IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Round 3: Aztec Green Pearl EJ2 Coupe -94 !
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Hel 17, 2016 5:48 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä















Viimeisiä testisovituksia ennen ton pyöränkotelon palan hitsailuja kiinni:






_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything


Viimeinen muokkaaja, HiTec pvm Tii Tou 10, 2016 7:00 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Huh 08, 2016 8:30 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Päivitystä tännekkin. Eli tollanen pitkä kyynärnoja tuli hankittua joku aika sitten. Päällinen menee vaihtoon kun ei kankaan väri oikein pelaa yksiin muun sisustan kanssa:



Pakko oli koesovittaa



Apurunko pois:



Päätin jättää alkuperäsen koriliiman tonne kaariin, kun suurimmaks osaks tuolla oli ihan siistiä pintaa. Luultavasti ammattipuljussa teetätetyllä ruostesuojauksella on ollu vaikutusta asiaan. Muutamissa kohdissa oli pintaruostetta jotka puhalsin pois pistehiekkapuhallusvehkeellä ja viimeistelin hapottamalla. Päälle sit happopohja + normaali pohjamaali. Päälle tulee vielä epoksi tai polyuretaanimaali.



Takana näyttää nyt tältä. Pari kohtaa porasin vielä lähes auki kun tuli jostain syystä onkaloa, muuten alkaa olla aika siisti vaikka kaikki kohdat ei olekaan vielä hitsattuna.



Skunk2 Pro Plus etuylätukivarsiin tilasin uudet HardRacen kumipuslat. Tilasin noi versiot joissa on uudet keltapassivoidut rungot mukana. Puslien kehikkoina käytin alkuperäisiä jotka on puhallettu ja pulverimaalattu.



Alapalloiksi valikoitu lopuilta pitkän jahkailun jälkeen HardRacet. BuddyClubit olis ollu siistimmän näköiset, mut arvelin että kokeillaan nyt näitä kun muutkin rojut on HardRacea (myös uudet cambervarret taakse tuli HardRacelta).



Yksi kolmesta rojulaatikosta puhallukseen/pulveriin menossa (kuvanoton jälkeen puslat poistettu). Kärräsin itseasiassa eilen takakontillisen verran rojua tonne naapuripaikkakunnan puljuun, jossa edellisetkin rojut tuli käytettyä. Nyt täytyis vielä hankkia hyväkuntoinen/refurbished DC2 ohjausvaihde, kun toi alkuperänen on aivan finaalissa tiivisteiden osalta ja nopeempi ohjaus olis aika bueno.



Joku varovainen koesovitus tässäkin menossa.



Hirvee läjä pitäis vielä osaa ostaa. Kaikki alustan pultitkin menee uusiks kun ei kehtaa vanhoja ruosteisia paskoja ruuvata kiiltävien tukivarsien rinnalle. Pitäis melkein jenkeistä saada tilattua, kun suomessa noi pulttienkin yksikköhinnat on aika suolaset ja kun pitäis kuitenki repullinen noita ostaa.

Pulttien lisäksi tämänhetkisellä ostoslistalla:
- Rigid Collar kit
- ITR Spec98 etujarrukilvet
- GoodRidge teräspunosjarruletkut taakse (edelliset HEL letkut on vähä kulahtaneen näköiset ja kun eteen on jo uudet GoodRidget niin sama vaihtaa myös taakse uudet.)
- Kaikki alustan pultit
- Repullinen titaaniruuveja
- Sisemmät ja ulommat raidetangonpäät (HardRace)
- DC2 ohjausvaihde
- Takajarrupalat
- Vanteet ja renkaat
- Ulommat murrosnivelet ABS-kehillä.
- Oikea takanapa DC2 Spec98 tai EK9
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Huh 09, 2016 10:50 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole mitään kokemusta noista HardRacen nivelistä, mutta ainakaan Buddy Clubin käyttämien nivelien ja puslien kesto ei ole OE-laatua. Toki niiden pitkien alapallojen nivelet voi olla eri juttu kuin camberkittien.

Noita LHD-DC2 ohjausvaihteita ei ole kyllä ihan hirveästi tyrkyllä jos vertaa RHD vastaviin saati normi-Civickiin. Itsellä oli pitkään watch listillä tämä, ollut tuolla Saksan eBayssä jo ainakin toista vuotta myynnissä. Onko sit ylihintainen vai mikä syynä.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Huh 26, 2016 8:32 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo ei ole kyllä. Itekki kyttäilly pitkään jo sopivaa. Ei oo kyllä Skunk2 palloniveltenkään kesto OE-laatua. Saa nähdä miten noi HR:t kestää.

Etukulmaan polyuretaanipinta:



Paras ostos piiiiitkään aikaan:



Muita ostoksia:



Tectyl kuuleman mukaan voitti jonkun TM:n ruostesuojaustököttitestin, joten:







ABS-kannakkeet titaanisilla kuusioilla kiinni:



Takakulman kanssa pelailua:





Edit: Onko ITR Spec 96 tehostettu ohjausvaihde myös nopeempi kuin EG vakio tehostettu?
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jonsba
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 02 Jou 2006
Paikkakunta: Vanda

LähetäLähetetty: Kes Huh 27, 2016 9:20 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mun muistaakseni Integrassa oli nopein Oem ohjausvaihde.
_________________
Project:Honda Integra Type R Jdm Spec Dc2K
Daily:Honda Civic Fd1
Ex Honda Civic Eg9 Vti --> roskiin
Ex Honda Civic Eg9 SiR --> roskiin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Tou 25, 2016 8:55 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, lähinnä sitä meinasin että onko eroa Spec96 ja Spec98 välillä.

