IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Civic "DXi" -92 SuperBlack
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Shakini
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 19 Huh 2011
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: Kes Maa 27, 2013 4:12 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Itse laskin et taisin ruuvata noita reilut 40kpl konehuoneeseen/etupuskurinkiinnikkeisiin. Kaikki näkyvät pultit vaihtelin noihin. (Poislukien toi venttiilikopan maadotuksen pultti.) Loput meni tankinkorkin paikkeille (6kpl), takapuskurille, takaluukun saranoille, takaluukun lukkohakaselle jne jne jne

Riippuu vähän auton varustetasosta et mihin kaikkeen niitä menee, mut täytynee ottaa huomioon että itse ruuvasin noita valmiiks mm. vakionopeudensäätimen ja ilmastoinnin hiluja varten, että niitä varmasti riittää niillekki + tietty senkin takia etten vahingossa hitsaa niiden kiinnitysmestoja umpeen ku joku kaunis päivä silottelen tota konehuonetta

Noi tulee sit 6 kpl seteissä ja yhden setin listahinta on $19,99

http://store.skunk2.com/accessories/fender-washers/fender-washer-kit-1138.html


kattelinki jo noita, melko suolaiset postikulut....
_________________
Del Slow ESI /// BW Customs
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Huh 05, 2013 5:06 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Ja tänään postin täti toi automaatti-ilmastoinnin rojut, tänään siis tiedossa sen asentelua. Näyttää tuo osien määrä aika huikeelta kun kaikki on vaan heitetty isoihin minigrip pusseihin D Mitähän tästäki tulee.







On muuten toi vaijerittoman lämppäripanelin käyttötuntuma jostain ihan toisesta maailmasta vrt. vakioon.


VOEEE PER...

Kannatti taas uskoo internetin tietäjiä On nimittäin kyllä aika kaukana plug & play hommista. Tai jos metallintyöstö ja hitsausvälineet lasketaan plug & play osien asentamiseen vaadittaviin perustyökaluihin, niin ehkäpä sitten

Eli eli, alottelin tosiaan eilen tota automaatti-ilmastoinnin swappia. Automaatti-ilmastoinnin rojut on JDM spec autosta, eli RHD, se oli tiedossa jo ostohetkellä. Nooh, yhdestäkin DIY:sta sain sellaisen kuvan että lämppäripanelin pohjat on LHD/RHD autoissa symmetriset/peilikuvat. Tuli huomattua että ei ole. Mut siitä myöhemmin..

Jos joku tätä hommaa suunnittelee, niin nyt kannattaa lukea tarkkaan.

Alottelin hommat sillä että laittelin kaikki ruosteiset kannakkeet CRC rust removeriin lillumaan. Kuvassa etukehikkoon kiinnitettävän ulkolämpötilasensorin kannake:



Sit purin ton manuaalisen lämppäripanelin pois ja aloin tutkimaan johtosarjojen eroja. Johtosarjat on manuaali-ilmastoinnin johtojen osalta samanlaiset. Automaatti-ilmastoinnin johtosarjassa (eli puhun nyt hansikaslokeron taakse tulevasta johtosarjasta joka menee lämppäripanelille) on vaan hemmetinmoinen lisänippu johtoja ja lisäliittimet kaikille sensoreille.

Johtosarjan osalta homma oli hyvinkin yksinkertainen. Vanha johtosarja irti ja uusi tilalle. Kaikki liittimet kävi suoraan auton omaan johtosarjaan. Oikean puolen auton johtosarjan liittimeen (eli samalla paikalla kun vikakoodin lukua varten jumpperoitava liitin) täytyi lisätä pinkki ja ruskea johto ulkolämpötilasensorille. Nämä liittimet + johdot purin mukana tulleesta purkaamotyylin pätkäistystä auton johtosarjasta. Vanhan johtosarjan irroitin niin että kaikki orkkisklipsut pysyi ehjänä, koska tosta uudesta johtosarjasta oli runnottu kaikki klipsit paskaksi.

