineen ja se magneettikytkimen kela osa (sähköpiuhat mukana), niin osta pois. Japanista (https://www.parts-sale.jp/) kannattaa aina kysyä, tosin CR-V:hen ei ollu sielläkään. Accord on kuitenkin valmistettu siellä, niin josko osiakin olis


Mitähän lie pitää sisällään tämä:
https://www.autonvaraosat24.fi/honda/accord-viii-cu/29480/10454/kompressori-osat


Katsotaanpas, saattoi sittenkin onnistaa.
Tuo linkittämäsi kompressori (mikään niistä) ei käy varaosanumeron perusteella. Näin sanoivat myös Autodoc:in asiakaspalvelussa.
Eli oikea varaosanumero 2,0L bensaan on 38810-RL2-G02, mutta eilen kompuran käteen saatuani tutkailin sitä tuohon linkissäkin näkyvään Nissensin mitoituskuvaan (joka sopii varaosanumeroon 38810-R60-W01), niin kaikki mitat täsmäävät.

Omasta olikin hihnapyörän laakeri palasina ja kelassa vastusta riittämiin, joten vikadiagnoosia ei tarvinne epäillä

Ja tuohon R60-W01 -malliin saakin eBaysta magneettikytkimiä noin 105e hintaan kotiin kannettuna.
Niitä oli sopivasti tänään muutamakin tarjolla, mutta kun vielä varmistelin niiden mittoja, niin häipyivät markkinoilta.Yhdeltä sentään vielä löytyi, joten täytyy huomena aamusta heidän kauppansa auettua se heti tilata.
Voinen tänne sitten vielä myöhemmin varmistaa, käykö se todella tuohon vai ei. Mutta pakko nyt pienellä riskillä pioneerityötä harrastaa tämän kanssa.

Ja jos tosiaan ei vaikka tuota kytkintä ebaysta saakkaan, niin tilailen sitten juurikin kyseisen kompressorin suoraan Saksasta joiltain noilta varaosakaupoilta.
_________________
Accord CW1 & CB1000R
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
toke80
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 03 Tam 2010
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Per Elo 10, 2018 6:30 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei mennyt vetarinvaihto kuin siellä kuuluissassa strömsössä.Abs anturi meni rikki asentaessa ja uuden piuhan jälkeen nyt palaa mittaristossa abs,vsa valot kaiken aikaa.Pitääkö toi uus anturi kalibroida hondan testerillä vai mikä ihme tossa voi olla vikana?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
toke80
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 03 Tam 2010
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Lau Elo 18, 2018 1:02 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

toke80 kirjoitti:
Ei mennyt vetarinvaihto kuin siellä kuuluissassa strömsössä.Abs anturi meni rikki asentaessa ja uuden piuhan jälkeen nyt palaa mittaristossa abs,vsa valot kaiken aikaa.Pitääkö toi uus anturi kalibroida hondan testerillä vai mikä ihme tossa voi olla vikana?

Ei tarvitse näköjään sitten mitään kalibrointeja tehdä että saa valot pois taulusta.Sammuu itestään jos järjestelmä toimii oikein.Oli asentajalla menny laakeri väärinpäin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tane
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 07 Elo 2014
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Kes Elo 22, 2018 8:54 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen vaihtui -06 I-CTDI 338tkm -> 2013 I-DTEC Tourer AT 109 tkm Eleganceen. Oli varsin lähellä että tilalle olisi tullut muu kuin Honda, mutta esim Lexus jäi lähinnä penkin epäsopivuudesta kiinni (niissä ei yleensä ole ristiselän tukea mikä on kyllä outo ratkaisu Lexukselta). Sattui nyt suht vähän ajettu automaatti accord kohdalle niin vielä jatkuuu accordilla ajot. Tämä accord oli kyllä kunnoltaan parhaita käytettyjä mitä vastaan on tullut, eli sikälikin mukava löytö.

Manuaali oli Ruotsiksi, joten helpommin saattaa asiat selvitä täältä foorumin kautta, nimimerkillä BT Handsfree ohjetta tuli sivutolkulla eilen ihmeteltyä

Se mikä tuossa tökkii on äänentoisto. Eipä eilen vielä tullut tähän perehdyttyä ollenkaan, eli ehkä tuon säätämällä saa paremmaksi, mutta veikkaan että ei. Eli onkos tuossa parhaiten varustellussa accordissa (Lifestyle?) paljon parempi äänentoisto? Subfoofer vissiin löytyy Lifestylestä verrattuna Eleganceen, mutta onkohan lisäksi paremmat kajarit? Onko subfooferin asennus miten iso homma, eli sattuisko niin onnellisesti että johdot on vedetty valmiiksi? Missä tuo subfoofer muuten sijaitsee, kuskin penkin alla? Pitää vielä tarkistaa ettei tuossa jo ole subbaria, sekin voi tietty olla mahdollista. Lexus Levinsonin äänentoistolla oli kyllä loistava, eli hieman parannusta accordin äänetoistoon kyllä kaipaisi tuon perusteella.

