IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Civic "DXi" -92 SuperBlack
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Yasei
Vuoden forumilainen 2007
<b>Vuoden forumilainen 2007</b>


Liittynyt: 05 Hei 2002
Paikkakunta: Itä Heidän

LähetäLähetetty: Maa Huh 29, 2013 6:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ota nyt hyvä mies toi takapään hinauslenksu pois ja äkkiä... Muutenhan toi on ihan siisti sivikki. Toki noi zeidiiämsumarit lähtis myös multa heti pois, mut toi hinauslenkki on eniten kauhee
_________________
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Maa Huh 29, 2013 6:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Kazelta tuli hankittua jotain sekalaista osaa tohon moottoriprojektiin, kiitoksia hänelle niistä, hyvin oli pakattu ja kunto priimaa!


Noniin hyvä, jäinkin vähän odottelemaan että kelpaako ne . Toivottavasti rautaosat kesti suht ruosteettomana, otin riskin kun en suhautellut mitään suojaväriä puhallettuihin osiin, arvelin olevan parempi että saat maalata ne puhtaille pohjille.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
*h22a*
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 01 Elo 2008
Paikkakunta: Porvoo

LähetäLähetetty: Maa Huh 29, 2013 8:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jess, vihdoinkin uus sivu! Suurimmaks osaks kun tulee puhelimella selailtua niin kestää hetken aikaa ladata kun on kuva jos toinenkin!
Ja jottei paskanjauhamiseksi mene niin hyvältä näyttää!
_________________
Accord H22A
Civic "EK" -96
Civic EJ -99
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
allmighty
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Elo 2009
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: Tii Huh 30, 2013 6:11 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ois itelläki noin hyvä inspiraatio ja motivaatio nii sais jotai aikaiseksikkin
_________________
yep.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
ollii
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 17 Kes 2003
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Tii Huh 30, 2013 6:53 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saathan sinä tuon camberin säädettyä vaikka vatupassillakin..
Itse säädätin esim. S2000:sen viimeksi Euromasterilla Kuopiossa, koska Vianorilla ei sattunut ollenkaan..

Euromasterin säädön jälkeen oli ratti vinossa ja auraus silmin nähden pielessä ja tämän tarkastin myös itse Takymetrillä.

Joten en voi omien kokemuksieni perusteella suositella yhtäkään Kuopiolaista puljua..

Nyt näyttäisi olevan myös Rengaskulmalla säätövehkeet Liipasintiellä Kuopiossa, ehkä sitä kannattaisi kokeilla? Tai Raskone Sorsasalossa..

Niin ja kuten aiemmin on tullut privaviesteillä hehkutettua, niin todella nätisti tehtyä touhua sinulla!
_________________
Nyt: Civic 5d 2.2 Executive -12
[Ex: Accord 10kpl, Civic 19kpl, CR-V 2 kpl, S2000 1kpl]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Tou 01, 2013 6:07 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yasei kirjoitti:
Ota nyt hyvä mies toi takapään hinauslenksu pois ja äkkiä... Muutenhan toi on ihan siisti sivikki. Toki noi zeidiiämsumarit lähtis myös multa heti pois, mut toi hinauslenkki on eniten kauhee


Nää on näitä kokeiluja! Kieltämättä vähä oudolta toi näyttää, mut saa pysyy ainaki vähä aikaa kiinni vielä. zeidiiemsumarit tulee varmaan kyllä pysymään, ideana on ollu jo pidemmän aikaa hankkii noihin hiilikuituset kuoret että ne "sulautus" tohon puskuriin paremmin, mut passwordjdm kuoret on aika kalliit ja ainakin kuvissa näyttää aika paskasti tehdyiltä. (hiilikuitumatto menee jotenkin miten sattuu jne).

Ois paljo pikkujuttuja jota haluis kokeilla esim. just tossa keulassa, mut liian vähä aikaa. Perään nyt on ollu jo pidemmän aikaa EG9 OEM takasiipi haussa, mut ei oo tärpänny ehjää ja järkevän hintasta siipee.

Kaze kirjoitti:
Toivottavasti rautaosat kesti suht ruosteettomana, otin riskin kun en suhautellut mitään suojaväriä puhallettuihin osiin, arvelin olevan parempi että saat maalata ne puhtaille pohjille.