Ikävä kyllä tuo yks lisävarustejohtosarja täytyy niputtaa uudestaan muualle, koska edellinen hieno niputus piti purkaa tämän takia



Lämmityskennon lämpösensorille on paikka jokaisessa EG:ssä, siihen lisäsin vaan ruosteista putsatun ja maalatun klipsin, joka painaa lämpösensorin kennoa vasten. Väliin linttasin aavistuksen verran Arctic Silver 5 lämpötahnaa.







Kun johtosarja ja lämmityskennon lämpösensori oli omalla paikallaan niin päätin purkaa vanhan lämmityslaitteen puhaltimen vastushässäkän pois. Tämän korvaa mosfet ja rele. Puhaltimen viimeinen nopeuspykälä ohittaa mosfetin, jolloin johtosarjassa oleva rele ohjaa puhaltimelle suoraan 12v. Nopeussäätö on koko säädön verran todella lineaarinen ja mukava. Nopeudensäädön saa tehtyä mukavan tarkasti vrt. normaalin lämppäripanelin neliasentoiseen säätöön.

Tässä vaiheessa jäi kyllä tämä palikkatesti läpäisemättä. Kuten kuvista huomaa niin ei tuota uutta mutikkaa kyllä heittämällä tohon orkkisvastuksen tilalle saa:





Eli puhaltimen kotelo vaatii modausta. Jätin tämän vaiheen myöhemmälle ja hyppäsin seuraavaksi lämmönsäädön moottorin modaukseen. Netissä joku neropatti neuvoi jossain DIY:ssä että: käännä diodit, moottori ja johdot toisinpäin niin pyörimissuunta muuttuu. Omassa pääkopassa järkeilin että miten tuo kuulostaa jotenkin oudolta, mut luotin silti oppaaseen. Noh, vitut se mihinkään muuttunu. Olis pitäny jättää se moottori kääntämättä. Tai ohjausjohdot.

Lämpötilansäätömoottorin piirilevy:



Nooh, siitä selvittyä aloin sommittelemaan tota lämpösäädön moottoria paikalleen. Mitäh? Mihis tää tulee? Miten nää ruuvinpaikat ei täsmää? Miten nää mukana tulevat linkit on ihan sopimattomat tohon koteloon?

Ihmettelyä, kuvaan vois lisätä ison kysymysmerkin:



Tässä vaiheessa alkoi valkenemaan että tämä vaihe ei taidakkaan olla ihan läpihuutojuttu... Mukana tulleista linkeistä ei ollu käytännössä mitään iloa, koska ne ei oo millään tavalla sopivia LHD-autoon.

Tässä vielä ongelmaa: Eli moottorin kiinnitystä vaijeritoimisen heaterboxin vipuun:



Eli ongelmana se että miten ton moottorin vivun saa toimivasti kiinni tohon lämppäriboxin vipuun. Kummatkin vivut on vielä eri mittasia. Vähän aikaa tota tuli ihmeteltyä ja sitten juolahti mieleen että laitan noi mukana tulleet linkit lihoiks ja hitsailen tohon orkkisvipuun sopivan palan.

Tässä vaiheessa hommaan sisältyi kevyet 3,5 tuntia puhdasta testailua liikeratojen selvittämisen merkeissä. Voin kertoo että ei ollu kiva homma nujuta pelkääjänpuolen jalkatilassa semmosta aikaa. Oli kyllä aivan mielettömän tarkkaa noiden liikeratojen selvittäminen. Millin parin heitto vivun pituudessa ja/tai moottorin sijoituksessa aiheutti heti sen että lämpötilasäätö ei toiminu koko matkaa. Eli esim kuuma puoli toimi liikeradan loppuun asti hyvin, mutta kylmä puoli jäi "vajaaksi".

Vipuproton mallailua:



Lopullisesta vivustosta laittelen kuvia varmaan huomenna.

Seuraavaks oli tietysti vuorossa toinen yhtä tarkka ja vähintään yhtä v-mäinen homma. Eli moottorin kiinnikkeiden teko.





