IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

EG9 CIVIC
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
marco1
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 08 Huh 2013
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Tor Elo 29, 2013 11:50 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noh kestäähän tuo jotenkin, kun laitat kunnon ököt päälle. itse alkanut käyttämään auton alla alustamassasekotuksia, missä jäteöljyä ja teräketjuöljyä mukana. 30-vuotta pajahitsarina ollut äijä opetti ja on pysähtyneet suolat siihen. Puhtaalle pellille laitan usein ensimmäisenä mastonin ruosteenestomaalia ja sit ököt päälle
_________________
-91 eg6 vti civic
ex:
-90 doch crx
-90 323
-98 Demio
-93 hb lsi civic
-79 KE corolla
-84 Lada 2107
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
[snake]
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 18 Lok 2008
Paikkakunta: Järvenpää

LähetäLähetetty: Per Elo 30, 2013 6:33 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

marco1 kirjoitti:
Noh kestäähän tuo jotenkin, kun laitat kunnon ököt päälle. itse alkanut käyttämään auton alla alustamassasekotuksia, missä jäteöljyä ja teräketjuöljyä mukana. 30-vuotta pajahitsarina ollut äijä opetti ja on pysähtyneet suolat siihen. Puhtaalle pellille laitan usein ensimmäisenä mastonin ruosteenestomaalia ja sit ököt päälle


Jäteöljyä laitat....ootko tosissas????
_________________
MB E220 CDI W211
CR-Z ZF1 -10
Dax 125 -15
Civic Viitak -97 (ex)
CBR PC37 -03 (ex)
Jazz -85 (ex)
-----------
Lets 3D print the world!
3d tulostus palvelua tarjolla järki hintaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t11ker1
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 27 Kes 2005
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Per Elo 30, 2013 6:45 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaunista... ilta menee, mut kannattaa! ja varsinkin SÄÄSTÄÄ!
_________________
Honda CM Accord -04, Honda CB Accord -90.
honda club of finland
Honda Club
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Per Elo 30, 2013 11:57 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näissä massa-asioissa kannattas aina muistaa että valtaosa valmistajista ohjeistaa kotelonsuojamassan laitettavaksi alustamssan alle, jotta se tarttuu. Kummasti eroa siinä kestääkö.

Vanha viisaus tosiaan on ruikkia massaan vuoden välein öljyä minkä se osittain imee ja pysyy notkeempana. Mutta jäteöljyssä oli muistaakseni erinäistä skeidaa, minkä takia sitä ei siihen suositeltu. Sen sijaan sitä halvinta mineraaliöljyä voi käyttää.
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Tuned by STi, Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Järppä
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 07 Elo 2003
Paikkakunta: Stadissa, ladon takana

LähetäLähetetty: Per Elo 30, 2013 1:30 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

t11ker1 kirjoitti:
Kaunista... ilta menee, mut kannattaa! ja varsinkin SÄÄSTÄÄ!


Ehdottomasti ja pellon kautta niin saa "lasikuitumaisen" pinnoitteen estämään kiveniskuja.
_________________
E91 M-Sport
Ex :E46 314Ci smg 2002
Ex:1-Series E82
Ex:R-24779
Ex:Honda Civic EP2 2004
Ex:Honda Accord CC7 1995
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
marco1
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 08 Huh 2013
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Per Elo 30, 2013 10:58 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[snake] kirjoitti:
marco1 kirjoitti:
Noh kestäähän tuo jotenkin, kun laitat kunnon ököt päälle. itse alkanut käyttämään auton alla alustamassasekotuksia, missä jäteöljyä ja teräketjuöljyä mukana. 30-vuotta pajahitsarina ollut äijä opetti ja on pysähtyneet suolat siihen. Puhtaalle pellille laitan usein ensimmäisenä mastonin ruosteenestomaalia ja sit ököt päälle


Jäteöljyä laitat....ootko tosissas????