Hyvin kesti, ei ollu yhtään ruostetta pinnassa

ollii kirjoitti:
Saathan sinä tuon camberin säädettyä vaikka vatupassillakin..
Itse säädätin esim. S2000:sen viimeksi Euromasterilla Kuopiossa, koska Vianorilla ei sattunut ollenkaan..

Euromasterin säädön jälkeen oli ratti vinossa ja auraus silmin nähden pielessä ja tämän tarkastin myös itse Takymetrillä.

Joten en voi omien kokemuksieni perusteella suositella yhtäkään Kuopiolaista puljua..

Nyt näyttäisi olevan myös Rengaskulmalla säätövehkeet Liipasintiellä Kuopiossa, ehkä sitä kannattaisi kokeilla? Tai Raskone Sorsasalossa..

Niin ja kuten aiemmin on tullut privaviesteillä hehkutettua, niin todella nätisti tehtyä touhua sinulla!


Camberit säädin kyllä itse jälkeenpäin, kun huomasin et ne on silminnähden perseellään ja renkaat syöpyy. Mut ei se camber sitä rengasta niin paljoo syö kun väärät aurauskulmat. Tietysti näiden kombinaationa sisäreuna syöpyy aika äkäseen ja kaikkihan vaikuttaa kaikkeen.

Tää on just ihme touhuu kun maksasin mielelläni vaikka vähän enemmänkin että kulmat sattus ihan oikeesti tarkasti kohdilleen, eikä vaan johonki toleranssiin. Puljuilla on vehkeet millä tehdä, mut ei viittimistä.

*h22a* kirjoitti:
Jess, vihdoinkin uus sivu! Suurimmaks osaks kun tulee puhelimella selailtua niin kestää hetken aikaa ladata kun on kuva jos toinenkin!
Ja jottei paskanjauhamiseksi mene niin hyvältä näyttää!


Kiitos! Tästä onkin hyvä alottaa uus sivu uusilla kuvilla

Eli viimeistään ensiviikolla lähtee känädästä tommonen setti tulemaan:





Ratin nahka näyttää aikansa eläneeltä, mutta katotaan nyt mitä tolle pystyy tekemään. Voishan tohon jollai näppärällä verhoilijalla teetättää uuden nahkapäällysen.





On taas vähä johtoo, mut kaipa tästä ajan kanssa selvitään. Mitä tossa nyt vähä tutkin, niin pitää purkaa koko kojetaulun johtosarja irti ja tehdä ton vakionopeudensäätimellisen johtosarjan ja EDM-johtosarjan hybridi. Suoraan tota CDM johtosarjaa ei voi paikalleen heittää, koska CDM-johtosarjassa on paljonki eroavaisuuksia mm.lisävarustepuolella. Eli luultavasti puuttuu takasumarin, ajovalonpesimien ja etusumareiden johtosarja kokonaan.

Edit: Kuvat päivitetty isommiksi.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Sun Tou 05, 2013 5:55 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt kaivattais järkeviä vinkkejä korin jäykistykseen, alkaa vähä häiritä tuo korin eläminen. Se kun tuntuu oikein korostuvan tämmösellä alustasetupilla.

Kuten arvata saattaa, niin turvakaaret ei tule kysymykseenkään. Myöskään jäykistehitsailuja en ala (vielä ainakaan) tähän tekemään, korkeintaan pyöränkoteloiden saumat ehkä jossain vaiheessa.


Eli kaikenmaailman poikkitukia ja niiden variaatioita varmaan täytyis ruveta virittelemään. Joskus aiemmin kysyinkin tästä aiheesta, mut sillon ei tainnu kukaan ottaa aiheeseen kantaa.

Hieman virheellisesti haluaisin alottaa takapään tuennasta, koska esim. eteen ei DPFI:n takia mitään yläpoikkitukea järkevästi saa.

Alotetaan siis vaikka erilaisista takayläpoikkituista: 2 piste vai nelipistetuki? Vai ei kumpaakaan? Onko tuo x-brace vaan se kuuluisa "tuning" osa, jonka hyöty on minimaalinen/olematon vrt. 2 pistetukeen?



Vai:



Vai onko olemassa järkevää tapaa kyhäillä tonne itse joku noita parempi tukihässäkkä? Konttitilaa en tule ikinä tarvitsemaan, subin saa kyllä viritettyä varapyöräkoteloon.