Moottorin oikean asennuskohdan selvitin muokkaamalla vivuston alkuperäistä suojamuovia siten, että sain moottorin kaksipuolisella teipillä kiinni siihen. Tässäkin meni pari tuntia ihan rattoisissa merkeissä hansikaslokeron alla kirotessa. Suurimpia haasteita hommassa oli moottorin millintarkka sijoitus koko liikeradan toiminnan saavuttamiseksi ja se että moottori tahtoi ottaa eri liikeratojen vaiheissa milloin mihinkin lämppäriboxin liikkuvaan osaan kiinni. Jouduin hakemaan oikean moottorin asennon suhteessa vipuvarteen moottorin omaa vipua booritetussa akselissa eri asennossa testaillen.

Moottorin kiinnityskehikon prototyypin sain tänään valmiiks ja testattua. Kieltämättä laittoi testatessa hymyilyttämään kun liikerata oli päästä päähän täydellinen ja kaikki toimi jouhevasti

Kännykästä loppu tässä vaiheessa akku, joten kuvia lisää huomenna. Vuorossa sensoreiden asennusta.

Yhteenvetona vois sanoo et ei ollu plug & play
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything


Viimeinen muokkaaja, HiTec pvm Per Huh 05, 2013 5:59 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nosliw_
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 02 Tam 2009
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Per Huh 05, 2013 5:42 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huhhu mikä sekasorto, pullakahvit lupaan tarjota kun ton pistät toimimaan. Hatunnoston arvonen homma
_________________

トヨタ アリスト V300 -00
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
js_race
Kakkoskuski


Liittynyt: 09 Hei 2011
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Per Huh 05, 2013 5:59 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pullakahvit tarjoon minäkin kun tuo hässäkkä toimii. En kyllä epäile, ettetkö toimimaan sais:) Pistä muuten HiTec puhelinnumeroa pm:llä niin vois joskus käydä kattomassa noita sinun projektejas. Ajelen nykyisin kumpuun töihin joka päivä niin ei ois pitkä matka pistäytyä...
_________________
Accord H23Vtec E85 -95
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Huh 05, 2013 6:40 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos kiitos, nyt on niin kovat kannustimet pelissä että pakkohan tuo on toimimaan saada Tai kyllähän toi koko hässäkkä toimii jo, kaikki osat vaan ei oo vielä omilla paikoillaan

Eniten ehkä harmittaa se että tässä olis samalla tehny mieli vaihtaa toi kojetaulu tehdasmustaan, virheettömällä kehyksellä ja sit EK 98-00 tai 1gen CR-V ilmastoinnin kenno/kotelo olis ollu helppo vaihtaa nyt tässä vaiheessa. Nettivaraosasta kyselin yhtä CR-V:n kennoo, niin ukko pyyti 150€ siitä lootasta. Jäi ostamatta. Pitää kesällä räpeltää, nyt alkaa olla pikkuhiljaa hoppu saada auto ajoon, niin ei voi luottaa siihen et noi osat löytys nopeesti

js_race, pistän peeämmää kohtapuoliin
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Lau Huh 06, 2013 8:10 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän te tiedätte että HiTec tän laittaa toimimaan? Tää on just sen spesialiteetti-puolta Täytyy kyllä nostaa stetsonia korkeelle noista HiTecin projekteista. Kunpa vain itsellä olisi tietotaitoa noihin elektroniikan juttuihin edes puolet siitä mitä HiTecillä on, niin pystyisi vaikka mihin
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Endar
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 07 Tam 2005
Paikkakunta: Valkeakoski

LähetäLähetetty: Lau Huh 06, 2013 8:35 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

+1
Ei mulle esim. hitsaus, maalaus, koneen rakennus jne oo mikään ongelma. Mut sitten tällaset hommat on asia erikseen... Ei voi muuta kun nostaa pipoo korkeelle.
_________________
Prelude 2.2I DOHC VTEC Turbo
Honda Accord 2.4 Tourer Executive X
Honda Civic EU7 1.4iS
Civic EG4 1.5Lsi(going JDM as fuck...)
EX:Prelude, accord, impreza jne...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CarbonHonda
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 10 Syy 2004
Paikkakunta: Helsinki/nurmes