Kaukosäätöisestä avaimesta aukea vain kuskin oven lukko. Saako kaikki ovet auki jotenkin tyyliin pitkä painallus tai 2 nopeaa painallusta?

Onko näissä kaistanvaihto vilkut? Ihan kuin eilen olisin vahingossa tämmöisen vilkutuksen tehnyt, eli jos löytyy niin miten tuo toimii?

Pystyykö BT Handsfreen kautta soittamaan Spotifytä tms vai toimiiko tuossa vain puhelut?
_________________
Honda Accord Tourer -06 i-CTDI & 2.0i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-JaneZki-
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Tou 2013
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: Kes Elo 22, 2018 10:16 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-JaneZki- kirjoitti:

Eli oikea varaosanumero 2,0L bensaan on 38810-RL2-G02, mutta eilen kompuran käteen saatuani tutkailin sitä tuohon linkissäkin näkyvään Nissensin mitoituskuvaan (joka sopii varaosanumeroon 38810-R60-W01), niin kaikki mitat täsmäävät.

Omasta olikin hihnapyörän laakeri palasina ja kelassa vastusta riittämiin, joten vikadiagnoosia ei tarvinne epäillä

Ja tuohon R60-W01 -malliin saakin eBaysta magneettikytkimiä noin 105e hintaan kotiin kannettuna.


Vahvistetaan tämä. Eli tuon R60-W01 -loppuisen ilmastoinnin kompressorin magneettikytkin sopi paikalleen ja nyt toimii taas👌
_________________
Accord CW1 & CB1000R
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Kes Elo 22, 2018 11:17 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tane kirjoitti:
Eilen vaihtui -06 I-CTDI 338tkm -> 2013 I-DTEC Tourer AT 109 tkm Eleganceen. Oli varsin lähellä että tilalle olisi tullut muu kuin Honda, mutta esim Lexus jäi lähinnä penkin epäsopivuudesta kiinni (niissä ei yleensä ole ristiselän tukea mikä on kyllä outo ratkaisu Lexukselta). Sattui nyt suht vähän ajettu automaatti accord kohdalle niin vielä jatkuuu accordilla ajot. Tämä accord oli kyllä kunnoltaan parhaita käytettyjä mitä vastaan on tullut, eli sikälikin mukava löytö.

Manuaali oli Ruotsiksi, joten helpommin saattaa asiat selvitä täältä foorumin kautta, nimimerkillä BT Handsfree ohjetta tuli sivutolkulla eilen ihmeteltyä

Se mikä tuossa tökkii on äänentoisto. Eipä eilen vielä tullut tähän perehdyttyä ollenkaan, eli ehkä tuon säätämällä saa paremmaksi, mutta veikkaan että ei. Eli onkos tuossa parhaiten varustellussa accordissa (Lifestyle?) paljon parempi äänentoisto? Subfoofer vissiin löytyy Lifestylestä verrattuna Eleganceen, mutta onkohan lisäksi paremmat kajarit? Onko subfooferin asennus miten iso homma, eli sattuisko niin onnellisesti että johdot on vedetty valmiiksi? Missä tuo subfoofer muuten sijaitsee, kuskin penkin alla? Pitää vielä tarkistaa ettei tuossa jo ole subbaria, sekin voi tietty olla mahdollista. Lexus Levinsonin äänentoistolla oli kyllä loistava, eli hieman parannusta accordin äänetoistoon kyllä kaipaisi tuon perusteella.

Kaukosäätöisestä avaimesta aukea vain kuskin oven lukko. Saako kaikki ovet auki jotenkin tyyliin pitkä painallus tai 2 nopeaa painallusta?

Onko näissä kaistanvaihto vilkut? Ihan kuin eilen olisin vahingossa tämmöisen vilkutuksen tehnyt, eli jos löytyy niin miten tuo toimii?

Pystyykö BT Handsfreen kautta soittamaan Spotifytä tms vai toimiiko tuossa vain puhelut?