B-pilarin tukeminenkaan ei onnistu, ilman että takapenkkiläiset halkasee jarrutustilanteessa kallonsa siihen. Jonkunlaisen C-pilarin tuen varmaan vois virittää tarpeeksi taakse takaniskatukien taakse.

Entäs takajalkatilaan tuleva "room-bar"?



Edit: Ja liekö EG:tä mahdollista tukea kuten tätä EK:ta?



Vinkkejä, neuvoja ja muita ehdotuksia otetaan mielihyvin vastaan
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Sun Tou 05, 2013 6:17 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Painin ite saman homman kans, siks kiinnostais ehkä nähdä kuvapainotteista settiä siitä millasia ja mihin pitäs pistää että olis konkreettista hyötyä. Malmi taipuu räpylässä noin simppeleiden kapistuksien kanssa että kyhäis tietty ite koko kaarien teko onkin semmonen savotta (käyttöautoon) että nounou.
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Tou 09, 2013 3:28 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo. Olis tosiaan kiva nähdä/kuulla jotain hyviä vinkkejä tästä hommasta.

Pistin FCT:lle kyselyä tosta Password JDM nelipistehäkkyrästä. Subin siirsin jo varapyöräkoteloon, eli periaatteessa lukkoon löyty juttu että ton nelipistepoikkituen tonne konttiin hommaan. (Oli siitä sitten minkä verran hyötyä tahansa, onhan se nyt ainaki hyvännäkönen jos ei muuta .)

Kattelin myös yks päivä C-pilareiden tukemista, ja näyttäis ihan toteutettavalta hommalta tähänkin Sedaniin. Mietin että pystyiskö/kannattasko se suunnitella ja rakentaa siten että se sitois useamman pisteen yhteen? Eli esim. takaniskatukien takaa hattuhyllyn alle poikittain? Ei oikein viittis ihan mihin sattuu näitä tukia suunnitella mahdollisia ikäviä kolaritilanteita ajatellen, ei oo oikein kiva jos joku tanko on jonkun selästä läpi :s

Vai pitääkö tässä ruveta täppäilemaan sisäpelteihin "mittatikkuja" ja tunkkaamaan tasaisella maalla autoo joka kulmasta kerrallaan ilmaan että näkee missä pahin jousto tapahtuu?

Suurin ongelma tässä korin jäykistysoperaatiossa lienee etupään ja takapään välisen jouston vähentäminen ilman kaaria/jokaisen sauman jäykistehitsausta.

Nojoo. Muutama kuva eri kulmista toissapäivältä. Auto ei oo puhdas, eikä oikein pysykään puhtaana kun tuuli puhaltaa ton työpaikan talkkipölyn aika tehokkaasti tohon maalipinnalle Omasta mielestä noi tuuliohjaimet toimii tossa aika hyvin, näin ulkonäöllisiä seikkoja ajatellen. Takaroiskeläpät tuo toivottavasti sivuprofiiliin pientä tasapainoa, muun hyödyn lisäksi. :







"ebaysumarit" vaihdoin kuvanoton jälkeen "ESUSE":n valmistamiin sumareihin kirkkailla linsseillä. Noi ESUSE:n sumarit taitaa olla lähimpänä OEM-laatua, ja ero oliki huomattava edellisiin verrattuna niin laatuvaikutelmaltaan kuin valokuvioltaan.

Ja kun sopivasti ebayssa satuin voittamaan suht edullisesti ton OEM-sumarikytkimen täydellisine johtosarjoineen, niin päivitetään nyt sekin kopiojohtosarja Hondan alkuperäseks



Maailmalta tulossa myös:

- Stanley litteät sivuvilkut:



- Uudet OEM roiskeläpät mallia 92 - 95 Coupe ( Ostin setin Coupeen, koska tästä setistä saan suoraan uudet etuläpät kulahtaneiden tilalle EGneloseen ja takaläpät tähän EGkasiin):



- Password JDM purple battery tie down:



Sekä uusi EG USDM Optional armrest (Highrise) tehtaan paketissa, värinä musta



Myykääs joku mulle EG9 takasohva? Kunnolla ei väliä, koska kankaat vaihtuu kuitenkin
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Tou 15, 2013 6:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Integra DC2 etusivuvilkut:



