IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Round 3: Aztec Green Pearl EJ2 Coupe -94 !
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Hei 11, 2013 9:53 pm    Viestin aihe: Round 3: Aztec Green Pearl EJ2 Coupe -94 ! Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
...En tee tän vehkeen (EG4) jälkeen enää kun korkeintaan yhden ruostevikasen auton kuntoon ja se on 92-95 Coupe, sit nää 5th gen siistit on mun osalta nähty.


Noh, niinhän siinä sitten kävi että eilen tuli haettua emännän kanssa pois tämä kauan haaveiltu Coupe käyttäjältä -Nakke. Kiitokset vielä tätä kautta erittäin asiallisesta ja kaikinpuolin rehellisestä kaupankäynnistä, esimerkillistä toimintaa!

Mutta! Asiaan! Autohan on siis perus EJ2 ilman suurempia räpellyksiä. D15B7 nelipisteruisku, joku Konin jäykkyyssäädettävä alustasarja, etuvakaaja, jotkut Anzio-alumiinivanteet, OEM-sähkökattoluukku, OEM-sähkösäätöiset ajovalot, ja OEM-sähköpeilit. Joitain kummallisuuksia tuossa on tullu todettua edellistä edellisien omistajien tekosina. -Nakke saa synninpäästön, koska ei oo tehny tälle muuta kun perus ylläpitohuoltoa omistusaikanaan

Kummallisuuksiin vois listata:

- Aivan päin helvettiä asennetut bitumipohjaiset vaimennusmatot ovissa, irtoaa kun aivastaa kohti.
- EG Sedanin sähkösäätöiset sivupeilit, joista on johdot katkottu poikki vaikka autossa on sähkösäädölle tuki -> 4D johtuen peilit ei istu mitenkään -> oven peilikolmion peltiin tehty reijät että on saatu peilit kiinni
- Kuskinpuolen ikkuna ei mene kokonaan alas -> ei ole edestä eikä takaa kiskojen urissa, vaan paskottu jotenkin ihmeellisesti nostimiin kiinni.
- Jotain perus johtosarjaräpellyksiä + joku aivan ihmeellinen ajonestotyylinen lisälaitehässäkkä, jota ei arvattavista syistä tullu otettua kauppaan mukaan

Autosta löytyy Hondalle tyypilliset ruostekohdat, mutta positiivista tässä on se että esim.ulkopellit on 100% orkkikset, eli edes kaaria ei ole missään vaiheessa vaihdeltu kenenkään toimesta.

Kuvia ihmeteltäväksi:













Bonuksena loppuun kuva autonhakumatkalta, kun emäntä ajoi tätä uutta silmäterää:





Ja omat fiiliksethän oli silloin aika pitkälti kuvankaltaiset:




Edit 22.12.2013

Lisävarustelista (kesken, päivittyy jatkuvasti):

- OEM JDM EG/EJ Parking Pole (BNIB) / Ostettu & asennettu
- OEM JDM Optional 2DIN Audio Console (BNIB) / Ostettu
- OEM JDM Optional 1 DIN Bronze door pocket / Ostettu, puhdistettu, kiillotettu & asennettu
- OEM JDM Civic 92-95 JDM Optional Stainless Steel Door Sills / Ostettu & asennettu
- OEM JDM Power Folding Heated Side mirrors / Ostettu, LHD modattu & asennettu
- OEM JDM Power Folding Heated Mirror Switch / Ostettu, Puhdistettu/kunnostettu & asennettu
- OEM JDM Tachometer w/ 7200rpm redline and door indicator / Ostettu, asennettu
- OEM USDM Civic 92-95 NH-1 floor mats (BNIB) / Ostettu, suojattu (Nanolex Premium Textile and Leather Sealant)
- OEM Drivers side power door lock upgrade /Ostettu & asennettu
- OEM 93-95 Coupe third brake light / Ostettu, puhdistettu/kunnostettu & asennettu
- OEM EDM Electric Sunroof (color coded version) / Purettu/puhdistettu & huollettu
- OEM JDM Low Fuel light retrofit / Johdotukset valmiit, logo lisätty mittariin, Fuel Sender puuttuu/tehty tilaus Uudesta-Seelannista.
- OEM Civic 92-00 Hood Insulator (BNIB) / Ostettu & Asennettu
- OEM ITR Spec 98 ABS retrofit / Main & Secondary harness / Asennettu & Modattu EG:n johtosarjaan sopivaksi
- OEM CDM/USDM Cruise Control retrofit / Ostettu, johtosarja kesken.
- OEM JDM Auto Climate Control retrofit / Ostettu, asennus kesken.
-
- Reserved for more...
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything


Viimeinen muokkaaja, HiTec pvm Lau Hei 19, 2014 2:56 pm, muokattu 5 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Endar
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 07 Tam 2005
Paikkakunta: Valkeakoski

LähetäLähetetty: Tor Hei 11, 2013 10:40 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei mä tunnistan tän! Oli joskus Hämeenlinnassa jollain jobbarilla myynnissä eikä lähteny käymään. Piti ostaa pois mutta joku kerkes eka. Arvelin sillon että ois joku patenttihäly/ajonesto syyllinen kun oli piiiiitkä lista osista mitkä oli vaihdettu. Hieno vehjes, tuollainen tulee todnäk seuraavaksi omaksi käyttikseksi kanssa. Thumbs up!

