IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Civic 89' Hb
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Tor Nov 29, 2012 1:23 am    Viestin aihe: Civic 89' Hb Vastaa lainaamalla viestiä



Tulipahan ostettua neloskoppainen pätkäcivicci entiselle sedanille kaveriksi. Tarkoitus oli saada entisen tilalle hieman tervepeltisempi rakenteluaihio. Toki sedaninkin saisi vielä kuntoon, mutta aika tuttujen talleissa on rajallista eikä omaakaan ole.



Ei ole tuokaan aivan virheetön, mutta korjattavissa. Konepelti ja kuskin puolen lokasuoja on saaneet entisien omistajien toimesta hieman pusua.



Takakaarissa näyttäisi olevan myös pientä mätää.

Peltityöt olisi tarkoitus aloitella tässä kunhan saan etupäähän uudet alapallot ja sitä myöten raadon rullaavaksi. Vetareita poistaessa toinen alapallo sanoi sopimuksen irti kierteen juuresta joten tällä hetkellä auton etupää lepää pukeilla.



Tekniikkanahan tässä on D13 josta on otettu hurjat tehot irti massiivisella oravakatiskalla entisen omistajan toimesta.



Myöskin imuilman puhtaudesta on huolehdittava riittävällä määrällä suodattimia.

Perimmäisenä tarkoituksenahan olisi siisitä tuo kori siihen kuntoon että saisi ensikesälle leiman. Tekniikaksi on tulossa entisestä seedanista jo hieman valmiiksi laiteltu D14A1.




Sedani on tällä hetkellä vielä käytössä, mutta saa luovuttaa tekniikkansa, kunhan hätsbäkki on konetta vaille valmis. Huomenna tulee koneeseen säädettävä nokkapyörä joka saapui alkuviikosta jenkkilästä ~40€ hintaan postikuluineen. Saas nähdä onko tuosta mihinkään.
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Tor Nov 29, 2012 7:32 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



Semmonen siitä tuli. Nokka meni muutaman asteen myöhemmälle. Vaikuttaisi ainakin perstuntumalla että tehoalue jatkuisi nyt hiukan pidemmälle kuin vakiolla.
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hönö82
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 30 Lok 2001
Paikkakunta: Ylöjärvi

LähetäLähetetty: Tor Nov 29, 2012 7:54 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no perstuntumallako toi nokkapyörä säädettiin
_________________
Honda accord -08 i-CTDI
Pitpro pro lite 150cc -08
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Hönö82
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 30 Lok 2001
Paikkakunta: Ylöjärvi

LähetäLähetetty: Tor Nov 29, 2012 7:56 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ainii onnee ton takakaaren kans, toivottavasti pysyy pilli kädessä
_________________
Honda accord -08 i-CTDI
Pitpro pro lite 150cc -08
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Tor Nov 29, 2012 8:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän tämmöisiä romuja dynoon toinna viedä. Onhan tuo nyt moneenkin otteeseeseen todettu, että nokan ajoitusta myöhemmälle kääntämällä saa tehoaluetta ylemmäksi.

Onhan nuita kaaria tullut jonkun kerran ennenkin hitsattua vanhempien käyttikseen ja kavereiden jääratavehkeisiin. Tässä nyt on ehkä sen verran jo harjoiteltu muiden autojen kanssa että alkaa uskaltaa omaankin tehdä peltitöitä
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
J^P
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Huh 2006
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: Tor Nov 29, 2012 9:06 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ihan hyvin nokkapyörä(t) saa kadullakin säädettyyn, penkissä tietysti nopeempaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zuissi
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 26 Maa 2011
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Tor Nov 29, 2012 9:42 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo ilmanputsari ->
_________________
Eunos Roadster 2.4 i-VTEC
Civic Type-R -02
Ex: Civic 1.8 VTi "pontikkapannu"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
passeli
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 07 Huh 2008
Paikkakunta: Kpo