Tänään loppu tää takapuskurin hiekkapuhallus (putsasin kyllä roiskeläpän alusen ennenkun ruuvasin ne puskuriin)



Tuliterät OEM takaroiskeläpät:





Roiskeläpät yhtenäisti kylkilinjaa kyllä aika mukavasti, koska ne on samalla tasalla kun sivuhelmojen päädyt. Napsin parit kuvat kunhan pesen auton.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bdh
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 25 Hei 2004

LähetäLähetetty: Kes Tou 15, 2013 8:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos jotain moitittavaa löytyy, niin voisit kamerasta säätää valkotasapainon kohdalleen / automaatille

Mutta hienoa työtä auton kanssa, arvostan kyllä tuollaista tarkkuutta ja tsi meininkä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Tor Tou 16, 2013 10:27 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin ja ennen tommosten läppien asennusta IMO maalipinta pitäs olla puhtaampi. Siis sillä tavalla puhtaampi ettei puskuri siit 5cm päästä oo likanen Mähän tekisin Claykäsittelyn ja LSP käsittelyn väh. ennen tommosen asnenusta
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Tou 17, 2013 5:50 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kappas joo, oli jostain syystä valkotasapaino hehkulampulla

Tässä niitä aiemmin luvattuja kuvia (pahoittelut mielikuvituksettomista/samoista kuvakulmista, ei meikäläisestä koskaan mitään kuvaajaa tule ):











Omasta mielestä mielumin OEM takaläpät ku takalippa

Vakionopeudensäätimen arvioitu toimitusaika 4-8 viikkoo. Oli pakko ottaa halvemmalla toimituksella, kun 12 kilon paketin rahtaus Kanadasta olis tullu vähä nopeemmalla toimituksella aika hintavaks
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Kes 20, 2013 12:01 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jooh, tällä oli tarkotus lähtee Rock The Beachiin ensiviikolla, mut jäi tuo alustan säätö vähä liian myöhälle ja nyt kun se on säädetty nii ei saa mistään nelipyöräsuuntaukseen aikaa. Eli jos ei ihmeitä tapahdu niin ei tule ainakaa tällä autolla lähdettyä renkaita sulattelemaan.

Puskurinkin irrotin jo nosturille ajelua varten:





Jenkeistä tuli pari viikkoa takaperin toi uusi OEM High Rise armrest:



Tämän lisäks tuli liettuasta ostettua "hyvään hintaan" (myyjän kannalta), orkkismusta (eli Graphite Black) 2DIN konsoli. Kuntoluokitus "Mint". Eli nyt ei puutu sisustasta muuta kun OEM graphite black kojetaulu ja shifter console.







Sit tuli haalittua noita etusumareiden kytkimiä vähän liiaksikin asti.

Kuvissa siis vasemmalla OEM JDM/USDM etusumarikytkin, oikealla OEM EDM kytkin:



Ja tässä kuvassa OEM kytkimet ja kopiot samassa. Kuvasta puuttuu vielä yks OEM-kytkin. Noita oikeesti hyvälaatusia kopioita (poislukien toi yks jossa toi "logo" on kiiltävä) olis nyt myytäväksi asti, orkkikset pidän itsellä.



Kuten tuolla jossain jo mainitsinkin, niin voisin tietyin ehdoin luopua tästä korista. Idiksenä siis hankkia oikeesti hyväkuntoinen saman sukupolven Coupe, johon siirtää kaikki suurella vaivalla ja rahalla haalitut yhteensopivat osat tästä. Eli jos *köh* jollain on vaikka mällätty VTi nurkissa, niin tästäpä hyväkuntoista koria tilalle...
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Arho
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 04 Lok 2008
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Sun Kes 23, 2013 2:40 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On kyllä todella maukas kokonaisuus. Mutta niinkuin joku jo mainitsikin, hinauskoukkua kannattaa ehkä harkita vielä toisen kerran.
_________________
Honda Civic MC2
ex: Honda Civic MB8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Hei 04, 2013 5:59 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitosta jälleen!

Jos kaikki menee putkeen, niin näyttäis kovasti siltä että vielä yksi projekti pitää ottaa pihaan, sit olis kokoelma täysi

...Mutta eipä siitä sen enempää vielä.