Kyllä kuule toimii... Ei turhia tehnyt noita pitkään. Kysyin tota joskus häneltä ja sanoi ei eroja, onko tuoretta vai käytettyä öljyä. Keksi joku järkevä syy, miksi käytetty öljy ei kävisi? Siihen asti luotan ammattilaiseen ja on testattu toimivaksi.
_________________
-91 eg6 vti civic
ex:
-90 doch crx
-90 323
-98 Demio
-93 hb lsi civic
-79 KE corolla
-84 Lada 2107
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hondarider
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 30 Hei 2005
Paikkakunta: kuopio

LähetäLähetetty: Lau Elo 31, 2013 9:16 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Apsu kirjoitti:
Tota alkuperästä alustamassaa voisin tahtoo.. on meinaan ihan suhteelisen tiukkaan kiinni tossa pellissä.


Hyvä suti massa on Tiikerimassa. Harvassa paikassa vaan tarjolla. Ite ostin kerralla parikymmentä purkkia kymmenisen vuotta takaperin, mutta taitaa olla enää korkeintaan hajut tallella. Ihme evästä, kun ei kovetu itsekseen purkissa.
_________________
Civic 1.6 DTEC

EX-Lada 110 1.6i
EX-Honda Civic 1.4 16 v -89
EX-Honda Civic 1.5 16v -89
EX-Talbot Horizon 1.3 GL -85
EX-Lada 1200 L -84
EX-Mazda 626 2.0 -7? kisa kiree jäärata rassi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apsu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 18 Hei 2013

LähetäLähetetty: Lau Jou 14, 2013 8:58 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaahas, päivitellääs vähän tapahtumia tälle palstalle.
Sori nyt ei oo kuvia laittaa, kattellaan jos niitä sais seuraavaks kerraks lisättyä.


-Elikkä nyt on 45Ah akku vaihdettu 100 Ah akkuun, joka samalla siirretty konttiin, akulle ei ole vielä tehty koteloa, mutta akun huohotusletku on vedetty.

-Keulasta lähteneen akun tilalle siirretään ABS:n sähköt, että saadaan ilmansuodatinkotelolle tilaa.

-Kontin pohjaa tullaan vähän tasottamaan varapyöräkotelon osalta , että saa akkukotelon toteutettua siististi. Samalla varapyöräkoteloon on tulossa 2 kpl Fusionin lankkuja. Ei ihan vielä ajankohtanen mutta jos keväällä katellaan niitä.

-Tällä hetkellä löytyy reilu 16 neliöö STP Silveriä, jos niillä pääsis alkuun ton äänieristyksen kanssa. Katotaan miten ne riittää kun tarkotuksena on eristää katto, lattia, ovet ja kontti.

-Ja tänään oli hyvä sää hakata vanhoja äänieristeitä pois kun oli sopivasti pakkasta, jossain kohtaa laitellaan kotelosuojat auton sisäpohjaan ja sitten päälle noi STP matot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apsu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 18 Hei 2013

LähetäLähetetty: Sun Hei 06, 2014 4:03 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taas on tovi vierähtäny ja tultu pikkiriikkisen etiäppäin (hiljaa hyvä tulee). Konttiin on aloiteltu vetämään STP:n mattoja ja saatu vähän uusia visioita sisustan suhteen.

Tää tuntu alkuun ihan helvetilliselle operaatiolle, mutta kun sitä vähän aikaa reenaili niin täähän alko jo sujua.




asianmukaisia työkaluja käyttäen hommasta saattaa joku masokisti jopa nauttia (ei vaineskaan, hyvin mahtuu civicin kontissa kyykyssä ahertamaan).



Ja sitten niitä uusia visioita. Katto ja Lattia tulee olemaan väriltään punaista, ovipahveihin tulee vähän punaista tehosteväriä ja kaikki harmaat muovipilarit tulee olemaan mustia.

Etupenkeiksi ajattelin ensin tällaisia:
http://www.akr-performance.com/interior/Aerodynamics|bucket-seat-5190

Tai sitten tällaisia:
http://www.akr-performance.com/interior/Aerodynamics|bucket-seat-adjustable-5191

Puolikupit olisi kyllä käytännöllisempiä, mutta täysverinen kuppipenkki olis reilusti kevyempi ja kompensoisi hyvin tuota mattojen tuomaa painoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apsu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 18 Hei 2013

LähetäLähetetty: Lau Nov 15, 2014 4:33 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin, jatketaas taas sairaskertomusta pienen tauon jälkeen.

