IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Doch zc CRX Turbo + muut lelut
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Maa Kes 02, 2014 4:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaze kirjoitti:

Kyllä siellä varaosakuvankin mukaan pitäisi erillinen kuristin olla.


Joo lähti aika kivasti irti tuosta toisesta lohkosta.

Joe teki oharit ja jäi ARP:t tulematta

Tilasin tänään B-sarjan pultit Björkmotorsportilta, täytyy sitten vaan lyhentää sitä imusarjan pisintä pulttia, mikäli kantaa lohkon päästä.. Lupasivat jo keskiviikoksi

Laitetaan tähän väliin tuosta käyttis accon suorimisprojektista lyhkäinen kuvatarina.

Lunarikuvat by meh



Hämäävästi näyttää että rengas kantaisi kaarta, mutta näin ei kuitenkaan ole. Valvontaehtoina ainoastaan nelipyöräsuuntaus.

Seuraavat kuvat skippaaki jo reilusti. Koiraanluu edestä ja kuvan takanurkasta meni uusiks, samoin jousijalka/poik.tukivarsi, lyhyempi poik.tukivarsi, iskari, takajarrupalat + levyt, napa(purkuosa -07 autosta 15tkm), Epäkeskopultit, puslat varsiin ja Pitkittäinen tukivarsi.


Taustapuolelle pääsi helposti levittävillä leuoilla suorimaan nurkkaa ja sen jälkeen taputtelemaan.

Pintaa auki ja lisää taputtelua

Kitit ja lisää taputtelua

Viimiset kitit ja mattaus + koko nurkan hieronta. Hoidin samalla pari lakkavauriota ikkunan alareunasta ja orastavaa kukkaa tankinluukulta.

väri ja lakka. En käyttänyt mitään omaa seosta, vaan orkkisväriä joka yllätykseksi täsmää täysin muuhun koriin, vuosien patinasta huolimatta

Päköttämisen pönkitys, tuo matalakantainen ruuvi oli loppuviimeksi ainoa jälki korjauksesta, joka näkyisi ulkopuolelle luukku auki.

Peilikuva ja näköjään tanssimista


Hiomavahalla sai aika hurjatkin skraidut tuosta häipymään, mutta jotain jäi vielä muistuttamaan. Will do.

Pistetään lihoiksi ja odotellaan seuraavan saapumista hankoon
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Lau Kes 07, 2014 3:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

B16-ARP:t tuli


Ennen kun aloin koerunnoa niitä paikalleen, täytyi putsailla hartaasti ja moneen kertaan noita kierteitä lohkossa, kun tuntui takertelevan ja yhtä sun toista nöyhtää ja möhnää sieltä tulikin. Joo tiedän, mun pitäis hankkia oikee kamera..


Tuossa siis sarjan eroavuus, yksi pultti imusarjan puolella keskimmäinen.


Ensin meinasin lyhentää pulttia kummastakin päästä ja putsailla purseetkin nokasta, mutta piisaa pelkkä alapäästä lyhennys mainiosti. Ottaen tietty huomioon että sovituskannesta ei ole työstetty ~1mm, orkkispahvi tuossa välissä, + muovipussi ja ilman kirrausta.


Alapäästä lähti 8mm ja nyt jää pultin ja kepin väliin ~3,5mm ilman kirrausta ja pultti pohjattuna ja löysättynä.


Maisema


Tiivistettä mallaillessa tuli huomattuu, että noitten liekkirenkaitten keskittäminen vaatii vähän keskittymistä Täytyy varmaan hiukan näyttää minidremeliä tiivisteelle ohjuriholkkien koloille ja sylinteriputkien ympärille, kun on aika karkea leikkuujälki tiivisteessä. Hiukan vois sormella levittää The right stuffia öljykanavien ympärille ym sitten asennusvaiheessa.


_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jolpa
Vuoden forumilainen 2005
<b>Vuoden forumilainen 2005</b>


Liittynyt: 06 Maa 2004

LähetäLähetetty: Lau Kes 07, 2014 4:46 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oon ite joskus laitattanu tällaset d16z5 moottoriin:

http://www.raceeng.com/p-8702-arp-head-stud-kitd16zcd16a1-set-hskd16zc.aspx
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Lau Kes 07, 2014 7:12 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jolpa kirjoitti:
Oon ite joskus laitattanu tällaset d16z5 moottoriin:

http://www.raceeng.com/p-8702-arp-head-stud-kitd16zcd16a1-set-hskd16zc.aspx


Katos, siinä ois ollu.. Aika etsimällä saa etsiä tähän näköjään noita pultteja, eikä arp:n sivuiltakaan löytyny.