Nyt alkas "DXi:n" lisävarustepuoli olemaan ainakin omasta mielestä suht kunnossa. (Toki ainahan jotain Gathers hiluja yms tilpehööriä vois keräillä.) Ilmastoinnin R134a konehuoneen hilut uupuu vielä eikä vakionopeudensäätimen kaikkia kytkentöjä oo vielä edes alotettu.

Alottaskohan sitä tarinoinnin vaikka tosta CC:n kytkimestä...

Nojoo, kaikkihan tietää miten noi EG:n kytkimet kulahtaa hirveeseen kuntoon. Logojen pinnoite halkeilee, tekstit samenee ja kellastuu jne. Sama vika oli tässäkin vakkarin käyttökytkimessä, mutta enpähän muistanu tietenkään kuvaa ottaa lähtötilanteesta, mut netistä löyty kuva samassa kunnossa olevasta kytkimestä:



Rapsuttelin logosta ensitöikseni halkeilleen/hilseilleen päällyspinnan pois varovasti ihan pelkällä kynnellä. Alta paljastu auringonpolttamaa pintaa ja erilaisia pintavirheitä.

Seuraavaks lämmittelin hiustenkuivaimella logon irti tosta kytkimen kehyksestä ja linttasin sen kiinni tasaselle pinnalle. Fareclan G3:sta ja mikrokuituliinaa:



Lisää hinkkaamista:



Ja lisää:



Ja lopputulosta:



Tohon kannattas varmaan joku UV-suojapinnote heittää päälle ettei alkas uudestaan kellastumaan.

Vakkarin romuja:



Ja voi posti minkä teit



Joku vissiin maalaillu konehuonetta osien ollessa paikallaan. Varmaan tosi nätti lopputulos!



Ratin nahka on ehjää, mutta pinnasta on kulunu väri pois. Mitähän tolle osaa putsailujen jälkeen tehdä? Voiko uudelleenpinnottaa/maalata, vai vienkö suosiolla verhoilijalle nahanvaihtoon?





Seuraavaks asentelin ton CC-slip ringin:





Noista johtosarjoista pitäs modata CC:n johtosarja tohon oman auton johtosarjaan:



Ilonen yllätys oli se että ratin napeista ei oo kulunu noi tekstit yhtään. Noikin tekis mieli suojata jollain.



Kyllä näyttää mukavalta kun on kaikki kytkimien paikat täytetty




_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Chimika
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 16 Elo 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

LähetäLähetetty: Per Hei 05, 2013 1:28 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tätä on tullut seurattua suurella mielenkiinnolla alusta asti, keep going good work
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pläsäri
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 28 Syy 2009

LähetäLähetetty: Per Hei 05, 2013 3:59 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=36&t=810

tuossa ohjeet nahan ehostamiseen
_________________
Opel Senator B 3.0i 24V
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CarbonHonda
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 10 Syy 2004
Paikkakunta: Helsinki/nurmes

LähetäLähetetty: Per Hei 05, 2013 5:50 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitäs lisävarusteita tästä vielä PUUTTUU?!
Näin nopeesti parkkiantenni puskurista..Vili__:ltä saattaisi löytyä jos vielä jemmassa vanhan Sir2:sen antenni..
_________________
Volvo XC90
Chargespeed EG
http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=34645
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Hei 05, 2013 8:16 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Parkkiapuri kelpais kyllä tseidiiem statuksensa vuoksi + sais sit kyynärnojan pelkääjän puolen kytkimen paikan hyötykäyttöön. Penkinlämmittimiä kun tässä ei luonnollisesti oo Periaatteessa myös takalasinlämmittimen kytkimen vois heivata, because kesäauto, jolloin siihen tilalle sopis näppärästi kattoluukun kytkin. Tähän löytyis yhdeltä luottokaverilta OEM-kattoluukullinen Sedanin kattokin... Myös nuo kupruilleet Spoon style peilithän vois vaihtaa Power Folding mallisiin OEM peileihin? Ainahan sitä jotai parannettavaa löytyy. Puhumattakaan tekniikkapuolesta

