IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Honda civic 1.4 vm.94 sprintti, penkitetty
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Sun Hel 08, 2015 10:31 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on osat sorvattu ja melkein omilla paikoillaan. Ei halunnut mennä tuo kytkentärengas + synkron kartio pohjaan pakastimessa käytin ratasta ja tuota "kehää" uunissa 250c. Pitää huomenna käydä prässillä painaa loppuun.








Tämä kuplan rattaan keskireikä on vielä 0.05mm liian pieni. Kunhan olen prässännyt tuon renkaan pohjaan ja hitsannut niin vien koneistamolle hoonattavaksi lopulliseen mittaan. Tulee siis neulalaakereita vasten tämä osa ja alkuperäisestä rattaasta jää vain kartio ja kytkentähampaat.



Edit: Rattaat on nyt hitsattu ja pienempi ratas on koneistamolla. Huomenna saan pois ja sitten vielä kartion pään sorvaus suoraksi ja laatikkoa nippuun. Sairasloman takia käytin kaverilla tigitettävänä. Vaikka puristusta jäi aika reippaasti niin menihän tuo prässillä pohjaan tuo kehä. Eikä ulkomitta muuttunut liikaa silti, kytkentärengas sopii vielä päälle ja syncro menee paikalleen. Tämähän saattaa onnistua!
_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Maa Hel 09, 2015 9:38 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

toisen rattaan kävin tiputtamassa paikalleen.



Samalla rupesin haaveilemaan suorahampaisen jollotuksesta muillakin vaihteilla... rattaisiin kun tyrkkäisi 210euroa niin saisi 1:vakio 2: 2.25 3:1.74 4:1.47 5:vakio 3:nen

Ainakin kaaviona näyttäisi hyvältä... Sininen tämä nyt tuleva laatikko ja vihreä tämä "super" tiheä



6800rpm pyörittämällä huiput olisi 151kmh. Riittänee sprinttiin hienosti. 8000rpm tekisi 177kmh 16" piikkipyörillä

Ja 195/50-15 kumeilla 6800rpm 133kmh ja 8000rpm olisi 160kmh
_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
McAwesome
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 27 Tou 2014

LähetäLähetetty: Maa Hel 09, 2015 11:07 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo tiheä laatikko alkaa olla melko pätevän oloinen paketti
Mistä noita kuplan rataskehiä saa ja onko välityksissä paljonkin vaihtoehtoja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Maa Hel 09, 2015 11:13 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.raak-racing.com/shop/index.php/component/virtuemart/vw-vaihteisto?Itemid=127 Tuolta saa ainakin. Aika monet tekee noita suomessa mutta kaikille ei löydy nettisivuja.
_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Low Job
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Maa 2003
Paikkakunta: Namibian vieressä

LähetäLähetetty: Tii Hel 10, 2015 9:50 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvältä näyttää, ois toi 210€ kyl murto osa verrattuna noihin Mfactory rattaisiin.
Toivotaan että laatikko rokkaa hyvin niin voit rupee kauppamaan noita muillekin harrastajille

edit
^^Voi olla aika tihee katu käyttöön ^^
_________________
P ositive
I ntake
M anifold
P ressure



"Moottori- ja laatikkovaurioiden lukumäärä on vakio"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Lau Hel 14, 2015 4:54 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin siis mfactoryn tihein taitaa olla tuo n. 1.6 3:nen ja niin edes päin. Vastaava 5:sta lukuun ottamatta kuin tämä minun viritelmä nyt. Tämä 210euron laatikkohan olisi huomattavasti tiheämpi siitä. Tälle 1vaihteen välityksen muutokselle tuli hintaa 80e rataskehät ja n.8tuntia omaa aikaa sorvilla. Jos hoonauksen olisi joutunut maksaa niin se olisi tehnyt 35euroa.

Tarkoitus oli tänään tiputtaa illasta/alkuyöstä tämä kemppilaatikko lattialle ja aamulla jatkaa purkamista ja uuden laatikon kasaamista... No taas lähti vähän lapasesta ja nyt on laatikko paikallaan ja ensikoe ajokin suoritettu.

