IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Civic "DXi" -92 SuperBlack
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 25, 26, 27  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Kes 16, 2010 10:45 pm    Viestin aihe: Civic "DXi" -92 SuperBlack Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää ihan piruillessaan tänne esitellä oma työmaa, elikkä perus 5gen 4D kivik.

Listaa muutoksista (päivitetty 13.5.2013)

-----------------------------------------------------------------------------------
EG8 DXi Kori:
- Ruosteet, lommot, muovit; korjattu
- Värinvaihto Frost White NH-538 -> SuperBlack
- Coupe etupuskuri
- OEM ajovalopesurit
- Coupe/HB Spoon Style hiilikuitusähköpeilit omatekoisilla sovitteilla alkuperäisten manuaalipeilien tilalle.
- Keltaiset etusumuvalot 3000K Xenoneilla, Slim ballastit.
- Oranssit etuvilkut
- Stanleyn valmistamat OEM JDM sivuvilkut lokareissa (litteät)
- Alkuperäsiä M6 pultteja korvattu konehuoneesta ja ympäri autoa 60 kappaleella Skunk2 violetteja "fender washereita".
- PasswordJDM violetti battery tie down
- Tummapohjaiset "SPEC-D" etuvalot
- OEM ajovalojen sähköiset korkeudensäätömoottorit modattu SPEC-D etuvaloihin, auton johtosarjaan lisätty johdot keskikonsoliin tulevalta korkeudensäätökytkimeltä Hondan kytkentäkaavioiden mukaan.
- Morimoto Mini H1 5.0 LHD projektorit
- 6000K H1 Xenonit Slim ballasteilla.
- 50/50 Red/Clear takavalot OEM-takavalojen pohjilla -> täydellinen istuvuus.
- Kattoantenni ja pilariantenni poistettu, OEM-pilariantennin peitelevy.
- Wings West RS polyuretaaninen etulippa
- EK Sedan -98 sivuhelmat
- Uudet EK OEM eturoiskeläpät
- Uudet EG OEM takaroiskeläpät
- Peräkoukku poistettu
- PasswordJDM kultainen vetolenkki takana
- Takalasit tummennettu 35%
- Etusivulasit tummennettu 50%
- Joku Corollan takaspoileri(?)
- Korinväriset ovenkahvat
- JDM-sivulistat
- Tuuliohjaimet ovissa x4
- SuperFlux LEDit parkeissa ja rekisterikilven valoissa.
- AVITAL 5303 häly/kaukokäynnistys + lisätunnistimet
- DEI 530T ikkunoiden avaamis/sulkemisautomatiikka.

Sisusta:
- BRIDE Gias Low Max Replica etupenkit
- Täydellinen värinvaihto harmaa -> Satin Black
- JDM Optional "Highrise" Arm Rest (Suoraan tehtaan paketista)
- JDM Optional Audio Center Console
- JDM Automaatti-ilmastointi
- CDM/USDM OEM-vakionopeudensäädin
- OEM Nelipuolainen nahkapäällystetty musta ratti vakionopeudensäätimen kytkimillä
- OEM SRS-delete cover rattiin.
- PasswordJDM nahkainen vaihdekepinpussi punaisella tuplatikkauksella
- BLOX Neo Chrome ~450gr vaihdekepinnuppi
- Täydellinen sähkölasiswappi alkuperäisillä Hondan osilla. (Ovipahvit, kytkimet, johtosarjat, releet, sulakkeet, nostimet)
- Kaikki keskikonsolin/lämmönsäätöpanelin/kytkimien/mittariston polttimot vaihdettu LEDeihin.
- Itse tehdyt peilien sisätaustalevyjen diskanttisovitteet.
- Lattiamatto värjätty mustaksi (vaihtunee punaiseen(?))

Alusta/Jarrut/Renkaat/Vanteet:
- BC Racing BR series alustasarja 10kg/6kg jousilla.
- GängBäng NS-2 205/40/16 kumit
- Advan Replica 659 Gold 16´ vanteet
- Muteki SR35 NeoChrome pyöränmutterit
- ASR alumiininen taka-apurungon vahvike
- ASR 24MM takakallistuksenvakaaja
- ASR endlinkit
- Skunk2 Pro Plus camber-kit taakse
- Skunk2 Pro Plus camber-kit eteen
- D2 Racing TOE-varret taakse
- Function7 alatukivarret
- Taakse DXi rumpujarru -> VTi levyjarruswappi, BrakeMaxin palat
- Soodapuhalletut + punaiseksi maalatut takaolkavarret
- Soodapuhalletut/mustaksi maalatut jarrukilvet
- Energy Suspension punaiset Rear Trailing Arm polypuslat
- Goodridge teräspunosjarruletkut eteen + taakse
- 282mm / 25mm uritetut/rei´itetyt MTEC-levyt edessä
- 17CL15VN Integra Type-R etujarrusatulat
- Honda NSX etujarrusatuloiden kannakkeet
- EBC Greenstuff etujarrupalat
- EG9 SiR etuolkavarret
- BuddyClub pidennetyt alapallonivelet
- 1´ ITR-jarrupääsylinteri ja tehostin
- ITR 24MM etuvakaaja
- ITR etuvakaajan endlinkit Energy Suspension polypuslilla.


