IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Honda Accord Aerodeck -86 2.0 12v
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Maa Elo 02, 2010 6:26 am    Viestin aihe: Honda Accord Aerodeck -86 2.0 12v Vastaa lainaamalla viestiä

Hetken mielijohteesta ajattelin kirjotella hieman tuosta omasta aerodekin räppänästä. Auto siis kaikinpuolin vielä melko vaiheessa ja ulkomuoto on karu, mutta sen verran on edetty että leimalla on käyty ja turbohilut ym. muutoskatsastettu. Seuraavaksi, säätöä, säätöä, sähköjen viimestelyä, säätöä ja talven aikana jos alkaisi koripuolen ehostukseen.

-Dynotettu 142hp pyöriltä 0,3bar paineilla, säädetty 1,2 barin paineille, vaan eihän niitä saa yleisellä tiellä käyttää.

-Moottori kasattu uusilla vakio-osilla, kansi kosusen tekemä
-Nissanin CA18DET vakiomännät
-Kevlar kytkinlevy ja kunnon paine-asetelma
-Ahdin Mitsun 14t, tuttu aero saabeista..
-Putkisto rosteria 3" downpipe -> 2,5" loppuun
-Mitsubishi Evo 6 vakiosuuttimet (510cc)
-Bensaa ja sytkää ohjaa megasquirt, 2+2 hukkakipinäpuolalla
-Launch control, flatshift
-Seokset tarkkailee innovate laajakaistalambda

Lisää kirjottelen kunhan kerkiän, ja edistystä tapahtuu. Palautetta saa toki antaa








_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n


Viimeinen muokkaaja, jturunen pvm Tii Lok 08, 2013 10:08 pm, muokattu 5 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
hon-da tuni-ng
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Huh 2004
Paikkakunta: nurmes

LähetäLähetetty: Maa Elo 02, 2010 8:39 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lisää kuvia vaan ja joku video pätkä menis aina keepgoing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kop-O-nen
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 17 Syy 2007
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Maa Elo 02, 2010 10:36 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ai helvetti miten maukas proggis!

Pidä vaan ulkonäkö mahdollisimman vakiona niin saa kunnon sliipperin kunhan valmistuu..
_________________
2008 Accord i-CTDi
1988 Civic 1.6i-16
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
eg1992
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 26 Tou 2010

LähetäLähetetty: Maa Elo 02, 2010 10:45 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ompas muuten harvinaisen hyväkuntoinen yksilö, taitaa olla alkuperänen värikin päällä vielä??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Maa Elo 02, 2010 11:29 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eg1992 kirjoitti:
ompas muuten harvinaisen hyväkuntoinen yksilö, taitaa olla alkuperänen värikin päällä vielä??


Juu alkuperänen väri, pohjaa ei ole hitsattu kertaakaan, etulokasuojat on kolhittu johonkin ja korjattu tökerösti kilikalimaalilla, mutta niiden tilalle on suorat ja ruosteettomat jo tallissa On nimittäin joskus 90- luvun alusta tuotu hollannista tuo kori, se selittänee tuon kunnon..

Ulkokuorta en lähde mitenkään tuunailemaan, peltien oikomista ja kunnon ruostesuojaus ja uus väri niskaan, mahollisimman vakio luukki..

Meinaa vaan tuo kilpa-auto viedä niin paljon aikaa ja rahaa ettei meinaa keretä tähän keskittymään
_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Joe Hutton
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 12 Syy 2003

LähetäLähetetty: Maa Elo 02, 2010 7:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehdottomasti kahta peukkua ylös..

Mutta sen verran ahtoa ylemmäs ettei kilpuri pääse kukkoilemaan tehoillaan

Joe
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Tii Elo 03, 2010 7:58 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään vähän kerkisin tappelemaan pätkimisongelman kanssa.. Nykäsee aina jossain vähän ennen viittä tonnia aika rajusti, ja sitten taas kiertää puhtaasti rajottimelle asti.

Seokset on vakaasti 10.9 afr, ja tuntuu ihan kipinäpuolelle menevän tuo vika, koska nykäsee niin terävästi.. Megan logeista ei ota paljoa selvää, kun että rpm signaalissa ei ainakaan ole häiriöitä, tarkistetaan vielä tunerstudion toothloggerilla..