Ensistartissa 3:nen oli jumissa päällä vapaallakin. Ilmeisesti tuli liian nafti sovitus rattaalle. Ja laatikko piti melko pahaa ääntä. Huudatin hetken vapaalla nosturilla ja rolina paheni. Arvelin että kokeillaan vapautuisiko se kun ajaa hetken. No auto nosturilta alas ja työntäen pihalle. Kytkin pohjassa käyntiin ja kytkintä varovasti ylös. Nytkähti ehkä sentin eteenpäin ja laatikko vapautui. Varovaisesti kokeilemaan ja laatikkohan toimii. 3:nen vonkuu vähän mutta kuulunee asiaan. Muillakin vaihteilla ja vapaalla kyllä huomaa että laatikossa on suora hampaisia rattaita muttei häiritsevää.

1-2-3-4 Kiihdytys nosti hymyn naamalle. Aivan mahtavat välitykset orkkikseen verraten. 2-3 ei puudu yhtään. Sama homma 3-4 vaihtaessa. entisen 4:sen kytkentähampaat plus syncro on 3:sen tilalla ja kurahtelut on loppunut 3:selle vaihtaessa. Pykälät on omilla paikoillaan ja menee hienosti päälle.

Alunperin meinasin 5:sen siirtäjän lukita ettei se toimi ollenkaan mutta tässä tohinassa jäi tekemättä. Tehdään vaikka vaihde tankoon estin sille sitten.

Nyt pari tuntia unta palloon ja jääradalle huomenna testailemaan lisää.

Nyt siis on kuplan 1.6:nen kakkosen rataspari 3:sena ja vakio 3:nen 4:sen paikalla. ja Aiemmin tehty kemppilukko 4.4375 perä välityksen kanssa paikallaan.
_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Lau Hel 14, 2015 5:32 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on ajettu muutama tunti jäärataa ympäri ja laatikko ehjä! Toimii hienosti, mikään vaihde ei kurahtele. 3:sella kuuluu hyvin hento vihellys mutta muuten melko äänetön.

Ennen pääsuoralle sai 3:sen vaihtaa heti alussa ja sitten köröteltiin hissukseen kiihdyttäen suora läpi. Nyt saa tulla 3:sella ulos mutkasta ja vaihtaa 4:sen puolessa väliä suoraa. Huomattavasti parempi kuin entinen laatikko.

Niin lämmin keli että ilmeisesti termostaatti jumittui ja sisälämmön kun laskee järkeväksi niin motti ylikuumenee. Pitää käydä uusi termari asentamassa illalla. Nyt "päivä" unet ja jatketaan harrastusta Toisen kerran öljynvaihto laatikkoon ja tarkistus millaiset ölpät tulee pihalle. Johan noilla on ajettu ehkä 40kilsaa
_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Lau Hel 14, 2015 7:23 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Välitykset olivat tosiaankin kohdillaan ja suorahampainen kolmonen kuulosti hyvältä . Kiirettä tuntuu pitävän vaiheiden kanssa . Huomenna uusiksi?
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Low Job
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Maa 2003
Paikkakunta: Namibian vieressä

LähetäLähetetty: Lau Hel 14, 2015 9:55 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hieno homma että laatikko toimii!
Täytyy arvostaa tuollaista työstämistä kun itse ei osaa, pitää tyytyä valmiisiin osiin
Onko mahollista saada in-car kuvaa huomiselta??
_________________
P ositive
I ntake
M anifold
P ressure



"Moottori- ja laatikkovaurioiden lukumäärä on vakio"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Lau Hel 14, 2015 11:28 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Low Job: Nää on kato näitä köyhyyden aiheuttamia juttuja. Ei ole varaa ostaa valmiita osia vaan pitää opetella kaikki itse En ole siis ennen tätä autoa purkanut ja kasannut edes etuvedon laatikkoa.

Mulla ei ole kunnollista kameraa kuvaamiseen, Kaverilla on, pitäisi kysellä lainaan sitä. Piru kun olisi tajunnut Nobi:lta ottaa kameraa lainaan tänään Jos huomenna kerkiää radalle niin pitää kuvata jollain. Jos en radalle kerkiä niin käyn vaikka työpaikalla ajaa jonkun pätkän.