Valoitas vähän tulevaisuudensuunnitelmia?
_________________
Prelude 2.2I DOHC VTEC Turbo
Honda Accord 2.4 Tourer Executive X
Honda Civic EU7 1.4iS
Civic EG4 1.5Lsi(going JDM as fuck...)
EX:Prelude, accord, impreza jne...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
marco1
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 08 Huh 2013
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Tor Hei 11, 2013 11:21 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Värihän on härskeimmillään tuon värisenä. Tsemppiä ensin hätsin korjailuun ja ja sit tuon kimppuun.
_________________
-91 eg6 vti civic
ex:
-90 doch crx
-90 323
-98 Demio
-93 hb lsi civic
-79 KE corolla
-84 Lada 2107
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jonsba
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 02 Jou 2006
Paikkakunta: Vanda

LähetäLähetetty: Per Hei 12, 2013 9:34 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.youtube.com/watch?v=AbOO4WUc-Yo

ja tollaset tulevaisuuden suunnitelmat autolle

Tsemppiä rojektiin
_________________
Project:Honda Integra Type R Jdm Spec Dc2K
Daily:Honda Civic Fd1
Ex Honda Civic Eg9 Vti --> roskiin
Ex Honda Civic Eg9 SiR --> roskiin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Per Hei 12, 2013 10:11 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt sulla on sitten kaikki korimallit . Pitää kyllä joskus tulla kattomaan noita siun Civiccejä. Onnea tämänkin projektin kanssa! Toivottavasti tästä ei löydy mitään isompia yllätyksiä.
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Chimika
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 16 Elo 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

LähetäLähetetty: Per Hei 12, 2013 11:20 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hieno kolmen suora thumbs up
_________________
-honda civic 88 sedan - ex
-mazda 626 GLX 90 - ex
-honda civic 93 dxi - ex
-honda crx 92
-honda civic 97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nikde
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 18 Lok 2007
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Per Hei 12, 2013 11:21 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä


_________________
Honda Civic DXi EG4 -95 Daily Driver aihio
Honda Civic DX EG3 -93 The ultimate Civic aihio
Honda Civic VTi EG6 -92 B18C Kesä / TimeAttack
Mercedes-Benz 190E 2.3 -89 Daily Driver

Member of Func Crew - www.instagram.com/funccrew/ - www.facebook.com/funccrew/ - http://funccrew.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jannuluigi
Kakkoskuski


Liittynyt: 11 Jou 2011
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Hei 12, 2013 1:38 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ompa ruma korimalli!
No ei nyt sentään,korimalli on ehdottomasti hondan hienoimpia ja tämä yksilö näyttää paremmalta aihiolta kuin omani ostohetkellä
Nyt on sitten kaikki eegeet sulla kasassa, menee kyllä paljon rahaa jos kaikki meinaat varustella yhtä hyvin kuin tuon "ferion"

Saisko takaa muutaman kuvan nähtäväksi?

Kiinnostais tietää että onko mulla suomen ainut perävammainen coupe, kun tuntuu ettei puskuri istu mitenkään mistään suunnasta.
(Voisin kyllä käydä jossain parkkiksella vertaileen johonkin toiseen coupeen mutta eihän täällä Oulussa ole lajitovereita kuin 2 ja niihin törmää korkeintaan joka toinen kuukausi!)
_________________
::Honda Civic ej2 d15b7::

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
antsa88
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 05 Nov 2005
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: Per Hei 12, 2013 2:14 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi elämä!
Onnittelut autosta ja tsemppiä prokkikseen.

Näitten jälkeen sit 96-00 civikit
_________________
Honda CR-V Elegance+ 2.2i-ctdi '09
Honda Integra Type R DC5 '02-ex-
Honda Accord 2.2i-CTDi Tourer Executive X '06-ex-
Honda Accord 1.8i LS '01-ex-
Honda Civic 1.6 Vti '97-ex-
Honda Civic 1.4i S '96-ex-
Honda Civic 1.3 DX '92-ex-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Bastard
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 03 Maa 2007
Paikkakunta: Seinäjoki/Reisjärvi

LähetäLähetetty: Per Hei 12, 2013 3:59 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jannuluigi kirjoitti:

Nyt on sitten kaikki eegeet sulla kasassa, menee kyllä paljon rahaa jos kaikki meinaat varustella yhtä hyvin kuin tuon "ferion"

Nus Nus Coupe on EJ1 tai EJ2 ei EG Ja kyseistä korimallia valmistettu 1993-1995 jos vain lähde on oikeassa.