Tongein aikani muricafoorumeja ja ne oli pistäny vaikka mitä dodge neonin ja pt-cruiserin pultteja, eikä toi Bee-episodikaan nyt niin ihmeellinen ollu

Mitkä pultit tossa sun kokoonpanossa on kun z6 kansi? Lohko 11mm ja z6 orkkis 10mm? Vai onko sulla z6 helahoito?
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
allmighty
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Elo 2009
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: Lau Kes 07, 2014 8:47 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onkos noi sun mäntäset oikeinpäin`? eikös yleensä nuolet tuu jakopäätä kohti ainakin kaikissa koneissa mitä itse olen kasannut niin aina on nuolet jakopäähänpäin olleet.
_________________
yep.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Sun Kes 08, 2014 8:10 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

allmighty kirjoitti:
onkos noi sun mäntäset oikeinpäin`? eikös yleensä nuolet tuu jakopäätä kohti ainakin kaikissa koneissa mitä itse olen kasannut niin aina on nuolet jakopäähänpäin olleet.


On, jos katot venttiilien syvennyksiä niin isommat on imupuolella. Nuolien asentoo ei kannata tuijottaa koska noita mäntiä ei ole alunperin Hondaan suunniteltu.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
allmighty
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Elo 2009
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: Sun Kes 08, 2014 9:22 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

aivan joo, minkäs noi männät on?
_________________
yep.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Sun Kes 08, 2014 3:21 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

allmighty kirjoitti:
aivan joo, minkäs noi männät on?


YCP-Vitarat Speedfactoryltä, eli siis suzuki vitaran spekseillä käytännössä.

Laitettava nuolet vauhtipyörään päin, johtuen männäntapin sijainnista joka ei ole ihan keskellä. Myöskin niinkuin kaze mainitsi noi venttiilien syvennykset, tosin jotkut joet ajelee näillä vallan väärinpäin. Kauhee kilinä vaan kuulemma käy.
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Maa Kes 09, 2014 6:51 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisko asiantuntevilta vinkkejä öljypohjan puhdistukseen?

Oon nyt jokusen kerran vedellä hurauttanu läpi ja sit pistänyt magneettipropun paikalleen ja kerännyt metallipölyt talteen ja toistanut tätä, mut silti vieläkin siellä on aika tavalla möhnää pohjalla.

Hommaa hankaloittaa tietysti se, että toi valtava loiskelevy on paikallaan eikä pääse käsin putsaamaan..

Nyt mulla lilluu asetonit siellä ja alan putsaamaan venttiilikoppaa, tässä välillä on hyvät vinkit tervetulleita!
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikkozkii
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 23 Huh 2007
Paikkakunta: vantaa

LähetäLähetetty: Maa Kes 09, 2014 7:15 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TuGeTu kirjoitti:
Olisko asiantuntevilta vinkkejä öljypohjan puhdistukseen?

Oon nyt jokusen kerran vedellä hurauttanu läpi ja sit pistänyt magneettipropun paikalleen ja kerännyt metallipölyt talteen ja toistanut tätä, mut silti vieläkin siellä on aika tavalla möhnää pohjalla.

Hommaa hankaloittaa tietysti se, että toi valtava loiskelevy on paikallaan eikä pääse käsin putsaamaan..

Nyt mulla lilluu asetonit siellä ja alan putsaamaan venttiilikoppaa, tässä välillä on hyvät vinkit tervetulleita!


Ite oon käyttäny ihan brake cleaner:iä (jarru kliineriä, milllä nimellä sitä ikinä haluaakaa sanoa ) En tiiä onko paras, mutta ainaki on puhasta tullu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Maa Kes 09, 2014 9:11 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikkozkii kirjoitti:
Ite oon käyttäny ihan brake cleaner:iä (jarru kliineriä, milllä nimellä sitä ikinä haluaakaa sanoa ) En tiiä onko paras, mutta ainaki on puhasta tullu


Olis toiminu varmaan hyvin, mut vanhat oli loppu ja meni kaupatkin kiinni.