I.C.E.
- Soittimena Pioneer 2-DIN AVH-X5500BT (2013)
- Pioneer TS-E170Ci erillissarjat edessä ja takana, johdotukset koko matkan vahvistimelta jakosuotimen kautta kaiuttimille asti 2,5mm2 kaijutinkaapelilla.
- Autostudio nelikanavainen T-480 vahvistin erillissarjoille (15mm2 virtajohtosarjalla)
- Pioneer GM-D9601 (2013) vahvari subwooferille (Audison 25mm2 virtajohtosarjalla)
- Tehdaskoteloitu Rainbow Cyclone 12 subi.
- Optima YellowTop 38A akku
- Ground Zero 1 faradin kondensaattori
- Audison Connection FT2550 RCA-kaapelit vahvareille ( x 3).
- Silent Coat 4mm (13-14m2) äänenvaimennus lattiaan, oviin, kattoon, hattuhyllyyn konttiin, kontinluukkuun, tulipeltiin, pilareihin.
- Etuovien midien takana taustaheijastuksia estämässä 15mm paksuista Silent Coat Sound absorber "kennomattoa".
- Peruutuskamera IR-pimeänäöllä

-----------------------------------------------------------------------------------


Viimesyksynä alkoi olla ensimmäinen auto hakusessa ja Joensuussa pyöriessä eteen sattui kyseinen ilmestys, josta sitten tuli paperit tehtyä. Joltain perinteiseltä jobbarilta ostettuna hinnaksi jäi 1K€, joka oli sillä hetkellä aikalailla tarkalleen maksimibudjetti. Siitä erikoinen tapaus että kaveri myi auton 1.2 litraisena.

Tuli aika tarkkaan syynättyä auto siinä pihassa ja tiedossa oli että peltihommiinhan siinä ennen talvea joutuu että menee keväällä katsastuksesta läpi. Pohja tuntui olevan onneksi ehjä... Vasen murros piti ääntä.

Auto ostokunnossa:







Nooh, siinä tuli sitten samalla reissulla ostettua jotain perus sytytyspuolen osia (virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat) kun edellisen omistajan kirjoittelemassa huoltokirjassa ei niistä ollut minkäänlaista merkintää. Joensuusta lähtiessä tuli kipattua joku Valvolinen suuttimienpuhdistusmyrkky tankkiin ja tuntui auttavan pieneen nykimiseen kiihdyttäessä. Kotiinpäästessä auto tuntukin jo pirteemmältä.

Sittenpä tulikin vaihdeltua aiemmin osteltuja sytytyspuolen osia siinä toivossa että "onpahan nyt ainakin puhdas kipinä". Lopputuloksenhan saattaa arvata; kipinä hävis kokonaan.



Onneksi tuli ostettua motonetistä huolto/korjausopas ja sen ohjeilla tulin siihen lopputulokseen että puola on sökö. Paikallisesta varaosaliikkeestä uusi tilalle ja homma toimii.

Sittenpä alkoi mukanatulleet poppivehkeet aiheuttamaan vitutusta, ja kun palkkapäivä lähestyi, niin lähti autostudiolta tilaukseen soitinta ja erkkasarjaa.

- Pioneer DEH-P8100BT
- Pioneer TS-E170CI





Ne tuli sitten asennettua siinä syksyn synkkinä iltoina, ja kylläpähän parantui äänenlaatu kummasti.

Etukajareille piti sahailla kuviosahalla sovitepala paksusta vanerista:





Diskantit sai asennettua poran ja dremelkopion avulla siististi etupilareihin.




Sittenpä tulikin jo kokeiltua tässä välissä kaikkea turhaa ja vähemmän turhaa.

Rekisterikilven valojen fiksailua (kiinnikkeet rikki, ja muovit valkoisessa maalissa). Valot sai aika hyvään happeen liimalla, 1500:lla vesihionnalla ja vahoilla myllyttämällä. Pitipä kokeilla noihin rek.kilven valoihin vähän sävylakkaakin kun sattui pullossa olemaan sen verran jämiä.





Takavaloihin tuli kanssa testattua hiovilla vahoilla ehostamista.

Ennen:



Jälkeen:





Pakko kyllä ihailla edellisen omistajan maalaustaitoja noiden muoviosien suhteen. Ei oo varmaan paljoakaan vahoja/silikoneja/paskoja putsailtu ennen maalaamista. Teipitkin oli vedetty suoraan märän maalipinnan päälle ovenkahvoissa.