Värin voisi vaihtaa Milano Red:ksi
_________________
Honda Civic Coupe -94
Honda CRX -90
Honda CTR -03
Shine & Shield

Pro Detailers Finland-yhteisön jäsen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jannuluigi
Kakkoskuski


Liittynyt: 11 Jou 2011
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Per Hei 12, 2013 5:05 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bastard kirjoitti:
Jannuluigi kirjoitti:

Nyt on sitten kaikki eegeet sulla kasassa, menee kyllä paljon rahaa jos kaikki meinaat varustella yhtä hyvin kuin tuon "ferion"

Nus Nus Coupe on EJ1 tai EJ2 ei EG Ja kyseistä korimallia valmistettu 1993-1995 jos vain lähde on oikeassa.

Värin voisi vaihtaa Milano Red:ksi


Nus nus, tiiän kyllä kun itellä ej2 pihassa, mutta helpompi sanoa eegeeksi (hätsi,setani tai koupe) kun kuitenkin 99% tietää sillon minkälaisesta civicistä puhutaan Näissä kuitenkin käytännössä keula on eg-hb:stä ja perä eg-sedanista, joten jos minä oisin saanu päättää niin coupekin olisi eg Tietenkin täällä (dyny) missä kaikille on selviä vähintään eg/ej/eh/ek erot, voidaan puhua autoista niiden omilla kirjaimilla.

Menepä ostamaan varaosia ja kerro autosi olevan esim. 1995 honda civic ej2, niin varaosamyyjä varmasti nielaisee mustekynän säikähtäessään ja kertoo ettei semmosta ole tai yrittää myydä ej6-9 romua. Sitten kun hoksaa kertoa myyjälle että eg:n osat sopii ej1-2 niin alkaa löytymään osia..
_________________
::Honda Civic ej2 d15b7::

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bastard
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 03 Maa 2007
Paikkakunta: Seinäjoki/Reisjärvi

LähetäLähetetty: Per Hei 12, 2013 5:54 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[off topic]^Hops! Sinun sigu meni täysin ohi... EG pisti vain samalla tapaa silmään kuin öljynlauhdutin ja Pohjanmaalla puhuttu aksila.

Kyllä varaosamyyjä (entinen) tietää mikä on EJ ja EG asiakkaat vain eivät tienneet mikä heillä oli kun kysyin, että onko EG, EJ, EP jne... Ohjelmat muuten tuntee Coupen, mutta jostain syystä ne tyrkyttää usein VTI:n osia EJ1/EJ2 koppiin. Mutta ei myrkytetä tätä ketjua enempää. Koitin vain ystävällisesti/vitsikkäästi viisastella.[/off topic]


Meinasiko HiTech siirtää sedanin lisukkeet Coupeen vai hommaatko siihen omat?
_________________
Honda Civic Coupe -94
Honda CRX -90
Honda CTR -03
Shine & Shield

Pro Detailers Finland-yhteisön jäsen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Hei 12, 2013 5:56 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia tsempeistä kaikille tasapuolisesti!

Endar kirjoitti:
...Arvelin sillon että ois joku patenttihäly/ajonesto syyllinen kun oli piiiiitkä lista osista mitkä oli vaihdettu. Hieno vehjes, tuollainen tulee todnäk seuraavaksi omaksi käyttikseksi kanssa. Thumbs up!

Valoitas vähän tulevaisuudensuunnitelmia?


Joo tässä oli joku ihme tikkuviritys. Eli kojelaudassa sellanen pieni pyöreä metallinasta, johon piti joku kepakko viritellä hetkeks.

Tulevaisuudensuunnitelmat on aika varmat siitä syystä että tämä on se kyseinen korimalli josta oon kokoajan haaveillu:

- Korin ja alustan täydellinen läpikäynti, siis oikeesti ihan viimesen päälle.
- B-sarjan tekniikka (joka on aika hienosti vaiheessa edelleen ), tulee tähän, koska tästä tulee aikanaan se varsinainen kesäauto. sry Jonsba, K olis ofc se ainoo oikee, muttakun ei oikein noita epävarmoja poikkeuslupahommia innosta alkaa tekemään ainakaan tällä hetkellä
- LSD laatikko
- OEM- vakionopeudensäädin
- Automaatti-ilmastointi
- Traction Control System (OEM-käyttökytkimellä)
- Power Folding Mirrors (Tilattu 12.07.)
- Avital 5303 häly/kaukokäynnistys
- Kattoluukun vaihto lasimalliseen
- Johtosarjat rakennellaan nyt kerralla siihen malliin että ei tarvi lisätä mitään orig.johtosarjan rinnalla meneviä johtoja lisävarusteille yms laitteille.
...?

Aika hankala listata tarkasti, joitain osia varmasti tullaan siirtelemään Feriosta. Katsellaan...