Tänään säätelin ruokatunnilla tulppien kärkivälit 0,6:een vakion 1,1 sijaan, ei selvää vaikutusta tuohon nykäisyyn. Huomenna käyn vielä uudet densot ostamassa ja säädän ne 0,6:een, ompahan sitten sytytystulpat ainakin poissuljettu. Tulpanjohdot, puola ja kipinänvahvistin aivan uusia aitoja boschilaisia, en jaksais uskoa että niissäkään vikaa.. Katsellaan


EDIT: pätkimiset taaksejäänyttä elämää, toivottavasti.. Puolan latausaikoja ja karttojen hienosäädöllä hävis pätkimiset, toivottavasti lopullisesti
_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Lau Elo 07, 2010 12:43 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä ilta / yö meni leikkiessä ja säädellessä lähtörajoitinta ja flatshift toimintoa. Nyt saa liikennevaloissa nostettua ahdot 0,4 bariin ongelmitta, ja vaihteenvaihto onnistuu ilman ahtojen karkaamista rätinän ja paukkeen saattelemana.. katkaisijat siis kytkinpolkimessa ja vaihdekepissä.

Täysin turhaahan tämä on liikennekäytössä, mutta välillä käy leikityttämään..
_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Joe Hutton
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 12 Syy 2003

LähetäLähetetty: Lau Elo 07, 2010 2:09 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jturunen kirjoitti:
Täysin turhaahan tämä on liikennekäytössä, mutta välillä käy leikityttämään..


Eihän tuo turhaa ole - jos vaihdat turboa isompaan.. Ja onhan se kivaa että on vääntö kohdillaan lähtiessä, vai miksi ne noita remmiahtimia hehkuttaa.

Joe
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Maa Elo 09, 2010 8:48 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Millonkahan tämä remontinkorjuu loppus, nyt kun alkaa kone olemaan säädöissään ja vetämään hyvin niin halkes pakosarja.. Nooh, mikäs sen parempi tapa aloittaa maanantai kun mennä töihin kuudeksi ja ennen työpäivän alkua hitsailla pakosarja ja kääriä thermotecit uudestaan ympärille.. Töiden jälkeen toivottavasti taas vetelee..
_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
hon-da tuni-ng
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Huh 2004
Paikkakunta: nurmes

LähetäLähetetty: Tor Lok 07, 2010 6:58 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuollu ja kuopattu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Joe Hutton
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 12 Syy 2003

LähetäLähetetty: Per Lok 08, 2010 1:26 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hon-da tuni-ng kirjoitti:
kuollu ja kuopattu?


Tää oli niinkauan jo kuollut ja kuopattu että ei vielä menetetä toivoa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Per Lok 08, 2010 2:44 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joe Hutton kirjoitti:
hon-da tuni-ng kirjoitti:
kuollu ja kuopattu?


Tää oli niinkauan jo kuollut ja kuopattu että ei vielä menetetä toivoa


Ehei ole kuollu ja kuopattu! Kosla ollut seisonnassa ja talven aikana pitää yrittää käydä alustaa läpi, ja yrittää etsiä jotain vahvempaa alakertaan ensi kesää varten.. Tällä hetkellä on vaan osina tuo kilpuri joka pitää saada ensi kauden kisoja varten kasaan, kilpuri kuitenkin tärkeysasteella aerodekin edellä..

Ei olis Joe Huttonilla tietoa mistä sais kohtuuhintaista ja vahvempaa mäntää? Ei oikein vakuuta nuo nykyiset.. Wisecolta löytyy mutta hieman suolainen 970€ hinta pistää mietityttämään..
_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jolpa
Vuoden forumilainen 2005
<b>Vuoden forumilainen 2005</b>


Liittynyt: 06 Maa 2004

LähetäLähetetty: Per Lok 08, 2010 2:51 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuka noin kallista wisecoa myy?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Low Job
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Maa 2003
Paikkakunta: Namibian vieressä