Executivessa ja Lifestylessä on premium audio system. Tourerissa subbari on peräkontin oikessa laidassa integroitu verhoiluun ja soittimessa on 6 levyn vaihtaja. Kyynärnojan luukun alla on liitännät ulkopuoliselle ohjelmalähteelle. Audiojärjestelmä on parempi mitä elegancessa, mutta tarkoista eroista en tiedä.

Kaikki ovethan aukeaa kahdella painaisulla ja yhdellä pelkästään kuskin ovi. Sitä ei voi muuttaa.

Handsfree on kohtuu helppo ottaa toimintaan ilman ohjeitakin. Muistaakseni pitkä painallus luurin kuvaa ja alkaa ääni luetella valikkoja. Sitten valitset itse puhumalla "pair phone" tai vastaavaa ja tekee vaan kuullun ohjeistuksen mukaisesti. Englanniksihan tuo puhe omassa autossa tulee, että voi tuottaa hankaluuksia.

Kaistanvaihto vilkku toimii siten, että kun hipaisee viiksestä niin vilkuttaa kolme kertaa.

Accord on perusvarma valinta. Paljon hyviä ominaisuuksia talvikäyttöä ajatellen ja momentinmuunninhan on kiva liukkaalla.
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tane
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 07 Elo 2014
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Kes Elo 22, 2018 1:28 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia Teemu selvennyksistä, näillä tiedoilla pääsee taas mukavasti eteenpäin!

Joo accord miellyttää kyllä edelleen yli 4 vuoden jälkeen ja esim jakopää tuntuu kestävän Oulun seudun ajot huoltovapaasti, mikä on kiva ominaisuus. Vähän tuossa oli jo orientoitunut ettei accordia enää tule koska vähän ajettuja uudehkoja automaatteja ei liiemmälti ole tarjolla ja tästä syystä katsottiin aktiivisesti muuta tarjontaa, josta sitten ei oikein sopivaa kuitenkaan löytynyt. Lähimmäs pääsi Lexus jossa kauppa-aktin syntyminen jäi oikeastaan penkistä kiinni. Kun tämä accord tuli tarjolle piti iskeä aika lailla heti. Kuulemma 2 muuta asiakasta mietti jo että ostaakko vaiko ei, torstaina tuli myyntiin ja lauantaina tein sitovan kiinnityksen. Aiemmin kesällä oli yksi sopiva tarjolla mutta se meni kyllä heti sitten kun vähäksi aikaa jäi miettimään. Ruotsissa näitä taitaa olla tarjolla paljon enemmän, eli sieltä haku olisi ollut yksi vaihtoehto, mutta toisaalta olin valmistautunut jatkamaan vanhalla vielä 1-2 vuotta eli mikään kiire sitä ei ollut vaihtaa pois myöskään. Jospa tuo uusi Camry olisi sopiva sitten seuraavaksi tai uusi Civic.
_________________
Honda Accord Tourer -06 i-CTDI & 2.0i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dextrose
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 14 Tou 2014
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

LähetäLähetetty: Tii Elo 28, 2018 2:43 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenköhän nuo jarrut menevät näissä diesel automaateissa?

Taakse tein jarrurempan viime vuonna ja levyt olivat 305mm, palat 89mm. Entäs eteen? Vähän hankala mitata edes levyä kun pyörä on paikallaan, mutta veikkaisin ettei tässä ole ainakaan tuo 320mm levy. ATE systeemi on edessä, sen muistan katsoneeni kun en saanut sitä edes auki (ei löytynyt 7mm kuusiokoloavainta). Netistä löydän vain todella ristiriitaista tietoa.. Onko tosiaan niin että takana on suurempi levy kuin edessä??

Kellään ollut jarruremppaa viime aikoina ATE systeemiin, DTEC 2.2 EXE AT?

EDIT: Itse itselleni vastaten, www.typeaccord.co.uk eräästä keskustelusta öytyi tällainen:

"The two type of brake systems fitted to the 2.2 Tourers are the 296mm for 2.2 IDTEC 150 and 320mm for the 2.2 IDTEC 180. The hammer head type are ATE #45022TL1G01 and the Square Tabs are the Akebono twin piston type fitted to the Type S.#45022TL0G51"

Viimeisessä lauseessa viitataan jarrupalojen tunnistettavaan ulkomuotoon.
_________________
Accord Tourer i-DTEC AT Executive Business -09 ~148tkm
ex Civic 2D -04 1,6LS 40tkm-300tkm.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tane
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 07 Elo 2014
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Elo 31, 2018 9:42 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nagol kirjoitti:
Te jotka ootte siirtyneet 2003-2008 accordista 2009-2015 accordiin niin onko kannattanut vai kaduttaako? Monet sanoo että aikasempi mallisto on hondan parhaimmistoa kokonaisuudessaan.