Ilmastoinnin rojuja aikaisemmasta kimppatilauksesta Yasein kautta:



Vanhaa:



Uutta:



Vanha lauhdutin:



Ja uutta:



Uusi Delphin kuivuri + kannake:



Koesovitteluja:



(Linjat vielä siistimättä)



Uusi OEM ulompi murrosnivel + ITR ABS kehä:



Sekalaista rojua lähtemässä puhallukseen/pulveriin:



D15B7 MPFI-rojut nykäisty irti konehuonetta rumentamasta, jaksaiskohan ruuvata emännän autoon vaikka kesäloman aikaan



Ja sitten tähän päivään, kun kävin hakemassa osia tuosta naapurikaupungin pulverimaalauspuljusta:

























Eipä ole kyllä valittamista tälläkään kertaa jäljessä, kun ottaa huomioon että tossa on vielä pintamaalin alla kerros sinkkiä ja joissain kohdissa ruoste oli syöny metallia kraatereille. Tommoset osat joissa pelti on tasaista, kuten esim. etupuskurin/lokarin kannakkeet ja vakkarin servon kannake jne), niin pinta on kuin ruiskulla vedetty. Kuvissahan noissa on tosin vaikka mitä pölyä pinnassa, kun pihalla noi kuvasin. Tekis mieli vetää noihin joku hiplee pinnoite, mitähän noihin kannattas laittaa?

Koekasasin ton apurunkopaketinkin, kun piti nähdä miltä se näyttää kasassa, joten puslien prässäilyjen esityöt:



Etualatukivarsien taaemmat puslat prässäsin irti Hardracen paskoista rungoista ja prässäsin ne sit puhallettuihin/pulverimaalattuihin OEM puslien runkoihin. Apurunkopaketissa vanhaa on vielä Energy Suspensionin vakaajan puslat ja endlinkkien puslat. Ja tietty osa pulteista. Uudet puslat tulee Hardracelta ja pultit hondalta kunhan tässä kerkeää tilausta tekemään.







Ja jos joku välttämättä haluaa tehdä täsmälleen samanlaista, niin punaisten osien värikoodi on RAL 3020 Traffic Red.

Edit: Ainiin, pakollinen päivitys vasemmasta takakulmasta: Eli nyt toi roiskeläpän kiinnitysmesta alkais olla valmis. Eli siihen vaihtu se edellisessä päivityksessä näkynyt pellinpala. Ulompi osa jäi pääosin alkuperäiseksi, laikkasin pari milliä kanttia pois, jotta sain sitkeimmät ruostekraaterit pois kummittelemasta. Yritän tehdä ton silleen, että jos kontin puolelta yrittää tonne vilkuilla, niin ei näkyis hitsaussaumoja. Pyöränkotelon sisäpuolellahan toi on helppo toteuttaa, kun voi koriliimalla suojata noi saumat. Seuraavaks täytyis hitsata toi sisälokarin kaaren pokkaus oikeeseen kulmaan, niin vois liimata ulkopeltiä paikoilleen.






_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Järppä
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 07 Elo 2003
Paikkakunta: Stadissa, ladon takana

LähetäLähetetty: Per Tou 27, 2016 8:46 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Todella asiallisen näköistä tekemistä.
_________________
E91 M-Sport
Ex :E46 314Ci smg 2002
Ex:1-Series E82
Ex:R-24779
Ex:Honda Civic EP2 2004
Ex:Honda Accord CC7 1995
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Audiojack
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 18 Kes 2012
Paikkakunta: Orimattila/Valkeakoski

LähetäLähetetty: Per Tou 27, 2016 8:29 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mihinkähän vakuumiin tämä pakataan sitten kun on valmis Niin karkkia jälkeä ettei kehtaa ajaa ollenkaan.
_________________
"Eihän näistä etuvetosista oo ees verryttelyks"
1988 Opel Corsa 2.0i
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Tou 28, 2016 7:50 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep, kyllähän tämä projekti on sekä työnlaadultaan että dokumentoinniltaan A-luokkaa.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TypeT
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 22 Hei 2010
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Lau Tou 28, 2016 11:10 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Audiojack kirjoitti:
Mihinkähän vakuumiin tämä pakataan sitten kun on valmis

eka mutka suoraks
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaze
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 13 Syy 2008

LähetäLähetetty: Lau Tou 28, 2016 1:48 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ok, eli TypeTeetä ei pidä laskea valmiin tuotteen puikkoihin.

Yhdessä kuvassa näkyvä vetonivelen irroitustyökalu on muuten oikein näppärä.
_________________
GF-EK4 ¥Kodittomia osia¥
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Lau Tou 28, 2016 6:42 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo on ihan näppärä työkalu

On sitä mietitty sitäkin, että minkähänlaisen harrasteajoneuvovakuutuksen tähän saa ja mistä. Tarkotan siis sellasta vakuutusta joka kattois vähä laajemmin tota kokonaisuutta, eikä pelkästään nettiauton keskimäärästä hintatasoo.

Ja en tiedä vakuumista, täytyy vissiin katella ostos-tv:tä jos sattuis joku säilöntähärveli löytymään

Tänään siistin vähä tota pakoputken keskitunnelia että sain noi kaks ekaa pakoputken suojapeltiä paikoilleen. Ei oo oikein tilaa säilytellä noita osia pitkin tonttia, niin jokanen osa jonka saa autoon ruuvattua helpottaa tilan puolesta

Täähän on siis joskus (olikohan 2005 vai 2007) ruostesuojattu jossain alan puljussa (en tiedä onko jälkikäsittelyjä tehty) ja noi mestat oli pirun hyvännäköset, niin en viittiny alkaa turhaan hinkkaamaan vanhoja kotelosuojia pois, vaan putsailin ne pintapuolin ja sumuttelin eka Tectylin ML:ää ja sit sen kuivuttua Tectylin Bodysafen pintaan. Noi saa riittää tohon pakoputken ympäristöön. Muuta pohjaa/koteloita, enkä peräosaa en luonnollisesti massannu, kun on tulityöt vähä vaiheessa vielä



Pellin alta kiskaisin D15B7:n irti ja pitäs miettii mitä tolle konehuoneelle tekee. Mitään hirveen "näyttelytasosta" en ala tekemään, koska hirvittää mm. toi ylimäärästen reikien umpeen hitsaaminen (nimenomaan niistä kohdin mistä ei saa taustalta suojattua paljasta hitsausta). Joten jotain pientä tulipellin/iskareiden yläpäiden ja keulakehikon siistimistä varmaan tulee tehtyä. Mut mitään isompia ei pysty vielä tekemään kun pitäis taivutella uudet jarrulinjatkin Integran abseja varten ja rakennella mm.modulaattorin kiinnitykset loppuun, sekä tietty merkata mitkä reijät, hitsatut mutterit/ruuvit/pultit lähtee.