LähetäLähetetty: Per Lok 08, 2010 9:01 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten ois tekniikan vaihto johonkin F-sarjalaiseen?
Halpoja moottoreita ja löytyy hyvin viri palikkaa, eikä maksa wisecot noin paljoa..
Ebaysta löysin aikaa sitten B-sarjalaiseen Eaglen kampuran, kanget ja jotkut Ross:in männät euroissa tohon hintaan(+rahdit ja verot)
_________________
P ositive
I ntake
M anifold
P ressure



"Moottori- ja laatikkovaurioiden lukumäärä on vakio"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eg1992
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 26 Tou 2010

LähetäLähetetty: Per Lok 08, 2010 10:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eiköhän tää oo kuitenkin harraste peli tolla motilla..
jesse kilpailee sitten tolla K:lla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Joe Hutton
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 12 Syy 2003

LähetäLähetetty: Tor Lok 14, 2010 11:29 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jturunen kirjoitti:
Ei olis Joe Huttonilla tietoa mistä sais kohtuuhintaista ja vahvempaa mäntää? Ei oikein vakuuta nuo nykyiset.. Wisecolta löytyy mutta hieman suolainen 970€ hinta pistää mietityttämään..


Tuota, noin.. Tässäkohtaa se mopo alkaa karkaamaan käsistä! Omalla kohdalla prikulleen tässä vaiheessa (kavereiden ohjaamana) vaihdoin merkkiä..

Noi männät kestää kyllä - JOS - säädöt on kohdillaan ja ne myös pysyy kohdillaan. Soppaa kannattaa tunkea ns. tarpeeksi jo pienistäkin ahdoista lähtien koska noille männille pienikin nakutus aiheuttaa ongelmia. Toisaalta nämä männät on halpa sulake, multa ei mäntävaurion takia hajonnut ikinä mitään muuta kuin vain pelkiä mäntiä. Osat pysyy nätisti nipussa - öljyn kulutus vaan "vähän" nousee kun männänvälit murtuu.. Ja ahtopaineet voi nostaa sinne 0.9-1.0:n tietämille milloin tuo jo alkaa liikkumaankin ~300 heposen turvin..

Mutta jos vaihdat männät kestävimpiin, kannattaa vaihtaa kiertokangetkin vahvempiin - nim: semmoisen nysän lohkonläpi saaneena.. Ja sen jälkeen kun osat on kestävämpiä niin eikun isompaa turboa. Suuttimet ja kytkin riittää kyllä pidempään mutta ahdin alkaa käymään pieneksi. Eli hukkaportti ja turbo ostoslistalle - miksei varuiksi se toinen suutinpatteristokin, yleensä samasta vauhtiputkasta saa kaikki niin ns. samoilla postikuluilla. Tuon jälkeen viimeistään pitäisi alkaa miettimään pakosarjan ja vähintään downpipen uusiksi tekoa - miksei myös imuputkiston lyhentämistä ja ja ja..

Että näin loppukaneetiksi, noilla männillä enempiä kiusaamatta tai sitten varaudu noin 5ke:n satsaukseen.. Mulla on noita mäntiä VIELÄKIN jäljellä, niitä kun tuli ostettua likipitäen yksi laivakontillinen aikoinaan, dollarin ollessa edullinen.. Laitetaan asevelihintaan 40e laatikko, eli 4x uusia mäntiä, männänrenkaita ja tappeja..

Joe
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Sun Huh 10, 2011 6:42 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässähän tulee taas kevät kovaa vauhtia päälle, ryöhkä kaivettu kuusen alta esiin ja kevätfixiä aloteltu:


_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Tor Huh 14, 2011 8:55 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä


_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Nikde
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 18 Lok 2007
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Tor Huh 14, 2011 9:50 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miksi noin pitkät ahtoputket? Eikö saa lyhyemmin kuljetettua?

Hieno projekti kyllä kaikin puolin!
_________________
Honda Civic DXi EG4 -95 Daily Driver aihio
Honda Civic DX EG3 -93 The ultimate Civic aihio
Honda Civic VTi EG6 -92 B18C Kesä / TimeAttack
Mercedes-Benz 190E 2.3 -89 Daily Driver

Member of Func Crew - www.instagram.com/funccrew/ - www.facebook.com/funccrew/ - http://funccrew.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Lau Huh 16, 2011 3:14 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nikde kirjoitti:
Miksi noin pitkät ahtoputket? Eikö saa lyhyemmin kuljetettua?