Elikkä viime viikonloppuna tuli tehtyä taas vähän eristyshommia,

Alotettiin siitä että puotettiin kattoluukun mekanismi alas. Ja mitä tuohon homeeseen tulee niin ehkä ihan hyvä että pudotettiin. Kattoluukun kiskoissa tuntuu olevan vähän väljää,
osaiskohan esim. HiTec neuvoa siinä asiassa



Seuraavaksi aloitettiin noiden kattopellin vahvikkeiden "reikien" täyttö STP:llä



Ja sit vielä niitten päälle yks kerros mattoa.



Ja otin tallilta nyt tuon kattoluukun mekanismin messiin että saa sen laitella kondikseen ja verhoilla uusiks. Kankaaks kattoon ja ovipahveihin (ehkä myös hattuhyllyyn) ajattelin ottaa kankaita.comin Etna7, koska on nätin näköstä,
just oikeen sävystä mitä haen ja on vielä taustavahvikekankaalla eli sopii verhoiluihin kun mono nykäsen jalkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apsu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 18 Hei 2013

LähetäLähetetty: Kes Maa 11, 2015 5:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitkästä aikaa päivitetään vähän tarinaa tännekin, tuli helmikuun alussa alotettua opiskelut eli tämän projektin valmistuminen siirtyy taas vähän koska uuden asuinpaikan seurauksena tallille on yli 100km matkaa, mutta onneksi ei ole kiire mihinkään





Eli nyt alkas pikkuhiljaa olemaan lattian eristykset valmistumassa, vielä pitää toi "kardaanitunneli" eristää ja muita pikkupaikkoja.











Katon verhoilukankaatkin tuli ja piti heti päästä kokeilemaan että minkälaista touhua tuo on. Kattoikkunan aurinkolippa oli vielä helppoa mut vähän jännittää ite kattopahvin kanssa, voipi kuulua perkele jos toinenkin siinä touhussa
Lipan "kahva" pitää vielä maalata jollain elastisella maalilla mustaksi ennenku lyö nippuun.






Ja luojan kiitos tällä rojektilla ei ole mitään tiukkaa deadlinea, sillä tuli tehtyä vähän argeologisia kaivantoja, ja mitäpä muutakaan kun mätää peltiä peruspaikoissa..
Tosin nää on jo sellasia peltihommia et jätän mieluummin nää sellaselle kaverille jolla on aikaa,intoa ja ennenkaikkea taitoa tehdä nää siististi

Tankin täyttöaukko ja vasen kaari


Tankin täyttöaukko sisältäpäin


Ja oikea kaari


Tästä on hyvä jatkaa taas seuraavalla kerralla..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apsu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 18 Hei 2013

LähetäLähetetty: Tii Hei 28, 2015 6:09 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin, on ollut pientä taukoa kilpa-autojen parissa opiskelusta, joten päivitellääs tätäkin topicia pitäkstä aikaa. Tallilla en ole vieläkään joutanut käymään mutta sisustaa on tullut vähän tehtyä:

Kattoverhoilua aloitin tekemään aluksi yhdestä kankaasta, mutta siinä meni hommat vähän puihin joten se nyt on toistaiseksi tehty kahdesta osasta enkä näköjään ole muistanut sitä kuvata.


Valmiista tuotoksesta kuvaa seuraavalla kerralla, nähtäväksi jää jos kuitenkin revin vielä kerran kankaan kokonaan irti ja yritän taiteilla sen uudelleen yhdestä palasta.


Seuraavaksi siirryttiin ovipahvien pariin, ja olen näköjään sen verran tohkeissani tätäkin prokkista tehnyt että lähtötilanteesta ei ole kuvaa,
mutta jos tuon punaisen kankaan tilalle kuvitellaan musta nahka joka on vähän lähtenyt irti liimauksistaan niin pääsette vähän jyvälle.



ovipahvit ovat kaikki tehty joitain reikiä lukuunottamatta, ja kun seuraavan kerran menen tallille niin eristän ovet ja sisustaa voi alkaa kasailemaan pikkuhiljaa.