Alkaa kuitenkin olla ne hetket käsilllä, kun pitäis olla auton tuleva väri selvillä, että saa tehtyä ton konepellin alusen kuntoon. On tullu jonkin verran etittyä mahdollisia väriehdokkaita, ja päällimmäisenä mielessä on Pirates Black ja Nighthawk Black Pearl. Joensuussa tuli myös ihasteltua joskus helmiäisvalkoista CL9 Accordia, liekö värikoodi Premium White Pearl? En vaan tiedä "toimisko" tuo tässä korissa. Punaista ei ainakaan tule. Ei kiinnosta yhtään auringonpolttamat.

Tein myös muita pikkuhommia joista ei jaksa sen enempää selittää:








_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Maa Tou 30, 2016 11:02 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ymmärrä miten punainen väri ja auringonpolttamat liittyy toisiinsa Vai meinasitko ettet suojaa maalipintaa ikinä ja jätät ulos 15 vuodeks

Mustan pitäs olla pesunaarmuton ja holoton kokoajan muuten näyttää samalta kun paikallisen lidlin pihassa kaikki mustat Skoda Octaviat Multa aina ääni värikkäille väreille (OEM vaihtoehdot aina huomioon ottaen) mitkä syvenee oikeella LSP:llä
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Tou 30, 2016 11:40 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Arvasin että tosta tulee sanomista Ehkä milano redistä on muodostunu mulle joku turha kauhukuva. Ja punaisen värin peittävyydestä. Mitä esim. ko. värille voi tehdä kun se on kuulemma lakan punaisessa pigmentissä se haalistumisongelma ainakin jenkkien mukaan?
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Kes Kes 01, 2016 11:58 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos on joskus maalia tehnyt ja vielä niin että ymmärtää mitä siinä on ja mitä ne tekee niin ymmärtää että pigmenttihän on se maalin ja pinnan auringolta suojaava aine. Eli se "ottaa iskut" UV:lta. Punainen on maalien pigmenteistä ehkä yksi helpoiten turpaan ottavista ja se menettää värinsä nopeiten ja helpoiten. Tosin esim. pinkki lienee vielä pahempi ja vaikka aina puhutaan punaisesta maalista niin kirkas sininen on ihan yhtä paha. Lakka toki suojaa mutta ei estä täysin UV:n pääsyä maaliin (toki on eri UV suojalla olevia lakkoja) minkä vuoksi myös lakalliset punaiset (kuten kaikki muutkin maalit) haalistuu ja sitten toki se mitä sen lakan/maalin päällä on. Täähän on just se syy minkä takia koskaan ei saa ottaa maalikaupasta "tehtaan sävyllä olevaa maalia" koska se sun autossa oleva (ellei se ole ollut 100% suojatussa hermeettisessä luolassa) ei ole enää sen värinen vaan UV on muuttanut sitä.

Akryylimaalit on siksi kaikista kauhempia ja myös parhaimpia koska niiden pigmentti on ns. pinnassa. Lakallinen on ikäänkuin se pinta olisi peitetty legendaarisella Scotch Magic "läpinäkyvällä teipillä". Näkee läpi mut kyllähän se ns. laimentaa kaikki kirkkaimmat sävyt jne. Siis esim. akryylimusta musta katsottaessa sitä kirkkaassa valossa (aurinko jne) mutta lakallinen musta on harmaa koska lakka "tappaa sen värin syvyyden". Harrastekulkineeseen siis aina jos haluaa mustan värin niin akryylimaali

Parasta tuollaiselle maalille on että sen maalipinta on suojattu hyvällä UV suojalla varustetulla LSP:llä. Vaha harvoin on tälläinen, minkä takia on hyvin tyypillistä että esim. harrastekulkineen maalipinta suojataan ensin pinnoitteella ja jos halutaan se maukas, syventävä, rasvainen wetlook niin siihen päälle sitten glazea ja vahaa. Esim. Nobin S2000:ssa on OptiCoat 2.0 ja päällä Pink Moose Glaze ja Zymöl Glasur. Suoja -> Lookit. Nykyisin on tosin aika hyvin pinnotteita millä on etäisesti saman oloinen "syventävä" vaikutus.

Tottakai ns. kirkkaat värit peittää huonommin mut kun kaikki uudet kamat on kumminkin märkää märälle niin ei se ylimääräisten kerrosten sumuttelu oo mikään duuni ja väri maksaa sen 7e/dl joten hinnassakaan tunnu.

Valkkaa väri mikä on sun mielestä parhaan näkönen, riippumatta siitä onko se arka UV:lle -> Suojaa pinta hyvin. Mitä laiskempi olet sitä paremmin sun pitää se suojata. Aktiivinen hinkkari voi käyttää huonompia tuotteita ja taata silti hyvän suojatason - laiskan hinkkarin pitää käyttää aivan saatanan kalliita.

Jos kerta maalaat auton hienoksi niin en näkis yhtään tyhmänä että parin kuukauden kuivumisajan jälkeen käytät sen esim. Bastardilla Modesta pinnoitettavana.
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Kes 06, 2016 7:17 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jees. Pinnotetaan kyllä kunhan aika on kypsä.

Alkais olemaan vähä jännät paikat kun pitäs alkaa tätä pintapeltien palapeliä kasaamaan. Eli takaa vasemmalta pyöränkotelosta on nyt jokaikinen ruostepiste poistettu joka on lähelläkään lokarin kanttia/semmosessa kohdassa jota on pintapellin asennuksen jälkeen vaikee saada poistettua.

Sisäkaari sai uuden kantin:





Vanha kantti ei sinällään ollu mitenkään hirveen pahassa kunnossa, mut tuolta taitoksesta ei saanu oikein millään täydellisesti joitain ruostepisteitä pois, joten laikkasin kantin pois että pääsin harjaamaan, puhaltamaan ja hapottamaan tuon alkuperäisen autoon jäävän osan puhtaaksi.

Sit tein tohon ulkopellin sisäpuolella olevaan jäykisteeseen uuden palan EG Sedanin kaarenkorjauspalasta:





Kaaren taitos hitsattuna koko matkalta:





Ongelmahan tässä on nyt oikeestaan järjestys. Tuntuu että missä järjestyksessä tahansa tätä lähtee kasaamaan, niin tulee ongelmia.