Just vaihtui -06 Tourer diesel 338 tkm -> 109 tkm -13 I-DTEC Tourer automaattiin. Ei ainakaan tässä vaheessa kaduta, tosin vasta about viikon ollu tuo Lueskelin tämän threadin läpi ja ei kaduta kyllä sekään että tuli nimenomaa automaattiin vaihdettua, sen verran paljon näkyy noissa manuaaliversion kytkimissä olevan ongelmaa, mutta niin on myös vanhan kopan dieseleissä. Ja automaatti näköjään Hondalla pomminvarma, vaikka ehkä vanhahtavaa tekniikkaa onkin. DPF vähän pelotti etukäteen, mutta onneksi kuulostaa siltä että DPF remontti ei maksa "edes" tonnia nykyään. DPF lienee se pahin remppa mikä tähän varmasti on odotettavissa vaikka voisihan sen hoitaa toisellakin tavalla.

Olihan tuo vanhakin pirssi vielä hyvin toimiva, paitsi just kun kaupoista oltiin jo sovittu niin VSA valo syttyi tauluun, eli Sercap jarrupaineanturiremppaa oli todennäköisesti luvassa. Onneksi myyjä totesi että eipä tuo varmaan mitään vakaavaa ole ja auto kelpasi vaihdossa vaikka VSA valo paloi eli asia jäi omalta osalta tähän ja sen tarkemmin selvittämättä. Vanhassa pelotti hieman että kytkinremppa iskee tai turbo laukeaa koska kohtuu paljon kilsaa jo. Ikävä asia oli penkin "pehmusteet" jotka olivat jo löystyneet ja penkki oli ikävä istua. Tuo on jo iso ongelma kun kilsaa tulee kuitenkin se about 35 tkm vuodessa eli penkin vaan täytyy olla hyvä.

Vielä löytyy tuo -06 2.0 bensa tourer ja se tulee pysymään pitkään ns. kakkosautona, jos tekniikka pelaa kuten tähänkin asti.
_________________
Honda Accord Tourer -06 i-CTDI & 2.0i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
IC1970
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 02 Maa 2009
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

LähetäLähetetty: Lau Syy 15, 2018 9:35 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
esim Lexus jäi lähinnä penkin epäsopivuudesta kiinni (niissä ei yleensä ole ristiselän tukea mikä on kyllä outo ratkaisu Lexukselta)


Mun Lexuksessa on sähköisesti säädettävä ristiseläntuki 2. eri kohdassa. Pisti vaan tuo kommentti silmään. Mitäs mallia kävit kokeilemassa, kun tuota ihmettelen ?
_________________
Citroen Jumper HDi 110-16, Citroen C1-06, Toyota Avensis Wagon-12
EX: Stream-02, Accord -06, CR-V -06, Accord -05, Insight-10, Jazz-12, Accord -07, Accord -09
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tane
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 07 Elo 2014
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Sun Syy 16, 2018 6:03 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

IC1970 kirjoitti:
Lainaus:
esim Lexus jäi lähinnä penkin epäsopivuudesta kiinni (niissä ei yleensä ole ristiselän tukea mikä on kyllä outo ratkaisu Lexukselta)


Mun Lexuksessa on sähköisesti säädettävä ristiseläntuki 2. eri kohdassa. Pisti vaan tuo kommentti silmään. Mitäs mallia kävit kokeilemassa, kun tuota ihmettelen ?


2 kpl CT 200h ja yksi IS 300h tuli koeajettua ja yhdessäkään ei ollut ristiselän tukea ja nuo olivat mallia Comfort. Mukavia autoja nuo Lexukset, jos vastaan tulee ristiselän tuella varustettu malli niin koeajaa se pitää.
_________________
Honda Accord Tourer -06 i-CTDI & 2.0i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Isosceles
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 02 Syy 2014
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: Sun Lok 14, 2018 5:57 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vissiin laturi tulossa tiensä päähän. Tänään reissussa tankkauksen jälkeen alkoi ulinaa kuulumaan laturin suunnalta, ääni kuului jotakuinkin tyhjäkäynnillä ja pikkasen kaasua painaen. Matkalla sitten lävähti ruutuun "check system" turvatyynyn kuvalla.

Ilmeisesti helppo itse vaihtaa tähän 2.4 bensaan, mutta mistäköhän saisi tilattua varmasti oikean osan? Onkohan tässä 105 vai 120 amppeerinen laturi?
_________________
Accord 2.4 AT Exe -09
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 87, 88, 89
Sivu 89 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group