Nobi kirjoitti:
Pitää kyllä joskus tulla kattomaan noita siun Civiccejä. Onnea tämänkin projektin kanssa! Toivottavasti tästä ei löydy mitään isompia yllätyksiä.


No mikä ettei, tervetuloa vaan! En usko että tästä mitään sellasta löytyy josta ei selvittäis

Jannuluigi kirjoitti:
...Saisko takaa muutaman kuvan nähtäväksi?

Kiinnostais tietää että onko mulla suomen ainut perävammainen coupe, kun tuntuu ettei puskuri istu mitenkään mistään suunnasta.


Nappaan seuraavalla kerralla kuvia kun käyn tallipaikalla. Ootko varma että sulla on OEM-puskuri? Itse ostin tohon Sedaniin (sama takapuskuri kun Coupessa) mätänetistä takapuskurin ja se oli kyllä niin hirvee ilmestys että lähti samantien takas. Ei istunu mistään kohdasta ja oli muutenkin mutkalla joka suuntaan. Ei olis lämmölläkään saanu suoraks.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Hei 12, 2013 6:59 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin vähä jotain pientä tekemässä tuossa aamupäivällä. Lähinnä tommosia yksinkertasia hommia, nurkissa kun pyörii niin paljon ylimäärästä ja täysin käyttökelpoista osaa noista muista autoista, että on aika helppoo sieltä täältä vaihdella osia parempikuntosiin

Ei ollu muuten ikinä varmaan irroteltu noita kojelaudan kytkimiä, olivat todella tiukassa. Service Manualin "virallisen ohjeen" mukaan irroittelin noi, eli suojasin ton kojelaudan kehyksen reunat muutamalla kerroksella maalarinteippiä, jotta ruuvarista ei jää jälkiä. Oikeesti jotkut muovityökalut ois kaikista parhaita tähän tarkotukseen.

Alkuperäiset kytkimet. Huomaa kulahtaneet merkinnät kattoluukun ja sähköpeilien kytkimissä:







Ja kytkimet vaihdeltu. Sumareiden kytkin on vähä kellastunu, täytyy hankkia jostain parempikuntosempi. Keskellä olevaan tyhjään paikkaan tulee aikanaan sitten se OEM TCS-kytkin.





Sitten tsekkasin ton kuskinpuolen etulasin, joka ei laskeutunu kun tohon asti:



Oven sisällä näytti tältä:



Ja lasinnostin näytti tältä:





Purin koko nostimen niin pieniin osiin kuin vaan sain ja putsailin sen aika tarkkaan. Myös hammasvälit tuli puhdisteltua tarkasti ruuvarilla ja pumpulipuikoilla



Tämmönen patenttihan sieltä sitte löyty, joka oli jumittanu kiskon sisällä. Eli vasemmalla patentti, oikealla orkkispallonivelletty rulla:



Oikaisin nostimen sakset, hitsailin tuon patentin tilalle Sedanin vanhoista veivinostimista irrotetun pallonivel/rullacombon ja pistin nostimen kasaan ja voitelin kiskot ja rattaat litiumrasvalla. Tajusin tosin vasta myöhemmin että nostimestahan uupuu se apujousi kokonaan, joten täytyy seuraavalla kerralla varastaa se samaisesta Sedanin veivinostimesta...

Äänieristyksetkin sai lähtee. Tai oikeestaan lähtivät melkein itsestään kun aurinko paisto niihin. Myös aftermarket keskuslukon ovimoottori sai lähtee, tilalle originaalia Hondaa.



Voiko joku ässän omistaja vahvistaa että sisäovenkahvamekanismi on EG HB / EJ Coupe / S2000 samanlainen?



On nimittäin rikki tuo kuskinpuolen kahvan lukkovipu, joten jos jollain olis ässän sisäovenkahvat myytävänä niin voisin ne lunastaa pois.

Ulkokehykset ainakin näyttää täsmälleen samoilta. Chaserilta noita sais jopa hiilikuituisenakin:



Tossa vielä kuva miten näppärästi EG Sedanin peilit oli asennettu tähän autoon. Otan seuraavalla kerralla kuvan siitä miten nätiltä ko.patentti näytti ulkoapäin Tähän tilasin jo Power Folding ominaisuuksilla olevat orkkispeilit, joten no worries.


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jannuluigi
Kakkoskuski


Liittynyt: 11 Jou 2011
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Lau Hei 13, 2013 12:44 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Ootko varma että sulla on OEM-puskuri? Itse ostin tohon Sedaniin (sama takapuskuri kun Coupessa) mätänetistä takapuskurin ja se oli kyllä niin hirvee ilmestys että lähti samantien takas. Ei istunu mistään kohdasta ja oli muutenkin mutkalla joka suuntaan. Ei olis lämmölläkään saanu suoraks.