LähetäLähetetty: Lau Huh 06, 2013 9:09 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sa olla hullu somalainen mies! Hitto minkä homman oot tohon autoon tehny..vielä ku tekniikka puoli vastaa kaikkea muuta niin vuoden dynyläinen oikeutettu..
_________________
Volvo XC90
Chargespeed EG
http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=34645
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Ryydman
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 26 Nov 2008
Paikkakunta: Riihimäki

LähetäLähetetty: Lau Huh 06, 2013 12:03 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

+1 ^^
Tätä threadiä lukiessa kyllä tippuu kärryiltä pariinkin otteeseen! Hatun nostot!
_________________
talvikippo : MB 190e
ex. Honda CRX 1.6i DOHC -90
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Lau Huh 06, 2013 1:26 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hattujen nostot sinnepäin! itsehän luovutin siinä kohtaa kun kolvasin puhaltimen koteloon reikää tuulilasin puhallus "tunnelia" varten kunnes huomasin ettei Japanin Nissan march r:stä sovi edes puhaltimenkotelot eikä moottorit + johtosrj keskenään ??!?"#¤% vielä ton rhd -> lhd ilmastointiswappauksen lisäks oot kova äijä näin kokemuksella kertoen
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Huh 06, 2013 7:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huhhuh, kevyt kymmenentuntinen tallipäivä takana! Ja olipa mukava tulla tsekkaamaan theadi kun on näin mukavia kommentteja, kiitoksia vaan kaikille tasapuolisesti!

Tänään sain johtosarjan sensoreidenkin osalta kasaan. Auringonpaistetunnistimelle ja sisälämpötilasensorille piti rakentaa sellanen haarotettu johtosarja, joka liittyy tohon pääjohtosarjaan. Auton omaan oikeen etuloksun sisällä menevään johtosarjaan lisäsin/jatkoin johdot ulkolämpötilasensorille.

Ulkolämpötilasensorin kannake päivän rust removerissa pyörittelyn jälkeen:



Eli toi ulkolämpötilasensorihan kiinnittyy tohon etukehikon pystyrautaan:



Auringonpaistetunnistimelle en alkanut orkkisasennuspaikalle, eli aivan kojelaudan etureunaan dremelöimään reikää, koska olis pitäny purkaa kojelauta irti -> turha työ koska koko kojelauta vaihtuu vielä. Päätin sit asentaa sen tohon keskimmäisen ritilän sivuun:





Kunhan kojelauta joku kaunis päivä vaihtuu orkkismustaan, niin sit siirrän ton sensorin viralliselle paikalleen.

Johtohässäkkää (ensitalvena on ihan pakko rakentaa koko kojelaudan johtosarja uusiks, on tullu niin paljo kaikkee lisuketta tässä matkan varrella):





Sitten oliki vuorossa ton nopeudensäätimen sovittelu tohon puhaltimen koppaan, sekään ei ollu niin yksinkertanen homma kun olis voinu olettaa, koska toi koppa ei ollu yläpuolelta tasanen, vaan viistetty:





Ja sitten siihen lämmönsäätömoottorin tukirautaan. Eli eli, käytin tosiaan oikean asennuskohdan löytämiseen tommosta puukotettua orkkis vaijerivivuston suojakoppaa. Siitä tasottelin vaan suurpiirteisesti kaikki epätasasuudet ja reunojen pokkaukset, että sain tasasen asennuspinnan moottorille:



Sehän teki tehtävänsä ja oikea moottorin asennuskohta löyty:



Sen pohjilta sit orkkiskannakkeita ja 2mm peltiä käyttäen, hemmetinmoisen mittailun ja mallailun ja testisovittelun päätteeksi sain tehtyä tollasen oikeenlaisen kannakkeen:







Kuten kuvista näkyy niin kannakkeen kiinnityskohdat taitaa olla jokainen eri tasossa. Tää hankaloitti aika paljon tota kannakkeen tekoo.

