IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Evo 3 käytettynä?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Mitsubishista
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
madu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Hei 2007
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Maa Nov 05, 2007 1:15 pm    Viestin aihe: Evo 3 käytettynä? Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin koeajamassa yhtä Golffia ja rakastuin turboon aika pahasti, ja vaikka en merkkiuskollinen olekaan, mielelläni jatkaisin kuitenkin Japanilaisella autolla.

Japskeista varteenotettavimmat turbovaihtoehdot ovat 200sx, mutta S14a on pitänyt hintansa vähän turhan hyvin (Rahaa ei oo . ), Skyline, mikä olis khuul mutta kanssa vähän ylihinnoiteltuja noi kilvissä olevat, enkä tiedä riittäisikö jaksaminen kilvittämiseen, RX-7 mutta wankkeri pelottaa, Impreza mutta GT:t on kalliita (JDM STi ihan varteenotettava vaihtoehto tosin), mutta tuo EVO kolmonen vaikuttaa kaikin puolin fiksuimmalta ratkaisulta. Pyyntöhinnat nettiautossa kilvissä olevilla ainakaan ei ole mitään mahdottomia, tehoa löytyy ja on kai helppo hankkia lisää jos ei riitä, neliveto on kiva talvella ja miksei kesälläkin, eikä myöskään saa unohtaa faktaa, että EVO on ykkönen.

Onko siis mitään merkittäviä syitä olla hankkimatta EVOa? Varaosien saannin luulisi olevan ok, kun samaa konetta on käytetty uudemmissa EVOissa ja perus korinosia varmaan ainakin jokseenkin samanikäisissä karvalakeissa. Japaninautot yleensä hyväkuntoisia ja vähän ajettuja. Sisätilojen laatu aika perusta, muttei ainakaan huonompaa kuin nykyisessä kikottimessa, hienommat Recarot EVOssa on. Mitäs luokka noi päästöt on, niistä kun kai joutuu nykyään huolehtimaan? Toisaalta näin vanhassa autossa se taitaa mennä sen painon mukaan, mikä ei taida olla kovin paljon..

Eli miten hyvin EVO kolmonen toimisi kauppakassina/työmatkarassina/ehkä sen kehtaisi joskus radallekin viedä? Onko niihin mitään hillitympiä takaspoikkia vai pitääkö sheivata kokonaan vaan pois?
_________________
ロードスターNA8C
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nokonzok
Kakkoskuski


Liittynyt: 15 Jou 2005
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Maa Nov 05, 2007 3:27 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletkin selkeästi pohtinut asiaa hyvinkin perusteellisesti. Omasta mielestäni kysymykseesi on vain yksi vastaus: ei ole mitään hyvää syytä olla hankkimatta Evo kolmosta
_________________
Autoharrastajat ry, liity jäseneksi ja vaikuta!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
madu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Hei 2007
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Maa Nov 05, 2007 4:26 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvältä kuulostaa. Millaisia kokemuksesi käyttökustannuksista ovat? Bensaa varmasti menee kun polkee, ja sen olen täysin valmis hyväksymään. Vakuutusyhtiö ei ainakaan pikaisen tutkinnan perusteella tee mitään eroa noin vanhan Evon ja peruslancerin välillä ('95 kakslitranen vain muutamia kymppejä kalliimpi kun nykyinen Mazda). Mites huollot, pysyykö Evo ehjänä, jos ei onko kallista (kaikki on tietenkin suhteellista, mutta silleen yleensä)?

Asialliselta rassilta kuitenkin vaikuttaisi, pitäisi löytää jostain suht läheltä yksilö mitä voisi käydä koeajamassa.
_________________
ロードスターNA8C
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nokonzok
Kakkoskuski


Liittynyt: 15 Jou 2005
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Tor Nov 08, 2007 8:34 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

madu kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa. Millaisia kokemuksesi käyttökustannuksista ovat? Bensaa varmasti menee kun polkee, ja sen olen täysin valmis hyväksymään. Vakuutusyhtiö ei ainakaan pikaisen tutkinnan perusteella tee mitään eroa noin vanhan Evon ja peruslancerin välillä ('95 kakslitranen vain muutamia kymppejä kalliimpi kun nykyinen Mazda). Mites huollot, pysyykö Evo ehjänä, jos ei onko kallista (kaikki on tietenkin suhteellista, mutta silleen yleensä)?

Asialliselta rassilta kuitenkin vaikuttaisi, pitäisi löytää jostain suht läheltä yksilö mitä voisi käydä koeajamassa.