Jos liimaan/hitsaan ton jäykistepalan tohon kiinni niinkuin se on tehtaalla tarkotettu, niin ulkopellin hitsaussaumaa ei saa oikealla tavalla puhdistettua/suojattua hitsauksen jälkeen siltä kohdilta mistä toi jäykistepala menee yli.


Irrottelin tuon jäykistepalan jo pois edestä (yläpuolelta kahdella pistehitsillä kiinni toisessa jäykistepalassa).


Jos taas hitsaan ulkopellin kiinni aluksi vain tuolta osalta josta jäykistepala menee (ja siis suojaan sen oikein), niin jäykistepala pitäisi pystyä pujottamaan auton sisäpuolelta tuonne ulkopellin ja sisälokasuojan pokkausten väliin ja sinne väliin pitäisi vielä saada 3M kaksikomponenttinen koriliima paljaille peltipinnoille, samalla kuitenkin siten että ne paljaat peltipinnat ei jää paljaiksi, vaan koriliima peittää ne

Nooh, kuvitellaas että jätän tuon jäykistepalan kokonaan pois (ei tunnu olevan hirveän suurta vaikutusta).

Nyt kyseistä ongelmaa ei ole, mutta pitäisi saada täydellinen sauma koriliimaa paljaille peltipinnoille tankinkorkin syvennyksen liimaamisessa ja lokarin pokkauksessa (koska kiinnitän ulkopellin sisälokariin pelkällä liimalla ruostumisen ehkäisemiseksi). Jos liimaan tuon takakulmapalan kiinni, niin miten suojaan lokarin kantin välin sisäpuolelta, ettei kaikki hitsatessa/rälläköidessä/hiottaessa/maalatessa lähtevä paska mene sinne väliin ruostuttamaan? Teippiä tai jotain voishan sinne yrittää työntää, mut ei oo mikään helpoin mahdollinen paikka ja kun pitäis kuitenkin virheettömästi saada.

Noh, jos sen paikan saakin oikein, niin mites toi kaaren alkupätkä, jossa toi hitsaussauma tulee todella lähelle kuviteltua koriliiman paikkaa? Minkähän verran tommonen 3M koriliima kestää kuivuttuaan lämpöä, jos ajatellaan että tossa 3cm päässä pitäis hitsata MIGillä?

Noh, jos taas ensin hitsataan ja sitten liimataan, niin voi olla ettei toi paikka hitsattuna anna enää niin paljoa periksi että pystyis vielä liimat työntämään täydellisesti väliin

Onhan tässä nyt taas miettimistä. Tota kaaren alkupätkää joka tässä oikeastaan suurin ongelma on, ei pysty tekemään järkevästi siten että ottais tota hitsaussaumaa edemmäs kaaren pokkauksesta (koska HB:n kaari on erilainen ja Sedanissa taas tulee ongelmaksi takaoven kohta).

Pitää jättää tämä muhimaan jos ei hyviä ideoita tule, parempi miettiä joka liike tarkkaan kuin tehdä sutta.

Onneks on tuon etupäänkin kanssa tekemistä niin ei jumahda paikoilleen. Merkkailin ja kuvailin vähän noita poistettavia reikiä jne:

Edestä poistuu (tai siis siirtyy alemmas) kyseinen bensa/jarrulinjahässäkkä yleisilmettä rumentamasta:



Oikealta hitsataan umpeen ainakin nämä ympyröidyt reijät (täytyy vielä tutkia myös mitkä noista hitsatuista muttereista lähtee):



Vasemmalta tuli otettua vähän huono kuva, mut sama idea:



Sit tuli jatkettua pitkästä aikaa noiden Integran ABSien kanssa pelaamista:



Ensimmäinen etujarrulinja puolittain taivuteltuna:



Kopioin tuon pyöränkotelon pään suoraan alkuperäisestä linjasta ja loppupää tulee OEM tyylisesti, mut aavistuksen verran siistimpänä. Se lähtee tosta ensin ylös, sit viistosti taaksepäin alas tohon ABS-pumpun kuvassa näkyvään oikeeseen alalaitaan.

Pelkääjänpuolen etupää oli linjan osalta helppo, kuskinpuolella on vähän haastavampi veto. Kerkesin jo senkin about 80% taivutella, puuttuu vaan loppupään viimeinen 180 taitos ja päiden teko. Alkupää menee siinäkin ekat n. 40cm täysin samalla tavalla kuin alkuperäsessäkin linjassa, mut tosta rattiakselin paikkeilta linja lähtee alas ja menee tossa korin ja apurungon välillä piilossa (samoilla paikoilla kuin ohjaustehostimen linjat) ja nousee viimein ABS-pumpun takaa ylös ja kääntyy sit alas tohon ABS- pumpun vasempaan alalaitaan.

Takalinjoja ei kyllä huvittais alkaa tekemään uudestaan, tiedossa on että katsuri ei tykkää jatketuista linjoista, joten yritän luultavasti sijoittaa tuon yhden kuvassakin näkyvän jarrumutikan suht alas, linjojen viereen, että pystyn katkomaan/taivuttelemaan orkkislinjat siihen ja tekemään uudet päät niille. Tiedossa on että saattaa epäonnistua. Sit ei auta kuin tehdä uudet linjat takaa asti. Tosta jarrumutikalta onkin sit helppo tekaista nätisti loput linjat ABS-pumpulle ja jarrupääsylinteriltä ABS-pumpulle. Samalla teen kytkinlinjan alkupäänkin uusiksi, niin saa senkin siististi menemään piilossa.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Kes 10, 2016 6:38 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tommoset tuli:







Sit kunnostelin vähän tota ilmastoinnin kennoa, vaikka se ei tähän autoon tulekkaan. Paskaahan siellä oli aika hirvee määrä, joten ensin perinpohjainen kennon puhdistus ja sit noiden eristeiden kimppuun. Muistaakseni taisi olla niin että Hondalta ei tota alempaa eristettä enää saa, joten piti kunnostaa tota vanhaa joka oli sivuilta ihan umpilaho. Korjaamiseen käytin olikohan 2 vai 3mm depronia, jota löyty ylimääräsenä RC-hommista:



(Kesken):


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Hei 14, 2016 9:30 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Helmakotelon alaosa uusittu edestä takaosan jatkopalaan asti. Vanhasta ei saanu enää järkevällä työmäärällä ruosteetonta, joten varaosa-auto sai luvan luovuttaa osia. Vasen kylki/helma on nyt ruosteeton, kasaus odottaa, kun pitää saada jostain vuokrattua pistehitsauspihdit, koska ilmeisesti vaikka oikea koriliima kestävää kamaa onkin, niin pelkästään sitä ei saa käyttää koteloiden niputtamisessa, vaikka houkuttelisi kyllä.


