Ja sitten piti yksi matto pestä tänäkin kesänä

Tamppauksen, imuroinnin, pesun ja kuivumisen jälkeen aloin värjätä lattiamattoa uuteen väriin (punainen), ja koska suomen kesä on mitä on ja vettä voi alkaa satamaan hetkenä minä hyvänsä, niin piti kiireessä sekin matto siirtää sateensuojaan kuivumaaan ja uudesta värityksestä ei vielä ole kuvaa, se(kin) saadaan ehkä seuraavalla kerralla.


Ja seuraavaksi ihan mielenkiinnosta tuli opeteltua vähän akkojen hommiakin:



Ei se hieno ole mutta kyllä se minulle välttää ja tuosta nupin juuresta kangas taitetaan vielä kaksinkerroin, eli ei jää noin rujon näköiseksi.


Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Palaamme taas ensi kerralla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apsu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 18 Hei 2013

LähetäLähetetty: Per Elo 21, 2015 1:30 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja vähän lisää päivitystä tännekin,

Eli nyt on saatu ovet eristettyä, Etuovet eristin ulko- ja sisäpelliltä, takaovet vain ulkopelliltä, koska sinne ei kaiuttimia tule kuitenkaan..

Eli etuoven lähtökohta, paljon paskaa ja hieman ylimääräisiä johtoja,


Ylimääräiset johdot poistettiin ja seuraavaksi ovien pesu,



Ovien putsauksen ja kuivaamisen jälkeen siirryttiin ulkopellin eristämiseen,


Ja sisäpellin eristämiseen, isommat aukot peitin ensin vähän joustavalla muovilla, jonka jälkeen laitoin päälle eristysmattoa, näin rakenteesta tulee vahvempi ja eristysmatto ei ajan myötä ala lepattamaan midien tahdissa.




Ja jotta vältyttäisiin ikävältä rekisterikilven räminältä päätin vielä eristää tämän kilven pohjan kaukalonkin


Ja lopuksi kuva valmiista lattiamatosta, ei ole tosiaankaan noin kirkas väri kuin kuva antaa ymmärtää.


Tästä on taas hyvä jatkaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apsu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 18 Hei 2013

LähetäLähetetty: Per Elo 21, 2015 1:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kellään muuten sattuisi olemaan joutavana EG sedaniin sopivaa oikean takaoven nostinta, sekä vasemman takaoven ulko ja sisäkahvaa.

Ulkokahva oli rikki jo ostaessa, sisäkahva taas on ehjä mutta se on kotoisin joko etuovesta tai sitten veivi-ikkunallisesta takaovesta,
koska siitä puuttuu ikkunanostimen ohjaukselle paikka,

Vanhan sisäkahvan ajattelin vaihtaa eteen, näytti olleen haljennut tuo kahvan kehikko edestä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuGeTu
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 15 Huh 2012
Paikkakunta: Huittinen

LähetäLähetetty: Per Elo 21, 2015 10:42 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kahvoja ei nyt löydy, mutta kiinnostaa tietää millaisella tökötillä värjäsit lattiamaton?

Ei lainkaan hullumman näköinen näin kuvan välityksellä
_________________
kyl honukka hyvä o
D16 Turbo CRX Championship white -87
D15 CRX -84
D15 Civic EJ9 -96
XR400 Supermoto -97
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apsu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 18 Hei 2013

LähetäLähetetty: Lau Elo 22, 2015 9:20 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alkuun ajattelin ostaa ihan tekstiiliväriä, mutta hinnan ja riittävyyden kuultuani ei opiskelija enää halunnutkaan sitä, kokeilin piiloon jäävälle alueelle vähän perus kirkkaanpunaista spraymaalia, kuivuttuaan se oli ihan loistava sävy..

Alkuun kangas tuntui vähän neekerintukalle, mutta kun sitä hetken silitteli käsin niin alkoi tuntua ihan normaalille matolle.

Kaikkiaan tähän meni vajaa kuusi purkkia 3,90€ maksavaa maalia. Eli hyvinkin edullinen ja helppo tapa värjätä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group