Hieno projekti kyllä kaikin puolin!


Tuota reittiä ahtoputket kulkee ainakin nätisti ilman jäähdyttimen, akun tai muun oleellisen siirtelyä, ja lisääntynyt turboviivehän lisää vaan voimansiirron elinikää?? Eivaan, hyvin tuntuu kyllä noillakin putkilla pelaavan..
_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Tor Nov 10, 2011 10:59 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäskö tätäkin nostella pitkästä aikaa. Eli loppukesä tuli ajeltua riemukkaasti ilman isompia murheita. Alakertaan tiensä löysi Nissanin CA18DET:n vakiomännät, muutamalla kympillä kun moiset sai . Lisäksi heivasin lisäsuuttimet poies, ja tilalle vaihtui 4 kipaletta mitsu evo 6:sen vakiosuuttimia, nekin sattui vastaan melkeinpä pilkkahintaan. Näillä eväillä kippo kulkee jo suht kivasti, ahtopaineet tällä hetkellä 1.2 bar.

Nyt pistetään kiulu talveks lepoon, suunnitelmia ois vaikka mitä, mutta kun ei meinaa vuorokaudessa tunnit riittää että kerkiis niitä toteuttamaan, saa nähdä.. Kevääksi kuitenkin tulossa ainakin jarrujen parantelua, alustan päivitystä ja säätöjen hiomista.
_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Joe Hutton
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 12 Syy 2003

LähetäLähetetty: Lau Tam 14, 2012 8:19 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jturunen kirjoitti:
.. Alakertaan tiensä löysi Nissanin CA18DET:n vakiomännät, muutamalla kympillä kun moiset sai . Lisäksi heivasin lisäsuuttimet poies, ja tilalle vaihtui 4 kipaletta mitsu evo 6:sen vakiosuuttimia, nekin sattui vastaan melkeinpä pilkkahintaan. Näillä eväillä kippo kulkee jo suht kivasti, ahtopaineet tällä hetkellä 1.2 bar..


COOL! Menikö noi nisun männät ihan heittämällä paikalle vai minkälainen asennustyö oli? Ootko miten mittailut pakopaineita, meinaan että tuo solmu on aika pieni että voipi noi paineet alkaa kohta nousemaan..

Tuu käymään kesällä autolla, haluaisin fiilistellä vähän, vaikka vaan apukuskin penkiltä

T: Joe
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Sun Huh 22, 2012 2:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joe Hutton kirjoitti:
jturunen kirjoitti:
.. Alakertaan tiensä löysi Nissanin CA18DET:n vakiomännät, muutamalla kympillä kun moiset sai . Lisäksi heivasin lisäsuuttimet poies, ja tilalle vaihtui 4 kipaletta mitsu evo 6:sen vakiosuuttimia, nekin sattui vastaan melkeinpä pilkkahintaan. Näillä eväillä kippo kulkee jo suht kivasti, ahtopaineet tällä hetkellä 1.2 bar..


COOL! Menikö noi nisun männät ihan heittämällä paikalle vai minkälainen asennustyö oli? Ootko miten mittailut pakopaineita, meinaan että tuo solmu on aika pieni että voipi noi paineet alkaa kohta nousemaan..

Tuu käymään kesällä autolla, haluaisin fiilistellä vähän, vaikka vaan apukuskin penkiltä

T: Joe


Jäipä taas vähän unholaan täällä foorumilla käyminen..

Muttajoo.. Männän päältä joutu sorvaamaan hieman pois, ja kiertokangen yläpää täyty holkittaa, että sai eri sovitteen (nissanissa uiva tappi). Pakopainemittari vois olla kyllä seuraava hankinta, ei mitään käsitystä missä paineissa mennään..
Kohtahan tässä alkaa ajokelit taas lähestyä, pitää kattoa minne asti sitä uskaltaa lähteä tuolla kipolla ajelemaan..
_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Tor Kes 13, 2013 9:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jturunen kirjoitti:
Joe Hutton kirjoitti:
jturunen kirjoitti:
.. Alakertaan tiensä löysi Nissanin CA18DET:n vakiomännät, muutamalla kympillä kun moiset sai . Lisäksi heivasin lisäsuuttimet poies, ja tilalle vaihtui 4 kipaletta mitsu evo 6:sen vakiosuuttimia, nekin sattui vastaan melkeinpä pilkkahintaan. Näillä eväillä kippo kulkee jo suht kivasti, ahtopaineet tällä hetkellä 1.2 bar..