Teippaukset tuli revittyä pois, sen verran törkeiltä näyttivät.


Muoviosat sai vielä tässä vaiheessa jäädä tuohon kuntoon, motonetistä tarttui nimittäin mukaan SteelMaten kauko-ohjattava keskuslukitussetti, joka oli yllättävän helppo asentaa kunhan vaan virittelee moottorit ja vivustot niin, ettei mikään jää "kantamaan".

Takaoviin asennus:



Piuhat alkuperäisen johtonipun sisältä:



Etuoviin asennus:






Sittenpä alkoikin vasen etujarru temppuilla, ja auto veteli jarrutuksissa aika agressiivisesti lähimmän ojan puolelle. - Palat vaihtoon.

Paloissa ei sen kummempaa vikaa ollu, vaan vika löytyi jarrusatulan liukutapeista (lieköhän edes oikea nimitys). Oli edellinen jarrurempan tekijä voidellut nuo tapit jollain runkkivaseliinilla, ja senhän tietää mitä siinä käy kun yhdistetään hiukkasen kovemmmat lämmöt ja joku perusvaseliini -> Palaa jumiin.

Voitelin nuo kyseiset tapit kuparitahnalla ja löin uudet palat paikalleen ja johan alkoi pelaamaan.




Seuraavaksi pitikin jo kokeilla hiekka (tai noh, lasikuulapuhallusta) tuohon pieneen ruostekohtaan tankinluukun nurkassa.



Leikin siinä samalla sitten vähän kilikalimaaleilla, tarkoituksena suojata tuo kohta niin että kestää ainakin seuraavan talven. Saipahan harjoiteltua jonkunlaista häivytysmaalaustakin siinä samalla. Eihän tuo kovin kummoisesti onnistunut kun tuli ostettua pelkän alkuperäisen värikoodin kilikalipullo, mutta saipahan ainakin talveksi suojattua tuon kohdan.








Seuraavaksi olikin takakaaren vuoro. Melko rapeeks tuo oli päässykkin.





Hain motonetistä kaaren ja sitä pääsi sitten virittelemään.



Helman irroitettua sai huomata että lisää peltitöitä on tiedossa...



Kaaren vaihdossa tulikin sitten tehtyä ihan reippaasti erilaisia pieniä ja isoja virheitä, johtuen suurimmaksi osaksi erinäisten henkilöiden ja eri puljujen virheellisistä neuvoista johtuen.

Eka virhe; liian vähän uutta peltiä tilalle. Samaan hengenvetoon toka virhe; kaari vaihdettiin kahtena palana.



Kolmas virhe, haistapaskan kilikali sinkkimaali kitin alle...



Ties kuinka mones virhe, liian vähän aikaa.



Kun sitten homman loppupuolella sain kuulla tehdyistä virheistä ihan ammattilaisilta, niin jätin kaaren suosiolla pohjamaaliin ja kiveniskumaaliin talven ajaksi. Tiedossa kyllä oli että keväällä on sitten uusi kaarenvaihto edessä kun pohjamaali ja kitti imee kosteuden...

Tuossa kuosissaan tuli talvi ajeltua:



Talven aikaan asentelin CAI:n ja 5% tummennuskalvot. Kevään/kesän 2010 taitteessa tein sen päätöksen että nyt tehdään hommat kunnolla, ja siitäpä tämä projekti lähti ihan toden teolla käyntiin.

Tuli pestyä ja puunattua auto ja sitten alko purkaminen.



Helmakoteloita harjatessa meni sitten pesuharja pellistä läpi mukavan rusahduksen saattelemana, eli lisää peltihommia tiedossa...



Purkamista...



Hifiasennuksia ei kannata tehdä kiireessä. Tässäkin tapauksessa oli kiire saada auto ajoon että pääsi viihteelle.



Parisataa nippusidettä myöhemmin...





Lattiamaton irtiollessa imuroin- ja vetäisin maton mustaksi kolmella Motipin sprayputelilla. Lopputuloksesta tuli hyvä, mutta kuvaa siitä ei ikävä kyllä vielä ole kun kännykän kameralla ei kovin kummoista kuvaa saa tummista systeemeistä.

Aiemmin lattiamattoa irroitellessa kirosin etten enää ikinä (tai ainakaan ihan heti) ala uudestaan samaan hommaan, joten tilasin siltä varalta autostudiolta ison paketillisen Silent Coat vaimennusmattoa ja asentelin ne lattiamaton alle. Eipähän ainakaan melun takia tarvitse uudestaan lattiamattoa repiä irti...








Näihin aikoihin kysäisin paikalliselta ammattimaalarilta kustannusarvioita kaaren maalauttamiseen. Sanoi että jos itse vaihdan kaaren uudestaan, ja tekaisen pohjatyöt, niin hän ottaa 300€ maalaamisesta.

