IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kokemuksia vm. 2003-2008 Accordista
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Sun Hei 30, 2017 9:37 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1Artist kirjoitti:
Niilos kirjoitti:

Oma veikkaus ois että juurikin tuo hihnapyörä ois vaihtokunnossa. Laturi tekee enemmän työtä ja kampiakseliin kohdistuu enemmän rasitusta. Tämä siis vaan sähköinsssin mutua ei mitään kokemusta. Tai sitten laturissa vika tuskin kuitenkaa kiristimessä.

http://www.coxmotorparts.co.uk/ näytti olevan alennuksessa hihnapyörä.


Laturi on melko uusi. Hihnapyörä vaikutti ulkoapäin olevan ok, ei vibrannut koneen käydessä ja vulkanointi ehjä. Kyllä noita öljypumpun kiristimen pettämisiä on ollut syynä ainakin ulkomaan forumeilla. Esimerkkikuvassa yksi rikkoontunut kiristin. Tarvii viedä johonkin pajalle arvioon tai sitten suosiolla tuon kiristimen vaihtoon. Öljypohja kun irroitetaan tarkistusta varten, niin sama se on vaihtaa se. Tääkin vain automaatioinssin online-diagnostiikkaa.



Ääni alkaa olemaan melko sietämätön eli koko ajan räksättää kuin traktori kun AC-kompura käy (tai vaihtoehtoisesti kuormittaa muuten) tyhjäkäynnillä. Piakkoin todennäköisesti vaihdatan tuon ö-pumpun kiristimen ja infoan sitten oliko se. Mielellään heittään automaatin vapaalle vaikka l-valoissa, koska muuten hävettää moinen räksätys.
_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
progress
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Maa 2005
Paikkakunta: pirkanmaa

LähetäLähetetty: Maa Hei 31, 2017 6:19 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyselin jo aiemmin mutta onko joku jostain bongannut näihin takakaarta?
en ainakaan itse ole löytänyt..
sisäkantti meni ruttuun jo aikoja sitten,nyt melkein voisi jo peltiä laittaa kun ei silloin aikaiseksi mukamas saanut..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
hautma
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 28 Lok 2003
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: Tii Elo 08, 2017 6:57 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko muilla ollut ongelmia turbon kanssa, jumiutuvat siivet?
Viime viikolla ohitustilanteessa vikavalo päälle ja limp mode, antoi koodin P1237 "boost pressure lower than expected".

Nollasin koodin ja nyt tekee seuraavaa. Eli joka vaihteella veto päättyy n. 3000rpm, ennen sitä turbo vetää ihan normaalisti mutta sitten hyytyy.

Polttoainesuodatin voi olla yksi syypää jonka ajattelin ensimmäiseksi vaihtaa mutta kovasti tuntuu siltä että siivet jumittavat.
_________________
-Honda Accord CL7-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
rodney
Kakkoskuski


Liittynyt: 03 Elo 2003
Paikkakunta: Kotka

LähetäLähetetty: Tii Elo 08, 2017 11:38 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko jollain tietoa/mielipiteitä kannattaako ostaa kyseisestä hondasta: https://www.kamux.fi/vaihtoautot/honda/accord/xul-306

Ainakin huollettu hyvin ja kytkin ja vauhtipyöräkin jo vaihdettu. Kiitos
_________________
Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR-04
Cool Silver
http://www.minunauto.com/?5731
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rodney
Kakkoskuski


Liittynyt: 03 Elo 2003
Paikkakunta: Kotka

LähetäLähetetty: Tii Elo 08, 2017 12:01 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilmeisesti tämä kuuluukin tohon toiseen ketjuun.
_________________
Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR-04
Cool Silver
http://www.minunauto.com/?5731
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jormasteri
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 20 Hel 2016
Paikkakunta: Takahikiä

LähetäLähetetty: Per Elo 11, 2017 9:40 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1Artist kirjoitti:
1Artist kirjoitti:
Niilos kirjoitti:

Oma veikkaus ois että juurikin tuo hihnapyörä ois vaihtokunnossa. Laturi tekee enemmän työtä ja kampiakseliin kohdistuu enemmän rasitusta. Tämä siis vaan sähköinsssin mutua ei mitään kokemusta. Tai sitten laturissa vika tuskin kuitenkaa kiristimessä.

http://www.coxmotorparts.co.uk/ näytti olevan alennuksessa hihnapyörä.