Painepesurilla sain sen jo tosi puhtaaks, mutta sitten tuli lintu ja päästi sen täyteen torttua..
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Tor Kes 12, 2014 3:17 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kantta nyplätessä noteerasin hiukan huokoisuuksia



Ei ollut muissa tuollaista, vain tässä yhdessä..

Tämäkin huonokuntoisin, liekkö noilla kuitenkaan suurempaa merkitystä, nokkapukista vois kantaa huolta jos olisi useammassa.


Laakeripintojen kiillottelu, kansitason putsaus ja kanavien viilaus plaanauksen jäjiltä ja tiivisteen trimmaus.


Tässä hattu jo päällä ja jäi kuin jäikin se haluttu turvaväli imunokan ja sen yhden kansipultin väliin.


Nokat nollilla ja kevlar-remmi sijoillaan.




Hirvittää liekkirenkaiden keskityksen suhteen, kun joutui kuitenkin loppuviimeksi naputtelemaan "väkivallalla" hedun soviteholkkeihin. Olihan siellä sormella lipastut liimat tiivisteen kummankin puolin, että se pysyis hyvin hollilla ja näinolleen myös renkaat..
Jos ne renkaat nyt onki päin persettä esim osittain tiivisteen päällä/alla, niin eikö puristuspainemittauksella pitäisi sekin selvitä, ettei tule vesipuristusta tms heti ekalla startilla? Voisi sen tehdä samalla kun primaa ölöpaineita.

Päästefan kans kävi pieni kämmi, jonka seurauksena tuli lommo ja vielä aika lailla huulen reunaan ja alapuolelle


Omaan silmään ei näytä kauheen pahalta, mutta onko muille käynyt vastaavalla lailla ja olisi vielä pitänyt mehut? Ei oikeen huvittais kokeilla, mut jos muilla on käynyt noin niin mikäs siinä..
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Tor Kes 12, 2014 5:54 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TuGeTu kirjoitti:

Hirvittää liekkirenkaiden keskityksen suhteen, kun joutui kuitenkin loppuviimeksi naputtelemaan "väkivallalla" hedun soviteholkkeihin. Olihan siellä sormella lipastut liimat tiivisteen kummankin puolin, että se pysyis hyvin hollilla ja näinolleen myös renkaat..
Jos ne renkaat nyt onki päin persettä esim osittain tiivisteen päällä/alla, niin eikö puristuspainemittauksella pitäisi sekin selvitä, ettei tule vesipuristusta tms heti ekalla startilla? Voisi sen tehdä samalla kun primaa ölöpaineita.


Tee ohivuotomittaus nyt, kun kone on vielä pukissa? Jos se painaa yhtään vesitilaan päin, pitäis semmonen kyllä havaita. Toisaalta tuo voi kyllä olla hankala todeta, ohivuotomittarin paine on sen verran alhaisempi, että tuo päätiiviste voi sen helposti pitää. Vai jääkö sitä edes tuonne kannen ja putken väliin? En oikein kuvasta erota ja rakenne ei ole muutenkaan itselle niin tuttu.

TuGeTu kirjoitti:

Päästefan kans kävi pieni kämmi, jonka seurauksena tuli lommo ja vielä aika lailla huulen reunaan ja alapuolelle

Omaan silmään ei näytä kauheen pahalta, mutta onko muille käynyt vastaavalla lailla ja olisi vielä pitänyt mehut? Ei oikeen huvittais kokeilla, mut jos muilla on käynyt noin niin mikäs siinä..


On käynyt. Naputtelin nokkien stefat väärän muotoisella hylsyllä paikoilleen, jolloin niihin tuli koko kehän matkalle painaumat. Olis voinut hyvinkin pitää, kun huuli vastasi nokan pintaan täydellisesti, eikä ollut varsinaisesti mitään vauriota. Mutta, en halunnut muutaman kympin osien takia tehdä hommaa myöhemmin uusiksi ja sotkea, joten kaivoin stefat pois, nakkasin roskiin ja tilasin Hondalta seuraavana päivänä uudet. Jotka laitoin sitten erityisellä huolellisuudella paikalleen .
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NFZ
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 07 Jou 2008
Paikkakunta: Valkeakoski

LähetäLähetetty: Tor Kes 12, 2014 8:57 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tästähän on varsin mielenkiintoinen projekti kehkeytynyt ! Tekemisen meininkiä ja paljon kuvia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Per Kes 13, 2014 6:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaze kirjoitti:
Tee ohivuotomittaus nyt, kun kone on vielä pukissa? Jos se painaa yhtään vesitilaan päin, pitäis semmonen kyllä havaita. Toisaalta tuo voi kyllä olla hankala todeta, ohivuotomittarin paine on sen verran alhaisempi, että tuo päätiiviste voi sen helposti pitää. Vai jääkö sitä edes tuonne kannen ja putken väliin? En oikein kuvasta erota ja rakenne ei ole muutenkaan itselle niin tuttu.