Jotenkin tässä vaiheessa mieleen juolahti ajatus että eihän tässä oo mitään järkeä ruveta yhtä kohtaa tekemään hyvin, kun muissa paikoissa on toivomisen varaa. Noh, seuraavaksi sitä oltiinkin jo tilailemassa maaleja koko auton ylimaalauttamista varten. Samalla väriksi vaihdettaisi musta (automaalit.netin SuperBlack paketti).

Maaleja odotellessa korjailin ruostekohtia helmoista ja kaarista ja aloittelin pohjien tekoa.

Helmojen ruosteiset pellit rälläköin irti, ja hitsasin tilalle 2 millistä. Ei luulis ihan heti tulevan läpi... Sivelin paljaat ulkopinnat Noveroxilla, ja sisäosat ruuttasin puhdistuksen jälkeen massaruiskulla täyteen kotelonsuojaa.





Takaosaa hioessa, maalatessa ja ruostesuojatessa irroittelin vetokoukun pois yleisilmettä rumentamasta, sille kun ei ole meikäläisellä minkäänlaista käyttöä.



Takaa hion maalit pellille asti, ja sipaisin pintaan pari kerrosta Noveroxia.



Maalit tuli viimeviikolla, ja suunnitelmanmuutoksen takia kun maalaan auton itse, niin tilasin ruiskuksi DevillBiss FLG-5:n.

Auton tämänhetkisestä tilasta ei ikävä kyllä ole kuvia. Luuri hajosi softapäivityksen yhteydessä ja kaikki kuvat on siinä. Autosta on vasen takakaari vaihdeltu uudestaan (tällä kertaa ihan viimeisen päälle pokkauspihtejä käyttämällä ja osittain hitsaamalla, osittain koriliimaa käyttämällä). Kaikki ovet irroiteltu, vasen takaovi on kittailtu ja hiottu suoraksi, happomaali ja musta hiontapohjamaali vedetty pintaan, vasemmassa etuovessa on vasta puolittainen happomaali pinnassa. Hommat kun jäi ilman kosteusprosentin nousun takia pahasti kesken.

Kommenttia, vinkkejä/neuvoja ja kritiikkiä saa ja pitääkin rojektista antaa, tässä ollaan vielä ihan noviiseja autotekniikan, pintakäsittelyn ja monien muiden osa-alueiden kanssa, niin rakentava palaute ja neuvot on kultaakin kalliimpia. Projektin yksi tarkoitus onkin että tässä tehdessä oppii mahdollisimman paljon kaikenlaista hyödyllistä ja vähemmän hyödyllistä.

Kaikki vinkit kaarevien osien (kuten takakaaret, ovien alareunat) kittaamiseen ovat erittäin tervetulleita!


Viimeinen muokkaaja, HiTec pvm Kes Hei 17, 2013 7:04 pm, muokattu 28 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lepisto89
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 12 Syy 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

LähetäLähetetty: Kes Kes 16, 2010 11:09 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu on tullut huomattua eräänkin kerran että kannattaa tehdä kerralla kunnolla

Hyvä tulee.
_________________
Rojekti: Honda Civic -94 B16A swap
Käyttis: Saab Ng900 -94 Stage "X" E85
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hon-da tuni-ng
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Huh 2004
Paikkakunta: nurmes

LähetäLähetetty: Tor Kes 17, 2010 7:45 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mukava ku noita kuvia on runsaasti ja näyttää osaamistakin löytyä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Huulari
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 23 Maa 2004
Paikkakunta: Jyväskylä

LähetäLähetetty: Tor Kes 17, 2010 10:35 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hienoa että näitäkin jaksetaan vielä kunnostaa eikä ajeta paalutukseen suoraan. Haluatko ostaa varaosiksi samanlaisen valkoisen civakon? Ois ylimääräisenä..
_________________
Honda Civic 4ever!
http://www.minunauto.com/auto/16899
http://www.minunauto.com/auto/21785
Musiikkiani:
www.mikseri.net/thearea51
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Kes 17, 2010 10:59 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo ihan hyvä oppiprojekti tää riisikippo on Tällä hetkellä riittää tuo yksikin, en tarviis _tällä hetkellä_ mitään muuta osaa kun tuon antennin peitelevyn. Paljonkohan maksanee suomessa?

Kippo pitäisi saada 12.7 mennessä (armeija) ajoon.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Kes 18, 2010 9:09 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään sai aika hyvin tehtyä kun oli hyvä keli, lähinnä ovien kanssa tuli pelattua, siliteltyä hiontapohjamaalia ja paklailtua kiveniskuja ja lommoja. Toiseen etuoveenkin sain osittain suihkittua hiontapohjamaalin, pitää nuo tiivisteidenaluset ja muut näkyviin jäävät kohdat vetää huomenna.