Laturi on melko uusi. Hihnapyörä vaikutti ulkoapäin olevan ok, ei vibrannut koneen käydessä ja vulkanointi ehjä. Kyllä noita öljypumpun kiristimen pettämisiä on ollut syynä ainakin ulkomaan forumeilla. Esimerkkikuvassa yksi rikkoontunut kiristin. Tarvii viedä johonkin pajalle arvioon tai sitten suosiolla tuon kiristimen vaihtoon. Öljypohja kun irroitetaan tarkistusta varten, niin sama se on vaihtaa se. Tääkin vain automaatioinssin online-diagnostiikkaa.



Ääni alkaa olemaan melko sietämätön eli koko ajan räksättää kuin traktori kun AC-kompura käy (tai vaihtoehtoisesti kuormittaa muuten) tyhjäkäynnillä. Piakkoin todennäköisesti vaihdatan tuon ö-pumpun kiristimen ja infoan sitten oliko se. Mielellään heittään automaatin vapaalle vaikka l-valoissa, koska muuten hävettää moinen räksätys.


Itsellä vähän samantyyppinen ääni, ei koko aikaa ja tosiaan vaatii sen että AC-kompura on päällä. Jos vaikka valoissa alkaa "ruksuttamaan" niin ilmastoinnin pois kytkemällä loppuu.
Laita ihmeessä ketjuun infoa jos/kun aiheuttaja selviää! Ei tosiaan kiinnostasi viedä ainakaan Veholle arvuuteltavaksi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Per Elo 11, 2017 10:52 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jormasteri kirjoitti:
Itsellä vähän samantyyppinen ääni, ei koko aikaa ja tosiaan vaatii sen että AC-kompura on päällä. Jos vaikka valoissa alkaa "ruksuttamaan" niin ilmastoinnin pois kytkemällä loppuu.
Laita ihmeessä ketjuun infoa jos/kun aiheuttaja selviää! Ei tosiaan kiinnostasi viedä ainakaan Veholle arvuuteltavaksi

Tilasin ebaysta öljypumpun kiristimen ja vaihdatan sen joka tapauksessa kunhan saapuu. Ruksutus ei vaadi edes AC-kompuraa päälle, kunhan kuormittaa moottoria vaikka painamalla ikkunakytkimiä.
_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Elo 11, 2017 11:45 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pääseekö tuon kiristimen vaihtamaan pelkän öljypohjan irrotamisella?
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Per Elo 11, 2017 9:19 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antsa kirjoitti:
Pääseekö tuon kiristimen vaihtamaan pelkän öljypohjan irrotamisella?

Joo, se riittää. Mutta vissiin operaatio sekin sinänsä. Lisäksi samalla tulee öljynvaihto ja ö-pohjassa ei ole tiivistettä vaan tiivistemassaa. Eli kuivumista tiedossa. Nyt kun tuon kaiken tekee, niin samalla vaivalla vaihtaa sen kiristimen oli rikki tai ei.
_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jormasteri
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 20 Hel 2016
Paikkakunta: Takahikiä

LähetäLähetetty: Per Elo 18, 2017 6:40 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten muuten tuo kytkimen pääsylinteri, itsellä on myös tällainen voideltava versio eli "kuivuessaan" alkaa rutisemaan ja mielessä on käynyt jos sen ihan vaihtaisi.
Veholla kun käytin autoa airbagin takia niin laittoivat samalla korjauslistaa josta muut kohdat on hoidettu omalla "pajalla" mutta kytkin remppaakin ehdotettiin ja Vehon tarjoushinta oli, sanotaanko aika suolainen
Kytkin ei mielestäni luista jos pääsylinterissä on tuoreet nesteet mutta liikerata on kohtuu lyhyt ja esim. valoista lähtiessä ulvahtaa jos liian hätäisesti lähtee eli luistattaa tahallaan.