Tänään alottelin tota johtosarjaduunia. Kevyet 8 tuntia tuli nujuttua ja tuloksena CDM EG:n kolmesta eri johtosarjasta irrotetut vakionopeudensäätimen johdot. Ei menny tääkään ihan niinkun honda-techin DIY:ssä. Siinähän luonnollisesti kaikki täsmää kaikkeen, ei tarvi kun napsutella piuhat kiinni. Tuli huomattua että on aika jänniäkin eroja CDM vs EDM johtosarjoissa. Ylimääräsiä liittimiä, erivärisiä johtoja samoissa liittimien nastoissa, ihmeellisiä Y-haaroja jne. Ylivoimasesti hankalin homma minkä tähän autoon oon tehny. Cruisen aivotkin tulee niin vittumaiseen paikkaan että ei mitään järkee. Yläpulttia kiriessä meni hermot useempaankin otteeseen. On nimittäin kuskin jalkatilassa, samaan paikkaan pultattuna kun ajovalonpesureiden rele.

Mittaristosta sen verran että niissäkin näkyy olevan ns. "piirilevyissä" jotain eroa. Onneks vakio EDM mittariston sisältä löytyy paikka Cruise Controllin piirikortille (kyllä, erillinen piirikortti mittariston sisältä) ja CDM mittariston lämpö/bensamittari käy suoraan EDM mittariston pohjaan, joten vaihtelin niiden osalta CDM sisukset tohon orkkismittariin, problem solved.

Kuvan vihreä liitin on siis vakionopeudensäätimen mittariston lisäkortille kuuluva liitin.



Johtosarjoja rakentelin siihen malliin että ne EI integroituis auton pääjohtosarjaan, vaan olisivat helpohkosti poistettavissa jos sattuu jotain mielenhäiriöitä tai vahinkoja. Tästä syystä rakentelin johtosarjojen liittimet erillisinä, Hondan omilla pinneillä ja liitimillä.

Vaihteeks taas siitä harvinainen postaus että ei oo näyttää kun toi yks kuva. Niin hirvee johtosavotta oli että eipä joutanu kiroamiselta kuvaamaan

Nappailen kuvia kunhan seuraavan kerran vakkaria virittelen.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Hei 08, 2013 5:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kolme päivää honda-techin, civic-eg:n ja Honda service manualin kytkentäkaavioiden lukua. Loppumietteinä voisin sanoo että unohtakaa kaks ensimäistä. Tostakin olis saanu johtosarjan osalta varmaan puoltoista päivää typistettyä pois kun ei olis sotkenu ajatuksiaan noiden foorumeiden ohjeilla. Service manualista sivu 23-252 alkaen Civic 92-95 Cruise Control tsydeemit.

Viimestään tämän homman jälkeen on pakko rakentaa ens talvena kojetaulun johtosarja uusiks, menee niin epäselväks että ei mitään järkee



Paljon oli hommaa, mutta oli tää kyllä sen arvosta. On nimittäin vähä eri mukava kruisailla nyt Järjestelmän toimintakin yllätti positiivisesti, voi ihan hyvillä mielin sanoo että onneks tuli satsattua OEM-osiin




_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Maa Hei 08, 2013 11:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä harkitsen kakkosauton ostoa ja siinä rakkineessa on vakkari. IMO dead weight Mut hyvä jos tykkäät, mut tosiaan olisi mielenkiintoista tietää mitä vielä puuttuu? Vaikka ihan kuvien kera.
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nikde
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 18 Lok 2007
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Maa Hei 08, 2013 11:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä nyt tulee heti ekana mieleen seuraavat:
-Parking Pole
-Electric Folding Mirrors
-Traction Control System
-ABS!!!
-LSD!!!
-VTi takasohva
-Gathers hiluja, navisysteemit sun muuta
_________________
Honda Civic DXi EG4 -95 Daily Driver aihio
Honda Civic DX EG3 -93 The ultimate Civic aihio
Honda Civic VTi EG6 -92 B18C Kesä / TimeAttack
Mercedes-Benz 190E 2.3 -89 Daily Driver

Member of Func Crew - www.instagram.com/funccrew/ - www.facebook.com/funccrew/ - http://funccrew.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
CarbonHonda
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 10 Syy 2004
Paikkakunta: Helsinki/nurmes