Käyttökustannukset eivät ole mitenkään erityisen korkeat. Bensaa toki palaa jos monoa antaa, mutta vähemmälläkin pääsee jos malttaa mielensä. Vakuutukset eivät ole mitenkään erityisen pahoja, yleensä liikutaan n. 1000 euroa / vuosi tasolla täyskaskon kanssa. Jos omaa bonuksia niin hinta on tietysti vielä halvempi. Osia saa todella hyvin ja asiantuntevia mekaanikoita on rallitouhujen jäljiltä ympäri maata. Hinnat eivät ole kovin pahoja. Kaikki tietysti maksaa, mutta moni moottoriosakin on yhteinen monien muiden mitsujen kanssa. Kaukana ollaan Skyline tasosta.

Ei muuta kuin kaupoille!
_________________
Autoharrastajat ry, liity jäseneksi ja vaikuta!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JP-R
Kakkoskuski


Liittynyt: 20 Tou 2005

LähetäLähetetty: Tor Nov 08, 2007 6:32 pm    Viestin aihe: Re: Evo 3 käytettynä? Vastaa lainaamalla viestiä

madu kirjoitti:

Eli miten hyvin EVO kolmonen toimisi kauppakassina/työmatkarassina/ehkä sen kehtaisi joskus radallekin viedä?


Täältä löytyy melkoisesti asiaa evoista.... : www.mitsubishiclubfinland.com

madu kirjoitti:

Onko niihin mitään hillitympiä takaspoikkia vai pitääkö sheivata kokonaan vaan pois?


Kyllä evossa siipi täytyy olla..... Tiedät sit kun käyt koe ajaan tai parkkeeraat sen essolle...

Toivottavasti löydät auton josta pidät.
_________________
-<Evolution IX GSR>-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
madu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Hei 2007
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Tor Nov 08, 2007 9:20 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joo mut kun kolmosessa se siipi on niin hirvee, siinä on ensin se leipälauta ja sitte se kamala keskipuola Jos jonkun kuutosen siiven heittäis siihen niin olis huomattavasti siedettävämmän näkönen.

Tutustutaanpas tohon sivuun.
_________________
ロードスターNA8C
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cudoe
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 24 Elo 2006
Paikkakunta: Kaarina

LähetäLähetetty: Tor Nov 08, 2007 9:26 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyl EVO III pitää olla oma spoikkas, ei se oo muuten mikä se on...
_________________
Mitsubishi Lancer Evolution X '09 MR-Edition
BMW E91 330XD Touring '07 käyttis
E30 Cabrio kesäpeli

Ex- BMW E46 330XDA, Evo IX '06, Integra Type-R DC2, Vectra 2.5 B2V6, Corsa B 1.6 GSi, Civic i-VT EE9, Civic/Crx 1.6 doch x3, 200sx S13, Celica Gti jne...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
nokonzok
Kakkoskuski


Liittynyt: 15 Jou 2005
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Per Nov 09, 2007 1:12 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

madu kirjoitti:
No joo mut kun kolmosessa se siipi on niin hirvee, siinä on ensin se leipälauta ja sitte se kamala keskipuola Jos jonkun kuutosen siiven heittäis siihen niin olis huomattavasti siedettävämmän näkönen.

Tutustutaanpas tohon sivuun.


Ei ole livenä todellakaan pahan näköinen. Vanhat Evot uudempien siivillä on lähinnä, no, säälittäviä.

Et muuten halua tietää mitä kutosen orkkis siipi maksaa.
_________________
Autoharrastajat ry, liity jäseneksi ja vaikuta!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
madu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Hei 2007
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Per Nov 09, 2007 1:54 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joo, pienimpiä ongelmiahan se takasiipi nyt on En ole kolmosta tainnut livenä nähdäkkään, niin en osaa sanoa että mites sitten. Uudemmissa kyllä menee ihan hyvin, mutta ehkä sellasen siipi ei sitten noihin kulmikkaisiin vanhempiin muotoihin sovi niin hyvin. Ulkonäöllisesti kyl tehtaaltakin aika namu, ei pahempia kaipaa. Valkonen kori Superturismo WRCt vaan alle niin siinä se sitte taitaa ollakin

Mites, olen nyt perehtynyt useita tunteja VAG 1.8T virittämiseen, mistä lisäheppojen repiminen ei tunnu olevan (suhteessa) mitenkään vaikeaa. EVOn 280~ varmaan riittää TOSI pitkäksi ajaksi (tehokkain mitä olen tähänmennessä ajanut 230-heppanen Golffi, ja sekin oli kyl ihan tarpeeksi nopea ) mutta mites hyvin tosta repii lisää polleja ja vääntöä?