Olen tuon kanssa nyt vuoden päivät pärjäillyt rasvailemalla mutta mietityttää kumman korjauksesta on tässä kohtaa enemmän apua, kytkinasetelma vai tuo pääsylinteri.
Mielestäni Vehon tarjoukseen ei tuo pääsylinterin vaihto edes sisältynyt, ei sillä että muutenkaan olisin sinne viemässä.
Ja jos tuon pääsylinterin vaihtaa nin kauanko pelittää ennen kuin rutisee taas?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tane
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 07 Elo 2014
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Elo 18, 2017 6:56 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jormasteri kirjoitti:
Miten muuten tuo kytkimen pääsylinteri, itsellä on myös tällainen voideltava versio eli "kuivuessaan" alkaa rutisemaan ja mielessä on käynyt jos sen ihan vaihtaisi.
Veholla kun käytin autoa airbagin takia niin laittoivat samalla korjauslistaa josta muut kohdat on hoidettu omalla "pajalla" mutta kytkin remppaakin ehdotettiin ja Vehon tarjoushinta oli, sanotaanko aika suolainen
Kytkin ei mielestäni luista jos pääsylinterissä on tuoreet nesteet mutta liikerata on kohtuu lyhyt ja esim. valoista lähtiessä ulvahtaa jos liian hätäisesti lähtee eli luistattaa tahallaan.

Olen tuon kanssa nyt vuoden päivät pärjäillyt rasvailemalla mutta mietityttää kumman korjauksesta on tässä kohtaa enemmän apua, kytkinasetelma vai tuo pääsylinteri.
Mielestäni Vehon tarjoukseen ei tuo pääsylinterin vaihto edes sisältynyt, ei sillä että muutenkaan olisin sinne viemässä.
Ja jos tuon pääsylinterin vaihtaa nin kauanko pelittää ennen kuin rutisee taas?


Omassa 2.0 bensamallissa kytkimen kitinät lähtivät rasvauksella ja ovat myös pysyneet poissa. Viime huollossa pyysin rasvaamaan kytkimen uudestaan, vaikka mitään oireita ei ollutkaan (koska seuraava huolto on vasta ensi keväänä). Kohtapuolin 2 vuotta on menty näin. Myöskin tuo ulvahdus on läsnä silloin tällöin, nykyään ehkä harvemmin. Tutkin nettijuttuja tästä aikanaan kun mietin samaa eli pääsylinterin vaihtoa, mutta ilmeisesti myös uusikin pääsylinteri voi tehdä ihan samaa. Kytkin ei luista. Ainakaan minä en aio ruveta vaihtamaan tuota ellei ala luistamaan tms.
_________________
Honda Accord Tourer -06 i-CTDI & 2.0i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Elo 18, 2017 7:42 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos liikerata on lyhyt niin taitaa olla jo ihan kytkinkin kulunut. Monesti voi vielä olla muuttunut aika jäykäksikin.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vwg4
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 16 Tou 2010
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Elo 18, 2017 8:34 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omassa accossa muuttui kytkintuntuma täysin pelkällä pääsylinterin vaihdolla. Tuossa osanumero muistaakseni muuttunut useaan kertaan, ehkäpä siellä jotain kehitystä tapahtunut.

Tuossa pääsylinterissä on myös säätö jolla tuota toiminta-aluetta voi vähän säätää.