Kyllähän siellä kääntöpuolella hondan osanumero näkyi, eikä se nyt ihan niin ja niin huonosti istu että yöunet menisi, mutta kuitenkin...
Kuvassa ei nyt muuta näykään kuin tuo kulman roikkuminen. Molemmin puolin tismalleen yhtä ruma

http://img32.imageshack.us/img32/5413/4xoa.png
_________________
::Honda Civic ej2 d15b7::

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Herzu
Kakkoskuski


Liittynyt: 19 Jou 2004

LähetäLähetetty: Lau Hei 13, 2013 9:50 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jannuluigi kirjoitti:
HiTec kirjoitti:
Ootko varma että sulla on OEM-puskuri? Itse ostin tohon Sedaniin (sama takapuskuri kun Coupessa) mätänetistä takapuskurin ja se oli kyllä niin hirvee ilmestys että lähti samantien takas. Ei istunu mistään kohdasta ja oli muutenkin mutkalla joka suuntaan. Ei olis lämmölläkään saanu suoraks.


Kyllähän siellä kääntöpuolella hondan osanumero näkyi, eikä se nyt ihan niin ja niin huonosti istu että yöunet menisi, mutta kuitenkin...
Kuvassa ei nyt muuta näykään kuin tuo kulman roikkuminen. Molemmin puolin tismalleen yhtä ruma

http://img32.imageshack.us/img32/5413/4xoa.png


En ole näköjään ainut joka on ihmetelly tota coupen puskurin roikkumista. Taitaa olla ihan cuppeen ominaisuus.
_________________
Jeep Wrangler -99
Honda Civic Coupe -95 B16A
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Hei 13, 2013 11:20 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oho! No niinhän tuo näkyy roikkuvan vähä ihmeellisesti, pitääpä tsekata tänään omasta. Mut toi kohtahan on käytännössä identtinen sedanin kanssa, eikä mulla sedanissa roiku takapuskuri tolleen. Onko sulla ne puskurin sivuklipsit, tai semmoset kannattimet ehjät ja onko puskuri varmasti sivuilta niissä kannattimien "urissa"?

Jos tässä kuvassa ei kuvakulma hämää, niin näyttäis kovasti siltä että meikäläisenkin Coupessa on puskurin ja ton pellinlärpäkkeen reunus tolleen vino:

http://hitecmods.kuvat.fi/kuvat/EJ2%20Aztec%20Green%20Pearl%20-94/20130711_100848.jpg/_full.jpg
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Lau Hei 13, 2013 3:55 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jonsba kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=AbOO4WUc-Yo

ja tollaset tulevaisuuden suunnitelmat autolle

Tsemppiä rojektiin

Ääni tälle. Ei mitään B-sirkkeliä.

Kai sitä poikkeuslupaa voi hakea vaikka valmistelis B-sirkkeliäkin? Samat hilut vaatii ja jos lupa heltiää niin onhan sulla pari koria mihin upottaa B-sirkkeli
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Hei 13, 2013 7:42 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Älkää nyt yllyttäkö hullua

K-sarjalainen EG/EJ korissa; Saako OEM-vakionopeudensäädintä, ilmastointia, ohjaustehostinta? Ei oo hajuakaan onko mahdollista istuttaa kyseisiä härpäkkeitä ko.setuppiin. Vakkari nyt varmaan onnistuu, mutta mites ilmastointi, tai ohjaustehostin? Ohjaustehostimen pumppu taitaa tulla sen verran ylös että olis tehtävä reikää konepeltiin, tai keksittävä joku vähä fiksumpi ratkasu, tosimieshän toki punoo ruoria ilman tehostinta

Päivittelen tämän päivän tekemiset vähä myöhemmin, yövuoroon lähtö edessä niin nyt ei oikein kerkee.

ps. Takapuskuri irvistää täälläkin ihan samalla tavalla kun muillakin Cupeen omistajilla
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Hei 13, 2013 8:19 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Palaten noihin lasinnostimiin... Sähkölasit oli aika nihkeen oloset laseja nostaessa, alaspäin meni kyllä tosi herkästi. Eilen päivällä kuskinpuolen nostinta huoltaessa ihmettelin että mikähän natsa tossa oikein on:



Ja vasta illalla välähti mieleen että tostahan puuttuu se apujousi kokonaan. Eli jousi joka avustaa moottoria lasia nostettaessa.

Purin vielä pelkääjänpuolen nostimenkin pois, eikä sielläkään kyseistä jousta ollu, alko ihmetyttämään ja irrottelin HB:stakin nostimen ja siinä oli tollanen jousi, tosin ohuempana.

Onkohan noi joku ottanu pois, vai eikö tässä oo ikinä noita jousia ollukkaan? Ei noissa nostimissakaan kyllä oo jälkiä noista jousista, joka viittais siihen että niitä ei oo ikinä ollukkaan

Noh, oli miten oli, Sedanin vanhat veivinostimet sai luovuttaa varaosia.