Takaov(i)en kiveniskujen ja ruostetäppien rapsuttelu/hiominen:



Ehjäksi luultu oikea takakaari tuli todettua alaosastaan lahoksi paskaksi puolivahingossa. Rapsuttelin helmoja hitsatessa kyrvähtäneitä maaleja pois ja sittenpä menikin ruuvari pellistä läpi. Kaari näytti tottakai ehjältä kun ruoste ei ollu kerenny tulla 2mm kittikerroksen läpi. Tohon oikeeseen takanurkkaan on joskus aikaisemmin kaari vaihdettu, sauma näkyy takaluukun kautta katsellessa. Kaaren vaihto on tosi nätisti tehty, eikä ulkoa päin erota että on vaihdettu. Harmi vaan että ruostesuojaus on jätetty kokonaan väliin....



Sitten pari kuvaa happo/pohjamaalissa olevista ovista. Etuovessa kuvanottohetkellä vasta eka kerros, sen takia happis kuultaa yläreunassa läpi. Takaoven tummemmat kohdat on hionnan jälkeen maalattuja kohtia.





Huomenna jatkuu.


Viimeinen muokkaaja, HiTec pvm Sun Tam 30, 2011 1:37 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Kes 24, 2010 10:26 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on kaikki ovet happopohjamaalissa, ja kolme ovea hiontapohjamaalissa, yhden oven maalaan paikallaan ollessa kun ei kunnon telineitä ole, eikä ole tarvikkeita tai aikaa ruveta rakentelemaan. Etummainen oikea kynnyslista oli ollu edellisen omistajan aikana vähän koholla, ja hangannut etuoven alaosan maalin puhki pellille asti. Onneks ei ollu kerenny läpi asti ruostumaan.



Auto on kattoa lukuunottamatta kuivahiottu nelisatasella. Ovien katveeseen piiloon jäävät vaikeat paikat maalasin happomaalilla ennen ovien paikalleenlaittoa.



Samalla korjasin saranat ja ovien hidastimet/stopparit. Saranat oli takaa ruostunu liukulaakereiden osalta jumiin, jonka seurauksena saranoiden rungot oli kuluneet väljäksi.

BTW, pitääkö koko räpsy vetää happomaalilla, vai pelkästään pellille hiotut/kitatut kohdat? Tästä on vähän ristiriitasta tietoo taas. Happista ei ole enää kuin vajaa litra jäljellä.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jolpa
Vuoden forumilainen 2005
<b>Vuoden forumilainen 2005</b>


Liittynyt: 06 Maa 2004

LähetäLähetetty: Tor Kes 24, 2010 11:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kai se happomaali mitään auta jossei pellillä oo?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hon-da tuni-ng
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Huh 2004
Paikkakunta: nurmes

LähetäLähetetty: Per Kes 25, 2010 7:50 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mielestäni happomaali tulis vetää pellille tai kitattuhin/kuidutettuihin kohtiin ja happomaalin päälle sit hionta maali.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Kes 25, 2010 9:20 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näin vähän päättelinkin tuosta happomaalin määrästä, jonka laittoivat malisettiin. Kiitoksia
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Hei 01, 2010 11:35 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taas on vähän saatu aikaseks:

Konepellin lommot ja kiveniskut kittailtu:



Samalla tuli ihan mielenkiinnosta purettua viimeinen huoltamaton oven hidastin/stoppari. Hyvin oli keränny hiekkaa. Swappasin nuo etuoven stopparit keskenään. Oli sen verran epätasaseen kulunu.





Eilen sain ajettua auton talliin ja vetäisin hiontapohjamaalin pintaan. Vasemman takakaaren kohta jäi vielä maalaamatta kun pitää vielä vähän hioa oikeaan muotoon sitä ja vetää happis päälle.



Tästä kuvasta näkee hyvin kehityksen maalarina, vasemmalla ovi joka on ihan ensimmäinen pinta jonka oon ruiskulla maalannu (säädöt ja maalin ohennussuhde päin mäntyä). Oikealla vastaavasti pintaa jonkalaista nyt pystyy jo maalaamaan.



Nyt pitää vaan odotella tää päivä että pohjamaali on varmasti kuiva, ja hioo kaari muotoonsa ja pohjamaali tasaseks. Sitten kaareen happis ja hiontamaali, sen hionta, putsaus ja sitten pääseekin pintamaalilla leikkimään.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eg1992
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 26 Tou 2010

LähetäLähetetty: Tii Elo 31, 2010 9:43 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokos tää on saanu maalin niskaansa??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Sun Syy 19, 2010 8:37 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiljaista on ollu kun ei oikein aika riitä. Toisinsanoen projekti polkaistaan takaisin tulille tästä viestistä 200 aamun jälkeen.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Lok 21, 2010 8:25 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jooh, intin runkkuvv:n aikana kävin tallissa pyörähtämässä ja olipahan vastassa kiva yllätys takakaaren kanssa. Oli koriliima antanu jostain helvetin syystä periks hitsitäppien välistä ja kaarta kun sormella painoi, niin peltien saumat tuli jostain kumman syystä näkyviin kitti- ja maalikerrosten alta. Pinnat oli varmasti puhtaat kun liimasin, että mitähän vittua...