Itse havainnut myös olevan herkkä nesteille ja ilmaukselle. Ja kuitenkin se on "halvempi" vaihtaa pää- ja työsylinterit plus nesteet -> onpahan sit uudelle kytkimelle uudet palikat valmiina
_________________
Accord Tourer i-CTDi -08
ex: VW Golf IV -99 TDI
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Kes 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Elo 18, 2017 9:04 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aloittaisin myös siitä pääsylinteristä. Kuulemani mukaan sen männän varren tiivisteeseen tulee purse, joka sitten pitää ääntä, ts. tiiviste vahingoittuu. Omasta pysyi rasvaamalla kurissa. Jospa ne olis sitä osaa jo päivittäneet paremmaksi. 300 eurolla pitäis vaihtua?
_________________
-CW3-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Lau Elo 19, 2017 7:09 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1Artist kirjoitti:
Jormasteri kirjoitti:
Itsellä vähän samantyyppinen ääni, ei koko aikaa ja tosiaan vaatii sen että AC-kompura on päällä. Jos vaikka valoissa alkaa "ruksuttamaan" niin ilmastoinnin pois kytkemällä loppuu.
Laita ihmeessä ketjuun infoa jos/kun aiheuttaja selviää! Ei tosiaan kiinnostasi viedä ainakaan Veholle arvuuteltavaksi

Tilasin ebaysta öljypumpun kiristimen ja vaihdatan sen joka tapauksessa kunhan saapuu. Ruksutus ei vaadi edes AC-kompuraa päälle, kunhan kuormittaa moottoria vaikka painamalla ikkunakytkimiä.

Kiristin vaihdettu, rikkihän se oli ja ketju löysällä. Öljypohjaa en saanut lopulta kokonaan pois, vaikka nostin moottoriakin ja laskin apurunkoa etupäästä. Kiristimen sai kuitenkin vaihdettua n. 10cm raosta. Pari kertaa tiputin sen pultin pohjaan, mutta magneetillahan ne sieltä onki. Pääasia, moottorin räksätys loppui!

Tällaisesta raosta osa irti.


Muovinen kaari oli poikki.


Uusi kiristin paikallaan.


Muutama pro tip hommaan:
-Repsikan päätyn ö-pohjan kolme pulttia lähtee helpoimmin kun irroittaa renkaan (tämä itsestään selvä) ja vääntäminen pikkuhylsyllä (1/4"), nivelosalla sekä siihen kiinnitetyllä vääntimellä (ei räikkä) vaan sellainen ruuvarityyppinen. Eli käsin vääntäen 90 asteen kulmassa itse pulttiin nähden. Itse en saanut jatkoja mahtumaan ja lenkilläkin homma olisi vienyt toivottoman kauan.
-Öljypohjan kuskin puolen sivun pultteihin pääseminen edellyttää "torque converter" kotelon irroitusta. Helppo homma 4x14mm pultit irti. Ei ole öljyä sieltä tulossa päälle, irti vaan.
-Kun asennat uutta kirististä, kannattaa jo valmiiksi ennen asennusta vääntää jännityksen pidätinkahvaa keulaan päin reilusti. Tuo kahva siis poistetaan kun kiristin paikallaan ja se vapauttaa jännityksen. Itse en vääntänyt ja systeemi osui kampuranpyörään ja oli hieman hankalaa väännellä se sen takaa pois.
-Öljypohjaa en tosiaan saanut pois kotipihassa pukkien varassa ihmetellen, mutta tosi siistit olivat tiivistepinnat, joten päädin sivelemään uudet tahnat siihen päälle. Laitoin Permatex supra black. Maksaa Motonetissa euron tai kaksi. Ja on pysynyt. Laitoin ekaksi yöksi vielä "merkintäpaperin" ö-pohjan alle, mutta yhtäkään tippaa siihen ei tullut.
_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Sun Elo 27, 2017 3:37 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos porukat laittanet millä tyylin lisävaloja näihin? Pitkien valoteho ei ole näissä häävi ja nyt pitäisi ostaa edukkaat tuikut nokalle. Vaan miten kiinnitys, se perinteinen kilven taakse tuleva levy on suht ok ratkaisu mutta jättää valot melko alas. Ja reikiä ei viitsisi porailla puskuriin Ja vaakajatangoille on todella heikosti kiinnityspaikkoja.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Lisavalot/Kaukovalo-7-halogeeni-2000035063/

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/arctic-bright-r21-96w-led-lisavalo-kaukovalo-kaukovalot#spst

Nuo kiinnostaisi, bilteman valoista on ainakin foorumeilla ollut hyvää palautetta hinta/laatusuhteesta.
_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niilos
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 05 Maa 2005

LähetäLähetetty: Tii Elo 29, 2017 7:27 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite päädyin tälläseen ratkasuun lisävalojen suhteen ku emäntä ei hyväksyny keulalle mitään ulkonevia valoja. Ei mitkää valotykit mut saa kivasti lisävaloa. Molemmissa accoissa sama setuppi.