Kunhan quaifen nopea ohjaus saadaan niin pitänee sähköinen tehostin väsätä. Melko raskas ajettava nytkin tuolla 100% lukolla, 2.5 kierroksinen ohjaus tuskin helpottaa sitä.

Volvon satuloita ja vti:n levyjä sovittelin mutta satulat on niin paksut ettei sovi vanteet sitten. Yhdet wilwoodit on kaverin luona ja kokeilen niitä sovittaa seuraavaksi. Vieläkin on nuo vakiot huonot jarrut ja racechronon logeja kun katsoo niin luotto on jarruihin huono...
_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Nobi
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 29 Elo 2011

LähetäLähetetty: Sun Hel 15, 2015 12:24 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mazajns kirjoitti:
Mulla ei ole kunnollista kameraa kuvaamiseen, Kaverilla on, pitäisi kysellä lainaan sitä. Piru kun olisi tajunnut Nobi:lta ottaa kameraa lainaan tänään Jos huomenna kerkiää radalle niin pitää kuvata jollain. Jos en radalle kerkiä niin käyn vaikka työpaikalla ajaa jonkun pätkän.

Enpä huomannut, ettei teillä ollu kameraa. Asiahan pitää korjata. Auto kuntoon ja radalle! Aurinkoisella kelillä saa parempaa kuvaakin.
_________________
S2000 AP1 "Nob"
Civic ES5
Civic EE5 "Rotisko" --> rising like a phoenix
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Tii Maa 10, 2015 9:06 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Päivitelläänpä. Kelien lämmettyä ei sitä incaria ole vieläkään saanut. Vaihdelaatikko on vieläkin ehjä. vielä yhden kerran kävin vesiurheilua jäällä harrastamassa mutta sieltä ei saanut videota eikä kuvia.

Paltamoon on tarkoitus lähteä ajamaan sprintti ja nyt jarru päivitystä kiireellä. Eteen tuli willwood dynalite 4 mäntäiset ja vakio etujarrut meni taakse.

Jarrulevyiksi eteen tuli renault meganen 280mm levyt. Sopii keskireikä suoraan civikin napoihin ja offset on sopiva näille satuloille.


Pitää vielä vähän jyrsiä adapteria jotta sopii suoraan



_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Raaseri
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 19 Elo 2003
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Kes Maa 11, 2015 3:54 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on kyllä nähty vaivaa laatikon välitysten tekoon. Hienoa, että sait toimimaan. Ihan makian oloinen budjettipeli muutenkin.

Samoja jarruja muuten kattelin tuohon omaan CRXäänkin, mutta en ehtinyt vielä tilaamaan. Samalleen pienellä budjetilla täälläkin mennään... Hauska kuulla, että helpolla sopivat.
_________________
E61 535d Msport
2gen CRX 20psi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nikde
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 18 Lok 2007
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Tor Maa 12, 2015 8:43 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Millainen adapteri sulla tuli satulan ja olkavarren väliin? Itelle pitäis vastaavat etujarrut duunata jossain vaiheessa.
_________________
Honda Civic DXi EG4 -95 Daily Driver aihio
Honda Civic DX EG3 -93 The ultimate Civic aihio
Honda Civic VTi EG6 -92 B18C Kesä / TimeAttack
Mercedes-Benz 190E 2.3 -89 Daily Driver

Member of Func Crew - www.instagram.com/funccrew/ - www.facebook.com/funccrew/ - http://funccrew.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Tor Maa 12, 2015 9:57 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää ottaa kuva huomenna, Leikkasin 12mm levystä palat ja porasin M12 kierteet olkavarteen kiinnitykseen ja M10 kierteet satuloita varten. Käsin leikkasin nämä ensimmäiset. Cad kuvat voisi piirtää niin on muillekkin hyötyä. Näillä willwood dynaliteillä ei pystynyt käyttämään 262:sia vti:n levyjä kun satulan kiinnitykset törmäsi alkuperäisiin. 280mm levyllä sopivat hyvin.
_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Jonsba
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 02 Jou 2006
Paikkakunta: Vanda

LähetäLähetetty: Per Maa 13, 2015 10:07 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nikde kirjoitti:
Millainen adapteri sulla tuli satulan ja olkavarren väliin? Itelle pitäis vastaavat etujarrut duunata jossain vaiheessa.