Ja kyllä muuten toimii sähkölasit HYVIN! Ei toimi Sedanissakaan yhtä hiljasesti ja samalla yhtään jumimatta Kannattaa muidenkin katella noista nostimista että niissä on noi apujouset, vaikuttavat aika paljon.

Tossa muutamat kuvat niistä Sedanin peileistä Coupessa:







Ovien sisäkotelot putsailin suht tarkkaan kaikesta paskasta:



Sisustaa aavistuksen verran putsattuna:

(Arvatkaa vaan vituttaako noi diskanttien asennusreijät/painaumat)







Joku vaihtanu EK:n etupenkit tähän. Ne kyllä lähtee aikanaan...



Ja tossa vielä ne luvatut kuvat takapuskurin irvistelyistä, hämärä homma:




_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Sun Hei 14, 2013 6:44 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Älkää nyt yllyttäkö hullua

K-sarjalainen EG/EJ korissa; Saako OEM-vakionopeudensäädintä, ilmastointia, ohjaustehostinta? Ei oo hajuakaan onko mahdollista istuttaa kyseisiä härpäkkeitä ko.setuppiin. Vakkari nyt varmaan onnistuu, mutta mites ilmastointi, tai ohjaustehostin? Ohjaustehostimen pumppu taitaa tulla sen verran ylös että olis tehtävä reikää konepeltiin, tai keksittävä joku vähä fiksumpi ratkasu, tosimieshän toki punoo ruoria ilman tehostinta

Päivittelen tämän päivän tekemiset vähä myöhemmin, yövuoroon lähtö edessä niin nyt ei oikein kerkee.

ps. Takapuskuri irvistää täälläkin ihan samalla tavalla kun muillakin Cupeen omistajilla

[motivaatio provo]Saa varmasti. Tai siis kun sinä kyseessä niin saa varmasti, mut eri asia onko susta siihen [/motivaatio provo]

Mut vastakysymys: Miksei onnistuisi? Näin teoriassa ainut mikä pitää ilmastoinnista saada istumaan K-sarjalaiseen on kompura -> custom kiinnikkeellä vaikka oman hihnan taakse (jonkin OEM hihnapyörän tilalle sorvattu tupla-ura). Joutuu ehkä kylmäainelinjoja vähän kustomoimaan. Ja ohjaustehostimessahan riittänee juuri custom sijoitus, mahd. custom hihnalinja ja uudet letkut raidetangolla

Mut kysymys: Miks v*tussa 250-300whp K24 EJ korisessa pitäs olla vakionopeuden säädin Tosin mun on tosi vaikee keksiä sille muutenkaan mitään käyttöä koska IMO jopa ne uusimmat "älykkäät" vakionopeudensäätimet on ns. "käyttökelvottomia"
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nikde
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 18 Lok 2007
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Sun Hei 14, 2013 12:40 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Älkää nyt yllyttäkö hullua

K-sarjalainen EG/EJ korissa; Saako OEM-vakionopeudensäädintä, ilmastointia, ohjaustehostinta?


http://www.hybrid-racing.com/store/cooling/ac-kits

Ameriikan Joe myy ihan polt oon sarjoja niin ei luulis olevan mikään tekosyy laittaa B-sirkkeliä Ainakin Integrassa mahtuu ongelmitta ohjaustehostimen pumppu olemaan.
_________________
Honda Civic DXi EG4 -95 Daily Driver aihio
Honda Civic DX EG3 -93 The ultimate Civic aihio
Honda Civic VTi EG6 -92 B18C Kesä / TimeAttack
Mercedes-Benz 190E 2.3 -89 Daily Driver

Member of Func Crew - www.instagram.com/funccrew/ - www.facebook.com/funccrew/ - http://funccrew.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
moxCi
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 02 Lok 2012
Paikkakunta: Nurmijärvi

LähetäLähetetty: Sun Hei 14, 2013 6:41 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilmastoinninkin saa nykyään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
zof484
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 30 Tam 2005

LähetäLähetetty: Sun Hei 14, 2013 11:08 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tehostimen pumppua varten joutuu vähän siistimään konepellin
jäykkäripeltiä sisäpuolelta ja ilmastointi käy ihan vaik ep3:n kalikalla lohkoon.