LähetäLähetetty: Maa Hei 08, 2013 11:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös tuon parkki antennin melkein voisi ite värkkää moottorisoidusta antennista? Jos esim löytää OEM namiskan sisälle jostain ja yhdistää siihen..ainaki tuossa Volvossa melkein paikallaan olisi moinen härpäke..on semi vittumainen kun etupuskuri tulee sen verran uu llos että melkeinpä aina jää se ylimääräinen 20cm seinästä/toisesta autosta.
_________________
Volvo XC90
Chargespeed EG
http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=34645
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Nikde
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 18 Lok 2007
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Tii Hei 09, 2013 8:34 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

CarbonHonda kirjoitti:
Eikös tuon parkki antennin melkein voisi ite värkkää moottorisoidusta antennista? Jos esim löytää OEM namiskan sisälle jostain ja yhdistää siihen..ainaki tuossa Volvossa melkein paikallaan olisi moinen härpäke..on semi vittumainen kun etupuskuri tulee sen verran uu llos että melkeinpä aina jää se ylimääräinen 20cm seinästä/toisesta autosta.


Toki voi, mutta ei tähän kyseiseen autoon, because JDM! Lisäksi oikean tikun kärki on valaistu, joten se hohkaa pimeässä ja helpottaa hahmottamista hämärissä olosuhteissa.


_________________
Honda Civic DXi EG4 -95 Daily Driver aihio
Honda Civic DX EG3 -93 The ultimate Civic aihio
Honda Civic VTi EG6 -92 B18C Kesä / TimeAttack
Mercedes-Benz 190E 2.3 -89 Daily Driver

Member of Func Crew - www.instagram.com/funccrew/ - www.facebook.com/funccrew/ - http://funccrew.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
CarbonHonda
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 10 Syy 2004
Paikkakunta: Helsinki/nurmes

LähetäLähetetty: Tii Hei 09, 2013 1:06 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ebayssä noita on muutamia ihan uusiakin myynnissä..jopa vw on japanin markkinoille moisia valmistanut new beetleen
_________________
Volvo XC90
Chargespeed EG
http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=34645
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Lau Elo 03, 2013 7:47 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bongattu eilen musiikkikeskuksen parkista. Ihan komea oli livenäkin
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CarbonHonda
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 10 Syy 2004
Paikkakunta: Helsinki/nurmes

LähetäLähetetty: Maa Elo 05, 2013 7:20 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joko parkkijorma kiinni?
_________________
Volvo XC90
Chargespeed EG
http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=34645
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Elo 05, 2013 9:22 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo tuli oltua Perjantaina KuopioRockissa ja auto lintattiin siihen musiikkikeskuksen parkkiin

Parkkijorma on vielä tulossa Malesiasta, menee 6-14 työpäivää ennenkun saapuu (joista tosin on menny jo neljä).

Edit: Viimeinen kuva autosta ennen tämän projektin siirtymistä hiljaiseloon, kuva otettu juuri ennen kuopiorockiin lähtöä


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Huh 11, 2015 7:56 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaahas, tätä topiccia ei olekkaan päivitelty ihan äskettäin. Eipä ole kyllä mitään ihmeellistä tapahtunukkaan, kun auto on "kesäkäyttiksen" virkaa toimittanu, jos nyt niin voi sanoa.

Katsastussäätöjä piti ruveta tekemään, mutta niinpähän tuo vaan räjähti käsiin sekin projekti. Nojoo, ajovalot on keretty vaihtaa vakioksi ja etulipan ruuvasin irti jo viime vuonna.

Värjätty, mutta sittemmin kulahtanut lattiamatto alko näyttää omiin silmiin niin hirveältä, että poishan se piti saada ja äkkiä. Oli muuten viimenen kerta kun _ikinä_ uskon mitään myyntipuheita tai vinkkejä siitä millä kannattaa esim. lattiamaton väri vaihtaa, tai et millä kannattaa sisustan muovit maalata/värjätä. On se kyllä kumma et vaikka tekee niin tarkalleen ohjeiden mukaan kun vaan mahdollista, niin silti joku VHT:n paskatökötti ei pysy pinnassa. Ei muovissa eikä vinyylissä. Ja ennenkun joku huutelee jotain silikonista, niin kaikki palikat putsasin kyllä moneen kertaan silikoninpoistoaineella ennen värinvaihtoa ja karhensin pintaa karhunkielellä jne.