3.4 Jarrut

b) jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai asianmukaista soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien lujuudesta on esitettävä selvitys;
_________________
Project:Honda Integra Type R Jdm Spec Dc2K
Daily:Honda Civic Fd1
Ex Honda Civic Eg9 Vti --> roskiin
Ex Honda Civic Eg9 SiR --> roskiin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Nikde
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 18 Lok 2007
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Per Maa 13, 2015 8:30 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jonsba kirjoitti:
Nikde kirjoitti:
Millainen adapteri sulla tuli satulan ja olkavarren väliin? Itelle pitäis vastaavat etujarrut duunata jossain vaiheessa.


3.4 Jarrut

b) jarrusatula tai -kilpi on kiinnitetty ruuviliitoksella suoraan tai asianmukaista soviteosaa käyttäen olka-akseliin tai vastaavaan taikka taka-akselistoon; omavalmisteisten soviteosien lujuudesta on esitettävä selvitys;




Piirustukset / jos pystyt leikkaamaan samanmoiset ois jees. Oliko sulla VTi vai perus olkavarret tässä?
_________________
Honda Civic DXi EG4 -95 Daily Driver aihio
Honda Civic DX EG3 -93 The ultimate Civic aihio
Honda Civic VTi EG6 -92 B18C Kesä / TimeAttack
Mercedes-Benz 190E 2.3 -89 Daily Driver

Member of Func Crew - www.instagram.com/funccrew/ - www.facebook.com/funccrew/ - http://funccrew.kuvat.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Lau Maa 28, 2015 9:10 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Perus 1.3:sen varret on. En ole kerinnyt kuvailemaan palikoita sen tarkemmin Sapluunat on työpaikalla niin piirrän kunhan muistan.

Tänään sain jopa jonkun videon kuvattua. Huawei kännykällä kuvattu äänen ja kuvan laatu on mitä on...

http://youtu.be/fifFMGAg0jo

http://youtu.be/iiOVVbD20a8

http://youtu.be/p3u1hFfeEng

Race chronosta en vielä nopeuksia kerinnyt miksailemaan mutta pääsuoralla n.100-105 kerkiää kelata. Jos jarrutuksen jättäisi myöhemmäksi niin vähän enempi. Kameraa en saanut taaemmaksi kiinni joten vaihdekeppiä ja rattia ei näy. Mutta 3:nen on se joka vonkuu
_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Lau Kes 20, 2015 2:29 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitkästä aikaa päivitystä. Kävin ostamassa yhden sedani civikin lisää josta tuli tähän vara osia.

Kävin penkissä huudattamassa viimeistä kertaa tätä entistä moottoria. Jonkun verran työntää kierroksilla sinistä savua jo joten alakerta vaihtuu ennen talvea. Kuutio tilavuus pysyy samana Nokka-akselia myöhästämällä veto aluetta sai jatkettua 8000rpm asti mutta tehoon ei ollut vaikutusta. Huipputehoa tuli 97 hp ja 17hp häviötä, eli 114hp koneelta. Ihan ok siihen öljynkatkuun nähden.

Nokka-akselin lähetin R koneistukseen tutkittavaksi. Uusi kansi olisi asennus valmis kunhan nokka saapuu. Katsotaan mitä ensitalveksi saadaan tehoa.

Kaveri kävi testaamassa talvella hondaa ja haluaa nyt ensi talveksi itsellensä jäärata kiesin myös. Takavetoinen pitää olla ja alettiin etsimään koria... No takaveto pikkuautoa ei löytynyt budjettiin sopivana, tehdään sitten nelikosta takaveto...






Eli kori on ensimmäisen mallin subaru imbreza ja tekniikka volvon 2 litrainen turbo n.200hp... Ehtona laitoin auton rakennukseen että siitä tehdään päälle päin wrc look... Eli autoon on ostettu siniset maalit ja keltaisilla subarun teippauksilla. Raiskataan sitten kunnolla 555 tekstin tilalle tulee joko volvon hirvi vaakunat tai kruunut Wrx:sän alumiini konepelti ja etupuskuri on jo, takaspoileri ja takapuskuri puuttuu vielä.