Pahvia jää ihan hitusen putken päällekkin. Sain kaverin pajalta puristuspainemittarin lainaan.
Eikä enää paikallaan olevaan moottoriin ole niin tuskaista turata kansipahvia, varsinkaan kun ei ole edes vedet sisässä.

NFZ kirjoitti:
Tästähän on varsin mielenkiintoinen projekti kehkeytynyt ! Tekemisen meininkiä ja paljon kuvia


Kyllä mä tiedän mistä te tykkäätte, siispä jatketaan moottoripornon parissa

Kaiken sompailun jälkeen, vien öljyjäähyn letkut tätä kautta.










Komeeta kun on viimeinkin kaikki jokseenkin järjestyksessä, ilman tilanahtautta. Ainoa mikä hiukan hiertää on nuo pienet vesiletkut jotka on hiukan öljynjäähdyttimen letkujen tiellä, mutta saa muljattua ihan ok helposti.


Yhdestä suuttimista puuttuu se muovinen kärki, mahtaako olla paljon vaikutusta sumutukseen? En aio sillä kyllä pitkään päästellä kun tarvisi 550cc RC:t.
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Tii Kes 17, 2014 6:51 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli nyt käytettyä kaks kertaa toi moottori keulalla, kun oli ensiksi joku painelaakerifail ilmeisesti.
Venyttelin viime töikseni kytkinvaijeria paikoilleen kun kuulu ei niin mukava pamaus, jonka jälkeen ei ollut enää vivussa vastetta ja kuului ihme helinää.

No ei tarvinnu sentään kun raottaa myllyä sen verran että sai lampun ja käden väliin ja painelaakeri kunnolla paikalleen. (Tuntui kyllä olleen ennestäänkin ihan hyvin..?)



Sitten jännitys tiivistyi tuohon puristuspainemittaukseen, ilmeisesti olisi saanut pyöräyttää vapaata ensiksi jokusen kierroksen ennen mittailua, kun nähtävästi arvot lähti tasottumaan vasta ensimmäisen mittauksen jälkeen. Meinasi tulla suru puseroon kun luulin arvojen olevan noin helvetinmoisella heitolla

Eli arvot mitattu yksin tyyliin, mittari paikalle->starttia3kierr->arvot talteen-> starttia 3kierr->arvot talteen->starttia 3kierr->...


Taitaa olla siis liekkirenkaat ihan kohillaan, eli mottia edelleen läjään päin!

BTW Kuuluuko ö-painevalon sammua kojetaulussa poikkeuksetta, kun starttaa vai vasta kun anturin raja-arvo (0,4bar) on saavutettu?
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
allmighty
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Elo 2009
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: Tii Kes 17, 2014 7:45 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eikö ois kannattanu sahata kuiten hieman pidenpään kuin kolmekierrosta?
_________________
yep.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Tii Kes 17, 2014 7:55 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

allmighty kirjoitti:
eikö ois kannattanu sahata kuiten hieman pidenpään kuin kolmekierrosta?


3-4 täyttä pyörähdystä siis aina kerrallaan. Jostain luin että semmonen on normaali sykli.
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
allmighty
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 11 Elo 2009
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: Tii Kes 17, 2014 7:57 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eikö se ole parhain pyörittää niin kauan että se mittari pysähtyy? itellä tais jokaisen pytyn kohdalla rullata about 10kierrosta
_________________
yep.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Tii Kes 17, 2014 8:06 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

allmighty kirjoitti:
eikö se ole parhain pyörittää niin kauan että se mittari pysähtyy? itellä tais jokaisen pytyn kohdalla rullata about 10kierrosta


No nää on näitä yksin mittaamisen haittoja, Uskosin ettei ne tuosta nousis enää kun loppua kohden tuli toistamiseenkin samoja lukemia
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NFZ
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 07 Jou 2008
Paikkakunta: Valkeakoski