_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Endar
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 07 Tam 2005
Paikkakunta: Valkeakoski

LähetäLähetetty: Per Hei 15, 2016 10:40 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omia ehdotuksia väriksi:
BG-28P
Tahitian Green Pearl

GY-16P
Midori Green Pearl

Y-57M
Sunburst Yellow Metallic

Itellä oli tuo GY-16P sivikissä ja tykkäsin kovasti.

Keep up the good work.

Ps. Myy tää mulle sitten kun se on valmis, kiitos.
_________________
Prelude 2.2I DOHC VTEC Turbo
Honda Accord 2.4 Tourer Executive X
Honda Civic EU7 1.4iS
Civic EG4 1.5Lsi(going JDM as fuck...)
EX:Prelude, accord, impreza jne...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Elo 09, 2016 7:45 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei taida ikävä kyllä olla myytävänä ikinä Mutta kiitoksia väriehdotuksista!

S7 Edge lähti huoltoon, joten kuvanlaatu on nyt sitten tasoa S3.

On taas soviteltu, laikattu, hitsattu, viilattu, kirottu, rukoiltu, vihattu, lomailtu, ryypätty, rakastettu, kirottu, ryypätty, hitsattu. Seuraava etappi olis vissiin niiden pistehitsauspihtien osto/vuokraus, kun helmakotelon alaosa on valmis, ja sivu/yläosakin alkais olla jo aika pitkälle valmis. Plääni olis eka maalata happiksella toi kotelon sisäosa tota kanttia lukuunottamatta kokonaan, survoo koriliimat kanttien väliin, pistehitsata kantit yhteen, ja lopulta hitsata sivut kiinni migillä.



Siis aivan helvetinmoinen urakka hitsata tuo kotelon sivu ilman vetelyä. Jumalauta että ottaa päähän kun alvadin korjauspellit on perseestä. Olis toikin olla eri helppo tehdä kun ei olis ollu 2mm heittoja tossa sivukotelon pellissä. Helvetin pitkä hitsaussauma keskellä kotelon sivupeltiä tommosen typeryyden takia.









Kaikki osat lukuunottamatta tankinluukun mestoja yhtä palaa, joten välisovitusta EK:n helman kanssa. Etummainen klipsin paikka viilattu kohdilleen, takakulma pelkän tunkin varassa:



Samalla pikku tsekkaus miten homma skulaa kynnyslistan kanssa (hitsit vielä siistimättä):



Piiiiiiiiiiiiiiitkä hitsaussauma jää nätisti näkymättömiin helman alle. Ei näy edes suoraan yläpuolelta katsottaessa. Toki plääni on saada toi sivukin tehtyä niin, että jos helman ottaa pois niin ei näy korjausjälkiä. Hitsasin niin paljon kuin mahdollista ns. sisältä päin, että sain ulkopuolen tunkeuman siistittyä tasaiseksi. Sisäpuolelle saa jäädä sauman jälki, ulkopuoli on helppo pistää koriliimalla tasaiseksi.



Edessä onkin sitten tarkempaa. Saumasta pitää saada täydellinen, kun toi kohta on suht näkyvä vaikka tonne osittain oven etureunan taakse piiloon jääkin. Sit maalit ja kotelosuojat perään (älkää välittäkö tosta sinkkimaalista, 3M pullo alkaa räkimään ihan helvetisti viimesillä jämillä.)




_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Kes Elo 10, 2016 9:25 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HiTec kirjoitti:
Plääni olis eka maalata happiksella toi kotelon sisäosa tota kanttia lukuunottamatta kokonaan, survoo koriliimat kanttien väliin, pistehitsata kantit yhteen, ja lopulta hitsata sivut kiinni migillä.

Saaks sinne koteloon muutakin kun happiksen? Oon itekkin pohtinut et miten sais ei-hygroskooppisen tai diffuusion läpäisevän pinnan koteloiden sisään. Näähän nimenomaan ruostuu uudestaan usein sen takia kun sinne on hankala muuta saada niin ruoste pääsee hiljalleen aloittamaan työnsä. Upotus on harvalla kotioloissa vaihtoehto
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Elo 10, 2016 11:21 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Massaruiskulla pitkän letkun ja 360 suuttimen kanssa kotelon maalaaminen on edelleen testaamatta. Vähä epäilyttää miten hyvin se suutinpää sen maalin levittää, miten tasasesti sen sinne saa ilman hirveen paksua kerrosta. Sinne pitäs kuitenki saada happiksen päälle normi 2K pohjamaali ja sit 2K automaali. Ja sit tietty niiden päälle hyvän kuivatuksen jälkeen kotelosuojat. Saa nähdä, ei löydy hirveesti tietoo tommosesta operaatiosta.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Per Elo 12, 2016 8:28 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo toi on mullakin semmonen "Joo voishan se toimia" En oo tosiaan kokeillut. Yks vaihtoehto olis se et vetäis kuumat fosforihapot koteloihin ja siihen päälle Teollisen PU maalin. Esim. Teknodur. Paksu kerroshan noista tulee väisin mut suojais diffuusiolta pinnan.
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Per Elo 12, 2016 10:14 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyy kasata noista vanhoista kotelonjämistä pätkä koteloa ja käyttää sitä testialustana ennenkun kokeilee lopulliseen kohteeseen.

On tää suljettujen alueiden puhtaana pitäminen ja kasaaminen kyllä yhtä tuskaa. Paljaalle pellille ei oikein uskalla jättää yhtä tallipyrähdystä pidemmäksi aikaa ja sit jos kotelon kasaan hitsaamisen alottaa, niin se olis sitten saatava kerralla valmiiks, puhallettava ilmalla roskista puhtaaks ja sit saatava maalit sisälle. Olis se helvetin pistehitsauskone niin helpottais edes vähän tätä urakkaa. Kävin eilen joensuun toolsilla kysymässä niitä pihtejä. 644€ köyhtyis siitä riemusta että saa kaks riviä pistehitsejä tehtyä (okei, neljä kun lasketaan pelkääjänpuoli). Vuokrallekkin jos sais jostain, niin sit on hirveet paineet että pitää saada valmista lyhyessä ajassa.