..ja nyt lapsellinen kysymys, mitä 4G63 tykkää blow-off valvesta? 1.8T nimittäin ei tykkää, mutta suht pikkupoika kun vielä olen, niin suhinat olis hieno asia
_________________
ロードスターNA8C
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JP-R
Kakkoskuski


Liittynyt: 20 Tou 2005

LähetäLähetetty: Per Nov 09, 2007 4:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

madu kirjoitti:
......mutta mites hyvin tosta repii lisää polleja ja vääntöä?

..ja nyt lapsellinen kysymys, mitä 4G63 tykkää blow-off valvesta? 1.8T nimittäin ei tykkää, mutta suht pikkupoika kun vielä olen, niin suhinat olis hieno asia


Kyllähän siittä koneesta tehoja saadaan irti......


Koitappa tuolta :

www.mitsubishiclubfinland.com
_________________
-<Evolution IX GSR>-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
madu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Hei 2007
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Per Nov 09, 2007 4:38 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites muuten kilvitetyn sijasta jos pistäis ite kilpiin, eikös verojen pitäis laskea aika roimasti kun EVO3 ei taida kovin paljoa painaa, mutta teho/painolla jää kuitenkin alle sen 0.15 urheiluautoveron? Kun eiks tollaseen käy ihan peruslancerin valot, eikä niiden vastaavuusdokumenttien uskois hirveän montaa satasta maksavan.. vai? ESV:llä näyttäs jonkin verran noita olevan (just nyt 16200 ajettu kolmonen?!?!? ) seittemääntonniin, ja jos verot on alle 5 niin siihen nyt ei varmaan budjetti kaatuis jos mitään yllätyksiä ei tule ja saleen kulkis kivemmin kun enemmänkin kutiteltu vagina
_________________
ロードスターNA8C
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JP-R
Kakkoskuski


Liittynyt: 20 Tou 2005

LähetäLähetetty: Per Nov 09, 2007 5:28 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ylemmässä postauksessa on linkki jota kehoittaisin kokeileen...
_________________
-<Evolution IX GSR>-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
madu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Hei 2007
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Per Nov 09, 2007 5:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jeps, kävin nyt lukasemassa sen kolmosen hankintaan liittyvän ketjun läpi. Siellä tosin ei ollut tästä uudesta verotusmallista vielä ymmärrettävästi yhtään mitään, jotenka se vieläkin mietityttää. Muuten kyllä vaikuttaa varsin asialliselta peliltä. En ollut tuota ohitusten vaikeutumista RHD autolla ajatellu ollenkaan, pelkästään sen että joutuu pakittamaan Mäkkärin Drive-iniin, mutta eiköhän tollakin oppis ohittelemaan ihan ok.

edit: aijaa, toisessa ketjussa olikin, ja homma meni just niinkuin ajattelinkin että vero saattaa laskea aika rajusti. Ei välttämättä olis yhtään huono idea rekisteröidä ite jos noiden valmiiks tehtyjen hinnat ei laske.
_________________
ロードスターNA8C
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Tor Nov 15, 2007 11:43 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näinpä evo 3:n rhd version parkissa hiomotiellä, suomikilvissä. Varmasti hauska laite myös liukkailla keleillä . Onkohan noita montakin jo saatu kilpiin asti? Minkä hintainen tai kuinka paljon paperisotaa vaativa prosessi auton hankinta/tuontikulujen lisäksi?

Onko joku vielä toteuttanut lhd swappia?
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
nokonzok
Kakkoskuski


Liittynyt: 15 Jou 2005
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Per Nov 16, 2007 10:01 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kani kirjoitti:
Näinpä evo 3:n rhd version parkissa hiomotiellä, suomikilvissä. Varmasti hauska laite myös liukkailla keleillä . Onkohan noita montakin jo saatu kilpiin asti? Minkä hintainen tai kuinka paljon paperisotaa vaativa prosessi auton hankinta/tuontikulujen lisäksi?

Onko joku vielä toteuttanut lhd swappia?


Tarkkaa tietoa kilveet saaneiden määrästä ei ole, mutta jossain 20-30 akselilla liikutaan. Ei vaadi mitään tavallista kummempaa paperisotaa, eli valot vaihtoon ja vaatimustenmukaisuustodistus hankittava.

LHD-konversioitakin on tehty muutamia kappaleita. Tiettävästi yhdessäkään ei ole käytetty oikeita evo-osia, joten esim. ohjaus on huomattavasti hitaampi. Makuja on monia, mutta henkilökohtaisesti en täysin ymmärrä konversion tekemistä. Meneehän se siinä sivussa jos auton pistää muutenkin atomeiksi, mutta pelkästään konversion tekeminen on vähän turhaa. Hyvä kuski oppii päivässä ajamaan oikealta.
_________________
Autoharrastajat ry, liity jäseneksi ja vaikuta!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Mitsubishista Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group