LähetäLähetetty: Tor Nov 29, 2012 10:16 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Zuissi kirjoitti:
Tuo ilmanputsari ->

Tuplasuodattimet=Tuplasti tehoa.
_________________
Honda Civic Eg6 veetekkipärinämörinä -92
Honda Accord -89
Ex Honda Crx -89
Ex Honda Civic -89 D16z5
Ex Honda Civic -89 D16A9
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Zuissi
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 26 Maa 2011
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: Tor Nov 29, 2012 10:47 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

passeli kirjoitti:
Zuissi kirjoitti:
Tuo ilmanputsari ->

Tuplasuodattimet=Tuplasti tehoa.


placebo-suodatin
_________________
Eunos Roadster 2.4 i-VTEC
Civic Type-R -02
Ex: Civic 1.8 VTi "pontikkapannu"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
passeli
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 07 Huh 2008
Paikkakunta: Kpo

LähetäLähetetty: Per Nov 30, 2012 7:03 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Zuissi kirjoitti:
passeli kirjoitti:
Zuissi kirjoitti:
Tuo ilmanputsari ->

Tuplasuodattimet=Tuplasti tehoa.


placebo-suodatin


_________________
Honda Civic Eg6 veetekkipärinämörinä -92
Honda Accord -89
Ex Honda Crx -89
Ex Honda Civic -89 D16z5
Ex Honda Civic -89 D16A9
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hon-da tuni-ng
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Huh 2004
Paikkakunta: nurmes

LähetäLähetetty: Per Nov 30, 2012 10:03 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pelkän nokan ajoitus perseellä on ihan riittävä ko. vessassa,omat vaparisiistit on kaikki säädetty perseellä,yhtä lukuun ottamatta joka muodon vuoksi käytettiin rullilla ja samoihin säätöihin jäätiin ku mennessä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Tor Jou 06, 2012 6:40 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hieman on kiirettä pitänyt jääratahommien kanssa. Vaan monessakos lammessa on jo auton kestävät jäät näillä korkeuksilla?

http://i45.tinypic.com/34eb0uh.jpg
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Per Jou 14, 2012 9:31 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistäs kannattaisi lähteä etsimään vikaa, kun käytännössä parkit ja lyhyet toimii ristiin? Eli kun auton käynnistää, syttyy lyhyet ja kun kääntää valot kytkimestä päälle, sammuu lyhyet ja tulee parkit tilalle. Mittariston valot ja pitkät toimii kytkimessä oikein päin. Päällisin puolin ei ainakaan näkynyt mitään omia kytkentöjä polttimoilla tai sulakerasialla.
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kop-O-nen
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 17 Syy 2007
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Per Jou 14, 2012 1:28 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

durac kirjoitti:
Mistäs kannattaisi lähteä etsimään vikaa, kun käytännössä parkit ja lyhyet toimii ristiin? Eli kun auton käynnistää, syttyy lyhyet ja kun kääntää valot kytkimestä päälle, sammuu lyhyet ja tulee parkit tilalle. Mittariston valot ja pitkät toimii kytkimessä oikein päin. Päällisin puolin ei ainakaan näkynyt mitään omia kytkentöjä polttimoilla tai sulakerasialla.

Siellä on semmonen ohjausboksi valojen toiminnalle joka näissä monesti temppuilee. Joku paremmin asiaan perehtynyt varmaan kohta kertoo mistä se löytyy..
_________________
2008 Accord i-CTDi
1988 Civic 1.6i-16
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Per Jou 14, 2012 2:41 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tätäkö tarkoitat? Löytyy pöydältä kylmäjuotokset korjattuna Mutta jos oikein ymmärsin niin tuolla pitäisi korjaantua vaan automaattivalot
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tobby
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 12 Kes 2006
Paikkakunta: Lieksa

LähetäLähetetty: Per Jou 14, 2012 4:16 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

durac kirjoitti:
Tätäkö tarkoitat? Löytyy pöydältä kylmäjuotokset korjattuna Mutta jos oikein ymmärsin niin tuolla pitäisi korjaantua vaan automaattivalot