Kävin eilen ostamassa myös lisää tota 3M sinkkimaalia, jolla suojailen aina pinnat tallikeikkojen välissä. Mipan silikoninpoistoainekkin loppu, otin nyt vaihteeks Upolin kamaa tilalle, vaikka niin yksinkertasia aineitahan noi on että ei noissa paljoa eroa tunnu olevan. Samalla ostin myös purkin siveltävää korin tiivistemassaa/liimaa (seam sealer) ja muutaman Nylon-pensselin. 3M kama oli neljä kertaa kalliimpaa kun vastaava tuote toisella valmistajalla, mut kun Hondan Service bulletinissa käsketään käyttää tuota, niin jos sitä on saatavilla ja sitä voi käyttää, niin minkäs teet

Edit: Toi paikkojen saaminen kasaan puhtaille peltipinnoilla, hapon ruiskutus koteloon, kuivatus ja maali perään kuulostais ainakin ajatuksen asteella ihan hyvältä idealta sekin. Toi fosforihappo kuitenkin painuis niin lirua kamaa ollessaan hyvin peltien väleihinkin, ylimääräiset tulis helposti ulos/haihtuis pois ja jos tohon ei tarvitse enää pohjamaalia vetää ennenkun ruiskuttaa pu:n, niin jäis yks mahdollisesti helvetin paksu, halkeileva jne maalikerros pois.

Edit 2: Jäi vielä sanomatta, että toi kotelon pohjassa oleva pitkä hitsaussauma tekis mieli suojata sisäpuolelta sipaisemalla koko matkalle, paljaalle saumalle kerros 3M koriliimaa (siis oikeeta 2K koriliimaa). Sama käsittely tekis mieli tehdä myös sivukotelon sisäpinnassa olevalle saumalle. Sit kun paikat on läjässä, niin sit olis sama eristää jo siistityt näkyvän puolen saumat samalla tavalla. En tiedä onko fiksua vai ei, mutta tääkin kuulostais ajatuksen tasolla hyvältä idealta ruostumisen estoon
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Kes Elo 24, 2016 7:37 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alkuperäisten pistehitsien siistimistä/täyttämistä:



Helmakotelon pohjan kantti, sisäpeltien pistehitsit, sekä helmakotelon yläosan pistehitsit täytetty, siistitty ja suojattu sinkillä:





Kotelon sivuun kairailin jo reijät helman klipseille ja viilasin ne muotoonsa. Autoonkin tuli jo osia soviteltua ja kaikki istuu ainakin vielä täydellisesti.

Tässä muuten sellainen pikkuvinkki, että jos tällaista urakkaa on tekemässä, niin kannattaa päättää jo tässä vaiheessa käyttääkö EK:n vai EJ:n omia helmalevikkeitä. Loogisesti tietenkin siitä syystä, että EK:n helmoja käytettäessä muutaman klipsin paikka ei täsmää, mutta isompi syy on se että joutuu viilaamaan noihin helmakotelon sisäpelteihin klipseille sellaiset puolikuun muotoiset kolot. Jos kotelon sivut lyö jo kiinni ja alkaa sitten vuolemaan reikiä klipseille, niin takana on ikävä yllätys kun sieltä kotelon sivupellin reijästä loistaa takana oleva sisäpelti, joka estää klipsin pohjaan menon.

Oon tässä katellu viimeset päivät noita pistehitsauspihtejä ja on kyllä tullu eteen aika ristiriitasta tietoa noistakin, lähinnä ulkomailta. Osa haukkuu noi pystyyn, että ei riitä puristusvoima ja virta edes millisillä peltiosilla oikeanlaiseen pistehitsiin, osa taas sanoo että "pellit on pysyny kyllä kiinni". Niin miten kiinni? Jos repii ruuvipenkissä, niin pettääkö hitsaus, vai repeytyykö pelti? Pihtien ohjeissa lukee että "puhtaille peltipinnoille", tarkottaako se sitä että jos siellä on kerros märkää koriliimaa välissä, niin hitsistä ei tule täydellinen?

Vituttaa kun haluaisin tehdä tuon helman kantin liiman/pistehitsien yhdistelmällä, jolloin se olis parempi kuin miten se tehtaalta lähti (esim. ruostesuojan kannalta). Realismia on kuitenkin se, että talvea tämä vehje ei näe kuin ikkunan läpi lämpimästä tallista, joten uskaltaiskohan tuon helman kiinnityksen tehdä sinkin ja tulppahitsauksen yhdistelmällä? Hitsauksen jälkeen sit paineilmaa perään ja helman ulkokantista paineella automaalia perään? Mitä mieltä on asiantuntijat? Ja toinen kyssäri heti perään, mitä mieltä korisepät on siitä, jos putsaan paljaalle pellille esim. noi helmakotelon pohjassa olevat hitsaussaumat ja niiden vierustat ja sipaisen niiden päälle 3M 2K koriliimasauman? Ideana lähinnä ruostesuojaus ja se että ymmärtääkseni toi koriliima sisältää jotain ruosteenestoainetta ja tarraa kiinni kuin tauti, eikä päästä vettä eikä vesihöyryjä läpi. Kotelon vastaupuolelle, siistittyyn hitsaussaumaan levittäisin myös ohuen kerroksen koriliimaa samasta syystä. Näiden päälle tulis sitten normaalit maalit ja kotelosuojat yms. Onko tää nyt hätävarjelun liioittelua ja onko tässä riskejä että tää menee jotenkin vituiks?

Alkaa pikkuhiljaa autossa kiinni olevat pellit olla siinä vaiheessa että niille ei ihmeitä enää pysty tekemään/hipostelemaan, joten eteenpäin pitäis päästä. Tuntuu että oon jotenkin jumissa tässä hommassa, eikä hirveetä edistystä tapahdu. Pelottaa että tulee tehtyä joku yksinkertanen, hölmö moka, kesäauto happanee ennätysajassa ja kaikki työ oli turhaa.