Onneks ei tullu noita orkkismustia ovipahveja vetäistyä VHT:lla, vaikka alunperin oli tarkoitus. Nyt täytyis metsästää orkkismusta EG9 lattiamatto ja muita orkkismustia sisustan osia. Pilarimuovit ja kattopahvi vaihtuu kans orkkisharmaaseen ja poltan roviolla kaikki VHT:lla värjätyt palikat kiroten samalla latinaksi.

Tarkkasilmäiset huomaa myös että kojelaudan kehys vaihtui orkkisharmaaseen ja edellinen mustaksi aikoinaan vetäisty kehys pääsee dremelöitäväksi erilaisiin testeihin:



Samalla revin autosta irti kaikki vuosien saatossa kaapelikouruihin hiipineet ylimääräiset piuhat ja poistin aftermarket keskuslukitussetin johdot. Tilalle hankitaan alkuperäset Hondan osat. Pujottelin myös Coupeen epäsopivan, LSi varustelutasosta tutun puhallinkourun tähän karvalakkimalliin, että mahdollisten takapenkkiläisten jalkahiet saa nousemaan mahdollisimman tehokkaasti muiden matkustajien aistittaviksi. (Kuvassa näkyvissä vielä jotain sekalaisia, ylimääräisiksi havaittuja johtoja, jotka revittiin kuvan ottamisen jälkeen irti.)




Autoon en ole tuota polttotuomion saanutta lattimattoa laittamassa takaisin, joten auto katsastetaan ilman lattiamattoa. Siitä huolimatta arvelin ruuvata katsastusmiehen väsynyttä kytkinjalkaa helpottamaan jotain sekalaisia pisteosia sisältäneestä laatikosta löytyneen EG siistin originellin jalkatuen:





Edellisen omistajan Tojotan spuikka on kummitellu painajaisissa viimeset vuodet, enkä tiedä mikä ihmeen aivopieru mulla oli sillon maalauksen aikoihin olla hitsaamatta umpeen kontinluukusta noita reikiä. Kaipa se oli aikoinaan vaan saatava joku "aerodynaaminen" lisäke tuohon kontinpäälle, niin tuli säästettyä ne. Coupe kun tuli hankittua, niin kävi niin mukavasti että siinä oli Coupen alkuperänen takaspoileri, joka taas ei mun mielestä Coupeen käyny oikein mitenkään päin, koska siinä on jo valmiiks nätti kontinluukku, joten:



Eri kulmista:



Vaikka toi onkin Coupeen suunniteltu, niin myötäilee aika mukavasti Sedaninkin muotoja:







Ei kannata sit säikähtää, edellisessä kuvassa toi spoileri on aavistuksen verran etureunasta irti, eli koholla, koska en kerenny tekemään kuin takimmaiset kiinnitysreijät tolle. Enkä kyllä muita teekään, kun arvelin hankkia tohon reijättömän kontinluukun niin ei tarvi paikkailla noita edellisen spoilerin reikiä.

Hirveitä tulevaisuuden suunnitelmia tälle ei ole, muuta kun et sisusta uusitaan kokonaan. Ulkokuoreen ei tule muita muutoksia kuin, uudet sivulistat, ehjä takarekisterikilven kehys (ja peruutuskameran poisto), ehdoteltu hinauslenkin poisto (se on nyt nähty), tarrojen irrottelu, OEM Sedan etupuskuri ja joku lippa + sumarit, uudet kilvet ja jotain muuta pientä. Tina-Advanit tulee pysymään tässä vehkeessä, kun ne käy mustan kanssa kaikista parhaiten yksiin. Laitan tän perussiistiin kuntoon ja pidän sen myös kunnossa. Ja itselläni.

Tekniikkaan ei yllätys yllätys ole muutoksia tulossa, mut alustapuolelle tulee, koska joitain pisteosia tullaan siirtämään Coupeen. Jarrut säilyy ennallaan, vakaajat vaihdetaan Coupeen ja Coupesta siirretään vakio etuvakaaja tähän. BC Racingin tolpat vaihtuu Coupeen ja tilalle tulee joko Coupen Koni Yellow, tai sit tällä hetkellä HB:ssa olevat Weitecit, myös jotain muuta osien vaihtelua puolin ja toisin tullaan varmaan tekemään, mut turha miettiä vielä enempää. Päivitellään taas kun kippo leimassa ja enemmän kesälookissa.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Seuraava
Sivu 26 Yht. 27

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group