Saa nähdä miten pärjää hondalle. Aavistuksen puolueellista rakentaa kilpakumppanille autoa
_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Tor Kes 25, 2015 8:03 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nokka-akseli saapui R-koneistuksesta. Hieman jäi hommasta huono maku mutta nokka näyttää ihan asialliselta.

Sovittiin että soittavat kun aloittavat tekemään/tutkimaan. Soittoa ei kuulunut ja soitin ja kyselin nokasta niin oli tehty valmiiksi. Hinta tuplaantui alkuperäiseen nähden (jota tosin epäilinkin vähän). Alkujaan puhuttiin alle 200euron hinnasta vaikkakin puhelimessa sanoin että 16venttiilinen ja jokaisella venttiilillä oma nokka. Ymmärsi väärin toisessa päässä ja molemmilla eri käsitys nokka-akselin mallista

Mutta tärkeimpään. Nokka-akseliin tuli spekseiksi 310 astetta imu ja 300astetta pako. Nostoa nokalla 5.8mm imupuolella ja 4.85mm pako. Eli venttiilille laskettuna 9.57mm imu ja 9.06mm pako. Saa nähdä miten pelaa.
_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Kes Hei 22, 2015 11:27 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

turhaa avautumista nokka hommasta. Anteeksi. Toimi se jotenkin...
_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Lau Elo 01, 2015 8:59 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hondan kävin tänään penkittämässä. Uusi moottori savuttaa vielä jonkun verran sinistä. vähenee mitä enempi ajaa. Jostain pääsee männän päälle öljyä. Toivotaan että korjaantuu itsekseen...

Ensimmäinen veto oli 118hp etupyöriltä. Edellisellä kerralla irtosi n.saman verran koneelta säätöjen jälkeen lukemiksi jäi 143.97hp /148.04Nm Moottorilta. Ihan ok lukemat pikkukoneesta. Tällä hetkellä kiertää motti 7600rpm ja tuon yli ei hyödytä enää pyörittää

https://lh3.googleusercontent.com/4wHLsHz-VpecsQWi4nNHMQjZTNhwDqPqrvWHBOq2piE=w755-h663-no

Tuota kuvaa ei saanut tähän

Vähän ehkä olisi sietänyt enempi ennakkoa ilman tuota savutus vikaa mutta ajetaan ensikerralla uutta imusarjaa ja pakosarjaa
_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Low Job
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Maa 2003
Paikkakunta: Namibian vieressä

LähetäLähetetty: Lau Elo 01, 2015 10:10 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vääntökäppyrä on vallan mainio ja yli 100hp/litra
Toimiiko nokka halutulla tavalla?
_________________
P ositive
I ntake
M anifold
P ressure



"Moottori- ja laatikkovaurioiden lukumäärä on vakio"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mazajns
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 23 Huh 2004
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: Sun Elo 02, 2015 1:36 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän tuo toimii. Vähän liiankin siististi käy tyhjäkäynnistä (2000rpm) lähtien. Ei erottaisi äänistä tuota ja vakio moottoria vierekkäin Toki tuo on esim cat camssin rajuimpiin nähden aika mieto. Mittailin paikallaan tarkemmin tuota niin 1mm avautumalla sain 240astetta todellisuudessa imupuolelta. 220 astetta pakopuolelta. Imupuolella oli paikallaan mitattuna 10.5mm nostoa ja pakopuolella 9.5mm.

Ajoitusta kun mittaili niin yläkuolo kohdassa imu on nyt n.1.7mm auki ja pako 1.3mm, Eli overläppikin on melko pieni, Vakion nokkakulman syytä se.

Kanteen tuli nyt vähän erikoisempia palikoita, Kuten arvata saattaa niin venttiilin jousiakaan ei kataloogista ostettu... Ne on Malinen racingilta saadut volkkarin 16venttiilisen jouset. Liian lyhyet mutta jäykemmät ja kestää nostaa 13mm ennen kuin pohjaa. Eli imupuolelle tein retainerit fiat bravosta ja pakopuolelle volkkarin omat+ alarikka uusiksi
_________________
Honda civic eg 1.4 "sprintti"
E34 520 turbo M50b25 RE85 282kmh@1 Mile 13,97s@1/4 & Audi 80 2.0E.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Projektit Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group