Mitäs muuta... Ainiin, pistin eilen jenkkeihin yhdelle harrastajalle kyselyä että voisko se jeesata parin peltiosan toimituksen kanssa. Hondalta saa jenkeissä vielä helmakotelon pohjaa ja helmakotelon sivua/pyöränkaaren puolikasta varaosana pelkääjän puolelle (kuskin puoli discontinued). Oon valmis maksamaan melkein mitä vaan siitä että pelkääjänpuolelle ei tarvi tehdä näin paljoa töitä. Toivotaan että onnistuu. Jos joku tietää jonkun luotettavan ihmisen, joka voi jeesata noiden hankkimisen kanssa, niin apuja otetaan vastaan. Maksan kyllä vaivasta.

Osat on:

(1) 04631-SR8-A00ZZ Panel, R. Side Sill $296.45



(27) 65140-SR8-A01ZZ Sill, R. FR. Inside $53.96



Pakko vielä sanoa, että nyt kun näki tämän kuskin puolen helmakotelon sisältä käsin, niin pelkääjänpuolen takapyöränkotelon puolikkaan/helmakotelon sivuosan laikkaan irti autosta tuon ylemmän kuvan osanro. 1:n mukaan, enkä kuten kuskinpuolella tein, eli osanro 8 ja 5 yhdistelmällä. Siitä syystä että jos korjauspeltiä ei saakaan, niin onpahan edes yhtenä palana toi osa, vaikka joutuiskin helmakotelon kyljen alaosan uusimaan.

Edit: Ainiin, ja pitäis vielä päätttää sekin, että miten takakaaren helvetinmoinen kanttaus tehdään järkevästi. Ainakaan täysin alkuperäisen mukaisesti en sitä halua tehdä, koska:

1. Se kerää paskaa siihen kantin päälle.
2. 1,5-2cm kantti "saattaa" aiheuttaa ongelmia madallettaessa.
3. Tommonen levee kantti on kiveniskumagneetti.

Tällä hetkellä mielessä olis sellainen vaihtoehto, että taitan ton sisälokarin kantin koriliiman kanssa täysin "kiinni". Sit ulkopelti kiinni, koriliima kantin väliin ja ulkopellin kantin taittaminen kiinni sisälokarin kanttiin. Epäilyttää vaan vähän se että miltä toi ratkaisu näyttää pyöränkotelon etuosan näkyvältä kohdalta.

On tullu myös vähän innostuttua ilma-alustoista, vaikka tossa aikaisemmin tulikin oltua vähän jyrkällä kannalla. Ideaalinen ratkaisu meikäläisen käyttöön olis esim. KW:n Hydraulic Lift System, mutta tutkimusten lopputulema oli että noita ei saa Civicciin Jenkkilän AccuAirin myynti- ja asennusporukan suuntaan on tullu oltua jonkun verran yhteyksissä, pakko antaa kyllä niille täydet pojot avuista, vinkeistä ja yksityiskohtiin paneutumisesta. Katotaan mitä tuleman pitää, tolla hommalla kun ei nyt varsinaisesti kiire ole (autossa oo moottoriakaan vielä ja poikkeuslupahakemusta on vasta reilut 5 sivua kirjotettuna). Rutkusta laikkasinkin jo etuylätukivarsien mestat auki, että näin miten noi yläpäät on toteutettu. Vaikuttais siltä että homma onnistuukin ilman limittäisiä peltejä, ja jopa ilman hitsaamista


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Tor Elo 25, 2016 7:11 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tottakai mikä tahansa pinta siellä peltien välissä (oli se hitsausmaali tai liima) huonontaa pistehitsin toimintaa - ymmärrettävistä syistä. Tuo on kyllä vaikea kysymys enkä mä ottaisi tätä asiaa niin et "eikai sillä väliä ole - kun tää on vaan kesäauto". Mä en tiedä että liimassa olisi mitään ruosteenestoa. Diffuusion läpäisemätön liima mikä tarttuu todella tiukasta = sen alla ei periaatteessa pitäisi pystyä ruoste etenemään.
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tor Elo 25, 2016 11:41 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nii-in, siinä vaiheessa jos noi pihdit ei pelaakaan jos siellä välissä on "pistehitsattavaksi" mainostettava koriliima, tai maali, niin turha niitä on ostaa. Pitäis olla jonkun oikeen bodyshopin vermeet että sais "oikein" tehtyä.

Ainakin 3M mainospuheissa lukee että "Liima sisältää korroosiosuojapigmentin". Mitä se sitten ikinä meinaakaan

Mut joo. Kompromissiratkaisut ei tunnu yhtään hyviltä, mut kuten sanoin, ei tää homma näinkään etene.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Tii Syy 13, 2016 6:39 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Remember the name: Yasei

Sieltä se mies vaan tarjoutui jeesaamaan tätä peräkylän ikuisuusprojektia eteenpäin ja kaivoi mulle nää osat:



Virallisilta Hondaliikkeiltä ei löytyny enää, nää tuli hondapartsnow:lta. Eli tossa on nyt toi pelkääjän puolen helma/takakyljen alaosa ja tankin täyttöputken syvennys. Helmakotelon pohja jätettiin logistisista ja kustannussyistä pois, se kun löytyy jo suht hyväkuntoinen varaosa-autosta irti rälläköitynä. Toi helma leikataan keskeltä poikki, kun tommosen kahden metrin pätkän rahtauskulut oli aika suolaset jo jenkkilässäkin, saatika sitten tänne suomeen kärrättynä.

Näistä tulee olemaan kyllä aivan älytön apu, on nimittäin usko alkanu loppumaan tämän vasemman kyljen kanssa jo useempaan kertaan, lähinnä ajatellessa sitä tosiseikkaa että toisella puolella olisi täysin sama urakka edessä. Joten todella iso kiitos tätäkin kautta Yaseille!

Mitä tämänhetkiseen projektin vaiheeseen tulee, niin kyllä se nyt taitaa vaa olla niin että tulppahitsillä mennään, kun toi "lelupistehitsi" on liiman kanssa riski ja ilman liimaa siitä ei oo käytännössä mitään hyötyä vrt. tulppahitsi.