_________________
Accord 2,4 Exe X -03
Accord 2,2 CDTI Sport tourer -07
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ramram
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Jou 2001
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Tii Elo 29, 2017 9:29 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niilos kirjoitti:
Ite päädyin tälläseen ratkasuun lisävalojen suhteen ku emäntä ei hyväksyny keulalle mitään ulkonevia valoja. Ei mitkää valotykit mut saa kivasti hajavaloa. Molemmissa accoissa sama setuppi.


Korjasin...
_________________
CR-V 2.2 i-Dtec Exe Adv AT -10
Accord 2.0iLS -97
Civic 1.3 HB -86

Emännän:
Jazz 5D 1.4i Elegance -09
Civic HB 1.3 DXi -94
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Lau Syy 02, 2017 12:19 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niilos kirjoitti:
Ite päädyin tälläseen ratkasuun lisävalojen suhteen ku emäntä ei hyväksyny keulalle mitään ulkonevia valoja. Ei mitkää valotykit mut saa kivasti lisävaloa. Molemmissa accoissa sama setuppi.

Vähän on epätavallinen asennuspaikka. Onko laillinen (en jaksa tutkia)? Itsellä tulisi sumareiden tasolle ja epäilen hieman tässä niiden valaisevuutta. Tuossakin joutuu tuota maskia leikkaamaan.

_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Juipe
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 02 Maa 2003
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: Maa Syy 11, 2017 6:25 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juunass kirjoitti:
Noniin. Nyt on empiiristä tutkimustietoa aiheesta jumittavat jarrut ja niiden korjaus.

Akebonon tappi ja kumi SOPII Nissin -malliseen jarruun.
Huvittavaa oli, että hain mätänetistä Akebonon tappisarjan, lootassa luki "Lucas" ja laitoin sen Nissinin jarruun Tulee ihan vanhat pösöajat 309:n kanssa mieleen...
l


Tässäpä omia kokemuksia, on tosin vielä asentamatta:

Fixusnetin sivuilta bongattu ensin tämä (huom merkintä akebono):



Sitten sieltä tuli tämä, jossa lukee lucas eikä puhuta sopivuudesta 2000-luvun vehkeisiin ollenkaan. (302-alku koodissa on koivusen omaa höpinää):



Ja tältä se näyttää:


_________________
Honda Accord 2.4i Executive Tourer AT -03
Toyota Corolla 1.6i E11 -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Forte
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 23 Tou 2011
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Lau Syy 16, 2017 4:16 pm    Viestin aihe: Katsastus Vastaa lainaamalla viestiä

Tulipa käytyä katsastamassa auto kun tajusin tarkastusajankohdan olevan päällä. En edes jaksanut tarkistaa että sumuvalot toimii jne. Eipä olis tarvinnutkaan: läpi meni ilman mitään mainintoja. Taas ajellaan pitkään. On se honda kova! *kop kop*
_________________
Honda Accord -07 2,4 Executive A
ex. BMW e90 325i
ex. honda accord -98 ce8 A
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hautma
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 28 Lok 2003
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: Maa Syy 25, 2017 8:49 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokemuksia tarvike PA-suodattimista? Vai suosiolla alkuperäinen Denso?

Brittifoorumilla paljon höyrytty että tarvikesuodattimet eivät pelaisi dieseleissä. True or false?