Kuvassa orkkisvivustoon hitsailtu lisäke:



Porasin kannakkeeseen reijät lämpökennon sensorin (ei kuvassa) ja moottorin liittimien alkuperäisille kiinnitysklipseille:



Lämmönsäätömoottori asennettuna muokattuun vivustoon:



Ilmastoinnin pääjohtosarja:



Puhaltimen rele kiinnittyy tohon:



Nyt olis oikeestaan jäljellä enää yks inhottavimmista modauksista, eli toi sisäilman lämpösensorin asennus. Tässäkään EG:ssä ei tietenkään oo lämpökennokotelon kyljessä laippaa tolle häkkyrälle, joten siihen pitää semmonen modata. Sen ollessa paikallaan.

Eli tommonen pitäs leipoa kiinni tohon kotelon kylkeen (kuskin jalkatilaan) joka sitten imee sisäilmaa tosta häkkyrän läpi, jolloin lämpötilasensori mittaa luotettavasti sisäilman lämpöä.



Ton häkkyränhän vois jättää pois ja tehdä toiselle puolelle vaan pienestä 12v tietokonetuulettimesta "imurin", jonka avulla tohon torveen sais tarvittavan ilmavirtauksen. Mut mielellään tekisin kyllä OEM-lookkisen asennuksen, joten tuuletinhommat jätän ihan viimeseks vaihtoehdoks.





Eikä tässä vielä kaikki, tuo sensorin puoleinen pää täytyis lintata kiinni kojelaudan kehykseen, jossa täytyis olla OEM-"ritilät". (Jotka löytyy kaikista RHD-autojen kojelaudoista, vaikka niissä ei minkäänlaista ilmastointia oliskaan). Mutta ei tietenkään LHD-kojelaudoissa niitä ole

Teen varmaan jonkun väliaikaisratkasun jollain Accordin sisäilmasensorin irrotettavan ritilän avulla, koska kojelauta tosiaan vaihtuu vielä.



Koska kaikki sensorit oli jo kytkettynä, niin olihan tätä koko systeemiä pakko testata. JA KYLLÄ SE ON FIKSU! Alko ihan naurattamaan kun kävin noita sensoreita hiustenkuivaajalla läpi. Millon minkäkin anturin lämpötila laski/kasvoi, niin mm. lämpötilasäädön moottori alko vaeltamaan etsien optimaalista kohtaa, samalla kun puhaltimen moottorin nopeus sääty automaattisesti tarpeen mukaan. Järjestelmä myös säätää älykkäästi tota puhaltimen räppänöiden valintaa, eli esim. viileässä tilassa kun auton lyö tulille, niin automaattisessa tilassa oleva järjestelmä säätää puhalluksen tuulilasille ja jaloille, ja vähän ajan päästä valinta siirtyy muualle.

Yritin myös sekottaa tota järjestelmää eri tavoin, mut huomasin että siinähän on perhana aika idioottivarma ohjelmointi Huomasin että järjestelmä testaa virtojen päällelaiton yhteydessä mm. lämpötilansäätömoottorin siten, että oli lämmönsäätöpanelin asetus millä tahansa, niin moottori menee ensin toiseen päähän, jonka jälkeen se alkaa stepperimäisesti mennä pykälä pykälältä toiseen päähän, jonka jälkeen se sit loppujen lopuks menee siihen asentoon mihin se on lämmönsäätöpanelissa on asetettu.