Ei niin lyhyen noitumistauon jälkeen piikkasin koko paskan uudestaan auki ja yksi tuttu kävi putsaamassa liimat pois ja tinaamassa kaaren sillä aikaa kun itse ryynäsin metsässä.

Tänään alottelin kittaamista uudestaan, hiukkasen kyllä vituttaa kun ei oo ainakaan omasta mielestäni mikään helppo kohta kittailla oikeaan muotoon. Pitää koittaa aina lomilla käydä jyystämässä tuota kaarta, muijaa kun ei tällä hetkellä ole.

Parin päivän vv loppuu huomenna ja projekti jää taas joksikin aikaa tähän vaiheeseen:



_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eg1992
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 26 Tou 2010

LähetäLähetetty: Tor Lok 21, 2010 10:03 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
muijaa kun ei tällä hetkellä ole.


no jooo. tarviikko apua? mulla kun eii oo mitää tekemistä, mielellään voisin tulla hiomaan tota! =)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Sun Tam 09, 2011 12:16 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TJ 88...

On tullu vähän lämpimikseen sisustan kanssa pelailtua. On projektin alusta lähtien ollu selvillä että sisustaa uusitaan jollain tapaa. Eli toi pappaharmaa saa väistyä ja tilalle tulee mustaa.
Alunperin oli tarkoitus vaihdella mustat muovit tilalle, mutta VHT:n sivuille eksyttyäni ja käyttäjien kokemuksia lueskeltuani arvelin kokeilla VHT- vinyyliväriä noihin harmaisiin muoviosiin ja kojelautaan.

http://www.vhtpaint.com/vinyldye.html

Ovipahvit ja penkit saa olla vielä rauhassa, koska penkit verhoillaan uudestaan ja ovipahvit vaihtuu vielä, koska veivit vaihtuu sähköikkunoihin.

Muutama kuva: (auto on sitten sisältä ihan valkeessa hiontapölyssä ja muussa paskassa joten esim. musta lattiamatto näyttää aika kulahtaneelta)







Hemmetin hyvää kamaa toi vinyylimaali/väri, imeytyy värjättävään osaan joten kestää kulutusta paljon paremmin kun normaalit maalit ja kaiken hyvän lisäksi "peittää" naarmut ja pinnan virheet erinomaisesti. Tuolla saa ihan uutta osaa vastaavan pinnan kun vähän vaivaa näkee.
Lisää kuvia tulee kunhan saan kojelaudan revittyä irti ja värjättyä.

Edit:

Oliskohan kellään antaa vinkkejä mistä tollasta toisenlaista "välipalikkaa" kojelaudan ja vaihdekepin muovien väliin kannattaisi lähteä metsästämään? Eli nimenomaan tuollainen kuvanmukainen viritelmä jolla soittimen saa vakiopaikaltaan alemmas.


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Killer-Bee
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 30 Maa 2009

LähetäLähetetty: Maa Tam 10, 2011 1:33 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen sitä samaa keskikonsolia koittanu metsästää, mutta en ole löytänyt mistään, ne uudetkin maksaa ebayissa jtn 150e
_________________
VTEC just kicked in yo!

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Tam 22, 2011 5:29 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On kyllä sikahintaisia noi keskikonsolit. Ebayssä näyttäis olevan tosiaan originelli palikka jotain 150 dollaria, ja joku hiilikulliversio 180 dollaria.

Nyt pitäs laittaa ostoon ikkunoiden sähkönostimet kaikkine kilkkeineen, sähköversio-ovipahvit ja piuhasarjat kytkimineen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hekez
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 06 Huh 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

LähetäLähetetty: Sun Tam 23, 2011 2:08 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mustat ovipahvit, rhd:n kytkimillä taitaisi ainenkin löytyä. eli kaikkien ovien ohjausyksikkö olisi oikealla puolella, pystyy muistaakseni vaihtamaan myöskin vasemmalle.
_________________
Vaeltava Kaihomieli..

Tän hetkiset kipot
-Subaru Impreza Wagon '96
-Renault Clio mk2 '00
-Volkswagen Vento '97


the exlist:
-Honda Civic '93 "ruostekasa"
-Honda Civic '92 Lsi
-Honda Civic '96 Is
-Honda Prelude '89
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Sun Tam 23, 2011 11:24 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

YV:tä laitettu!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Sun Tam 23, 2011 5:11 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin tänään tallilla irrottelemassa kojetaulun ja kerkesin vetää pari ohutta kerrosta siihen tolla vinyylimaalilla. Tänään takas Gonabeachille ja huomenna Taipalsaareen viikoks sotimaan.