Mulla kun oli huonoja juotoksia kyseisessä boxissa, niin lyhyet ei toimineet viiksestä eikä "automaatilla".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Sun Maa 03, 2013 10:31 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaaransin törkeästi liikenneturvallisuutta ja ajokielto sai potkittua minua taas projektin kimppuun. Jos tuo kielto jatkuu kesän yli, niin voi olla että sitten taas laskee motivaatiot rassata

http://i46.tinypic.com/wje628.jpg

Perjantaina pääsin tuohon asti, kun tauti kaatoi vuoteeseen. Tänään sain tuosta vielä syylärin ja ilmanputsarikotelon irti. Mitäs kaikkea tuossa nyt pitäisi päästää irti, että kone nousisi pois? Vai ihanko näin? http://www.youtube.com/watch?v=qdHp1lFrnEk
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Sun Maa 17, 2013 1:54 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://i47.tinypic.com/2zeb3o6.jpg

Eilen tuli ähellettyä kone pois nokalta.

Seuraavaksi pitäisi käydä kuskin puolen lokasuojan ja takakaarien kimppuun, että saisi maaliin tässä kevään tultua. Mitäs mieltä, korjaanko entiset kaaret vai ostanko/teetätänkö uudet? 195/50 R15 renkaat olisi tulossa näillä näkymin alle. Ainakin nuo viime kesänä raapi sedanissa kaaria jos oli perässä vähän enemmän lastia, niin pieni levitys ei varmaan tekisi pahaa.
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Maa Maa 18, 2013 2:52 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa yritin kasailla etupäätä, mutta tuli vastaan aika erikonen ongelma. Alapallonivelten varsi tulee tukivarren läpi liian pitkälle. Kukaan törmännyt vastaavaan? Kierrettä jää tukivarren alapuolelle sen verran että saisi laittaa toisen mutterin että kruunumutteri osuisi edes lähelle sokan reikää.

http://i45.tinypic.com/6r3inm.jpg
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nosliw_
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 02 Tam 2009
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Maa Maa 18, 2013 3:16 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

durac kirjoitti:
Tuossa yritin kasailla etupäätä, mutta tuli vastaan aika erikonen ongelma. Alapallonivelten varsi tulee tukivarren läpi liian pitkälle. Kukaan törmännyt vastaavaan? Kierrettä jää tukivarren alapuolelle sen verran että saisi laittaa toisen mutterin että kruunumutteri osuisi edes lähelle sokan reikää.

http://i45.tinypic.com/6r3inm.jpg

ootko varma että on oikeenlainen nivel?
_________________

トヨタ アリスト V300 -00
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Maa Maa 18, 2013 4:09 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nosliw_ kirjoitti:
durac kirjoitti:
Tuossa yritin kasailla etupäätä, mutta tuli vastaan aika erikonen ongelma. Alapallonivelten varsi tulee tukivarren läpi liian pitkälle. Kukaan törmännyt vastaavaan? Kierrettä jää tukivarren alapuolelle sen verran että saisi laittaa toisen mutterin että kruunumutteri osuisi edes lähelle sokan reikää.

http://i45.tinypic.com/6r3inm.jpg

ootko varma että on oikeenlainen nivel?


Jos ei, niin sitten motonetistä on annettu väärä nivel, tai ei ole ne tukivarret mitkä pitäisi. Eno tuossa kävi katsomassa. Arveli että tukivarren reikäkin on voinut venyä. Kyllä nuo kartiot tuntui asettuvan paikalleen kun veti mutterin kiinni. Jotain vaan keksittävä sinne väliin että sattuu sokan reiät kohilleen.
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Tii Maa 19, 2013 12:05 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin oli kaaret korjattu pakkelilla http://i47.tinypic.com/rwuv04.jpg
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Maa 19, 2013 4:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pakkelin väärinkäytösten pitäis kyllä olla rangaistavia tekoja. Osaa olla välillä sen verran perseestä korjailla tommosia "fixejä".
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Tii Maa 19, 2013 7:11 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noh, uudet kaaret pitäisi olla tällä viikolla motonetissä haettavissa. Viikonloppuna pääsee niitä asentamaan paikalleen.