LähetäLähetetty: Tii Kes 17, 2014 8:15 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitsun koneissa muistelin että sammui ö-painevalo jo startilla pyörittäen mutta en nyt yhtäkään Hondaa äkkiseltään muista omistaneeni missä niin olisi tapahtunut. Nykyisinkin valo palaa startatessa ja sammuu heti kun auto antaa lupauksen käynnistyä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Tii Kes 17, 2014 8:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NFZ kirjoitti:
Mitsun koneissa muistelin että sammui ö-painevalo jo startilla pyörittäen mutta en nyt yhtäkään Hondaa äkkiseltään muista omistaneeni missä niin olisi tapahtunut. Nykyisinkin valo palaa startatessa ja sammuu heti kun auto antaa lupauksen käynnistyä.


Hyvä jos näin. Ne tuli primattua tuossa sitten vissiin samalla kun viimeistä mittausta tehdessäni katoin samalla että ö-painevalo sammu hiukan avaimen kääntämisen jälkeen
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Per Kes 20, 2014 12:50 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räpsän voi julistaa eläväksi 18.06. All went better than expected


Keveämmän vauhtipyörän ansiosta moottori on kierrosherkempi jonkin verran, mutta siltikään ei yhtä temperamenttisen äkäinen kierrättäessä, johtuen varmaankin matalemmista puristuksista, sekä kauttaaltaan kovaäänisempi varmaankin suurempien välysten vuoksi.

Abaut 2minuutin käymisen, nesteiden ilmaamisen, vuotojen tarkistelun ym hypistelyn jälkeen alkoi kuulua koveneva wikiwikiwiki-ääni.

Äänen lähteeksi paikallistui ilmeisesti jotenkin kiinnileikannut pakonokan asentoanturi, joka on varmaan tullut mulle jonkin osakasan mukana. Harmittaa vaan kun stailasin sen oikeen hienoksi ja nyt täytyi pistää rumempi osa tilalle

Sisäänajon ajattelin suorittaa ehkä tutkituimpaan tapaan: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Näin on typeristäkin ilmeisesti saatu konkreettisimmat tulokset. Ainoa erotus tuohon on että käytin ensiksi auton kahteen kertaan lämpimäksi synteettisillä öljyillä, että sain kauttaaltaisen voitelukalvon ja seuraavaksi sisään menee esim valvoline, tai muu mineraaliölppö, josta taas takaisin joko Castroliin tai mobiliin.

Askarruttaa vaan tuo kun luen tässä ulkomaisia sisäänajomieltymyksiä, niin valtaosa poissulkee ahtimen sisäänajon ajaksi..?
Omasta mielestä loogisempaa olisi päästää vessa ahdoillekin sisäänajolenkeillä, joskaan ei täysille.

Paljon moottorijarrua, korkeita ja vaihtelevia kierroksia(neula ei koskaan paikoillaan), täyskaasuvetoja (muttei rajottajalle eikä täysille ahdoille).
Eikö siinä olisi hyvän sisäänajon resepti?
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Tii Hei 01, 2014 11:21 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kas tällainen proppu sieltä tuli 20minuutin ja 20km jälkeen.



Tämän jälkeen lorahti mineraaliöljyt ja kilsoja tuli tennari edellä päästeltyä n200km. Täytyisi vielä monotella tovi, niin kehtaisi käydä rullilla ottamassa se <132kW/179,5hp.
Tällä hetkellä on hukkaportti täysin auki, silti ohivirtauksesta huolimatta ahdin herää sen verran että pääsee kunnon kuormalla 0,1-0,2bariin

Siirtolapuilla


Pannuhuone

_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Tii Syy 02, 2014 9:29 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei oo hetkeen tullu kirjoteltua..

Työttömyys lykänny projektia, niin ettei taida tulla tänä "kesänä" enää ajoja.
Sais nyt edes soimaan ja leimattua ni olisin jo tyytyväinen. Korttikin lähti mut töitä sentään löyty missä pystyy käymään, eli ei kai tässä mitää hätää
Lisää projekteja tulossa tällä viikolla talliin ulkomailta, niistä lisää myähemmin.

Räpsä jäi putkiston teon jälkeen semmoseen vaiheeseen, että huomasin moottorin alkavan pitää lämmetessään kovenevaa kolinaa tai kilinää tai yleensä meteliä.
Vaikee kuvailla, mutta täytyy ottaa videota siitä..