Muutama kuva taas:

Nyt ois hyvä sauma äänieristellä...


Silikoninpesuainetta meni ihan kiitettävästi, oli nimittäin edellinen omistaja aika ahkeraan hieronu silikonisienellä joka paikkaan.




Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Sun Tam 30, 2011 1:14 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TJ 67...

On taas tullu ideoitua jonkinlaista I.C.E setuppia tässä leirin jälkimainingeissa.





- Ampire kosketusnäyttö pelkääjänpuolelle kojelautaan upotettuna PC:tä ohjastamaan USB -lähdöllä ja VGA-liittimellä.
- Acer Aspire Revo R3600 (kämpän koneena turha, joten tämä joutaa hyvin autokäyttöön.)
- Acerille pitänee jostain etsiä autokäyttöön sopiva virtalähde, mitään 12V - 230V inverttereitä ei tähän autoon tule.
- Saunalahden nettitikku nettiselausta varten.
- Rainbow iPaul 4.300 erkkasarjoja ruokkimaan. (omakohtaisten kokemusten ja näyttävän ulkokuoren takia)
- Rainbow iPaul DM2000 subbarille
- Pioneer TS-E 170i erkkasarja eteen (löytyy jo tallinnurkasta)
- Emphaserin erkkasarja taakse, tai sitten samanlainen Pioneerin setti kuin edessäkin.
- Pioneer DEH-P8100BT soitin, joka vaihtuu myöhemmin toisenlaiseen koska soittimen taustavalot ei sovi mitenkään auton sisätilan värimaailmaan.
- Emphaser 12" subi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Sun Hel 20, 2011 11:30 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Projektin hiljaiselo lähenee loppuaan TJ:n ollessa 46.

Luicin tyylikkäästä johtojen niputuksesta rohkaistuneena päätin itsekin kokeilla kojetaulun piuhasarjaan tota punossukkaa. Eihän ne piuhat sieltä minnekkään näy, mutta päätarkotuksena tässä olikin repiä alkuperäiset, aivan onnettomat kaiutinpiuhat irti. Viimekesänä vedin paksummat 2,5mm kaiutinjohdot kaikille kajareille. Johtotyöstä kuvia huomenna. Tuosta kojetaulun johtosarjasta muuten yksi kysymys, mille lisälaitteelle tollainen yksi ylimääräinen sininen liitin on? Liittimessä on "suojakuori" paikallaan, ja liitin oli teipattu johtoihin kiinni. Sumuvaloille? Sähköpeileille?

Maanantaina pitäs myös saapua Stirwellin tilaus. Tilasin maalausroippeita valmiiksi siltä varalta jos menee viikon lomat läpi niin parin viikon päästä olis tiedossa maalaustsembalot. Eli ovet, konepelti ja takaluukku irti, ja niiden taustojen maalaus pintamaalilla. Pimeässä ja ahtaassa sisätallissa en uskalla pintamaalia hyvin näkyviin paikkoihin vielä vetäistä, eli koko auton maalaus tehdään heti kun kelit keväällä sallii auton siirron toiseen talliin.

Tässä pätkittäisillä vartiovapailla on tullu näpräiltyä lämpimikseen kaikkea pientä. Takasivulasien irtiollessa kalvotin ne tällä kertaa aivan viimeisen päälle kunnolla 5% valoa läpäisevällä ja naarmuuntumattomalla 3M kalvolla, kalvojen piiloon jäävät reunat käsittelin lakalla. Tuli aivan virheetön lopputulos. Tästäkin uppailen kuvat huomenna. Mites tuon takalasin oikeaoppinen ehjänä irroittaminen muuten menee?
Uusi hattuhylly ja takakontti on jo Google SketchUp 8 käyttäen "piirustuspöydällä".

Tuli tässä muuten mieleen sellainen, että onko kellään tietoa sopiiko mm. 5GEN Accordin ovien sisäkahvat 5Gen Civicciin? Ovat ainakin ulkoapäin aivan samanlaiset. Lähtee samantien ostoon jos vaan sopivat Civicciin. Alkuperäset muoviset on aivan paskana.



Tutkailin tuossa viikonlopun aikana muutenkin kaikkia muoviosia ja tulin siihen lopputulokseen että tohon alkuperäseen sedanin etupuskimeen en työtunteja upota, on kahdesta kohtaa aika pahasti halki ja tuo ulkonäkö ei muutenkaan miellytä yhtään. Jos jollain on sopuhintaista ehjää HB:n vakiopuskinta myynnissä, niin YV:tä vaan.
Peilit menee myös vaihtoon, kuskinpuolen peili meni viime talvena tuhannen pillun päreiksi kun vastaantulija tulikin rekan takana lumipöllyssä puoliksi meikäläisen kaistalla vastaan. Peilit osu 70km/h vauhdeista toisiinsa, ei sen lähempää menny. Toinen osapuoli vissiin tajusi oman virheensä ja päätti olla pysähtymättä. Minkähänlainen homma olis viritellä DXi malliin sähköpeilit?