Tänään tuli korjattua pari reikää helmasta, sekä rakennettua uudestaan lokasuojan ruttuun painunut etukulma. Ei tuo nyt omaan silmään ainakaan pahalta näytä.


_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Tor Kes 27, 2013 12:12 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä




Perushuolto (uudet stefat, suodattimet, termostaatti, vesipumppu) tehty tulevalle koneelle ja viskattu paikalleen. Toinen takakaari on suurinpiirtein maalausta vaille ja toista pitäisi viikonlopulla alkaa askarrella.

Tuossa kaverin kanssa kahvitellessa alettiin myös suunitella ahtamista. Näin ensialkuun olisi tarkoitus mennä omilla tuplakaasareilla ja garretin t2:lla. Riittääkö tuo nokalla pyörivä mekaaninen bensapumppu mihinkään asti? Ahtoa nyt varmaan ei tulisi olemaan kuin maksimissan 1bar. Entä mistä kannattaisi ryöstää öljyn ja veden kierrot?
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
J^P
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Huh 2006
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: Tor Kes 27, 2013 10:07 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sähkönen pumppu tilalle. öljyn tulon saa öljynpaine anturilta haarotettuu ja öljyn paluun joutuu tekemään öljypohjaan.
_________________
Civic ed
Civic eg
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Tor Syy 05, 2013 8:35 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän siihen leima tuli heinäkuun alulla ja tuli heitettyä parintuhannen kilsan reissu kesälomalla

Papereissahan tuo on edelleen 1.3l, mutta suunitelmissa olisi ostaa kaverilta esin jarrut ja käyttää sitten muutoskatsastuksessa isommalle koneelle ja oikean mittaisille renkaille. Pystyykös sitä nyt vertaamaan pari koppaa uudemman esin jarruilla mihin malliin kun yrittää turbon saada lailliseksi?

Ahtamisen osalta projekti on nyt siinä vaiheessa että kansi on kaverilla laipan ja pakosarjan tekoa varten. Hiukan on vielä auki, että miten rakentelen polttoainejärjestelmän, kun ei nuo 1.3l kipon alkuperäiset linjat ilmeisesti sovellu kovin mahdottomalla paineella käytettäväksi, ja riittääkö paksuuskaan. Olisiko siirtopumppu tankin päähän ja korkeapaineinen pumppu konehuoneeseen toimiva vaihtoehto? Megasquirttihan tähän varmaan tulee siinä vaiheessa kun palaa käpy kaasareiden säätöön
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Reiska
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 28 Hei 2007
Paikkakunta: Äänekoski/Konginkangas

LähetäLähetetty: Tor Syy 05, 2013 8:42 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

s**tana kun on tuttu rekkari Eihän tää oo Civic-girlin vanha siisti?
_________________
R-34520
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
durac
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 24 Nov 2012
Paikkakunta: Rautalampi

LähetäLähetetty: Tor Syy 05, 2013 9:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Reiska kirjoitti:
s**tana kun on tuttu rekkari Eihän tää oo Civic-girlin vanha siisti?


Kuopion petoselta minä tuon ostin, sen kummemmin auton historiaa tuntematta. Tai jos sedania mienaat, niin se on Jyväskylästä haettu.
_________________
EC8
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
madu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Hei 2007
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Tor Syy 05, 2013 9:15 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Reiska kirjoitti:
s**tana kun on tuttu rekkari Eihän tää oo Civic-girlin vanha siisti?


Ton käheen tuplailmanputsariviritelmän huomioonottaen en yhtään yllättyis vaikka ois.. cock allstar vai miten se meni
_________________
ロードスターNA8C
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group