COOL! Menikö noi nisun männät ihan heittämällä paikalle vai minkälainen asennustyö oli? Ootko miten mittailut pakopaineita, meinaan että tuo solmu on aika pieni että voipi noi paineet alkaa kohta nousemaan..

Tuu käymään kesällä autolla, haluaisin fiilistellä vähän, vaikka vaan apukuskin penkiltä

T: Joe


Jäipä taas vähän unholaan täällä foorumilla käyminen..

Muttajoo.. Männän päältä joutu sorvaamaan hieman pois, ja kiertokangen yläpää täyty holkittaa, että sai eri sovitteen (nissanissa uiva tappi). Pakopainemittari vois olla kyllä seuraava hankinta, ei mitään käsitystä missä paineissa mennään..
Kohtahan tässä alkaa ajokelit taas lähestyä, pitää kattoa minne asti sitä uskaltaa lähteä tuolla kipolla ajelemaan..


Aikansa kesti, alko tehot hiipumaan pikkuhiljaa niin tämmöstä oli vastassa:

_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Tor Kes 13, 2013 9:38 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

naku naku. Pahoittelut laiskuuttani etten jaksa koko topiccia lukea läpi mutta miten tää oli säädöissään?
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jupe_e
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Syy 2008
Paikkakunta: Varkaus

LähetäLähetetty: Tor Kes 13, 2013 10:05 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuollaset linnunluut saa kyl taipumaan ilman nakuakin.
_________________
Escort mk1 16V turbo
Gsx-r 1216 turbo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Tor Kes 13, 2013 10:08 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Urran kirjoitti:
naku naku. Pahoittelut laiskuuttani etten jaksa koko topiccia lukea läpi mutta miten tää oli säädöissään?


Nakutusta ei _pitänyt_ kyllä olla, säätelin kuulokkeiden kanssa sytkän aika huolella, ja tuosta moottorista kuuli kyllä selvästi jos nakuttaa. Ja männän päällä ei mitään jälkiä nakutuksesta ollut. Mutta mistäs näitä tietää.. Joutihan tuo kone jo aukoa Nyt vähän vahvempaa tilalle ja vielä karttojen uudelleentarkistus.
_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Per Kes 14, 2013 5:33 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heh, jokainen on hieman eriverran taipunut. Noista saa hienon asetelman, tyyliin evoluutio :


_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jturunen
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Lok 2006
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Kes Elo 28, 2013 2:59 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hieman edistystä tämänkin projektin saralla on saatu aikaan, vaikka kilpuri yrittää kovasti syödä kaiken ajan ja rahan. Uusi alakerta alkaa olla kasattuna, kansipuolelle pitää vaihtaa vielä pakoventtiilien ohjurit ja koneistaa istukat. Alakerta tuli kasailtua seuraavilla osilla:
-83mm CP Pistons takomännät (B18 turbo)
-Eagle H-profiili kiertokanget
-King Bearings HP- sarjan runkolaakerit
-ACL Race kiertokangen laakerit
Kaikki välykset hierottu turbokäyttöön sopiviksi, ja muutenkin yrittäny nyt kasailla ja mittailla kaiken huolella. Paljealueeksi jää nyt 0,75mm entisen 1,4mm sijaan. Puristussuhde nousi 9,1:1:een.
Lisäksi asentelin 13-rivisen öljynlauhduttimen, öljynlämpö- sekä öljynpainemittarin ettei tule turhaan rikottua konetta jos voitelupuolella ongelmia ilmenee




_________________
1992 Honda Civic EG9 1,6 VTi
1986 Honda Accord Aerodeck 2,0
2002 Honda Civic Type-R Gr.n
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group