Marmorilta alkuperäinen taisi kustantaa n.60e ja tarvikesuodatin esim. Motonetistä 20e jossa maininta OE-laatu.
_________________
-Honda Accord CL7-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Maa Syy 25, 2017 12:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimenomaan tässä i-ctdi on ollut ongelmia tarvikesuodattimien kanssa. En tiedä onko tarvikkeet parantuneet, mutta on ollut ennen ainakin ongelmia.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
t11ker1
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 27 Kes 2005
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Kes Syy 27, 2017 11:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koska olen kunnostautunut näissä loppuunpoljettujen miinojen hankkimisessa, niin omassa dieselissä oli välijäähdytin seuraavanlaisessa kunnossa:

Eli ihan kohtuudella kuorattuna rapaan - takapuolelta.

Hellästi tuli laskettua vettä rivastojen läpi ja mudan/hiekan/epämääräisen aineksen määrä oli ns. kohtuullinen mitä tuolta väleistä irtosi.


Huuhtelun jälkeen vähän parempi.
_________________
Honda CM Accord -04, Honda CB Accord -90.
honda club of finland
Honda Club
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
ramram
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Jou 2001
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Tor Syy 28, 2017 8:24 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

t11ker1 kirjoitti:
Koska olen kunnostautunut näissä loppuunpoljettujen miinojen hankkimisessa, niin omassa dieselissä oli välijäähdytin seuraavanlaisessa kunnossa:

Eli ihan kohtuudella kuorattuna rapaan - takapuolelta.

Hellästi tuli laskettua vettä rivastojen läpi ja mudan/hiekan/epämääräisen aineksen määrä oli ns. kohtuullinen mitä tuolta väleistä irtosi.

Huuhtelun jälkeen vähän parempi.


Paljo nousi huiput?

Joo aika mielestäni erikoisessa paikassa heti eturenkaan etupuolella on mullakin. Kyllähän sinne rapaa lentää vaikka ritilän muoto hieman estääkin sitä.
_________________
CR-V 2.2 i-Dtec Exe Adv AT -10
Accord 2.0iLS -97
Civic 1.3 HB -86

Emännän:
Jazz 5D 1.4i Elegance -09
Civic HB 1.3 DXi -94
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t11ker1
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 27 Kes 2005
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Tor Syy 28, 2017 10:03 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ramram kirjoitti:

Paljo nousi huiput?

Joo aika mielestäni erikoisessa paikassa heti eturenkaan etupuolella on mullakin. Kyllähän sinne rapaa lentää vaikka ritilän muoto hieman estääkin sitä.


Kyl tossa seiska genissä on niin urpåja ratkasuja Hondan insinöörit tehneet, että oiskohan VAGin suunittelijoilta kysytty vinkkei? -___-'

Kyllähän siinnä tarkimassa dynössä, eli persdynossa jotain pientä eroa huomas...

Tuli tosiaan tilattua englannista käytetty välijäähdytin, tarkotus ois putsaa ulkoota ja sisältä + suoristella rivastoa, kun tuo oma oli etupuolelta imassut hirven ja puol kuutiota haketta, niin rivat oli siin kunnossa - ja kilometrei nähnyt nyt aavistuksen yli 300k, niin sisältäkin varmaan löytyy litra sludgee
_________________
Honda CM Accord -04, Honda CB Accord -90.
honda club of finland
Honda Club
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Sun Lok 01, 2017 8:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse taistellu jonkin aikaa vinkuvan äänen kanssa apulaitehihan puolelta moottoria. Ilmenee kylmästartissa sekä kostealla kelillä. Vaihdoin laakerit vuorotellen: ohjaustehostimeen (tyyppi on 6203), hihnankiristimeen (tyyppi on 6203) ja vielä laturiin (hihnapyörän puolen tyyppi on 6303). Ei vaan mennyt ääni pois. Lopulta ääni tulikin itse moniurahihnasta ja hieman noloa onkin, etten sitä huomannut. Ääni kuitenkin on sen verran erikoinen verrattuna aiempiin hihnanluistamisiin, ettei millään voinut kuvitella sen tulevan hihnasta. Ääni oli kuin naamioitu laakeriviaksi, varsinkin sen ollessa jaksottaista nopealla taajuudella, ei jatkuvaa kissa tehosekoittimessa -vinkunaa.