Pahoittelut hieman epäselvästä kerronnasta (kiire). Otan joku päivä videoo tosta toiminnasta
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything


Viimeinen muokkaaja, HiTec pvm Sun Huh 14, 2013 4:30 pm, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t11ker1
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 27 Kes 2005
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Lau Huh 06, 2013 8:33 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kehtaako tällä kohta enää ajaa? Suosiolla vaan hiton isoon lasikaappiin näytille :O
_________________
Honda CM Accord -04, Honda CB Accord -90.
honda club of finland
Honda Club
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
antsa88
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 05 Nov 2005
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: Sun Huh 07, 2013 9:57 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pisteet tulee kyllä täältä. Hienoa, että riittää intoa auton kanssa.
_________________
Honda CR-V Elegance+ 2.2i-ctdi '09
Honda Integra Type R DC5 '02-ex-
Honda Accord 2.2i-CTDi Tourer Executive X '06-ex-
Honda Accord 1.8i LS '01-ex-
Honda Civic 1.6 Vti '97-ex-
Honda Civic 1.4i S '96-ex-
Honda Civic 1.3 DX '92-ex-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
pläsäri
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 28 Syy 2009

LähetäLähetetty: Sun Huh 07, 2013 11:19 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei jumankauta... jätkä tekee eikä meinaa! sä oot jumala DIY hommissa
_________________
Opel Senator B 3.0i 24V
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Matti-
Kakkoskuski


Liittynyt: 14 Jou 2012
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: Sun Huh 07, 2013 11:41 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näyttää kyllä todella hyvältä!

Tätä sun projektia lueskellessa omakin motivaatio kohoaa kerta heitolla autoa kohtaan!

Tässä on kyllä ihan sitä oikeeta tekemisen meininkiä.
Jatkahan samaan malliin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nikde
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 18 Lok 2007
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Maa Huh 08, 2013 6:32 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pakko ottaa osaa (taas) tähän hatunnostopoppooseen.

Jäis varmaan aika monelta moinen prokkis tekemättä, ainakin mulla noiden ekojen vastoinkäymisten jälkeen ois lähteny koko roska takas eBayn ihmeelliseen maailmaan

Jos vuoden Dynyläisiä vielä tituleerataan niin valinta ei ainakaan pitäs olla vaikeeta.
_________________
Honda Civic DXi EG4 -95 Daily Driver aihio
Honda Civic DX EG3 -93 The ultimate Civic aihio
Honda Civic VTi EG6 -92 B18C Kesä / TimeAttack
Mercedes-Benz 190E 2.3 -89 Daily Driver

Member of Func Crew - www.instagram.com/funccrew/ - www.facebook.com/funccrew/ - http://funccrew.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Huh 09, 2013 9:56 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia jälleen! Kyllähän nämä vähä hermoja vaatii kun melkeinpä mikään osa ei ikinä sovi suoraan

Kävin tossa eilen nopeesti pyörähtämässä tallilla ja taiteilin ton alipainehässäkän tohon lämmityslaitteen koteloon kiinni. Nättiä asennusta en saanu tekemälläkään, koska ei tuolla kojetaulun alla pysty leikkaamaan tota muovia mitenkään järkevästi. Tein siis tollasen yksinkertasen asennuksen, joka mahdollistaa siistimmän asennuksen sitten kun kojetaulu on irti. Jos siis joskus jaksaa sipistellä tommosta kohtaa joka ei näy.

Eli sisäilman lämpötilasensorille oikee paikka RHD -> LHD konversiossa on tossa kohtaa. Tuo on ainut kohta jossa linkit ei ota tohon puhalluksesta imun luovaan häkkyrään kiinni ja missä kojetaulun kehykselle lähtevä putki ylettää sensoreineen kehykselle asti.



Tein siihen vaan ton ovaalinmuotoisen reijän, tarkasti portattuna, ( ) tiivistin laipan koriliimalla ja ruuvailin kolmella ruuvilla kiinni.



Sitten vaan häkkyrä kiinni...