Tätä päätöstä ajatellen alotin "pohjien" teon pintapeltien alle. Eli koko helmakotelon pohjan ja kyljen hiominen lähes kaikkialta pellille asti -> silikoninpoisto pariin kertaan, happopohja -> ohut hinkkapohjamaalikerros. Nää maalit jää peltien limityksistä pois, koska palaisivat hitsatessa pois. Limityksiin tulee 3M sinkki, joka ei pala edes suoraan hitsin vierestä pois. Pintapellin hitsauksen jälkeen kotelon sisään ruiskutetaan tavalla tai toisella polyuretaaninen pintamaali, jonka päälle sit normisti kotelosuoja.







Happo:



Kevyt hinkkapohja:



Jäähän tonne nyt noita saumoja jonkun verran näkyviin, arvelin että en nyt tyri tätä hommaa noita silotellessa (hio reunoilta liikaa matskua pois, tai halkase takomalla hitsiä/peltiä). Tohon päälle tulee kuitenkin sit pintamaalin jälkeen butyylikumista vaimennusmattoa, niin sit noi ei ainakaan näy mihinkään.

Edit/ Liitetääs tääkin tähän samaan:



Edit/ Keskikonsoli Coupeen sovitettuna:





Istuinosan alta löytyi muovitulpilla blokatut neliskanttiset reijät, joihin tyrkkäsin Hondien pisteosia sisältävästä miljoonalaatikosta niihin tarkoitetut metalliset kierreosat. Noihin samoihin reikiin kiinnittyy myös tuo pitkä JDM kyynärnoja. Hattuhyllyn pellistä piti ruuvata irti penkin selkänojan keskilukko ja saman pellin pystyosaan piti tehdä kaksi neliskanttista reikää, joihin upotetaan "normaaliin" Hondan sisustaruuviin tarkoitetut muoviset neonkeltaiset vastakappaleet.

Pelkäsin että tuo takasohvan keskikonsoli ei kävisi pituuden puolesta tuohon, mut Honda on näköjään tehny tuon takapenkin alueen pellit samalla muotilla kuin Sedanissa, joten sen osalta huoli oli turha. Penkkien kanssa joutuukin sitten modailemaan, mut noille EG9:n orkkiksille en tee mitään, ne menee SuperBlackiin. Penkit olis tarkoitus modata Sedanin kaatuvista penkeistä ja Coupen ja HB:n penkeistä.

En oo netissä nähny yhtäkään kuvaa siitä että EJ1/EJ2 Coupeen olisi sovitettu EG9:n takasohva, mut yritetään onnistua mahdollisimman hyvin. Takapenkit verhoilutetaan punaisella alcantaralla ja "jersey pineapple" kankaalla, että ne mätsää EK9:n punaisiin Recaroihin.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Maa Nov 07, 2016 12:28 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin, jatketaas kuvasaasteen levittämistä.

En ollu tyytyväinen tohon tankintäyttölirpakkeen ympäristöön ja mittailin että pystyn pienellä peliliikkeellä säästämään 24cm hitsaussaumassa ja helpottamaan samalla Lyyralle jääviä korihommia... Joten, otetaas uusiksi.

Yksi syy tän homman uusimiseen on myös se, että kun toi tankin täyttöputken syvennys uusitaan kokonaa, niin tällä tavalla uusiessa saa hitsaussaumat suojatttua. Olisin tehny tämän jo alun alkujaan tällä tavalla jos alkuperäinen tarkoitus olis ollu käyttää tota syvennystä irti. Sillon ideana oli pitää osa liimattuna kiinni ja uusia osaa ympäriltä. Parempi näin.

Eli eli, taas sitä mittailua ja mallailua:











Alkoi olemaan aika hyvä sovitus, joten eka täppäilemällä kiinni:



Sit täpät sileeks hitsauksen alottamista vaikeuttamasta ja 0.6mm langalla taustapuolelta välejä umpeen:



Näkymä taustapuolelta:



Sit vanhasta pellistä piti varastaa toi tankinkorkin syvennyksen alalirpake ja turata se kiinni tohon klokkerholmin peltiin:





"Metal finished mig weld":



Ja taas sovittelua:



Sit happoo ja hiontapohjamaalia:



Tää valmis kikkare kyllä helpotti hemmetisti töitä:



...kun ei tarvi tätä alkaa pelastamaan:



Tämmösen kun olis saanu vielä kuskinpuolellekkin (tai saishan sen jos ostais tommosen palan jossa tulee A-pilari mukaan, mut toimituskulut on kalliimmat kun itse osa).



Uusia merkkejä:



Seuraava vaihe on vetäistä harmaa akryylimaali tohon tankinkorkin syvennyksen osiin ja sit liimata osat toisiinsa. Auton puolikin tuosta paikkeilta on jo suht valmis, eli sinkit putsattu pois, suihkuteltu happopohja ja epoksihinkka. Odottelee vaan Prevalin ruiskua, että saan sillä helposti vedettyä akryylin päälle.
_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HiTec
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 29 Nov 2009

LähetäLähetetty: Sun Tam 08, 2017 7:33 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tankin korkin syvennys liimattu pintapeltiin kiinni. Sattui kyllä kohdilleen just eikä melkein, niin linjauksen kuin liimamääränkin suhteen (liimasauma näyttää _täysin_ alkuperäiseltä).

Liimaukseen käytin 3M 08694 Polyurethane seam sealeria ja väriksi valitsin mustan, kun toi oli alunperinkin samantyylisellä mustalla kamalla kiinni. Neljän peltilirpakkeen väliin jäi 3M hitsattava sinkki, eli syvennys täpätään vielä noista neljästä kohdasta kiinni tulppahitseillä. Sen jälkeen koko paska hiotaan vielä kertaalleen ja ruiskutellaan kunnon happikset, pohjat ja automaalit väliin (ja eristetään saumataan loput saumat toisenlaisella, enempi "purumaisella" 3M seam sealerilla. Kuvat jäi toiseen puhelimeen, täytyy laitella ne vaikka huomenissa.

Aikaisempia kuvia valmistelevista vaiheista:









Edit: Yksi kuva löytyi homman aloituksesta:


_________________
Adrian EK D15 kirjoitti:

You sir are like a human swiss army knife.. can do just about anything
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Seuraava
Sivu 12 Yht. 13

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group