Projektin hiljaiselon ja sitä myöten uusien kuvien vielä puuttuessa on sama kai ihmetellä joitain viimekesäisiä random-kuvia.





















Aika hyvällä mallilla oli jo takakaarikin. Vähän kyllä vitutti piikata auki toi.

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Hel 28, 2011 10:07 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä menny lomat läpi...

Jostain täytyis repiä ehjä HB/Coupe etupuskuri. Näytti olevan motonetissä HB:n puskin myynnissä 49.90€ mut tekeekö noilla motonetin paskoilla mitään? Jostain muistelen lukeneeni että noi tarvikepuskurit ois aika vempuloita, pitääkö paikkansa?

Tässä niitä aiemmin luvattuja kuvia:

Punossukalla ehostamista ja keskeneräistä äänieristämistä:












Kojetaulun värjäys valmiiksi:










Kahvojen maalipinnan ihmettelyä. Pitää varmaan tinnerillä hangata toi vanha maalinpaska irti. Miten joku voi edes saada tuollaisen pinnan aikaseks.



Viimeinen muokkaaja, HiTec pvm Per Maa 11, 2011 8:55 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Smoke
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 25 Elo 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

LähetäLähetetty: Maa Hel 28, 2011 10:21 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

on kyllä suht karmeen näköset noi kahvat

mut onneks auto on nyt hyvissä käsissä
_________________
Civic eg8
Opel Kadett C 1,2
------------
*Ei se nopeus tapa, vaan ajovirhe*
http://japtoys.foorumi.org/index.php
Accord -91 2,2 ex
Accord -92 2.0 EX
本田=Honda
煙=Smoke
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Laamadeus
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 28 Tou 2008
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Maa Hel 28, 2011 11:19 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kylläpäs on kiva topic. Kunnolla kuvia ja tehään kerralla kuntoon Vois itekki tota vinyyliväriä, sais vähä tummemmaks noita sisätilan osasia jotka vuosien saatossa vähä menettäny mustuuttaan
_________________
The world is yours.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
eg1992
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 26 Tou 2010

LähetäLähetetty: Maa Hel 28, 2011 11:22 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite laitoin sedaniin motonetin HB:n puskurin, istu mielestäni aika kivuttomasti.


maalissa, kuskin puoli läks kiinnityksestään irti kun otti maahan kiinni..

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
flipperi
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 27 Huh 2004
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Maa Hel 28, 2011 11:38 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eg1992 kirjoitti:
Ite laitoin sedaniin motonetin HB:n puskurin, istu mielestäni aika kivuttomasti.


HAHHAA.!!!
Möit perkele tuon mun kaverille OEM puskurina..
_________________
-92 Honda Civic Vti Turbo
-94 Honda Civic SiR2
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Laamadeus
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 28 Tou 2008
Paikkakunta: JKL

LähetäLähetetty: Maa Hel 28, 2011 11:48 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

flipperi kirjoitti:
eg1992 kirjoitti:
Ite laitoin sedaniin motonetin HB:n puskurin, istu mielestäni aika kivuttomasti.


HAHHAA.!!!
Möit perkele tuon mun kaverille OEM puskurina..


Luotettava kauppakumppani, eg1992, osta sinäkin.

Unohti äskösestä postauksesta tämä http://hitecmods.kuvat.fi/kuvat/Civic/301020091013.jpg/_medium.jpg
Kyllä oot jännästi saanu kuvattua tuon vanerin, ihmettelin ekana ku tuon näin et miten helvetin isot kaijuttimet sie meinasit oviin laittaa, näyttää nimittäi tuossa kuvassa melkolailla isolta
_________________
The world is yours.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
civic_lsi93
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 11 Hei 2005
Paikkakunta: Iisalmi

LähetäLähetetty: Tii Maa 01, 2011 12:05 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eg1992 kirjoitti:
Ite laitoin sedaniin motonetin HB:n puskurin, istu mielestäni aika kivuttomasti.


Ei tuo kyllä istu kivuttomasti. Joutuu muokkaamaan lokareita ja konepeltiä sekä joutuu vaihtamaan etuvilkut, jotta istuu täydellisesti. Tai no, riippuu tietysti jokaisen omista laatu vaatimuksista, että mikä istuu hyvin ja mikä ei
_________________
D15Beast2

Do you wanna turn your D15B2 into a beast? Start here!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 25, 26, 27  Seuraava
Sivu 1 Yht. 27

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group