Ja välissä testaus että tuo "vacuum" mikäliekkin tosiaan muuttaa tuon lämppäriboxin puhalluksen niin että se imee kojetaulun kehykseltä ilmaa sisuksiinsa. Testin jälkeen putki kiinni ja homma siltä osin paketissa


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nosliw_
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 02 Tam 2009
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Tii Huh 09, 2013 12:48 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eiks nyt tässä vaiheessa olis jonkun verran helpompaa irrotella se kojelauta, eihän se ole kovin monella pultilla kiinni ja lähtee aika kätevästi kuitenkin irti. Luulis helpottavan noita hommia aika huomattavasti kun pitää jonkun verran piuhaakin vetää jne.
_________________

トヨタ アリスト V300 -00
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Huh 09, 2013 2:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muuten kyllä, mutta mulla on varmaan kymmeniä metriä johtoa kojelaudasta muuhun autoon, jossa ei oo mitään järkeviä liittimiä välissä, mm.häly. Sen takia en mielellään nyt purkas kaikkee pois jos ei oo ihan pakko, kun kojelauta vaihtuu vielä -> sama tehdä johtosarjat sillon fiksusti ja siististi uusiks Hondan liittimillä. Kaikki automaatti-ilmastoinnin johdot on jo vedetty OEM-reittejä pitkin, enää ei tarvi muuta kun vakionopeudensäätimen johtosarjat vetää ja sen ajotan sit siihen kojetaulun vaihtoon.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Huh 11, 2013 6:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään koitti se hieno päivä kun sain auton pihalle tallista. Ensiviikolla olis tarkotus saada ajoon, pitää vähä kiirettä pitää kun eilen tuli soitto että töihin pitäs taas lähtee 22pv tätä kuuta...



35% kalvot:







Keulasta vähä kesken vielä:





Kuvassa myös uudet tuuliohjaimet



Tänään keskityin oikeestaan linjojen mallailuun. Vihdoin ja viimein saatiin hankittua uus iskumeisseli jolla sai noi ovien lukkojen lenkit auki säätöä varten. Laseria apuna käyttäen hieroin noita kylkilinjoja kohdilleen ja kyllä siitä aika hyvän sai, vrt. lähtökohtaan Pitää ottaa kuvia kunhan saan keulan kasaan (Sedanin osilla tosin) ja auton pestyä.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Tor Huh 11, 2013 10:19 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Tänään koitti se hieno päivä kun sain auton pihalle tallista. Keulasta vähä kesken vielä.

Joo katoinkin että onpas kummallisen näköinen toi keula..









SIELLÄHÄN ON IHAN VÄÄRÄ MOOTTORI!
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Malibudha
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 03 Maa 2009
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Per Huh 12, 2013 6:31 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Revi ainakin noi fullcartuning tarrat veke. Tekee tämmösestä jotenkin niin karjala lippalakki laitoksen näkösen vaikka muuten onkin hieno.
_________________
member of Func Crew
http://funccrew.kuvat.fi/
Func Crew @ Facebook

Honda Integra DC-5 Type-R
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Timppafi
Kakkoskuski


Liittynyt: 25 Hei 2009
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: Per Huh 12, 2013 6:48 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Älä revi, ihme naukumista. Komee o!
_________________
ex Honda Prelude 1993
http://www.moottorit.net/galleria/ajoneuvo1812/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Huh 12, 2013 8:22 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Urran kirjoitti:
HiTec kirjoitti:
Tänään koitti se hieno päivä kun sain auton pihalle tallista. Keulasta vähä kesken vielä.

Joo katoinkin että onpas kummallisen näköinen toi keula..









SIELLÄHÄN ON IHAN VÄÄRÄ MOOTTORI!


Hahah Niin on ikävä kyllä, pelkällä alakerralla ei paljoo ajella

Malibudha kirjoitti:
Revi ainakin noi fullcartuning tarrat veke. Tekee tämmösestä jotenkin niin karjala lippalakki laitoksen näkösen vaikka muuten onkin hieno.