Aika omituista mun mielestä että ilmenee lämpimänä, kun välyksien pitäis supistua kohdilleen.. Öljynpaineitakin tiirailin äänen ilmetessä, mutta muistaakseni ei notkahdellut vaan oli ihan ok.

Sisäänajoa ei olla päästelty kun vasta abaut 200km, onko ideoita?
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TypeT
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 22 Hei 2010
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Kes Syy 03, 2014 7:36 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TuGeTu kirjoitti:

Räpsä jäi putkiston teon jälkeen semmoseen vaiheeseen, että huomasin moottorin alkavan pitää lämmetessään kovenevaa kolinaa tai kilinää tai yleensä meteliä.
Vaikee kuvailla, mutta täytyy ottaa videota siitä..

Aika omituista mun mielestä että ilmenee lämpimänä, kun välyksien pitäis supistua kohdilleen.. Öljynpaineitakin tiirailin äänen ilmetessä, mutta muistaakseni ei notkahdellut vaan oli ihan ok.

Sisäänajoa ei olla päästelty kun vasta abaut 200km, onko ideoita?


Onko venttiilit vielä säädöissään?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Kes Syy 03, 2014 4:33 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TypeT kirjoitti:
TuGeTu kirjoitti:

Räpsä jäi putkiston teon jälkeen semmoseen vaiheeseen, että huomasin moottorin alkavan pitää lämmetessään kovenevaa kolinaa tai kilinää tai yleensä meteliä.
Vaikee kuvailla, mutta täytyy ottaa videota siitä..

Aika omituista mun mielestä että ilmenee lämpimänä, kun välyksien pitäis supistua kohdilleen.. Öljynpaineitakin tiirailin äänen ilmetessä, mutta muistaakseni ei notkahdellut vaan oli ihan ok.

Sisäänajoa ei olla päästelty kun vasta abaut 200km, onko ideoita?


Onko venttiilit vielä säädöissään?


Säädin silloin kun kasasin moottorin, eli jälkeenpäin ei tarkistettu..

Mikä välys venttiilikoneistossa voisi kasvaa lämpimänä?
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TypeT
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 22 Hei 2010
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Kes Syy 03, 2014 8:14 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TuGeTu kirjoitti:
TypeT kirjoitti:
TuGeTu kirjoitti:

Räpsä jäi putkiston teon jälkeen semmoseen vaiheeseen, että huomasin moottorin alkavan pitää lämmetessään kovenevaa kolinaa tai kilinää tai yleensä meteliä.
Vaikee kuvailla, mutta täytyy ottaa videota siitä..

Aika omituista mun mielestä että ilmenee lämpimänä, kun välyksien pitäis supistua kohdilleen.. Öljynpaineitakin tiirailin äänen ilmetessä, mutta muistaakseni ei notkahdellut vaan oli ihan ok.

Sisäänajoa ei olla päästelty kun vasta abaut 200km, onko ideoita?


Onko venttiilit vielä säädöissään?


Säädin silloin kun kasasin moottorin, eli jälkeenpäin ei tarkistettu..

Mikä välys venttiilikoneistossa voisi kasvaa lämpimänä?

omassakin ei ollu venttiilin säädöt pysyny kondiksessa kun kone niputettiin JOSTAIN syystä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Tii Syy 09, 2014 1:51 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.youtube.com/watch?v=HsrbjR0O3h4&list=UU0Bz863Rd0Js8JLXUuRdZzQ

Tuossa on nyt pitkä pätkä lämmittelystä ja videon lopulla linkki lyhyempään selkeämpään pt.2:een

Accord lähti omalle kylälle ja lauantaina saapuu vähemmän tylsä vekotin

Kattelin nyt hätäsesti noita välyksiä ja momentteja, muttei löytynyt kopan alta mitään hämminkiä..


Tulpatkin on jo siinä värissä kuin pitäisikin

_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rampesteri
Kakkoskuski


Liittynyt: 10 Maa 2014
Paikkakunta: Rauma

LähetäLähetetty: Tii Syy 09, 2014 2:38 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos mennään wayyy back ni mistäs hommasit nuo nokkapyörät ja kevlar hihnan? Vai onkos nuo B-sarjan pyörät?
_________________
Honda Civic 1.6 DOHC T
BMW 330 CI
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Seuraava
Sivu 13 Yht. 15

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group