Molemmat kannattaa vaa jättää pois ja hommata joku ac/ps delete kit
nii irtoo enemmän tehoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ollii
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 17 Kes 2003
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Maa Hei 15, 2013 2:14 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei, miten vaikeaa ja käytännössä millainen prosessi on tuo poikkeusluvan hankkiminen em. tekniikanvaihtoon? Siis en nyt tarkoita sitä, että paljonko se maksaa, koska se on sivuseikka, vaan millaisia kommervenkkejä ja jippoja ja kuinka lämpimiä suhteita erilaisiin viranomaisiin se vaatii?
_________________
Nyt: Civic 5d 2.2 Executive -12
[Ex: Accord 10kpl, Civic 19kpl, CR-V 2 kpl, S2000 1kpl]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Luici
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 15 Hel 2007

LähetäLähetetty: Maa Hei 15, 2013 3:34 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä muista mutta, jos ite olisin noi oman katiskan erikoisluvat taistellu läpi, niin en minä niitä täällä huutelisi. Helppoa kun se ei ole, ja tosiaankin pelkkä kysyminen maksaa sen vajaa 400e. Tuli luvat tai ei.
_________________
EG K23
HybridRacing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Hei 15, 2013 6:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa, no onnistushan noi tärkeimmät lisävarusteet sit, kiitoksia selvennyksestä Itse ainaki arvostan autossa myös matkustusmukavuutta ja ajamista helpottavia lisävarusteita. Mitä tulee vakionopeudensäätimeen, niin se kyllä toimii täällä pöndellä vallan mainiosti, täällä kun ei tunnetusti liiku muita autoja, vaan lähinnä paskalastia kuskaavia traktoreita keväisin ja hevosvetosia kärryjä muina aikoina.

Mutjoo, onko ton poikkeusluvan hinta tullu alaspäin? Mulla on ollu ihan väärä käsitys tosta hinnasta Eihän toi 380€ nyt paha rasti olis koittaa. Ei vaan oo mitään hajua mihin asioihin siinä pitäs vedota et sais menemään läpi. Ja jos poikkeuslupa irtoiskin, niin onko joku tietty aika minkä sisällä auto pitää leimata "poikkeuslupatekniikalla", vai saako rakennella ihan rauhassa kun laput on kourassa?

Lueskelin noita auton hanskalokerossa olleita vihkoja ja kirjasia, ja kippo on lähtösin Saksasta.





Tuossa vielä kuva siitä ajonestovirityksestä:



Tykkään kyllä näistä mankelihommista <3 Jonkun pitäny joskus mankeloida noi etulokarit vituks. Takakaarissakin havaittavissa samanlaista oiretta, mutta ei läheskään noin pahana:



Sit tuli vaimokkeen kanssa purettua sisustaa:



Oikee takasisälokari:



Vasen on ehjä, tai ei ainakaa reijällä ole.

Kattoluukun irroitusta:





Onko jollain dynyläisellä EG HB tai tämän korimallin Coupea OEM-lasikattoluukulla? Haluisin nähdä miten se lasikattoluukun aurinkosuojasysteemi toimii ja onko sen kattopahvi erilainen. Ainakin omat lisäkiskot sille on.

Kattoluukun purin Service Manualin oppien mukaisesti ihan osiin. Kattoluukku nimittäin jumitti aika lahjakkaasti.

Ei sieltä oikeen löytyny muuta kun paskaa ja kuivunutta rasvaa. Toi "Moonroof Inner Cable" eli arkisemmin matoruuvi on ainakin toiselta puolelta sökö, koska kattoluukkua on "kurnutettu" väkisin kiinni/auki ja kattoluukun kitkakytkin on ollu liian tiukalle säädetty.



Voisko joku tsekata vaikka EPC:stä onko noita mahdollista saada jostain, vai pitääkö taas kattoo jakso MacGyveria ja keksii joku jippo tohon.

Eli kattoluukku on mallia "Outer Slide Type". Sama kattoluukku kun kaikissa EG Hatchbackeissä. Punaisilla nuolilla merkatut osat:



Kattelin ja mittailin tota kaapelia ja tuli mieleen että jos tolle nyt ei mitään muuta keksi, niin ton vois koittaa kääntää toisinpäin. On nimittäin aika tarkkaan tasan puolet kaapelista tota kulahtanutta osaa ja toinen puolisko aivan koskematonta aluetta. Ainut ongelma tossa on se että miten tota voi luotettavasti jatkaa? Kaapelin sisällä kulkee aivan normi vaijeri, samantyylinen kuin polkupyörän jarruissa/vaihteissa, sitä ei vaan saa tuon kierteytetyn ulkokuoren sisältä pois (yritin kyllä). Tai jos saa, niin sitä ei varmasti saa takasin. Hitsatahan tommosta ei varmaan voi, katkee varmaan hitsin vierestä?
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Luici
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 15 Hel 2007

LähetäLähetetty: Maa Hei 15, 2013 10:45 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Ja jos poikkeuslupa irtoiskin, niin onko joku tietty aika minkä sisällä auto pitää leimata "poikkeuslupatekniikalla", vai saako rakennella ihan rauhassa kun laput on kourassa?