Oot ihan oikeessa, pistää häiritsevällä tavalla silmiin noi. Takasivulaseista revin kaikki tarrat pois ensviikolla kun pesen auton, myös AVITAL tarrat. Huomasin nimittäin noita 5% kalvoja irrottaessa että vaikka kalvon pitäs olla haalistumatonta, niin tarkkaan kun katto niin aurinko oli polttanu tarrojen rajat kalvoon. En haluu mitään kestopigmentointia noihin uusiin kalvoihin
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TypeT
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 22 Hei 2010
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Per Huh 12, 2013 8:49 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:

Hahah Niin on ikävä kyllä, pelkällä alakerralla ei paljoo ajella

mulla ois pelkkä yläkerta kasassa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kani
Moderato-R
<b>Moderato-<font color=red>R</font></b>


Liittynyt: 12 Nov 2001

LähetäLähetetty: Per Huh 12, 2013 9:24 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oho, vielä DPFI mukana matkassa?
_________________
CTR EP3 Championship White + BMW E46 330 Ci Cabrio Orientblau Metallic
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Huh 19, 2013 11:17 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jepa jee, eilen tuli leima. Muutoskatsastin nyt tohon ton säädettävän alustasarjan. Autonkin pesin vähäaikaa sitten, mut sit alko sataa ja piti ajella testilenkkiä niin eipä siitä pitkä ilo ollu

Katsastuslookki ennen alustajumppaa ja etusivulasien vaihtoa:



Seuraavassa kuvassa kippo X-Trail lookissa. 10 kierrosta ruuvattu alustaa ylemmäs. Pahoittelut jenkkiparkeista, saavat nyt vähä aikaa olla kiinni kun tuli pakottava tarve kokeilla niitä Helppo onneks kytkee pois kun rakentelin 1 pinnisen AMP liittimen tohon vilkkujen parkkijohtoon



Vakionopeudensäätimen osien keräyskin edistyy mukavasti. Eilen tuli infoo et kaveri oli ensin löytäny mustan nelipuolasen OEM-nahkapäällysteisen (HARVINAINEN) bägiratin jostai Canadan romikselta ja sit heti pari päivää myöhemmin virheettömän mustan OEM SRS- delete platen (ymmärtääkseni vielä harvinaisempi)

Edit: Kiinnostaisko jotain vaihdella USDM/JDM etusumareiden kytkin tähän EDM-versioon? Kyseessä siis Hondan alkuperäinen kytkin. Blokkaa ikävästi Cruise Controllin kytkimen


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Killer-Bee
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 30 Maa 2009

LähetäLähetetty: Sun Huh 21, 2013 9:38 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tästä on kyllä tulossa tosi maukas peli!
_________________
VTEC just kicked in yo!

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Huh 29, 2013 5:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täälläpä ei mitään kummempia oo tapahtunu, autoo käytin kaverin nosturilla kun oma monttu on vielä "varattu" Ja piti saada tutkailla alustaa. Kazelta tuli hankittua jotain sekalaista osaa tohon moottoriprojektiin, kiitoksia hänelle niistä, hyvin oli pakattu ja kunto priimaa!

Kuvia hallilta:



Älkää naurako putkistolle, se olis tarkotus päivitellä tulevaa tekniikkaa varten valmiiks tänäkesänä



Säädettävää palikkaa joka puolella alustaa ja silti renkaat sisäreunoista sileenä Mistäpäin Joensuuta/Kuopiota sellanen säätömesta joka noita oikeesti osaa ja viittii säätää? Joensuun Vianoriin meni luotto, kuvissa siis renkaat heidän viimevuotisten säätöjen jäljiltä. (Ok, alustasarja vaihtu syksystä, mut renkaat oli jo ennen sitä ton näköset)





Sit oli pakko napsii muutama hätänen kuva meikäläisen rohjosta kaverin auton vierellä






_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TypeT
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 22 Hei 2010
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Maa Huh 29, 2013 5:42 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Mistäpäin Joensuuta/Kuopiota sellanen säätömesta joka noita oikeesti osaa ja viittii säätää?

ainakin oma vekotin säädetty kuopion keskustan linja-auto aseman shellillä, pariinkin otteeseen, eikä oo renkaita syöny. tosin kohtahan tämä kyseinen putiikki menee kiinni kun alkaavat sitä "liikennekeskusta" whatever tekemään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27  Seuraava
Sivu 25 Yht. 27

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group