Hihna pitää ääntä kahdessa eri tapauksessa: hihna liian löysällä eli luistaa tai sitten hihnapyörät eivät ole kohdakkain (misalignment). En oikein päässyt lopputulokseen kumpi oli kyseessä. Silmällä katsoen hihna meni aivan suoraan, ei vipattanut. Mutta toistaalta ääni ei kuulostanut lainkaan luistamiselta.

Simppeli keino selvittää, tuleeko ääni hihnasta: ruikkaa urapuolelle vettä, voiteluöljyä tai mitä vain. Jos ääni katoaa, on hihna syy.

Videoilta on hankala kuulla tarkkaan ääntä, mutta tässä vastaava hihnavikainen, joiden ääni vastasi aika lailla omaani. Itsellä kylmästartissa rääkyvä äänil joka katosi parissa minuutissa ja siten sai lisää aihetta epäillä lämpenevää laakeria.

https://www.youtube.com/watch?v=V7OQuVtw5U4
_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Antsa
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 25 Syy 2001
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Maa Lok 02, 2017 1:18 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos et olisi jo hihnaa syylliseksi todennut niin olisin sitä ehdottanut

Itsellä vinkui uudempi koppainen myös ja hihnahan sen aiheutti. Hihna olikin sitten käsissä tarkasteltuna jo keskeltä halki pinnastaan. Paikallaan ollessa tuota ei huomannut, vasta kun taivutti käsissä laitoja.

Itsellä esim. pesun jälkeen alkoi myös aina vinkumaan.
_________________
Honda HR-V 1.6i-DTEC Executive -16
Ex- Civic 1.8i Tourer -16, Accord 2.2i-dtec AT tourer executive -09
"What's the point of driving a Honda if you can't show it off"-Superintendent Chalmers
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
1Artist
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 24 Syy 2002

LähetäLähetetty: Per Lok 06, 2017 6:01 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antsa kirjoitti:
Jos et olisi jo hihnaa syylliseksi todennut niin olisin sitä ehdottanut

Itsellä vinkui uudempi koppainen myös ja hihnahan sen aiheutti. Hihna olikin sitten käsissä tarkasteltuna jo keskeltä halki pinnastaan. Paikallaan ollessa tuota ei huomannut, vasta kun taivutti käsissä laitoja.

Itsellä esim. pesun jälkeen alkoi myös aina vinkumaan.

Jaahas ei ollutkaan hihna, ainakaan perimmäinen syy. Päivän verran pysyi hiljaisena ja taas vinkuu... Hieman erilailla, mutta johtunee kireämmästä hihnasta äänen muutos. No laitoin tilaukseen kiristimen. Vaihdan ens viikolla ja katsotaan joko loppuisi.

Kiristimen siksi, että noh, se on jo 250tkm ajettu ja hihna kulkee hyvin reunassa kiristintä. Kertonee siitä, että kiristimen akseli on kulunut ja rulla siten hieman vinossa. Syöttää siis hihnaa vinosti ohjaustehostimen pyörään. Siitä ääni, ainakin teoriassa.
_________________
2006 Tourer EX 2.4
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vwg4
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 16 Tou 2010
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Maa Lok 09, 2017 7:38 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omassani oli kiristimen tukipyörä urille kulunut, joka sitten aiheutti kahnutus-kihnutus äänen. Ääni siis eri tyyppinen, ja oisit varmaan huomannut jos olisi urilla.

Vesipumpun pyörässä oli myös kulunut ura, mutta en sitä alkanut vaihtaa.

Olikos sulla laturi vaihdettu, mut mites laturin vapaakytkimen kunto?
_________________
Accord Tourer i-CTDi -08
ex: VW Golf IV -99 TDI
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 165, 166, 167, 168, 169, 170  Seuraava
Sivu 166 Yht. 170

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group