En ainakaan omista lapuista muista mistään lukeneeni että mitään aikarajaa olis. Toi oma katiska ei ollut edes suomen kilvissä kun lupalaput oli kädessä. Ensirekisteröinti ja muutoskatsastus tehtiin samalla kerralla. Oisko lupalaput hoidettu joskus -06, -07. Auton katsastin loppukesästä -10.
_________________
EG K23
HybridRacing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Tii Hei 16, 2013 7:10 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noni. Se on HiTec sun puolesta päätetty. Lupalaput vetää K-uninkaaseen
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Hei 16, 2013 5:09 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää lueskella ja ettii tietoo tarvittavista lapuista, sama kai toi ois koittaa kun ei kuitenkaa tuhansia maksa toi luvanhaku. Apuja/vinkkejä/omakohtasia kokemuksiahan tähän asiaan kyllä kaipailisin, jos nyt ei tähän topicciin kirjoteltuna, niin yyveellä kiitos

Palaten tähän projektiin joka ei siis vielä oo alkanu (en usko kyllä enää itsekään tähän selitykseen), kattoluukku olis nyt puhdistettu ja huollettu ihan viimesen päälle.

Suurin ongelmahan tossa luukussa oli se että toisen puolen mekanismi oli toista puolta edellä. Tämä aiheutti mm. katon jumiutumista, joka taas yhdistettynä liian tiukalle säädettyyn kitkakytkimeen aiheutti noiden kierteistettyjen vaijereiden hampaiden kulumisen. Eli tämähän ilmeni kattoluukkua käytettäessä jumimisena ja pahankuuloisena rutinana.

Eilinen ilta ja tämä aamu tuli mietittyä tuota ongelmaa ja sitä miten tuon korjais. Netistä yritin ettiä apuja turhaan. Ei oo samanlaisia tapauksia ja varaosiensaanti on olematonta.

Kuva ongelmasta:



Tuo vaijeri menee siis kattoluukun moottorilta kiskojen läpi kattoluukun varsinaiselle mekanismille. Koska matkaa moottorilta mekanismille kertyy jonkun verran, niin moottorin ratas ei kuluta vaijeria kuin puoleen väliin asti. Eli kattoluukun mekanismin puoleinen puolikas vaijerista on aluetta johon moottorin ratas ei ole ikinä hipaissutkaan.

Tästähän se tietysti lähti. Saisko ton vaijerin käännettyä? Kierteistetty ulkokuori on sisemmän, ohuemman vaijerin päällä. Yritin aluks nylpätä sitä ulkokuorta pois että olisin kääntäny pelkästään sen, mut turha toivo. Jos sen saa pois, niin sitä ei saa enää takaisin.

Vaijerihan on siis tollanen metrin pitunen pätkä, jonka kummatkin päät näkyy tässä kuvassa:



Ajattelin eka tehdä varovaisen kokeilun ja puristelin ruuvipenkissä tuon vasemmanpuolimmaisen pään natsan irti:



Seuraavaks hioin ja puhdistin vaijerinpään puhtaaksi ja sivelin siihen koritinauksessa käytettävää pohjustetta. Kuumensin pohjusteen ja putsailin paskat pois pinnasta. Kiiltoa tuli, eli tarttui:



Seuraavaks mietintää että mistä teen tommosen jatkoholkin tolle vaijerille. Miljoonalaatikossa sattu olemaan just kaks sinistä (14-16 AWG) Durasealin kutistejatkoa:



...Joista purin kuoret pois ja naputtelin rungon tohon vaijerinpäähän:



Seuraavaks sahasin tuon kattoluukun mekanismin puoleisen lirpakkeen irti:



Jolloin siitä päästä tuli uusi moottorinpuoleinen pää:



Seuraavaks puristelin tosta lirpakepäästä ton sisemmän, eli sahatun puolen natsan pois että sain irrotettua tuon muoviosan ettei se sula:





Sen jälkeen sama homma kuin aikasemmin, hionta, puhdistus, pohjuste, kuumennus, puhdistus:



Sen jälkeen tuon vaijerinpään siistiminen ja koko hoidon naputtelu tohon Durasealiin. Lopuks Durasealin keskivaiheilla olevasta aukosta laadukasta lyijyllistä juotostinaa tehokkaalla kolvilla niin pitkään kunnes ilman tulo samaisesta reijästä lakkaa ja tina alkaa imeytyä Durasealin kummastakin vaijeripäästä.

Lopuks jäädytys ja vetotesti ruuvipenkissä, kestää:



Sama homma toiseen vaijeriin ja homma paketissa

Tossa vielä jotain sekalaisia kuvia:

Puhdistettu/korjattu puoli:



Kerran rasvanpoistoaineella sumutettu puoli. Kuvan jäätelötikulla lienee hienosäädetty tota mekanismia joskus?:





Tossa vielä joku pikanen video luukun toiminnasta. Harmi kun ei tullu otettua before-videoo Luukun korkeutta ei oo vielä hienosäädetty kattoon nähden, joten siihen ei kannata takertua. Videolla kiinni-spoileri-auki-kiinni:

http://hitecmods.kuvat.fi/kuvat/EJ2+Aztec+Green+Pearl+-94/20130716_161617.mp4
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Seuraava
Sivu 1 Yht. 13

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group